Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(304)
Forma i typ
Książki
(293)
Publikacje naukowe
(11)
E-booki
(8)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Rejestracje audio i wideo
(3)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(281)
dostępne
(222)
wypożyczone
(19)
nieokreślona
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(88)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(153)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(282)
Autor
Ogrodzka-Mazur Ewa
(16)
Szuścik Urszula
(16)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(14)
Łobocki Mieczysław (1929- )
(13)
Gajdzica Zenon
(7)
Bereźnicki Franciszek (1937- )
(6)
Klinik Anna
(6)
Rottermund Jerzy
(6)
Winczura Barbara (1969- )
(6)
Skorek Ewa Małgorzata
(5)
Gajda Janusz (1933- )
(4)
Jakubowski Witold (1963- )
(4)
Kupisiewicz Czesław (1924- )
(4)
Węglińska Maria (1936- )
(4)
Cytowska Beata (1964- )
(3)
Janiszewska-Nieścioruk Zdzisława
(3)
Korzeniowska Wiesława
(3)
Minczanowska Aleksandra
(3)
Nowicka Agnieszka (pedagogika)
(3)
Oelszlaeger-Kosturek Beata
(3)
Szafrańska-Gajdzica Anna
(3)
Tanaś Maciej
(3)
Wyczesany Janina
(3)
Arusztowicz Barbara
(2)
Białobrzeska Katarzyna
(2)
Błeszyński Jacek J. (1963- )
(2)
Chrzanowska Iwona
(2)
Czelakowska Danuta
(2)
Daszykowska Jadwiga
(2)
Fuks Agata
(2)
Gajdzica Anna
(2)
Gardian Renata
(2)
Gromkowska-Melosik Agnieszka
(2)
Gunia Grażyna
(2)
Jaworska Anetta
(2)
Jaworska-Witkowska Monika
(2)
Kantowicz Ewa
(2)
Krause Amadeusz
(2)
Krzemińska Dorota
(2)
Kunowski Stefan (1909-1977)
(2)
Kurkowski Cezary
(2)
Melosik Zbyszko (1956- )
(2)
Mihilewicz Stanisława
(2)
Nikitorowicz Jerzy (1951- )
(2)
Ochonczenko Helena
(2)
Ogonowska Agnieszka
(2)
Papież Jan
(2)
Plopa Mieczysław (1948- )
(2)
Ptaszek Grzegorz
(2)
Rzeźnicka-Krupa Jolanta
(2)
Skałbania Barbara
(2)
Szymański Mirosław Józef (1942- )
(2)
Tomczak Joanna
(2)
Zalewska-Bujak Małgorzata
(2)
Ziętara Renata
(2)
Adamek Irena
(1)
Albinowska Anetta
(1)
Ambrozik Wiesław
(1)
Apanel Danuta
(1)
Badora Sylwia
(1)
Baranowicz Krystyna
(1)
Barczykowska Agnieszka
(1)
Bartnikowska Urszula
(1)
Basińska Krystyna
(1)
Bauman Teresa
(1)
Belzyt Joanna (1977- )
(1)
Bernasiewicz Maciej
(1)
Bider Katarzyna
(1)
Bielski Janusz (1924-1996)
(1)
Bilicki Tomasz
(1)
Bińczycka Jadwiga (1930- )
(1)
Bińczycka Jadwiga (1930-2019)
(1)
Blada Ewa
(1)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(1)
Boczkowska Magdalena
(1)
Boguszewska Anna (pedagog)
(1)
Borowska Teresa
(1)
Budniak Alina
(1)
Bzowska Lucyna
(1)
Bąkowski Wojciech
(1)
Cabalski Marian
(1)
Charkowska Katarzyna
(1)
Chromiec Elżbieta
(1)
Chybicka Aneta
(1)
Cichosz Mariusz (1960- )
(1)
Cybal-Michalska Agnieszka
(1)
Czechowska-Bieluga Marta
(1)
Czeredrecka Barbara (1936-2006)
(1)
Czerepaniak-Walczak Maria
(1)
Dacko-Pikiewicz Zdzisława
(1)
Danielewicz Dorota
(1)
Demkowicz Leszek
(1)
Drozdowicz Jarema
(1)
Dudak Anna
(1)
Dymara Bronisława (1932-2013)
(1)
Dziadzia Bogusław
(1)
Dzierżanowski Jerzy
(1)
Dzionek Elżbieta
(1)
Dziubaszewska Renata
(1)
Dziura Małgorzata (pielęgniarka)
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(137)
2000 - 2009
(160)
1990 - 1999
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(12)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(304)
Język
polski
(303)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(3)
Logopedzi
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
PEDAGOGIKA
(27)
DZIECKO
(24)
WYCHOWANIE
(21)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(20)
NAUCZANIE
(19)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(16)
RODZINA
(11)
WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE
(10)
NIEPEŁNOSPRAWNI UMYSŁOWO
(9)
Nauczanie początkowe
(9)
PEDAGOGIKA SPECJALNA
(9)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(8)
ŚRODKI MASOWEGO PRZEKAZU
(8)
MŁODZIEŻ
(7)
PEDAGOGIKA RESOCJALIZACYJNA
(7)
KOBIETA
(6)
KULTURA MASOWA
(6)
NAUCZYCIELE
(6)
POSTAWY
(6)
UCZNIOWIE
(6)
Wychowanie przedszkolne
(6)
DZIECKO AUTYSTYCZNE
(5)
INTERNET
(5)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(5)
MOWA
(5)
PEDAGOGIKA KULTURY
(5)
PRACE DYPLOMOWE
(5)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(5)
CHORZY w RODZINIE
(4)
DIAGNOZA PEDAGOGICZNA
(4)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE UMYSŁOWO
(4)
INNOWACJE
(4)
KSZTAŁCENIE
(4)
MOTYWACJA
(4)
MYŚLENIE TWÓRCZE
(4)
PEDAGOGIKA SPOŁECZNA
(4)
SZKOLNICTWO
(4)
ŚWIADOMOŚĆ SPOŁECZNA
(4)
AUTYZM
(3)
EDUKACJA MEDIALNA
(3)
Edukacja międzykulturowa
(3)
GRY EDUKACYJNE
(3)
JĘZYK POLSKI
(3)
KSZTAŁCENIE INTEGRACYJNE
(3)
MULTIMEDIA
(3)
Metody nauczania
(3)
NIEDOSTOSOWANIE SPOŁECZNE
(3)
NIEPOWODZENIA SZKOLNE
(3)
OSOBOWOŚĆ
(3)
PEDAGOGIKA OPIEKUŃCZA
(3)
PROSTYTUCJA
(3)
Pedagogika
(3)
RZECZYWISTOŚĆ WIRTUALNA
(3)
Rehabilitacja medyczna
(3)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(3)
SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE
(3)
WSPARCIE SPOŁECZNE
(3)
WYCHOWANIE ESTETYCZNE
(3)
WYCHOWANIE MORALNE
(3)
Wychowanie
(3)
ZESPÓŁ ADHD
(3)
ADOPCJA
(2)
ALKOHOLIZM
(2)
ARTETERAPIA
(2)
CHOROBY DZIECIĘCE
(2)
CHORZY z ZESPOŁEM DOWNA
(2)
DZIECKO MALTRETOWANE
(2)
DZIECKO NIEDOSŁYSZĄCE
(2)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE RUCHOWO
(2)
DZIECKO SEKSUALNIE WYKORZYSTYWANE
(2)
Edukacja regionalna
(2)
INFORMATYKA
(2)
INTEGRACJA SPOŁECZNA
(2)
INTELIGENCJA (psychol.)
(2)
JAKOŚĆ ŻYCIA
(2)
KINEZJOLOGIA EDUKACYJNA
(2)
KINEZYTERAPIA
(2)
KULTURA
(2)
KULTURA FIZYCZNA
(2)
Kreatywność
(2)
Kształcenie
(2)
LOGOPEDIA
(2)
LUDZIE STARZY
(2)
MAŁŻEŃSTWO
(2)
Myślenie twórcze
(2)
MŁODZIEŻ NIEPEŁNOSPRAWNA
(2)
NARZĄD RUCHU
(2)
NAUCZANIE na ODLEGŁOŚĆ
(2)
NEUROPSYCHOLOGIA
(2)
NIELETNI PRZESTĘPCY
(2)
Nauczanie
(2)
Nauczanie zintegrowane
(2)
Nauczyciele
(2)
OPIEKA SPOŁECZNA
(2)
OŚWIATA
(2)
PEDAGODZY
(2)
PODRĘCZNIKI
(2)
POLITYKA SPOŁECZNA
(2)
PORADNIKI
(2)
PRACA
(2)
Temat: czas
1989-
(13)
2001-0
(12)
2001-
(5)
1901-
(1)
1901-2000
(1)
Temat: miejsce
KUJAWSKO-POMORSKIE, województwo
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
POZNAŃ (woj. wielkopolskie)
(1)
Polska
(1)
Warszawa
(1)
ŁÓDZKIE, województwo (od 1999)
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(20)
Podręcznik
(12)
Praca zbiorowa
(8)
PODRĘCZNIKI
(7)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(4)
PORADNIKI
(4)
DOKUMENTY ELEKTRONICZNE
(3)
Poradnik
(2)
BIBLIOGRAFIA
(1)
KSIĄŻKI ELEKTRONICZNE
(1)
KSIĘGI PAMIĄTKOWE
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
PORADNIKI dla NAUCZYCIELI
(1)
Pamiętniki polskie
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Publikacje dla dzieci
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(27)
Socjologia i społeczeństwo
(7)
Medycyna i zdrowie
(3)
Kultura i sztuka
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Psychologia
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Językoznawstwo
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Nauka i badania
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Religia i duchowość
(1)
Słowo kluczowe
rodzina
(25)
dzieci
(23)
edukacja
(18)
wychowanie
(17)
edukacja wczesnoszkolna
(14)
nauczanie
(13)
kształcenie
(10)
szkoła
(10)
nauczyciel
(9)
niepełnosprawni
(9)
rehabilitacja
(9)
wspomaganie rozwoju
(9)
dziecko niepełnosprawne
(8)
kobiety
(8)
pedagogika
(8)
wychowanie przedszkolne
(7)
dydaktyka
(6)
młodzież
(6)
niepełnosprawność umysłowa
(6)
psychologia
(6)
socjologia
(6)
terapia
(6)
agresja
(5)
autyzm
(5)
cele kształcenia
(5)
dziecko autystyczne
(5)
historia
(5)
ludzie starzy
(5)
metody nauczania
(5)
myślenie twórcze
(5)
nauczyciele
(5)
niepełnosprawność
(5)
niepowodzenia szkolne
(5)
praca dyplomowa
(5)
przemoc w rodzinie
(5)
resocjalizacja
(5)
seksualność
(5)
sztuka
(5)
twórczość
(5)
uczeń
(5)
zasady nauczania
(5)
ADHD
(4)
Internet
(4)
czas wolny
(4)
dziecko niepełnosprawne umysłowo
(4)
formy kształcenia
(4)
jakość życia
(4)
kultura
(4)
pedagogika specjalna
(4)
praca
(4)
praca magisterska
(4)
prostytucja
(4)
przestępczość
(4)
rozwój psychofizyczny
(4)
rynek pracy
(4)
socjalizacja
(4)
uczeń zdolny
(4)
wsparcie społeczne
(4)
czytanie
(3)
dyskryminacja
(3)
dyslalia
(3)
edukacja ekologiczna
(3)
edukacja kulturalna
(3)
edukacja międzykulturowa
(3)
integracja społeczna
(3)
kurator sądowy
(3)
literatura
(3)
metodologia
(3)
muzyka
(3)
mózgowe porażenie dziecięce
(3)
nauczanie początkowe
(3)
ojcostwo
(3)
pedagogika kultury
(3)
pisanie
(3)
plastyka
(3)
praca zawodowa
(3)
prawo
(3)
relacja nauczyciel-uczeń
(3)
religia
(3)
rodzice
(3)
rodzicielstwo
(3)
rodzina adopcyjna
(3)
samobójstwo
(3)
socjologia edukacji
(3)
sponsoring
(3)
społeczeństwo
(3)
stereotyp
(3)
tożsamość kulturowa
(3)
uzależnienie
(3)
wychowanie w rodzinie
(3)
wykluczenie
(3)
środki kształcenia
(3)
alkoholizm
(2)
alkoholowy zespół płodowy (FAS)
(2)
autoagresja
(2)
badania pedagogiczne
(2)
depresja
(2)
diagnoza pedagogiczna
(2)
dom pomocy społecznej
(2)
dyskurs
(2)
304 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Celem pracy jest psychologiczna charakterystyka zachowań człowieka związanych z życiem rodzinnym i zawodowym oraz wskazanie na ile role i zadania realizowane w ramach tych obszarów życia człowieka mogą wpływać na satysfakcję z życia. Praca obejmuje siedem rozdziałów, w których przedstawione zostały następujące zagadnienia:: psychospołeczne aspekty jakości życia rozpatrywane w kontekście najnowszych ujęć teoretycznych; rodzina jako grupa i system wsparcia; psychologiczne aspekty komunikacji interpersonalnej; specyfika komunikacji małżeńskiej, rodzinnej i w środowisku pracy; role społeczne realizowane w okresie dorosłości; psychologiczne uwarunkowania zadowolenia z pracy z odniesieniem do życia małżeńskiego, rodzinnego i jakości życia. Na szczególne podkreślenie zasługuje ostatni rozdział książki poświęcony znaczeniu równoważenia się ról małżeńskich i rodzinnych z rolami zawodowymi. Opracowanie to jest oparte na bogatej literaturze przedmiotu z ostatnich lat.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7334.VI.8 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8291.VI.8 [Czytelnia B], 8292.VI.8 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 311-320.
Poruszane w książce problemy, dotyczące konfrontacji osobistej i społecznej wizji niepełnosprawności intelektualnej są niezwykle ważne w pedagogice specjalnej, zwłaszcza gdy odnosi się je do aktualnego kontekstu społecznego, aktualnej sytuacji zmiany ponowoczesnej, globalizacyjnej, systemowej. Ważnymi elementami książki są także: ukazanie interdyscyplinarnego spojrzenia na problematykę ról społecznych osoby z niepełnosprawnością intelektualną, wyszczególnienie nurtów dyskursu niepełnosprawności intelektualnej, przyjęte metody badawcze (krytyczna analiza dyskursu i metoda biograficzna) i zwrócenie uwagi na społeczno-kulturową konstrukcję niepełnosprawności, na fakt konstruowania niepełnosprawności intelektualnej przez dyskurs publiczny.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9114.VI.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10742.VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
W pierwszej części autorzy stawiają dwa istotne pytania: Jaki będzie wpływ nowoczesnych technologii na rzeczywistość realną? Jak będzie się zmieniała rzeczywistość wirtualna pod wpływem nowoczesnych technologii? Granica rozwoju nie jest znana, a zmiany, które zaszły w ostatnim trzydziestoleciu w dziedzinie technologii informacyjnych, przybrały niespotykaną dotąd skalę. Jesteśmy w okresie przejściowym, a może początkowym, niewykrystalizowanej rzeczywistości. Internet zmienił i ciagle zmienia naszą rzeczywistość. Można odnieść wrażenie, że więcej uwagi poświęcamy znaczeniu Internetu dla jednostki, tymczasem jego udział i wpływ na sposób funkcjonowaia różnego rodzaju instytucji państwowych, społecznych, korporacji czy organizacji jest równie znaczący.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15836.VI.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
W prezentowanej książce Autorka podejmuje kwestię konstruowania codziennego dyskursu przez dzieci z głębszą niepełnosprawnością intelektualną w potocznych rozmowach, w których komunikują się z innymi ludźmi, tworzą i interpretują otaczającą je rzeczywistość, nadając jej określone znaczenia, przy czym zarówno ich dyskurs, jak one same są w różny sposób określane i definiowane. W książce zbadano aspekt pozytywnego aspektu dyskursu dziecięcego, starając się dociec czy i jak dzieci porozumiewają się z innymi w specjalnej instytucji edukacyjnej jaką jest przedszkole dla dzieci z upośledzeniem umysłowym. Celem pracy jest ukazanie na tle filozoficzno-socjologicznych ujęć procesów komunikacji opisu, analizy i interpretacji różnorodnych aktów komunikacyjnych, w trakcie których dochodzi do wymiany i interpretacji rozmaitych znaczeń i do ukształtowania społecznego, uwarunkowanego kulturowo tekstu, którego twórcami są dzieci i ich partnerzy interakcyjni. Adresatami publikacji mogą być studenci, a także wykładowcy akademiccy pedagogiki specjalnej oraz innych kierunków pedagogicznych, nauczyciele i wychowawcy przedszkoli, szkół specjalnych, klas i szkół integracyjnych, terapeuci, psycholodzy, logopedzi, instruktorzy, a także rodzice i opiekunowie osób niepełnosprawnych intelektualnie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6041 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7295.III.10 [Wypożyczalnia B], P.6040.III.10 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7296.III.10 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Temat rozważań zwieńczony prezentowaną publikacją jest wynikiem przeświadczenia o wysokiej randze edukacji akcentującej antropologiczno-humanistyczne ujmowanie kultury - podkreślanej we wszystkich międzynarodowych raportach i aktach prawnych. Plan został zaprezentowany w trzech blokach tematycznych. Pierwszy, zatytułowany Pedagogika kultury - pytania o jej współczesną tożsamość, rozpoczyna wypowiedź Tadeusza Lewowickiego, który wskazuje na podstawowe zadania pedagogiki kultury. Do najistotniejszych zalicza podtrzymywanie ideałów i wartości humanizmu oraz chlubnych tradycji w budowaniu więzi między ludźmi. Jako drugi obszar działalności i zadanie wymienia poszukiwanie związków między pedagogiką a kulturą traktowaną jako świat człowieka i świat wartości. Postuluje postawienie pytań o kanon wiedzy i kanon wartości, co jest zadaniem niebagatelnym ze względu na możliwości proponowania rozwiązań dzięki praktyce edukacyjnej. Drugi blok tematyczny zatytułowany Charakter współczesnej kultury i relacje człowiek - kultura otwiera tekst Dzierżymira Jankowskiego odnoszący się do świata kultury jednostki. Autor przypomina i uzasadnia, że człowiek wyrasta i rozwija się w określonej kulturze, z której może korzystać, ale która też jest dla niego wyzwaniem, zaproszeniem do uczestnictwa i dialogu z samym sobą. Jego zdaniem, pełne osobiste autentyczne i podmiotowe zaistnienie w kulturze. W trzecim bloku tematycznym: Kształcenie - edukacja. Od teorii do praktyki zamieszczono teksty ukazujące rożne formy szeroko pojętego kształcenia, wynikające zarówno z założeń teoretycznych pedagogiki kultury, jak i potrzeb edukacyjnych. Krystyna Chałas zwraca uwagę na interesujące metody i formy rozbudzania zainteresowań rożnymi dziedzinami kultury, a także na stymulowanie aktywności młodzieży. Wymienia, m.in. jako szczególnie istotne, metody "świadectwa wartościom", projekty oraz klasy autorskie. Postuluje podjęcie badań nad dydaktyką edukacji kulturowej w aspekcie integralnego wychowania człowieka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8096.IV.7 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9447.IV.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Prezentowana publikacja jest owocem pracy wielu autorów, zawiera ich przemyślenia, refleksję wyrosłą na gruncie dociekań empirycznych i doświadczeń zbieranych przez lata w różnych środowiskach akademickich. Autorzy poruszyli m.in. problematykę pedagogicznej refleksji nad kulturą i językiem mediów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7055.VI.11 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6987.VI.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Książka podejmuje zagadnienia dotyczące pedagogicznej użyteczności technologii informacyjnej. Zapełnia ona lukę w zakresie literatury przedmiotu do zajęć z technologii informacyjnej, edukacji informatycznej i medialnej, technologii kształcenia itp. na nauczycielskich i pedagogicznych kierunkach studiów. Adresatem prezentowanej pracy są słuchacze szkół wyższych, specjalności pedagogicznych i nauczycielskich, a także akademiccy nauczyciele pedagogiki, którym książka ta sugeruje kierunki namysłu naukowego i dobór materiału pożądanego w zawodowym kształceniu nauczycieli.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4061.V.7 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4536.V.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4275 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Propedeutyka symulacji medycznej w pielęgniarstwie / pod redakcją Renaty Dziubaszewskiej, Katarzyny Studnickiej, Danuty Zarzyckiej ; [autorzy podręcznika dr n. med., mgr piel., spec. piel. zach. Renata Dziubaszewska, mgr piel., spec. piel. zach. Małgorzata Dziura, dr n. o zdr., mgr piel., spec. piel. ped. Edyta Kwilosz, mgr piel. Dawid Makowicz, mgr piel., spec. piel. chir., spec. piel. zach. Małgorzata Moskal-Szybka, mgr piel. Katarzyna Studnicka, mgr piel., spec. piel. anest. i intens. op. Alicja Śnieżek, dr hab. n. o zdr., dr n. med., mgr piel., spec. piel. ped. Danuta Zarzycka prof KPU, autorzy scenariuszy dr n. med., mgr piel., spec. piel. zach. Renata Dziubaszewska, mgr piel., spec. piel. zach. Małgorzata Dziura, mgr piel., spec. piel. zach. Agnieszka Kijowska, mgr położ., spec. piel. gin. Krystyna Krygowska, dr n. o zdr., mgr piel., spec. piel. ped. Edyta Kwilosz, mgr piel., spec. piel. zach. Beata Lorenc, mgr piel. Dawid Makowicz, mgr piel., spec. piel. chir., spec. piel. zach. Małgorzata Moskal-Szybka, mgr piel., spec. piel. op. dług. Stanisława Olszyk, mgr piel. Katarzyna Studnicka, mgr piel., spec. piel. ger. Edyta Szydło, mgr piel., spec. piel. anest. i intens. op. Alicja Śnieżek, dr n. med., mgr piel., spec. piel. chir. Tadeusz Paweł Wasilewski, dr hab. n. o zdr., dr n. med., mgr piel., spec. piel. ped. Danuta Zarzycka prof KPU]. - Wydanie I. - Krosno : Karpacka Państwowa Uczelnia w Krośnie ; Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2020. - 253 strony : fotografie, ilustracje ; 24 cm.
Bibliografie, netografie przy rozdziałach.
Publikacja dotyczy symulacji medycznej z ukierunkowaniem na kształcenie pielęgniarek. Składa się z dwóch wyraźnie wyodrębnionych części. W pierwszej przedstawiono najważniejsze elementy symulacji medycznej jako metody dydaktycznej oraz etapy jej prowadzenia przez nauczyciela/instruktora. Natomiast w części drugiej umieszczono przykładowe scenariusze symulacji wykorzystywane w edukacji pielęgniarskiej na pierwszym poziomie kształcenia, tj. licencjackim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21943.XVIII.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Temat
Gatunek
Na książce wyłącznie błędny ISBN pierwszego z wyd.
Indeks.
Książka ma na celu wprowadzenie w historię filozofii. Jest to cel przede wszystkim dydaktyczny. W ostatnich latach ukazało się w języku polskim kilka podręczników historii filozofii. Ta pozycja jest tylko jedną z wielu, które w krótkiej formie i w możliwie przystępny sposób przedstawiają najważniejsze elementy historii filozofii. Zamiarem jest, aby studenci mieli możliwość skorzystania z tego krótkiego zarysu historii filozofii. Przedstawiona została w takiej mierze, która tylko wprowadza w rozumienie historycznego rozwoju filozofii oraz daje studentom odpowiedni materiał do przypomnienia wykładów i uzupełnienia wiadomości z historii myśli ludzkiej. Bibliografia została ograniczona do niewielu, ale – jak się wydaje – najbardziej znaczących pozycji źródłowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7965 [Magazyn 1], P.7964 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7962.II.1 [Wypożyczalnia B], P.7963.II.1 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9257.II.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(PNiP.)
Bibliogr. s. 183-198. Indeksy.
Przedstawiona pozycja wydawnicza jest próbą przybliżenia uwikłanego w spory teoretyczne i aksjologiczne oblicza współczesnej polskiej pedagogiki resocjalizacyjnej. Przede wszystkim jednak ma za zadanie uporządkowanie jej przestrzeni merytorycznej i wskazanie, w jakim kierunku należy podążać, aby przezwyciężyć kryzys zmiany i osiągać bardziej realne sukcesy resocjalizacyjne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14889.VI.13 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15701.VI.13 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autor
Temat
Do książki o sygn. 5014 VI.3 CZYt. dołączona jest płyta CD o sygn. CD.109, do książki o sygn. P.4642 WYP. - płyta CD.110.
Na całym świecie, w tym także w Polsce, znaczne wciąż odłamy społeczeństwa charakteryzuje niski poziom dostępu do edukacji. W naszym kraju do tej grupy należy, między innymi, młodzież wiejska. Książka stanowi udaną próbę objaśnienia istoty lokalnych (rodzina, społeczność lokalna), a w mniejszym stopniu także systemowych {ustrój społeczno-polityczny) czynników odpowiedzialnych za utrzymywanie się takiego stanu rzeczy na przestrzeni ostatnich trzydziestu lat.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4642 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5014.VI.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliogr. przy pracach.
Tom 8 serii Edukacja małego dziecka, zatytułowany Przedszkole – przemiany instytucji i jej funkcji, w całości został poświęcony zagadnieniom związanym z wychowaniem przedszkolnym. Okres wychowania przedszkolnego ma bez wątpienia strategiczne znaczenie dla prawidłowego rozwoju dziecka. Jest to związane przede wszystkim z tym, że wszelkie wysiłki zmierzające do wyrównywania szans mają sens wówczas, gdy podejmowane są w najwcześniejszych latach rozwoju, a więc w wieku 2–6 lat. Tylko w tym momencie istnieje możliwość, aby został przerwany błędny łańcuch reprodukcji kulturowej z udziałem szkoły.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16109.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Tom 9 serii Edukacja małego dziecka, zatytułowany Szkoła przemiany instytucji i jej funkcji, kontynuuje zagadnienia dotyczące pracy pedagogicznej z dzieckiem w wieku wczesnoszkolnym i zarazem poszerza dotychczasowe rozważania o kwestie związane z postrzeganiem współczesnej szkoły jako środowiska służącego uczeniu się i poznawaniu świata.Pracę otwiera część zatytułowana Współczesna szkoła jako kultura ucząca się, w której zaprezentowano autorskie rozwiązania w zakresie organizowania środowiska uczenia się młodszych uczniów, a także ukazano zjawiska reprodukcji struktur społecznych czy blokowania potencjału twórczego dzieci. Autorzy poszczególnych tekstów podejmują ponadto próbę wskazania nowych strategii edukacyjnego działania, ze szczególnym uwzględnieniem refleksyjności i myślenia krytycznego wobec poszukiwania, tworzenia i zmiany zarówno w aktywności dziecka, jak i nauczyciela.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15723.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografia przy pracach.
Studia i wyniki badań prezentowane w 10 tomie serii "Edukacja małego dziecka" – zatytułowanym "Wychowanie i kształcenie – kierunki i perspektywy zmian" – warunkowane są z jednej strony krytyczną oceną wprowadzanych reform systemu edukacji w Polsce i realizacji kolejnych etapów proponowanych zmian strukturalnych oraz programowych w niższych klasach szkoły podstawowej. Natomiast z drugiej strony – w kontekście zachodzących współcześnie przemian społecznych i kulturowych – są próbą wskazania podstaw pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej oraz ich perspektyw. Kierując się tymi założeniami, autorzy poszczególnych tekstów wskazują między innymi na kulturowe i poznawcze konteksty pedagogiki wczesnoszkolnej, która – powracając do korzeni, do paradygmatów wczesnej edukacji dziecka, do nieobecnych dyskursów – powinna reorganizować pracę pedagogiczną z dzieckiem w młodszym wieku szkolnym, interpretowaną w kategoriach pomocy w rozwoju, pomocy wzajemnej oraz kształcenia dla rozwoju.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17447.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografia, netografia przy pracach.
Tom 11 serii Edukacja małego dziecka, zatytułowany Nauczyciel i dziec­ko w dobie kryzysu edukacji, składa się z dwóch części. Teksty mają charakter teoretyczny, empiryczny i praktyczny. Stanowią wkład w dyskusję nad stanem edukacji małego dziecka oraz możliwościami jej modyfikacji zgodnie z uniwersalnym systemem wartości w perspektywie kształcenia młodych pokoleń i budowania wartościowego społeczeństwa. W szerszej perspektywie – dotyczą dylematów kształcenia nauczycieli.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17268.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie przy pracach.
Tom 17 serii Edukacja małego dziecka, zatytułowany Sytuacja społeczna dzieci w rodzinie, przedszkolu i szkole , prezentuje kolejne rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka. W sytuacji zachodzących zmian społecznych zagadnienie kompetent­nego zachowania się dziecka w relacjach międzyludzkich staje się ważnym tematem i wyzwaniem współczesnej edukacji – ze względu na jej istotne znaczenie w procesie socjalizacji i kulturyzacji młodego pokolenia. W licznych opracowaniach z zakresu psychologii społecznej i socjologii akcentuje się podejście, zgodnie z którym dziecko bierze czynny udział w tworzeniu części układu sieci związków społecznych, składających się na określone poziomy „złożoności społecznej”. Ich cechą charakterystyczną jest [...] podwójna dialektyka – między właściwościami jednostek i interakcji z jednej strony oraz między interakcjami i związkami z drugiej, z dwustronnymi przyczynowo-skutkowymi wpływami w każdym przypadku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21839.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie przy pracach.
Tom 18 serii "Edukacja małego dziecka", zatytułowany "Wsparcie pedagogiczne w trudnych sytuacjach społecznych i edukacyjnych", prezentuje kolejne rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka. Tym   zagadnieniom   w   głównej   mierze   poświęcony   został   aktualny 18 tom „Edukacji małego dziecka”, w którym autorzy poszczególnych tekstów zwrócili szczególną uwagę na następujące kwestie: kategorie zmarginalizowane i nieobecne w edukacji małego dziecka; wsparcie psychologiczne i pedagogiczne dzieci, nauczycieli i rodziców w trudnych sytuacjach społecznych i edukacyjnych; zmiany we współczesnej edukacji małego dziecka – w tym na sytuację dziecka i nauczyciela w procesie oceniania i jego psychospołeczne konsekwencje; - zmiany społeczne warunkujące przekształcenia w instytucjach wspierających rozwój i wychowanie małych dzieci; twórczość i kreatywność jako niezbędne komponenty warunkujące prawidłowy, całościowy rozwój dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22663.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy pracach.
W 13 już tomie zostały zaprezentowane trzy wątki tematyczne. Pierwszy związany jest z wyzwaniami i dylematami edukacji małego dziecka, kolejny odnosi się do działań obejmujących etap nauczania początkowego, a ostatni nawiązuje bezpośrednio do pracy samego nauczyciela.Część pierwsza nosi tytuł Edukacja małego dziecka – nowe wyzwania, stare dylematy. Prezentowane w niej teksty ukazują istotne problemy i potrzeby, przed którymi stoją instytucje oświatowe wspierające i stymulujące rozwój dziecka od 6. miesiąca do 6. roku życia. Okres ten w życiu człowieka determinuje całe jego późniejsze życie. Tym bardziej zatem należy położyć szczególny nacisk na przestrzeganie wszelkich wymogów higienicznych, przestrzennych i personalnych, aby świadczone w tych instytucjach usługi były na najwyższym poziomie. Kluczowe są również zagadnienia związane z metodyką pracy z małymi dziećmi, gdzie w sposób szczególny powinno się akcentować potrzebę realizacji konstruktywistycznego modelu, w którym nauczanie podające zostaje zastąpione poszukiwaniem wiedzy, otoczenie podmiotu uczącego się wyposażone jest w narzędzia do aktywnego tworzenia nowej wiedzy i umiejętności, a nie ją podaje, oraz w którym praca indywidualna zostaje zastąpiona pracą w grupie i dla grupy, aby osiągnąć zadowalające wszystkich efekty. Praca grupowa jest bowiem znaczącym elementem funkcjonowania nowoczesnego społeczeństwa. Należy zadbać o podtrzymanie w dzieciach wewnętrznej motywacji do zdobywania i poznawania otaczającego świata, a więc trzeba zredefiniować rolę nauczyciela i wyzwolić w nim potrzebę samokształcenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18556.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy pracach.
Tom 14 serii Edukacja małego dziecka, zatytułowany Konteksty społeczne i międzykulturowe, prezentuje kolejne rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka. Kontekstom społecznym i międzykulturowym oraz tendencjom i problemom edukacji małego dziecka poświęcone są opracowania zamieszczone w tej publikacji. W poszczególnych tekstach znajdują się poglądy, propozycje oraz wyniki badań i studiów dotyczące różnych obszarów funkcjonowania dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym we współczesnej rzeczywistości społeczno-kulturowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18558.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej