Form of Work
Książki
(29)
Status
available
(32)
only on-site
(26)
unknown
(1)
Branch
Magazyny
(20)
Wypożyczalnie
(12)
Czytelnie
(27)
Author
Merski Janusz
(4)
Witkowski Czesław
(4)
Łazarek Roman ( -2007)
(3)
Bieńczyk Grzegorz
(2)
Manikowski Arkadiusz (1967- )
(2)
Tarapata Zbigniew
(2)
Łobożewicz Tadeusz (1935-2002)
(2)
Białyszewski Henryk
(1)
Dobieszewski Adolf (1933- )
(1)
Góralski Witold (1939- )
(1)
Janicki Janusz
(1)
Kachniewska Magdalena
(1)
Kamiński Tadeusz (1931- )
(1)
Kaprowski Wiesław
(1)
Krawczyk Zbigniew (1930- )
(1)
Kubica Józef F. (1928- )
(1)
Kuciński Jerzy
(1)
Lewandowska-Tarasiuk Ewa
(1)
Mazurkiewicz Ludwik
(1)
Michałków Ireneusz
(1)
Migdał Kazimierz
(1)
Neymann Monika
(1)
Pięta Jan
(1)
Sienkiewicz Jan Wiktor (1960- )
(1)
Trzciński Zenon
(1)
Zaborowski Jerzy
(1)
Zawistowska Hanna
(1)
Łazarek Marianna
(1)
Łuczak Maciej
(1)
Year
2000 - 2009
(28)
1990 - 1999
(1)
Country
Poland
(29)
Language
Polish
(29)
Subject
TURYSTYKA
(11)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(5)
HOTELARSTWO
(4)
PRZEDSIĘBIORSTWO
(4)
PODRĘCZNIKI
(3)
CZAS WOLNY od PRACY
(1)
EKONOMETRIA
(1)
EUROREGIONY
(1)
FIRMA (nazwa)
(1)
GEOGRAFIA GOSPODARCZA
(1)
KOMUNIKACJA MIĘDZYKULTUROWA
(1)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(1)
KONSUMENCI (ekon.)
(1)
KRAJOZNAWSTWO
(1)
LOGISTYKA GOSPODARCZA
(1)
MARKETING ELEKTRONICZNY
(1)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(1)
ODPOCZYNEK
(1)
POLITYKA REGIONALNA UE
(1)
POLSKA
(1)
PRACA
(1)
PRAWO WSPÓLNOTOWE EUROPEJSKIE
(1)
PROMOCJA ZDROWIA
(1)
PSYCHOLOGIA SPOŁECZNA
(1)
REGIONALIZACJA GOSPODARCZA
(1)
REGIONY PRZYGRANICZNE
(1)
REHABILITACJA (med.)
(1)
SOCJOLOGIA
(1)
SYMULACJA
(1)
TURYSTYKA KULTUROWA
(1)
USŁUGI
(1)
Genre/Form
PODRĘCZNIKI
(1)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
29 results Filter
Book
In basket
Podstawy turystyki / Tadeusz Łobożewicz, Grzegorz Bieńczyk. - Warszawa : Wyższa Szkoła Ekonomiczna w Warszawie, 2001. - 231, [1] s. : il. kolor., rys., tab. ; 24 cm.
Podręcznik ten zapoznaje czytelnika z wiedza związaną z turystyką jako formą wypoczynku i biznesu czyli - Teoria turyzmu - Definicja i pojęcia związane z turystyką - Zarys historii turystyki na świecie i w Polsce - Czynniki rozwoju turystyki - Funkcje i dysfunkcje turystyki - Ruch turystyczny - migracje turystyczne - Rodzaje i formy turystyki - Turystyka różnych grup wiekowych i społecznych. Książka przeznaczona jest dla studentów.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.1851 [Magazyn 1], P.1850 (brak s. 49-52) [Magazyn 1], P.1849 [Magazyn 1], P.1848 (brak s. 187-190, 193-198) [Magazyn 1], P.1846 [Magazyn 1], P.1844 [Magazyn 1], P.358 [Magazyn 1], P.357 [Magazyn 1], P.356 [Magazyn 1], P.355 [Magazyn 1], P.354 [Magazyn 1], 1218 (brak s. 21-22) [Magazyn 2] (12 egz.)
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.1847.XX.1.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. P.1845.XX.1.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Poradnik, który ukazuje się nakładem Wyższej Szkoły Ekonomicznej dla potrzeb Studentów Wydziału Turystyki tej uczelni, napisany został przez zespół ludzi ściśle związanych z prezentowaną w nim tematyką. Jest to drugie, rozszerzone wydanie, uzupełnione o wybrane zagadnienia rekreacji ruchowej osób niepełnosprawnych.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.3495 [Magazyn 1], P.3494 [Magazyn 1] (2 egz.)
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.2872.XIX.6 [Wypożyczalnia B], 1405.XIX.6 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. P.2873.XIX.6 [Czytelnia B], P.476.XIX.6 [Czytelnia B] (2 egz.)
Book
In basket
Dynamiczne zmiany w gospodarce, spowodowane szybkim rozwojem technicznym i technologicznym oraz wzrost konkurencji, zmuszają podmioty gospodarcze do nieustannego przystosowywania się do nowych warunków prowadzenia działalności. Przedsiębiorstwo, które zamierza utrzymać lub umocnić swoją pozycję na rynku musi stale dostosowywać się do wciąż zmieniającej się sytuacji rynkowej oraz potrzeb i wymagań konsumentów. Coraz większa konkurencja, zróżnicowanie rynku oraz zmienna sytuacja gospodarcza i związane z tym ryzyko, stanowią imperatywy zmuszające przedsiębiorstwo do podejmowania wciąż nowych wyzwań i dokonywania zmian w jego działaniu. Strategia jest podstawowym instrumentem zarządzania przedsiębiorstwem i odgrywa zasadniczą rolę w jego funkcjonowaniu. Strategia przedsiębiorstwa musi być nastawiona także na ciągły rozwój firmy oraz wprowadzanie innowacji, stąd też ma kluczowe znaczenie w osiąganiu sukcesu rynkowego przedsiębiorstwa.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. 2804 [Magazyn 2] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 4427.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
W podręczniku autor zawarł wszystko, co na temat oceny projektu powinien wiedzieć rzeczoznawca. Opisano 5 metodologii postępowania: tradycyjną, odwołującą się do funkcji użyteczności, probabilistyczna, opartą na drzewkach decyzyjnych, a także najnowszą É uwzględniającą opcje realne. Wszystkie zilustrowano wieloma przykładami, które opracowano tak, aby mogły być traktowane jako zadania do rozwiązania. Zamieszczono też rozdziały "akademickie", objaśniające prezentowane metody oceny projektów.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 2793.VIII.4.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. Indeks.
Książka zawiera omówienie takich elementów jak: - podstawowe pojęcia związane z procesem prognostycznym; - metody prognozowania wykorzystujące dane opisujące zjawiska w postaci szeregów czasowych (modele trendu, modele średniej ruchomej i wygładzania wykładniczego, modele trendu pełzającego, modele opisujące zjawiska sezonowe); - modele prognozowania przyczynowo-skutkowego; - wykorzystanie symulacji dla zastosowań w działalności przedsiębiorstw; - narzędzia programistyczne, które można wykorzystywać zarówno w prognozowaniu jak i w symulacji działalności przedsiębiorstw.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 2798.VIII.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. [100].
Przeciętna publikacja z zakresu marketingu internetowego rzadko kiedy dotyczy jednego rynku. Z reguły opisuje przykłady zaczerpnięte z różnych rynków, co siłą rzeczy przeszkadza skoncentrować się na specyfice i odrębnych cechach każdego z nich. A właśnie ta specyfika jest bardzo istotna przy tworzeniu marki w Internecie, każdy bowiem rynek składa się z nabywców z ich własnymi, innymi niż u innych, wymaganiami i oczekiwaniami. Specyfika rynku i wynikające z niej konsekwencje w tworzeniu konkurencyjnej marki internetowej, stały się podstawową przyczyną, dla której zdecydowano się zająć jednym, określonym rynkiem. Jest nim rynek usług ubezpieczeniowych. Jest to jeden z tych rynków, którego produkty ujawniają w istotnym stopniu internetową naturę. Celem pracy jest pokazanie, w jaki sposób tworzy się konkurencyjną markę internetową w oparciu o wiedzę z zakresu marketingu internetowego.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.7034 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 7852.IX.12 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 7851.IX.12 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Publikacja składa się z artykułów i referatów naukowców i praktyków zajmujących się hotelarstwem oceniających stan i kierunki rozwoju hotelarstwa w Polsce w przededniu wejścia do Unii Europejskiej. Artykuły koncentrują się na następującej tematyce: podstawy prawne działalności hoteli w Polsce, rozwój hotelarstwa polskiego, zagadnienia ekonomiczne hotelarstwa, tendencje w budowie i wyposażeniu hoteli. Zamieszczone w książce materiały mogą być przydatne praktykom, działaczom samorządowymi, studentom kierunku turystyka i rekreacja.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 3607.XX.8 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Informacja turystyczna stała się towarem, bez którego nie może już funkcjonować ta część gospodarki świata. Dzięki stosowaniu w niej nowych metod zarządzania i organizacji, nowych produktów i marketingowych sposobów zachęcania ewentualnych klientów do korzystania z usług firm turystycznych, korzystnie może to wpłynąć na ich kondycję finansową. Jednakże z wielu powodów, m.in. trwającej od 1989 r transformacji gospodarczej naszego Państwa system informacji turystycznej jest wciąż niekompletny i niestabilny. Dlatego jego strukturze i analizie efektywności działania poświęca Autor niniejszą pracę.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.3046 [Magazyn 1], P.3045 [Magazyn 1], P.3044 [Magazyn 1], P.740 [Magazyn 1] (4 egz.)
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.741.XX.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 1788.XX.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Turystyka kwalifikowana / Janusz Merski. - Warszawa : Wyższa Szkoła Ekonomiczna w Warszawie, 2002. - 279 s. : fot., tab. ; 24 cm.
E.10 CZYT.
Jeśli przyjąć, że turystyka jest jedyną formą ludzkiej aktywności, która zaspokaja poza miejscem stałego zamieszkania i pracy zarówno potrzeby informacyjno-poznawcze, jak i potrzeby rozwoju względnie odnowy sił psychicznych i fizycznych - to turystykę kwalifikowaną można uznać za kwintesencję turystyki. Nie przypadkowo uważa się ją często za matkę turystyki w ogóle, a uprawiających turystykę kwalifikowaną określa "prawdziwymi turystami". Niniejsze wydawnictwo zgodnie z zamierzeniem Autora, powinno być pomocne studentom studiów turystycznych, działaczom społecznym organizacji formujących lub organizujących turystykę oraz turystom, którzy będą chcieli wzbogacić swoją wiedzę o tej formie rekreacji.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. 1787 [Magazyn 2] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. P.739.XX.1.2 [Czytelnia B], P.738.XX.1.2 [Czytelnia B] (2 egz.)
Book
In basket
Zakres rozważań zawartych w publikacji obejmuje analizę przygotowania Polski do wejścia w poczet członków Unii Europejskiej co stanowi pierwszą część książki w której wskazano szereg działań, które zostały wykonane aby zbliżyć nas do wielkiej europejskiej rodziny, oraz części badawczej ukazującej wiadomości przeciętnego polskiego turysty i pracownika branży turystycznej o zakresie i potrzebie zmian dostosowujących nas do wymogów unijnych. Polityka turystyczna Unii Europejskiej duży nacisk kładzie na rozwój regionalny. Bez dobrej polityki rozwoju regionalnego nie można mówić o dobrej polityce gospodarczej. Celem polityki regionalnej jest zwiększenie spójności ekonomicznej i społecznej w Unii. Turystyka jest podporą rozwoju gospodarczego w tym regionalnego, jest ważnym źródłem dochodów państwa, elementem umożliwiającym rozwiązywanie problemów społeczno-gospodarczych, takich jak bezrobocie, ochrona środowiska, rozbudowa infrastruktury, zdrowie i rekreacja.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.5382 [Magazyn 1] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 6682.XX.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr.
Książka Geografia ekonomiczna - Świat i Polska przedstawia aktualną wiedzę faktograficzną z zakresu geografii ekonomicznej świata i Polski oraz zawiera najnowsze informacje o przestrzennych i branżowych współzależnościach zachodzących w różnych sektorach gospodarki. W pracy dokonano analizy i oceny wielu problemów z zakresu: zróżnicowania gospodarczego i społecznego współczesnego świata, przejawów integracji regionalnej oraz rozwoju przemysłu, gospodarki rolno-żywnościowej i leśnej, transportu, turystyki i handlu zagranicznego. W pracy dużą uwagę zwrócono na procesy współzależności i powiązań gospodarczych zachodzące w skali globalnej i regionalnej. Polska została ukazana jako element gospodarki światowej. W analizie struktury i dynamiki rozwoju różnych sektorów polskiej gospodarki często przyjmowano Unię Europejską jako układ odniesienia. Takie ujęcie analizowanej problematyki znajduje uzasadnienie w pogłębiającym się procesie integracji Polski z europejską przestrzenią gospodarczą.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.2923 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 2789.XI.7 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. P.2922.XI.7 [Czytelnia C], 2790.XI.7 [Czytelnia C] (2 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 2799.III.8 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.2469 [Magazyn 1], 3665 [Magazyn 2] (2 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 185-189.
Książka Hotelarstwo Cz. I - Podstawy hotelarstwa jest poswięcona hotelom i prowadzonej w nich działalności usługowej, zwanej hotelarstwem lub usługami hotelarskimi - Traktuje o hotelach jako zwartych obiektach budowlanych lub adoptowanych do swiadczenia usług hotelarskich - Jest w niej podejmowana tematyka techniczna i eksploatacyjna, naświetlone zarównio w punktu widzenia gestora ( hotelarza, własciciela obiektu ), jak i gościa. Dla studentów, praktyków i teoretyków turystyki i hotelarstwa, managerów. Zawarte tu informacje i zasady można odnieść nie tylko do moteli i pensjonatów, ale też do innych obiektów swiadczących usługi hotelarskie, a więc obiektów zaliczonych do szeroko pojętej bazy noclegowej.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. 1789 [Magazyn 2] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. P.1122.XX.8 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 161-172.
W książce autor proponuje własną definicję międzynarodowego systemu hotelowego oraz omawia struktury tych organizacji dla studentów, praktyków i teoretyków turystyki i hotelarstwa, managerów. Autor wykazuje, że stosowany w literaturze polskiej podział na systemy i łańcuchy jest sztuczny i nie przystaje do współczesnego etapu rozwoju tych organizacji. Książka zawiera omówienie okresów i przesłanek powstania i rozwoju MSH, charakterystykę rynku systemów i przewidywanych kierunków ich rozwoju. Do książki załączono także ranking największych firm, grup i łańcuchów hotelarskich na świecie.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. 3663 [Magazyn 2] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. P.2460.XX.8 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 167-173.
Treść książki przedstawia problemy funkcjonowania hoteli we współczesnym rynku turystycznym. Rozdział pierwszy książki przedstawia stan hotelarstwa w Polsce w porównaniu z innymi krajami europejskimi. Uwarunkowania prawne funkcjonowania hoteli to temat rozdziału drugiego. Kolejne tematy podejmowane w tej pracy to znaczenie hotelarstwa w obsłudze ruchu turystycznego, efektywność działalności hotelarskiej, marketing i zarządzanie jakością usług hotelarskich, a także tendencje w kształtowaniu ofert usługowo-handlowych i działalność proekologiczna hoteli. Na końcu książki w załącznikach znajdziemy zebrane, aktualnie obowiązujące przepisy prawne dotyczące hotelarstwa.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.3491 [Magazyn 1] (1 egz.)
Czytelnia B
Brak informacji o dostępności: sygn. P.3490.XX.8
Book
In basket
Opracowanie przedstawia wstępne wyniki badań prowadzonych przez autorkę w latach 2003-2004 nad zmianami w polskim prawie turystycznym, a w szczególności tej jego części, która dotyczy podejmowania i prowadzenia działalności gospodarczej w turystyce. Podstawowym celem badawczym było określenie kierunków zmian, jakie zachodzą w polskim prawie turystycznym. W publikacji wykorzystano materiały źródłowe uzyskane z polskich i unijnych instytucji i organizacji zajmujących się problematyką turystyki. Opracowanie jest przeznaczone jako materiał pomocniczy do nauki przedmiotów obejmujących problematykę regulacji prawnych dotyczących podejmowania i prowadzenia działalności gospodarczej w turystyce, wykładanych na uczelniach kształcących kadry dla potrzeb turystyki.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.3043 [Magazyn 1], P.3042 [Magazyn 1], P.3041 [Magazyn 1] (3 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. P.3040.XX.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Ekonomiczno - Informatycznej w Warszawie ISSN 1509-3670 ; 22)
W niniejszym opracowaniu monograficznym, autorzy ujmują logistykę przede wszystkim jako działalność praktyczną, pozwalającą polepszać jakość działania z punktu widzenia celu przedsiębiorstwa oraz wymagań współczesnego klienta. Zamieszczone w zeszycie naukowym teksty pozwolą Czytelnikowi osadzić logistykę w różnych sferach działalności gospodarczej z pozytywnym skutkiem dla przedsiębiorstwa i jego klientów.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 8642.IX.14 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Na s. red. błędny ISBN
Bibliogr. przy rozdz.
Podręcznik adresowany jest do studentów inteligentnych i ambitnych, którzy nie boją sie wyzwań, jakie może przed nimi postawić przyszła praca zawodowa. Poza treścią w książce znajduja sie źródła poruszające i pogłębiające opisany temat. Umożliwi to użytkownikom pozyskanie więcej wiadomości i dodatkowych informacji. Każdy rozdział napisany jest innym stylem. Po zakończeniu rozdziału znajdują się zadania do wykonania.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 8439.III.10 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Skrypty Naukowe WSTE)
Bibliogr. s. 260.
Niniejszy skrypt obejmujący zarys wykładu zatytułowany Prawo Unii Europejskiej. Zagadnienia instytucjonalne, strukturalne, prawne i jest przeznaczony dla studentów kierunku Stosunki Międzynarodowe w Wyższej Szkole Techniczno-Ekonomicznej w Warszawie. Mam nadzieję, że okaże się on pomocny w studiach na skomplikowanym systemem instytucjonalnym, strukturą i prawem Unii Europejskiej, która stanowi unikalną w rozwoju integracji europejskiej organizację międzynarodową.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 8460.X.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again