Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(58)
IBUK Libra
(4)
Forma i typ
Książki
(58)
E-booki
(4)
Publikacje naukowe
(3)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(50)
dostępne
(42)
wypożyczone
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(12)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(31)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(50)
Autor
Baruk Jerzy
(3)
Sosińska-Kalata Barbara
(3)
Brdulak Halina
(2)
Chuchro Ewa
(2)
Gołębiowski Tomasz
(2)
Jemielniak Dariusz
(2)
Materska Katarzyna
(2)
Sawicki Jarosław
(2)
Łobejko Stanisław
(2)
Adamiec Marek (1942- )
(1)
Aluchna Maria
(1)
Antczak Zbigniew (zarządzanie)
(1)
Balcerzak Adam P
(1)
Bojewska Barbara
(1)
Brdulak Jakub J
(1)
Brzeziński Marek (1949- )
(1)
Ciechomski Wiesław
(1)
Daszewski Włodzimierz
(1)
Dobiegała-Korona Barbara
(1)
Doligalski Tymoteusz
(1)
Drucker Peter F. (1909-2005)
(1)
Duchniewicz Stanisław
(1)
Durkalec Agnieszka Sokołowska-
(1)
Dąbkowski Grzegorz
(1)
Evans Christina
(1)
Fazlagić Amir Jan
(1)
Fazlagić Jan
(1)
Gierszewska Grażyna
(1)
Gołuchowski Jerzy
(1)
Grabowska Dorota (1968- )
(1)
Grodzicki Jacek
(1)
Gruszczyńska-Malec Grażyna
(1)
Głodek Paweł
(1)
Iwan Stanisław (nauki ekonomiczne)
(1)
Jabłoński Adam Stefan (1972- )
(1)
Jabłoński Marek (ekonomista)
(1)
Jashapara Ashok
(1)
Jawor-Joniewicz Anna
(1)
Juchnowicz Marta (1948- )
(1)
Kamińska Alfreda
(1)
Karwowski Waldemar (1953- )
(1)
Kotarba Wiesław (1947- )
(1)
Kowalczyk Adam
(1)
Kowalik Izabela
(1)
Koźmiński Andrzej K. (1941- )
(1)
Koźmiński Andrzej Krzysztof (1941- )
(1)
Krawiec Franciszek
(1)
Lichtarski Jan
(1)
Mazur Jolanta
(1)
Nogalski Bogdan (1946- )
(1)
Paszek Alfred
(1)
Pawełoszek-Korek Ilona
(1)
Pawłowicz Leszek
(1)
Perechuda Kazimierz
(1)
Pindelski Mikołaj
(1)
Piotrkowski Kazimierz
(1)
Probst Gilbert J. B
(1)
Przastek-Samokowa Maria
(1)
Płoszajski Piotr
(1)
Raczkowski Konrad
(1)
Raub Steffen
(1)
Rogalska Elżbieta
(1)
Romanowski Robert
(1)
Romhardt Kai
(1)
Rutkowska Monika
(1)
Rószkiewicz Małgorzata
(1)
Sankowska Anna
(1)
Skowronek-Mielczarek Anna
(1)
Skrzypczak Andrzej
(1)
Sobińska Małgorzata
(1)
Sobolewska Sylwia
(1)
Staniewski Marcin W. (1975- )
(1)
Strzyżewska Marianna
(1)
Szabłowski Józef
(1)
Szczepankowski Piotr
(1)
Tiwana Amrit (1974- )
(1)
Trajer Jędrzej
(1)
Truskolaski Szymon
(1)
Urbanek Grzegorz
(1)
Wacowska Kaja
(1)
Warwas Izabela
(1)
Wiktorowicz Justyna
(1)
Witkowska Magda
(1)
Wiśniewska Magdalena
(1)
Zając Antoni
(1)
Zaremba-Warnke Sabina
(1)
Zybert Elżbieta Barbara
(1)
Łukasik Katarzyna (nauki ekonomiczne)
(1)
Świątkowski Marek
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(28)
2000 - 2009
(32)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(62)
Język
polski
(62)
Odbiorca
Menedżerowie
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
ZARZĄDZANIE WIEDZĄ
(48)
INNOWACJE
(15)
PRZEDSIĘBIORSTWO
(12)
GOSPODARKA OPARTA na WIEDZY
(9)
KAPITAŁ INTELEKTUALNY PRZEDSIĘBIORSTWA
(7)
KADRY
(6)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(5)
INFORMACJA
(3)
ORGANIZACJA UCZĄCA SIĘ
(3)
SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE
(3)
ZARZĄDZANIE
(3)
INFORMACJA NAUKOWA
(2)
MOTYWACJA PRACY
(2)
PODRĘCZNIKI
(2)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(2)
SYSTEMY INFORMATYCZNE ZARZĄDZANIA
(2)
USŁUGI
(2)
WARTOŚĆ EKONOMICZNA
(2)
Zarządzanie wiedzą
(2)
ADMINISTRACJA
(1)
AUDYT WEWNĘTRZNY
(1)
BIBLIOTEKARSTWO
(1)
Badania marketingowe
(1)
CZYTELNICTWO
(1)
EFEKTYWNOŚĆ EKONOMICZNA
(1)
GOSPODARKA ELEKTRONICZNA
(1)
Gospodarka oparta na wiedzy
(1)
HANDEL ELEKTRONICZNY
(1)
INFORMATYKA
(1)
INWESTYCJE ZAGRANICZNE
(1)
Informacja gospodarcza
(1)
JAKOŚĆ PRODUKTU
(1)
KAPITAŁ SPOŁECZNY
(1)
KONSUMENCI (ekon.)
(1)
KSIĄŻKA
(1)
KSIĘGI PAMIĄTKOWE
(1)
KSZTAŁCENIE USTAWICZNE
(1)
MARKETING
(1)
MARKETING PARTNERSKI
(1)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
MIASTA
(1)
MICHEJDA, ZBIGNIEW
(1)
MULTIMEDIA
(1)
Marketing
(1)
Model biznesowy
(1)
OBSŁUGA KLIENTA
(1)
OŚWIATA
(1)
PARTNERSTWO PUBLICZNO-PRYWATNE
(1)
PLANOWANIE STRATEGICZNE
(1)
PRAKSEOLOGIA
(1)
PRAWO AUTORSKIE
(1)
PRODUKCJA
(1)
PRODUKTYWNOŚĆ PRACY
(1)
PRZYDATNOŚĆ ZAWODOWA
(1)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(1)
Przedsiębiorstwo
(1)
PŁACA
(1)
RYNEK KAPITAŁOWY
(1)
Rozwój zrównoważony
(1)
SYSTEMY INFORMATYCZNE
(1)
Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR)
(1)
SŁUŻBA CELNA
(1)
TRANSFER TECHNOLOGII
(1)
UNIA EUROPEJSKA
(1)
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ
(1)
ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI
(1)
ZAUFANIE
(1)
ZDOLNOŚCI
(1)
Zarządzanie
(1)
Zarządzanie strategiczne
(1)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(1)
Źródła informacji
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(7)
PODRĘCZNIKI
(3)
Podręcznik
(3)
Monografia
(2)
Materiały pomocnicze
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(3)
Słowo kluczowe
zarządzanie wiedzą
(39)
przedsiębiorstwo
(17)
innowacje
(14)
gospodarka oparta na wiedzy
(11)
kapitał intelektualny
(9)
zarządzanie zasobami ludzkimi
(9)
organizacja ucząca się
(8)
kapitał ludzki
(6)
zarządzanie
(6)
organizacja
(5)
kultura organizacyjna
(4)
rozwój zawodowy
(4)
Polska
(3)
Unia Europejska
(3)
innowacyjność przedsiębiorstw
(3)
kompetencje
(3)
outsourcing
(3)
transfer technologii
(3)
wiedza
(3)
badania marketingowe
(2)
benchmarking
(2)
kompetencje pracownicze
(2)
konsument
(2)
kreatywność
(2)
kultura organizacji
(2)
marketing
(2)
małe i średnie przedsiębiorstwa
(2)
motywowanie pracowników
(2)
obsługa klienta
(2)
organizacje sieciowe
(2)
społeczeństwo wiedzy
(2)
społeczna odpowiedzialność biznesu
(2)
zarządzanie jakością
(2)
zarządzanie relacjami
(2)
zarządzanie strategiczne
(2)
CRM
(1)
KCRM
(1)
Lean Management
(1)
Służba Celna
(1)
administracja celna
(1)
audyt wewnętrzny
(1)
bezpieczeństwo ekonomiczne
(1)
bezpieczeństwo publiczne
(1)
drążenie danych
(1)
dystrybucja
(1)
e-biznes
(1)
e-learning
(1)
efektywność ekonomiczna
(1)
efektywność pracy
(1)
elastyczność
(1)
globalizacja
(1)
gospodarka
(1)
gospodarka cyfrowa
(1)
gospodarka elektroniczna
(1)
handel elektroniczny
(1)
informacja
(1)
informacja marketingowa
(1)
innowacyjność
(1)
inwestycje zagraniczne
(1)
jakość usług
(1)
kapitał społeczny
(1)
klaster
(1)
klient
(1)
knowledge management
(1)
komunikacja marketingowa
(1)
konkurencyjność
(1)
logika rozmyta
(1)
lojalność konsumentów
(1)
luka kompetencyjna
(1)
marka
(1)
marketing partnerski
(1)
marketing relacji
(1)
model biznesu
(1)
motywacja
(1)
nauki o zarządzaniu
(1)
ocena pracowników
(1)
organizacja oparta na wiedzy
(1)
organizacja sieciowa
(1)
organizacja wirtualna
(1)
otoczenie przedsiębiorstwa
(1)
oświata
(1)
planowanie
(1)
podejmowanie decyzji
(1)
pomiar wiedzy
(1)
postęp techniczny
(1)
potencjał ludzki
(1)
pracownicy intelektualni
(1)
pracownik
(1)
przedsiębiorstwo wirtualne
(1)
reengineering
(1)
rentowność
(1)
rozwój zrównoważony
(1)
satysfakcja klienta
(1)
sieci franczyzowe
(1)
społeczeństwo informacyjne
(1)
strategia
(1)
struktura organizacyjna
(1)
system
(1)
system ekspercki
(1)
system hybrydowy
(1)
62 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3098 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Potencjał ludzki w organizacji / Marek Adamiec. - Warszawa : Difin, 2011. - 295 s. : il. ; 23 cm.
(Engram)
Bibliogr. s. 281-290.
"Zaletą recenzowanej pracy jest to, że jest ona wszechstronna, "kompletna" to znaczy daje nie tylko opis nowych uwarunkowań pracy zawodowej we współczesnym świecie i uzasadnia zapotrzebowanie na nowy typ pracownika, nie tylko opisuje realia współczesności, ale dokładnie objaśnia, jak postępować, jak radzić sobie w nowych uwarunkowaniach społeczno-zawodowych. Czytelnik dowiaduje się, jak prowadzić wywiad otwierający potencjał, jak prowadzić bilans osobistych dokonań pracowników, jak stawiać wyzwania, jak zarządzać sobą i troszczyć się o siebie. Każdy problem jest dokładnie i jasno zaprezentowany, chociaż niektóre stwierdzenia Autora można uznać za kontrowersyjne, lub przynajmniej za dyskusyjne. Zamiarem Autora było najwyraźniej powiedzenie możliwie wszystkiego o potencjale ludzkim w organizacji i trzeba przyznać, że cel osiągnął. Ze względu na liczbę problemów poddanych dyskusji i pogłębionej analizie praca z pewnością zasługuje na opublikowanie". (fragment recenzji prof. dr hab. Grażyny Mendeckiej)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13023.IX.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografie / Politechnika Częstochowska ISSN 0860-5017 ; nr 161)
Bibliogr. s. 143-151.
Publikacja rozpatruje zagadnienia zarządzania wiedzą i mobilności, proponując wytyczne do stworzenia kompleksowego rozwiązania organizacyjno-technicznego wspomagającego pracę mobilną, której skuteczność zależy od dostępu do zasobów wiedzy. Książka rozpatruje zagadnienia interakcji człowieka i urządzeń w procesie pozyskiwania wiedzy. Przedmiotem rozważań jest problematyka dostarczania pracownikom mobilnym aktualnych treści w sposób kontekstowy - dostosowany do sytuacji, preferencji oraz środków technicznych, jakimi dysponuje odbiorca.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8618.IX.12 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10042.IX.12 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jest to wydanie uaktualnione, poszerzone między innymi o najnowszą, innowacyjną koncepcję pt: Zarządzanie jutra, Prakseologiczną teorię zarządzania, Koncepcję kreatywnej kontroli czy Partnerstwo publiczno-prywatne oraz uzupełnione nowymi pozycjami literatury. Książka jest rezultatem aktywności pracowników i współpracowników skupionych wokół ówczesnego Zakładu Metod i Technik Zarządzania Katedry Zarządzania Wyższej Szkoły Menedżerskiej SIG w Warszawie. Katedrą od początku jej powstania kieruje prof. zw. dr hab. Stanisław Sudoł dr hc.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.8943.IX.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10511.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 133-139.
Choć zarówno w polskiej, jak i światowej literaturze widać zmniejszenie zainteresowania zarządzaniem wiedzą w organizacjach w porównaniu z okresem przełomu wieków (co zapewne wynika z konieczności zajęcia się problemami związanymi z wciąż dokuczającym przedsiębiorstwom kryzysem), to przecież wiedza i wynikające z niej umiejętności wciąż traktowane są jako czynnik decydujący współcześnie o innowacyjności i tym samym o konkurencyjności organizacji. Warto zatem podejmować temat włączania działań związanych z wiedzą do praktyki przedsiębiorstw. Wydaje się nawet, że w czasach gorszej koniunktury wiedza jest bardziej w cenie niż w czasach prosperity. Pozwala ona skuteczniej unikać zagrożeń i wygrywać z konkurentami. Rezultatem wzrostu konkurencyjności są na ogół dobre (poprawiające się i lepsze od konkurentów) wyniki ekonomiczne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 12041.IX.2 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11080.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12040.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
W monografii zostały wyodrębnione dwie części obejmujące dziewięć rozdziałów W kolejnych rozdziałach zawarta jest analiza literatury przedmiotu, której rezultatem są sformułowane pytania badawcze oraz wyniki badań odnoszące się do określenia uwarunkowań innowacyjności organizacji sieciowych w gospodarce opartej na wiedzy, ze szczególnym uwzględnieniem innowacyjności organizacji sieciowych, takich jak: klastry, sieci franczyzowe i organizacje wirtualne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.15005.IX.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15853.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja poświęcona jest jednemu z najważniejszych procesów w organizacji - innowacji produktu. Dzięki sprawnemu tworzeniu nowych produktów przedsiębiorstwo jest w stanie przetrwać na konkurencyjnym i coraz bardziej nasyconym rynku. Jedmocześnie, zdaniem autora, teoria niepoparta konkretnymi przykładami jest w dużym stopniu niefunkcjonalna. Z tego powodu w książce można znaleźć pięć przykładów organizacji polskich oraz pieć amerykańskich wykorzystujących niektóre narzędzia zarządzania wiedzą w procesie innowacji produktu. Stany Zjednoczone są jednym z miejsc narodzin koncepcji zarządzania wiedzą.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5393 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6701.IX.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6700.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Pojęcie "gospodarka postindustrialna" jest stosunkowo trafnym, nadal aktualnym i najogólniejszym terminem obejmującym swą treścią współczesne "tło" zarządzania. Oprócz zmniejszenia znaczenia wielkiego przemysłu i koncentracji na szeroko rozumianych usługach, jedną z cech gospodarki postindustrialnej jest jej orientacja na wiedzę. Rośnie praktyczne znaczenie wiedzy dotyczącej kontekstu decyzji menedżerów, zmniejszania niepewności i ryzyka działania w coraz bardziej burzliwym otoczeniu. Niniejsze opracowanie pomaga w zrozumieniu uwarunkowań współczesnego zarządzania, zwłaszcza tego o charakterze strategicznym, ukierunkowanym długofalowo.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10119.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 199-205.
Celem niniejszej monografii jest zaprezentowanie aktualnych rozważań, wyników badań, płynących z nich wniosków oraz autorskich rekomendacji dotyczących pożądanych działań mających na celu poprawę innowacyjności polskich przedsiębiorstw. Poruszana problematyka obejmuje m.in. wybrane zagadnienia dotyczące uwarunkowań innowacyjności, wyboru strategii innowacji, potrzeby występowania świadomości innowacyjności, poziomu innowacyjności polskich przedsiębiorstw przemysłowych, planowania procesów innowacji oraz wykorzystania internetu do komunikacji z klientami.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.15217 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16653.IX.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16652.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tekst częśc. ang., ros., spis treści także ang., ros.
Bibliogr. przy rozdz.
Strategia produkcji - dóbr materialnych i usług - jest strategią zaliczaną do strategii funkcjonalnych oraz do strategii na poziomie biznesu (jdnostki strategicznej). Wywiera ona olbrzymi wpływ na rozwój przedsiębiorstwa. Od dobrze przygotowanej i wprowadzonej w życie strategii produkcji zależy popyt na wytwarzane produkty. W produkcji na etapie konstrukcji i technologii wykuwane są nie tylko funkcje produktu, ale także jego koszty. Dzięki olbrzymiemu postępowi w konstrukcji produktów i procesach technologicznych wzrosła dostępność dóbr materialnych i usług dla ludności. W rozwoju przedsiębiorstw w ostatnich latach pojawiły się nowe elementy jak: elastyczne systemy produkcyjne, gospodarka oparta na wiedzy, informatyzacja życia gospodarczego, burzliwe zmiany w technologii, organizacji produkcji, systemy innowacyjne, itp. Procesy te stwarzają ważne wyzwania dla zarządzania produkcją.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7596.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s.210-232.
Monografia jest pierwszym tego typu kompleksowym opracowaniem naukowym podejmującym eksplorację wpływu zaufania na zarządzanie przedsiębiorstwem w perspektywie wewnątrzorganizacyjnej w realiach gospodarki opartej na wiedzy. W sposób systematyczny dokonano tu przeglądu wycinkowej i rozproszonej literatury w przyjętym obszarze badawczym. W wyniku identyfikacji istniejącej luki poznawczej zaproponowano autorski model wpływu zaufania na zarządzanie przedsiębiorstwem, który następnie poddano empirycznej weryfikacji. Zawarte w pracy wywód teoretyczny oraz empiria rzucają nowe światło na miejsce i rolę zaufania w zarządzaniu współczesnym innowacyjnym przedsiębiorstwem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11529.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12758.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera opracowania przygotowane na konferencję naukową pt. Strategia Lizbońska a zarządzanie wartością, która miała miejsce w dniach 24-27 września 2005 r.
Bibliogr. przy pracach.
Pomysłem na rewitalizację Strategii Lizbońskiej ma być skoncentrowanie się na dwóch celach: wzroście gospodarczym i wzroście zatrudnienia. Inne cele rozumiane są podobnie jak w mikroekonomicznej koncepcji shareholders value jako warunki realizacji tych dwóch wytyczonych celów. Postanowiono również o nacjonalizacji Strategii Lizbońskiej. Państwa członkowskie miały przedstawić jeszcze w 2005 r. wiarygodne i ambitne plany działań zapewniających powodzenie Strategii Lizbońskiej. System raportowania ma obejmować jeden narodowy plan gospodarczy. Komisja Europejska ma pełnić rolę niezależnej agencji monitorującej realizację Strategii Lizbońskiej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10365.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 183-196.
Opiniowana monografia (praca) powstała w wyniku teoretycznych i empirycznych pogłębionych badań własnych Autorów, ich wiedzy oraz bogatych doświadczeń projektowych, eksperckich i wdrożeniowych. Miały one decydujący wpływ na charakter naukowy pracy (...). Wybraną w monografii problematykę naukową uważam za aktualną i bardzo interesującą zarówno dla teorii, jak i praktyki zarządzania. W szczególności koncentracja poznawcza i badawcza modelowania biznesowego skupiona na koncepcjach konstrukcji modeli biznesu oraz perspektyw i kierunków ich rozwoju analizowanych i ocenianych z punktu widzenia podejścia strukturalnego, a także celu i intencji zarządczych jest dojrzałym, oryginalnym i interesującym wyborem eksploracji naukowej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22480.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22479.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 253-264
Praca zawiera bogaty zbiór wiedzy na temat przedsiębiorstw działających w sieci informatycznej. Ma realistyczny, doradczy i praktyczny charakter. Wiele jej wątków poparte jest przykładami z życia gospodarczego. Dużą wartość poznawczą mają rozważania na temat transformacji przedsiębiorstwa do gospodarki sieciowej, odbiorcy końcowego oraz marketingu relacji. W Polsce nie ma takiej pozycji bibliograficznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10297.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
W monografii została podjęta tematyka dotycząca znaczenia marketingu w procesie tworzenia i rozwoju kapitału intelektualnego na poziomie przedsiębiorstwa (poziom mikro). Autorzy rozdziałów prezentują wiedzę obejmującą nauki o zarządzaniu, co pozwoliło kompleksowo przedstawić znaczenie marketingu opartego na wiedzy na poziomie przedsiębiorstw i ich otoczenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14669.IX.16.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Pod koniec pierwszego dziesięciolecia XXI wieku podnoszenie konkurencyjności i stwarzanie warunków dla rozwoju innowacyjności stają się najważniejszą kwestią zarówno z perspektywy sukcesu indywidualnego podmiotu gospodarczego, jak i całego państwa. Z tego też względu problematyka ta jest przedmiotem zainteresowań ogromnej liczby badaczy, co roku poświęca się jej wiele opracowań naukowych. W związku z tym we wstępie kolejnej pracy dotyczącej tego zagadnienia należy zdać pytania: Czy na rynku wydawniczym jest miejsce dla jeszcze jednej monografii z tego zakresu? Czy praca ta może zyskać zainteresowanie czytelnika? Współczesna gospodarka transformuje się w niespotykanym wcześniej tempie. Jesteśmy świadkami nowych zjawisk gospodarczych, które błyskawicznie zmieniają pozycje konkurencyjne nie tylko poszczególnych przedsiębiorstw, korporacji, ale także całych gospodarek.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.10979.IX.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11949.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Tematyka prezentowanego zbioru opracowań jest stosunkowo szeroka i zróżnicowana, co może wywoływać wrażenie pewnej przypadkowości i eklektyczności ich doboru. Właściwość ta jest jednak trwałym, trudnym do uniknięcia, elementem tożsamości nauk o przedsiębiorstwie, jest warunkiem odpowiednio wszechstronnego, całościowego poznawania natury przedsiębiorstwa oraz mechanizmów rządzących jego powstawaniem i rozwojem. Dwa początkowe opracowania (J. Czupiała i G. Osbert-Pociechy) mają charakter stosunkowo ogólny i traktują o ważnych tendencjach i warunkach rozwoju współczesnego zarządzania. Kolejne trzy opracowania (Cz. Zająca, D. Tenety-Skwiercz, A. Sokołowskiej) poświęcone są nabierającej znaczenia problematyce społecznej odpowiedzialności biznesu. Wspólnym mianownikiem kolejnej grupy artykułów (K. Grzesik, A. Pietroń-Pyszczek, A. Jagody, A. Cierniak-Emerych) jest spojrzenie z różnych perspektyw na miejsce człowieka w organizacji (przedsiębiorstwie) oraz na pełnione przezeń i wobec niego funkcje. Przedmiotem kolejnych trzech opracowań (M. Trenkner, M. Morawskiego, E. Tabaszewskiej) jest wyjątkowo nośna współcześnie problematyka zarządzania wiedzą, przy czym opracowanie M. Trenkner jest granicznym między tym i poprzednim obszarem przedmiotowym. Trzy dalsze artykuły (Sz. Kłopockiego, A. Połomskiej-Jesionowskiej, M. Kwiecińskiej) podejmują doniosłe zagadnienia więzi międzyorganizacyjnych w sferze gospodarczej i pozagospodarczej. Dla ostatnich czterech opracowań trudno znaleźć wspólny mianownik, przy czym one także znakomicie mieszczą się w jakże rozległej tematyce nauki o przedsiębiorstwie. Autorzy, przyjmując w pełni odpowiedzialność za treść i sposób prezentacji poruszanych zagadnień, będą wdzięczni Czytelnikom za wszelkie, kierowane pod ich adresem uwagi.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Monografia prezentuje wyniki badań dotyczących wybranych problemów zarządzania niematerialnymi zasobami organizacji, w szczególności zarządzania informacją, wiedzą i kapitałem intelektualnym, z perspektywy małych i średnich przedsiębiorstw oraz jednostek samorządu terytorialnego. Ważną rolę w tym opracowaniu odgrywają wielowymiarowe dociekania autorów dotyczące jakości życia różnych podmiotów (mieszkańców, gospodarstw domowych i przedsiębiorstw) i jej aspektów, takich jak praca, dochody i ich rozdysponowanie czy poziom zaspokojenia potrzeb oraz ryzyko działalności gospodarczej. Rozdziały, opracowane przez przedstawicieli najbardziej liczących się w Polsce ośrodków naukowych, mają charakter teoriopoznawczy oraz empiryczny. Książka kierowana jest zarówno do przedstawicieli środowisk naukowych, studentów, jak i praktyków zarządzania zainteresowanych rozwojową problematyką zarządzania niematerialnymi zasobami przedsiębiorstwa.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Niniejsza monografia jest jednym z efektów doświadczeń zebranych w ramach projektu. Podczas jego realizacji, oprócz pozyskania wiedzy praktycznej, dokonano bowiem szeregu obserwacji i analiz o charakterze naukowym, odnoszących się do procesów komercjalizacji wiedzy, a także czynników z nimi powiązanych. Z tego powodu podjęto decyzję, że oprócz publikacji o charakterze poradnikowym – ściśle praktycznym – istnieje potrzeba przygotowania publikacji naukowej. Została ona zbudowana z dwóch części. W pierwszej zamieszczono rozdziały w sposób bezpośredni odnoszące się do uczelnianego scoutingu wiedzy, jego założeń oraz do wymagań ludzkich, merytorycznych, niezbędnych do skutecznego funkcjonowania. Część druga zawiera analizę uczelni wyższej jako specyficznego środowiska, w którym zachodzą procesy komercjalizacji wiedzy. Zrozumienie tych uwarunkowań stanowi punkt wyjścia do budowania rozwiązań opartych na scoutingu wiedzy i dostosowanych do wymagań konkretnej organizacji.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
We współczesnych organizacjach spotykają się cztery pokolenia pracowników. Każde z nich ukształtowały różne warunki społeczne, gospodarcze, historyczne, etyczne i kulturowe. Generacje posiadają odmienne systemy wartości, potrzeby i oczekiwania, różne nawyki oraz przyzwyczajenia. Efektywne zarządzanie tak różnorodnym kapitałem ludzkim jest wyzwaniem dla menedżerów. Kluczowe jest skoncentrowanie się na potencjale drzemiącym w każdym pokoleniu, nie zaś na barierach wynikających z różnic między nimi. Takie podejście umożliwia zarządzającym czerpanie korzyści z różnorodności w miejscu pracy. Książka łączy walory monografii naukowej i praktycznego przewodnika. Wskazując rozwiązania przydatne w procesie zarządzania zróżnicowanym wiekowo kapitałem ludzkim, może stanowić inspirację dla menedżerów personalnych oraz właścicieli przedsiębiorstw a także dla badaczy i studentów podejmujących tematykę zarządzania multigeneracyjnego.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej