Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(42)
Forma i typ
Książki
(42)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(41)
dostępne
(18)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(7)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(11)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(41)
Autor
Danecka Irena
(6)
Chlebda Barbara
(5)
Chlebda Wojciech (1950- )
(5)
Sokołowska Stanisława
(5)
Bisaga Anna
(2)
Blaik Piotr
(2)
Brągiel Józefa
(2)
Gałkowski Tadeusz (1936- )
(2)
Jastrzębowska Grażyna
(2)
Korczyński Stanisław
(2)
Kostorz Jerzy (1968- )
(2)
Mijal Anna
(2)
Badora Sylwia
(1)
Bobrowska Agnieszka (nauki ekonomiczne)
(1)
Borysowski Daniel
(1)
Bugdol Marek
(1)
Dereń Bożena
(1)
Dolaty Stanisława
(1)
Gargaś Klaudia
(1)
Górnicka Beata
(1)
Jasiński Zenon
(1)
Karcz Eugenia
(1)
Korczyński Stanisław (nauki pedagogiczne)
(1)
Kowalik Krzysztof (1959- )
(1)
Koziarski S
(1)
Lachur Czesław
(1)
Makowiecki Józef (1930- )
(1)
Marcinkiewicz Radosław
(1)
Matwiejczuk Rafał
(1)
Matwiejczuk Rafał (1973- )
(1)
Mikołajewicz Zbigniew (1934- )
(1)
Milutina Tamara
(1)
Milutina Tamara A
(1)
Milûtina Tamara A
(1)
Nierenberg Bogusław
(1)
Piasecka Liliana
(1)
Przyszlak Alicja Joanna
(1)
Puślecki Władysław (1933- )
(1)
Rogowska Aleksandra (psycholog)
(1)
Sapia-Drewniak Eleonora
(1)
Sasin Piotr (pedagogika)
(1)
Smak Ewa
(1)
Starodubec Valentin
(1)
Słodczyk Janusz
(1)
Tarsa Jadwiga
(1)
Vjunov Jurij
(1)
Witkowska-Michna Franciszka
(1)
Włoch Stanisława
(1)
Łangowska-Szczęśniak Urszula
(1)
Łeńska-Bąk Katarzyna
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(18)
2000 - 2009
(24)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(42)
Język
polski
(40)
rosyjski
(2)
Temat
JĘZYK POLSKI
(5)
ROLNICTWO
(4)
UNIA EUROPEJSKA
(4)
Język rosyjski
(3)
LOGISTYKA GOSPODARCZA
(3)
NAUCZYCIELE
(3)
POLSKA
(3)
GOSPODARSTWO ROLNE
(2)
LOGOPEDIA
(2)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(2)
PRZEDSIĘBIORSTWO
(2)
RODZINA
(2)
SZKOLNICTWO
(2)
WIEŚ
(2)
WSPÓLNA POLITYKA ROLNA UE
(2)
CZYTANIE
(1)
DZIECKO
(1)
EKOROZWÓJ
(1)
FUNDUSZE STRUKTURALNE UE
(1)
GOSPODARKA TERENOWA
(1)
GOSPODARSTWO DOMOWE
(1)
Igrzyska paraolimpijskie
(1)
JĘZYK ANGIELSKI
(1)
JĘZYK POLSKIi
(1)
JĘZYK ROSYJSKI
(1)
JĘZYKOZNAWSTWO
(1)
KONSUMENCI (ekon.)
(1)
KRYZYS GOSPODARCZY
(1)
MARKETING
(1)
MIASTA
(1)
MYŚLENIE TWÓRCZE
(1)
NARKOMANIA
(1)
NAUCZANIE ZINTEGROWANE
(1)
NIEMODLIŃSKIE, BORY
(1)
ODŻYWIANIE
(1)
OPIEKA SPOŁECZNA
(1)
ORGANIZACJE
(1)
PEDAGOGIKA
(1)
PEDAGOGIKA KULTURY
(1)
PEDAGOGIKA OPIEKUŃCZA
(1)
PEDAGOGIKA PORÓWNAWCZA
(1)
PEDAGOGIKA SPECJALNA
(1)
PSYCHOLINGWISTYKA
(1)
REKLAMA
(1)
REZERWATY i PARKI NARODOWE
(1)
RODZICE
(1)
ROLNICTWO EKOLOGICZNE
(1)
ROSJA
(1)
SPOŻYCIE
(1)
Sportowcy niepełnosprawni
(1)
TERAPIA RODZINNA
(1)
Trenerzy i instruktorzy sportowi
(1)
Trening sportowy
(1)
URBANISTYKA
(1)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(1)
Wychowanie fizyczne i kultura fizyczna
(1)
Wychowanie sportowe
(1)
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
2001-0
(2)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-
(1)
Temat: miejsce
POLSKA
(1)
Polska
(1)
Gatunek
Podręcznik
(3)
Materiały konferencyjne
(2)
SŁOWNIKI POLSKO-ROSYJSKIE
(2)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Praca zbiorowa
(1)
SŁOWNIKI FRAZEOLOGICZNE
(1)
Dziedzina i ujęcie
Językoznawstwo
(2)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Słowo kluczowe
rolnictwo
(4)
rozwój zrównoważony
(4)
Polska
(3)
Unia Europejska
(3)
gramatyka
(3)
obszary wiejskie
(3)
ortografia
(3)
słownictwo
(3)
Program Rozwoju Obszarów Wiejskich
(2)
Wspólna Polityka Rolna
(2)
bezrobocie
(2)
gospodarstwo domowe
(2)
gospodarstwo rolne
(2)
jakość
(2)
język rosyjski
(2)
klaster
(2)
niepełnosprawność
(2)
reklama
(2)
zarządzanie
(2)
zarządzanie łańcuchem dostaw
(2)
TQM
(1)
aktywność twórcza
(1)
analiza SWOT
(1)
architektura krajobrazu
(1)
bezpieczeństwo energetyczne
(1)
demografia
(1)
dziecko niepełnosprawne
(1)
edukacja kreatywna
(1)
ekonomika
(1)
ekonomika turystyki
(1)
fonetyka
(1)
fundusze strukturalne
(1)
funkcja
(1)
gospodarka
(1)
gospodarka rynkowa
(1)
handel zagraniczny
(1)
idiomatykon
(1)
kapitał ludzki
(1)
kapitał społeczny
(1)
kompetencje logistyczne
(1)
kompetencje zawodowe
(1)
konflikt
(1)
konkurencyjność
(1)
konkurencyjność przedsiębiorstw
(1)
konsument
(1)
konsumpcja
(1)
kryzys finansowy
(1)
kryzys gospodarczy
(1)
linguistics
(1)
lokalizacja
(1)
majątek komunalny
(1)
marketing
(1)
miasto
(1)
migracje zarobkowe
(1)
motywowanie pracowników
(1)
narkomania
(1)
native language
(1)
osobowość
(1)
paraolimpiada
(1)
partnerstwo publiczno-prywatne
(1)
planowanie strategiczne
(1)
pogranicze
(1)
polityka gospodarcza
(1)
polityka rolna
(1)
polityka spójności
(1)
praca
(1)
proces logistyczny
(1)
produkcja rolna
(1)
program eukacyjno-terapeutyczny
(1)
przedsiębiorstwo
(1)
przekład
(1)
przestrzeń miejska
(1)
psycholinguistics
(1)
reading
(1)
reengineering
(1)
rewitalizacja
(1)
rodzice
(1)
rodzicielstwo
(1)
rodzina
(1)
rolnictwo ekologiczne
(1)
rolnictwo zrównoważone
(1)
rozwój regionalny
(1)
rybactwo stawowe
(1)
rynek finansowy
(1)
satysfakcja zawodowa
(1)
sportowcy
(1)
strefa podmiejska
(1)
stres
(1)
struktura
(1)
surowce rolne
(1)
sytuacja społeczno-ekonomiczna
(1)
słownik
(1)
terapia rodzinna
(1)
trening sportowy
(1)
turystyka
(1)
twórcze myślenie
(1)
twórcze uczenie się
(1)
urbanizacja
(1)
wieś
(1)
wychowanie
(1)
42 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 205-211.
W pracy podjęta została próba zarysowania teoretyczno-metodologicznych aspektów logistycznego łańcucha tworzenia wartości oraz wstępnej identyfikacji jego struktury, w szczególności tworzących tę strukturę procesów logistycznych oraz potencjałów efektów i wartości dodanej. Intencją autorów jest ukazanie kluczowej roli zintegrowanych logistycznych procesów tworzenia wartości realizowanych w ramach przedsiębiorstwa i w relacjach pomiędzy przedsiębiorstwami. Zasadnicze znaczenie ma w tym względzie logistyczny łańcuch tworzenia wartości, umożliwiający rozpoznanie, wytworzenie i dostarczenie właściwej wartości dodanej dla klientów i dla przedsiębiorstwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9792.IX.14 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
W książce zawarte są pogłębione reinterpretacje oraz identyfikacje podstawowych odniesień i przewartościowań zarządczych logistyki i marketingu zorientowanych na nową jakość zarządzania przedsiębiorstwem i relacjami rynkowymi, na integrację oraz modelowanie procesów i systemów zarządzania, na potencjały efektywności i sukcesu rynkowego przedsiębiorstwa itp. Zaprezentowane w opracowaniu autorskie dociekania stanowią syntezę i efekt wieloletnich badań prowadzonych w Katedrze Marketingu i Logistyki na Wydziale Ekonomicznym Uniwersytetu Opolskiego oraz w Wyższej Szkole Zarządzania i Administracji w Opolu w zakresie przesłanek, przejawów oraz skutków integracji logistyki i marketingu w aspekcie zarządczym i efektywnościowym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8440.IX.14 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Główną treść pracy stanowi prezentacja funkcjonujących obecnie w Polsce najważniejszych instytucji opieki, wychowania i pomocy, opisanych zgodnie z obowiązującymi obecnie przepisami prawnymi oraz najnowszymi wynikami badań i analiz źródłowych. Prezentowane formy zostały podzielone na kilka grup. Pierwszą stanowią placówki opieki i pomocy rodzinie o charakterze uzupełniającym, wspierającym i interwencyjnym. Druga grupa to formy opieki nad dziećmi i młodzieżą, podejmujące zarówno opiekę dzienną, jak i całodobową, a mające charakter opiekuńczy, socjalizacyjny i resocjalizacyjny. W ostatniej grupie przedstawione zostały placówki opieki nad ludźmi starymi i niepełnosprawnymi. Praca dotyczy pedagogiki, a więc adresowana jest przede wszystkim do studentów pedagogiki o specjalności pedagogika społeczna, opiekuńcza, praca socjalna, resocjalizacja oraz do nauczycieli akademickich prowadzących przedmioty metodyczne z zakresu wymienionych specjalności. Może być także przydatna studentom innych kierunków z obszaru nauk społecznych oraz praktykom – wychowawcom, pracownikom socjalnym, kuratorom sądowym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6504 [Magazyn 1], P.4223 [Magazyn 1], P.6505 [Magazyn 1], P.6502 [Magazyn 1], P.6503 [Magazyn 1] (5 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7438.IV.6 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4670.IV.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Książka stanowi trzecie już opracowanie poświęcone rodzicielstwu. W 21 rozdziałach autorzy prezentują wieloaspektowe rozważania teoretyczne i wyniki badań nad rodzicielstwem w obliczu sytuacji trudnych, do których zaliczono niepełnosprawność i zaniedbanie. Zostały w niej poruszone zagadnienia dotyczące rodzicielstwa zdeterminowanego problemem niepełnosprawności lub choroby przewlekłej dziecka, które powodują, iż wykonywanie zadań rodzicielskich wymaga pokonania wielu przeszkód i ograniczeń. Ponadto omówiono problematykę rzeczywistych i potencjalnych rodzicielskich zaniedbań z perspektywy czynników wywołujących sytuacje trudne, powodujące zakłócenia w realizacji roli rodzicielskiej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15224.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Uniwersytet Opolski ISSN 1233-6408)
Książka składa się z pięciu rozdziałów, treść każdego z podrozdziałów może być przedmiotem bardziej szczegółowych opracowań, oddzielnej ksiązki. Wiedza, którą zgromadzono w tej pracy, jest w pełni wystarczająca z punktu widzenia praktyki działania. Książka ta bowiem powstała z myślą o pracownikach działów zapewnienia jakości, działów personalnych oraz przełożonych wszystkich szczebli zarządzania. Praca adresowana jest także do studentów kierunków: zarządzanie i marketing, ekonomia, socjologia i pedagogika pracy, którzy uczęszczają na zajęcia z przedmiotów: zarządzanie jakością, podstawy TQM, systemy zapewnienia jakości oraz metodyka pracy służb pracowniczych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.4094.IX.7 [Czytelnia C] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7265 [Magazyn 1], P.7263 [Magazyn 1], P.7264 [Magazyn 1], P.7262 [Magazyn 1] (4 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7260.XXII.7 [Wypożyczalnia A], P.7261.XXII.7 [Wypożyczalnia A] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8201.XXII.7 [Czytelnia A], 8202.XXII.7 [Czytelnia A] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 13-14. Indeks.
Skrypt w założeniu autorek jest przeznaczony dla studentów I roku filologii rosyjskiej, może być jednak z powodzeniem wykorzystany zarówno na zajęciach ze studentami I roku filologii rosyjskiej od podstaw, jak i w nauczaniu języka rosyjskiego na poziomie średnio zaawansowanym i zaawansowanym. Rozdział Fonetyka i fonologia znalazł się w podręczniku, ponieważ w oczywisty sposób nawiązuje do materiału wszystkich pozostałych rozdziałów. По замыслу авторов данное издание является пособием по русскому языку для студентов I курса русской филологии. Оно может быть также использовано на занятиях со студентами I курса русской филологии для начинающих, в обучении русскому языку на средне продвинутом и продвинутом уровнях. Материал раздела Фонетика и фонология включён в пособие, так как является его естественным дополнением.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19413.XXII.7 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19412.XXII.7 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia sstrona 11.
"Skrypt do praktycznej nauki języka rosyjskiego. Część II" nie zawiera w tytule dokładnego adresata, chociaż stanowi kontynuację wydanego w 2007 roku "Skryptu do praktycznej nauki języka rosyjskiego dla studentów I roku filologii rosyjskiej". Praktyka pokazała bowiem, że korzystają z niego studenci różnych lat i nie tylko filologii rosyjskiej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19415.XXII.7 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19414.XXII.7 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strona 11. Indeks.
Skrypt do praktycznej nauki języka rosyjskiego. Część III stanowi kontynuację wydanego w Skryptu do praktycznej nauki języka rosyjskiego dla studentów I roku filologii rosyjskiej (2007) i Skryptu do praktycznej nauki języka rosyjskiego. Część II (2010). Skrypt składa się z czterech rozdziałów: 1. Materiał leksykalny obejmujący minima leksykalne i teksty w zakresie czterech tematów: 1) Pory roku. Pogoda. 2) Samopoczucie. Zdrowie. 3) Kultura fizyczna. Sport. 4) Moda. Odzież. 2. Praktyczna gramatyka języka rosyjskiego: 1) Powtórzenie materiału. 2) Rosyjskie ekwiwalenty polskiego czasownika mieć. 3) Rekcja czasowników. 4) Konstrukcje z bezokolicznikiem. 5) Konstrukcje bierne i czynne. 3. Ortografia i interpunkcja: 1) Pisownia rzeczowników złożonych (łączna i z dywizem). 2) Pisownia przymiotników złożonych (łączna i z dywizem). 3) Pisownia przysłówków (łączna, rozdzielna i z dywizem). 4) Pisownia przyimków. 5) Pisownia spójników. 6) Użycie przecinka. 7) Użycie myślnika. 9) Użycie dwukropka. 4. Indeks trudnych słów. Wzorem części I i II w niniejszym skrypcie w rozdziale I obok minimów leksykalnych umieszczono dużą ilość różnorodnych i aktualnych tekstów, co pozwala dokonać wyboru odpowiedniego tekstu lub jego fragmentu. Rozdziały II i III zawierają niezbędne komentarze w języku polskim i dużą ilość różnorodnych ćwiczeń. Skrypt przeznaczony jest dla studentów filologii rosyjskiej, filologii rosyjskiej od podstaw oraz języka biznesu. Mogą z niego również korzystać studenci uczący się języka rosyjskiego na lektoratach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19417.XXII.7 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19416.XXII.7 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8171.XXII.6 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8200.XXII.6 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8199.XXII.6 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Szósty zeszyt tematycznego przekładowego słownika wielowyrazowych jednostek języka poświęcony jest w całości szeroko pojmowanemu ruchowi turystycznemu i obejmuje takie obszary, jak historia miasta i regionu, oprowadzanie wycieczek, zwiedzanie muzeów, orientowanie się w przestrzeni, promocja i reklama w turystyce, ekonomia turystyki itp. Zaletą słownika jest to, że ustalone przez autorów pary przekładowe w zdecydowanej większości nie były dotychczas notowane przez słowniki przekładowe. Słownik zawiera ok. 3500 jednostek i ich ekwiwalentów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15535.XXII.4 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 747-754.
Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego opublikowało zapowiadany od dawna Polsko-rosyjski słownik par przekładowych pod red. Wojciecha Chlebdy. Słownik jest dziełem zbiorowym zespołu leksykograficznego Instytutu Filologii Wschodniosłowiańskiej, który od roku 2006 do 2014 wydał sześć zeszytów cenionego już w kraju Podręcznego idiomatykonu polsko-rosyjskiego – tematycznego przekładowego słownika frazeologicznego specjalizującego się w utrwalaniu nienotowanych wcześniej utartych grup wyrazowych i ustalaniu ich rosyjskich ekwiwalentów. Polsko-rosyjski słownik par przekładowych nie jest mechanicznym zestawieniem zawartości pierwszych pięciu zeszytów Idiomatykonu. Językowy materiał uzyskany z tematycznych działów Idiomatykonu został poddany wielostronnej weryfikacji i obróbce, która polegała między innymi na rozbiciu skomplikowanych zapisów wielowariantowych i wieloekwiwalentowych na bardziej elementarne pary przekładowe, na oznakowaniu granic wymienialności komponentów w jednostkach z wariantami leksykalnymi, na opatrzeniu jednostek hasłowych większą ilością kwalifikatorów i wyjaśnień przyhasłowych itp. Wszystkie pary przekładowe zostały następnie uszeregowane w jednolitym porządku alfabetycznym, co w porównaniu z zeszytami tematycznymi znacznie ułatwia wyszukiwanie potrzebnych jednostek i ich ekwiwalentów. Zawartość dotychczasowych zeszytów Idiomatykonu, pochodząca z 42 obszarów tematycznych, została wzbogacona o ok. 1800 nowych jednostek. Łącznie w tomie zbiorczym utrwalono około 28 tysięcy polsko-rosyjskich par przekładowych. Chociaż nowy słownik – podobnie jak Idiomatykon – było opracowywany z myślą przede wszystkim o studentach slawistach, zainteresuje profesjonalnych tłumaczy, dziennikarzy, a także teoretyków leksykografii ogólnej i przekładowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15300.I.3 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prezentowana praca zawiera referaty dotyczące zarządzania na szczeblu samorządu terytorialnego, zaprezentowane na IV Międzynarodowej Konferencji Naukowej poświęconej funkcjonowaniu samorządu terytorialnemu. Konferencja miała miejsce w dniach 8-10 maja 2002 r. w Opolu i Kamieniu Śląskim.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3585 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3584.XIII.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
Tom pierwszy (396 s.) zawiera rozdziały eksponujące interdyscyplinarne podstawy logopedii. Tom drugi (860 s.) analizuje zaburzenia komunikacji językowej u dzieci i osób dorosłych, wzbogacając je o zagadnienia diagnozy i terapii logopedycznej. Wiele miejsca zajmuje w nim również problematyka dysleksji rozwojowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4593.IV.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
Drugie wydanie książki, poprawione i uzupełnione adresowane jest do studentów logopedii oraz kierunków pedagogicznych, filologicznych, psychologicznych, artystycznych, medycznych, a także do wszystkich zainteresowanych problematyką zaburzeń komunikacji. Podręcznikowy charakter umożliwia zdobycie podstaw wiedzy logopedycznej. By ułatwić samodzielną naukę, zastosowano metodę wizualizacji tekstu, wprowadzając liczne wyróżnienia, dzieląc tekst na niewielkie segmenty, które są zarazem odpowiedziami na postawione pytania. W pierwszym tomie znalazły się rozdziały eksponujące interdyscyplinarne podstawy logopedii. Autorzy uporządkowali dotychczasową wiedzę na temat jej językoznawczych, medycznych, psychologicznych i pedagogicznych podstaw. Tom drugi analizuje zaburzenia komunikacji językowej u dzieci i osób dorosłych, wzbogacając je o zagadnienia diagnozy i terapii logopedycznej. Wiele miejsca zajmuje w nim również problematyka dysleksji rozwojowej. Autorzy reprezentują ważniejsze ośrodki naukowe i instytucje w kraju, które prowadzą badania nad prezentowaną problematyką.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4594.IV.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Streszcz. ang. przy ref.
Publikacja zawiera teksty referatów wygłoszonych na pierwszym zjeździe Polskiego Towarzystwa Pedagogiki Porównawczej zorganizowanego w Opolu. Obrady koncentrowały się wokół problemów pedagogiki porównawczej, takich jak: kondycja polskiej pedagogiki porównawczej, metodologia badań, kwestie związane ze standardami treści pedagogiki porównawczej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8018.IV.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka stanowi zbiór artykułów ukazujących dokonujące się w ostatnich latach przemiany w systemie polskiej edukacji oraz rolę nauczyciela w procesie zaistniałych zmian. Jest ona przeznaczona dla studentów kierunków pedagogicznych i nauczycielskich oraz nauczycieli pragnących wzbogacić swą wiedzę o współczesnej szkole i kompetencjach zawodowych pedagoga.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.3825.V.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka ukazuje sposób funkcjonowania pedagogów, wynikający z ukrytych programów działania w kontaktach z wychowankami. Opisuje rolę nauczycieka wobec wyznań współczesnego świata i kierunek poszukiwań wiedzy w tym zakresie. Przedstawia rolę nauczyciela w rozwijaniu i podtrzymywaniu motywacji uczniów do nauki. Sformułowano wiele zasad efektywnego motywnowania. Zwrócono uwagę na problem modelowania osobowości nauczyciela, ukazująć role uczelni w dokonywaniu zmian. Praca składa się z dwóch części teoretycznej i empirycznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 2656.V.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej