Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(36)
Forma i typ
Książki
(36)
Publikacje naukowe
(4)
Poradniki i przewodniki
(3)
Publikacje fachowe
(3)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(29)
tylko na miejscu
(29)
nieokreślona
(4)
wypożyczone
(3)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(13)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(19)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(31)
Filia Radzyń Podlaski. Wypożyczalnia
(1)
Filia Radzyń Podlaski. Czytelnia
(1)
Autor
Kożusznik Barbara
(3)
Johnson Robert L
(2)
Materska Maria (1942- )
(2)
McCann Vivian
(2)
Radzicki Józef
(2)
Robbins Stephen P. (1943- )
(2)
Zimbardo Philip G. (1933- )
(2)
Abłamowicz Elżbieta
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Boski Paweł
(1)
Bradshaw John (1950- )
(1)
Brytek-Matera Anna
(1)
Bąk-Sosnowska Monika
(1)
Chatizow Joanna (1964- )
(1)
Cichosz Adam
(1)
Colman Andrew M
(1)
Coren Stanley
(1)
Czabanowska Katarzyna
(1)
Czepczor-Bernat Kamila
(1)
Dröscher Vitus B. (1925- )
(1)
Duhigg Charles (1974- )
(1)
Ehrlich Andrzej
(1)
Fiłonowicz Beata
(1)
Gała Aleksandra (1954- )
(1)
Grudziewska Ewa
(1)
Guzek Andrzej
(1)
Guzowska Małgorzata
(1)
Górnik-Durose Małgorzata (1960- )
(1)
Judge Timothy A
(1)
Lasota Adam
(1)
Lasota Agnieszka
(1)
Mackintosh Nicholas J. (1935- )
(1)
Martynowicz Emilia
(1)
Mieszalski Stefan (1946- )
(1)
Miller Robert M
(1)
Odachowska-Rogalska Ewa
(1)
Ogińska-Bulik Nina
(1)
Opolska Teresa
(1)
Peters Alan
(1)
Pilecka Władysława (1948- )
(1)
Potempska Elżbieta
(1)
Przybysz-Zaremba Małgorzata (pedagogika)
(1)
Redlicka Anna
(1)
Rutkowska Dorota (1970- )
(1)
Różańska-Kowal Joanna
(1)
Sadowski Bogdan
(1)
Stepaniuk Joanna
(1)
Stokowska-Zagdan Elżbieta
(1)
Suchocka Lilia
(1)
Szuster Anna
(1)
Tyszka Tadeusz
(1)
Urban Bronisław
(1)
Wilczek-Rużyczka Ewa
(1)
Wojciechowski Aleksander
(1)
Zadworna-Cieślak Magdalena
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(20)
2000 - 2009
(10)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(8)
1989-2000
(2)
1901-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(36)
Język
polski
(35)
Odbiorca
Nauczyciele
(3)
Rodzice
(2)
Hodowcy koni
(1)
Jeźdźcy
(1)
Logopedzi
(1)
Pedagodzy
(1)
Psychologowie
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Weterynarze
(1)
Temat
ZACHOWANIE
(17)
ORGANIZACJE
(5)
Zachowanie
(5)
Psychologia zwierząt
(4)
ZACHOWANIA ZDROWOTNE
(4)
Etologia
(3)
KADRY
(3)
MŁODZIEŻ
(3)
Zachowanie się zwierząt
(3)
DZIECKO
(2)
Dzieci
(2)
MOTYWACJA
(2)
Młodzież
(2)
NIEDOSTOSOWANIE SPOŁECZNE
(2)
OSOBOWOŚĆ
(2)
POSTAWY
(2)
PSYCHOLOGIA SPOŁECZNA
(2)
Psy
(2)
STOSUNKI INTERPERSONALNE
(2)
Stres
(2)
Tresura
(2)
ZACHOWANIE PROSPOŁECZNE
(2)
Zwierzęta
(2)
ALTRUIZM
(1)
BEHAWIORYZM
(1)
Bezpieczeństwo ruchu drogowego
(1)
CHORZY PRZEWLEKLE
(1)
Chorzy na depresję
(1)
DECYZJE
(1)
DZIECKO CHORE
(1)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(1)
Depresja
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Diagnoza
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
GRY i ZABAWY RUCHOWE
(1)
Genetyka
(1)
Hodowla zwierząt
(1)
INTELIGENCJA EMOCJONALNA
(1)
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
(1)
KONSUMENCI (ekon.)
(1)
Kierowanie pojazdami
(1)
Kompetencje emocjonalne
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Koń
(1)
Ludzie a zwierzęta
(1)
MEDYCYNA
(1)
METODA SHERBORNE
(1)
NAUCZYCIELE
(1)
NEUROPSYCHOLOGIA
(1)
NIELETNI PRZESTĘPCY
(1)
Nadwaga
(1)
Neurobiologia
(1)
ODPOWIEDZIALNOŚĆ MORALNA
(1)
Obraz własnego ciała
(1)
Osobowość
(1)
Osoby otyłe
(1)
Otyłość
(1)
PODMIOTOWOŚĆ
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
PROMOCJA ZDROWIA
(1)
PRZEMOC
(1)
PRZESTĘPCZOŚĆ NIELETNICH i MŁODOCIANYCH
(1)
PSYCHOLOGIA LEKARSKA
(1)
PSYCHOLOGIA WYCHOWAWCZA
(1)
PSYCHOLOGIA ZDROWIA
(1)
PSYCHOTERAPIA
(1)
Pamięć
(1)
Pomoc psychologiczna
(1)
Profilaktyka szkolna
(1)
Psychologia społeczna
(1)
Psychoterapia
(1)
REKLAMA
(1)
RODZICE
(1)
Regulacja emocji
(1)
Ryzyko
(1)
SAMOAKCEPTACJA
(1)
STRES
(1)
Samobójstwo
(1)
Socjoterapia
(1)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(1)
UCZENIE SIĘ
(1)
UCZNIOWIE
(1)
Uczenie się
(1)
Układ nerwowy
(1)
WYCHOWANIE
(1)
Wsparcie edukacyjne
(1)
ZDOLNOŚCI
(1)
ZESPÓŁ ADHD
(1)
Zaburzenia zachowania dziecka
(1)
Zachowania młodzieży
(1)
Zachowania ryzykowne
(1)
Zachowania samobójcze
(1)
Zachowanie dzieci
(1)
Zachowanie organizacyjne
(1)
Zachowanie prospołeczne
(1)
Zoologia
(1)
Zootechnika
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(6)
Opracowanie
(3)
Podręcznik
(3)
Monografia
(2)
Poradnik
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Karty pracy ucznia
(1)
PORADNIKI
(1)
Poradniki [Typ publikacji]
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(11)
Biologia
(4)
Opieka nad zwierzętami i weterynaria
(4)
Edukacja i pedagogika
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Medycyna i zdrowie
(1)
Transport i logistyka
(1)
Słowo kluczowe
psychologia
(8)
młodzież
(5)
zachowanie
(5)
dzieci
(4)
komunikacja interpersonalna
(4)
motywacja
(4)
psychologia zwierząt
(4)
stres
(4)
zachowania organizacyjne
(4)
ból
(3)
przywództwo
(3)
zachowania zdrowotne
(3)
atrakcyjność
(2)
depresja
(2)
kierowanie
(2)
kompetencje społeczne
(2)
kultura organizacji
(2)
kultura organizacyjna
(2)
negocjacje
(2)
osobowość
(2)
pracownik
(2)
psychologia społeczna
(2)
psychologia zdrowia
(2)
samobójstwo
(2)
styl życia
(2)
zarządzanie zasobami ludzkimi
(2)
zdrowie
(2)
ADHD
(1)
agresja
(1)
aktywność fizyczna
(1)
alkohol
(1)
astma
(1)
choroba
(1)
choroby nowotworowe
(1)
cierpienie
(1)
cukrzyca typu 1
(1)
czyn karalny
(1)
czynności fizjologiczne
(1)
czynności ochronne
(1)
czynności rozrodcze
(1)
czynności ruchowe
(1)
diagnoza
(1)
dysleksja
(1)
dziecko krzywdzone
(1)
dziecko przewlekle chore
(1)
dziedziczenie cech
(1)
edukacja zdrowotna
(1)
ekonomia
(1)
emocje
(1)
etologia
(1)
grupa
(1)
hazard
(1)
hodowla zwierząt
(1)
homeostaza wewnątrzustrojowa
(1)
inteligencja
(1)
inteligencja emocjonalna
(1)
jeździectwo
(1)
karta pracy
(1)
karta terapeutyczna
(1)
kompetencje emocjonalne
(1)
komunikacja
(1)
konflikt
(1)
konie
(1)
mowa
(1)
mowa ciała
(1)
myślenie
(1)
nadwaga
(1)
nawyki
(1)
nieletni
(1)
odporność psychiczna
(1)
odpowiedzialność
(1)
odżywianie się
(1)
opieka paliatywna
(1)
organizacja
(1)
osobowość psa
(1)
oszczędzanie
(1)
otyłość
(1)
pacjenci
(1)
palenie tytoniu
(1)
pamięć
(1)
pedagogika
(1)
pies
(1)
piękno
(1)
podatek
(1)
podejmowanie decyzji
(1)
pomoc psychologiczna
(1)
ponadludzkie zdolności
(1)
poskramianie
(1)
postawa
(1)
program profilaktyczny
(1)
promocja zdrowia
(1)
przedsiębiorczość
(1)
przekaźnictwo synaptyczne
(1)
przestępczość nieletnich
(1)
przewlekle chorzy
(1)
psychologia pieniądza
(1)
psychoterapia
(1)
reklama
(1)
rodzina
(1)
rozwój seksualny
(1)
36 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 233-269. Indeksy.
Książka przedstawia zagadnienia związane z rozumieniem zdrowia i choroby w dzisiejszym świecie, podejmowanie zachowań pro- i antyzdrowotnych oraz radzeniem sobie z chorobą. Punktem odniesienia rozważań jest specyfika mentalności. W poszczególnych rozdziałach omówiono: definicję pojęcia i funkcji mentalności na tle pięciu filarów współczesnej kultury; rozumienie zdrowia we współczesnym świecie; zdrowie w relacjach do innych wartości i celów życiowych; percepcję choroby i funkcjonowanie w roli chorego; ból (także społeczny) i radzenie sobie z nim w kontekście współczesnej mentalności; zachowania zwiazane ze zdrowiem; źródła wiedzy o zdrowiu i chorobie, z jakich czerpie współczesny człowiek.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14585.III.8 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Mistrz opowieści o zwierzętach, niemiecki etolog Vitus B. Dröscher powraca. W swojej książce "Ludzkie oblicze zwierząt" pokazuje, że w świecie zwierzęcym istnieją zjawiska, które zwykliśmy uważać za właściwe wyłącznie ludziom. Zwierzęta kochają, tworzą związki małżeńskie, cieszą się i smucą, podziwiają piękno i rozkoszują się życiem. Są wśród nich wrażliwi artyści i rozważni przywódcy, odważni odkrywcy i tchórze, troskliwe matki i zazdrośni małżonkowie. Lektura książki Vitusa B. Dröschera to obfitująca w niewiarygodne przygody i zwroty akcji podróż do tajemniczego świata zwierząt, który wcale nie różni się od naszego tak bardzo, jak to sobie wyobrażamy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19082.XVII.6.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 517-566. Indeksy.
Podręcznik przygotowano z myślą o studentach, którzy zamierzają się specjalizować w psychologii zdrowia, ze szczególnym jej odniesieniem do populacji dzieci i młodzieży, jak również o tych, którzy swoje zainteresowania skupiają na psychologii klinicznej dziecka, aby w przyszłych decyzjach zawodowych uwzględniali ścisłe powiązania między organizmem i psychiką, zwłaszcza te sprzyjające rozwojowi oraz podwyższające jakość życia młodego człowieka. Będzie on przydatny dla studentów kierunków pedagogicznych i nauczycielskich, gdyż w każdym przedszkolu, szkole i innych instytucjach edukacyjnych uczą się dzieci ze specyficznymi potrzebami zdrowotnymi, które muszą być brane pod uwagę w planowaniu i realizacji działań dydaktycznych, wychowawczych i terapeutycznych. Mogą z niego korzystać również studenci medycyny, pielęgniarstwa i socjologii, aby lepiej rozumieć potrzeby swoich przyszłych pacjentów czy podopiecznych. Jednym słowem, książka może zainteresować każdą osobę, dla której zdrowie dzieci i młodzieży jest ważną wartością.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.11182.III.8 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12226.III.8 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
est to czytelnie przedstawione narzędzie badawcze stosowane do oceny wpływu zajęć prowadzonych Metodą Ruchu Rozwijającego (MRR) Weroniki Sherborne na uczestników, zwłaszcza w zakresie rozwoju poznawczego, emocjonalnego, społecznego i ruchowego. W książce zamieszczono dwie skale. Skala Obserwacji Zachowania Dzieci (SOZ-D) służy do oceny skuteczności zajęć prowadzonych MRR oraz ich wpływu na rozwój dziecka. Ułatwia prowadzenie i rejestrację obserwacji wybranych aspektów zachowania. Skala Obserwacji Zachowania Rodziców (SOZ-R) służy natomiast do oceny dorosłego w roli partnera dziecka podczas zajęć. Ponadto umożliwia ocenę wpływu uczestnictwa badanego w zajęciach na jego funkcjonowanie i rozwój osobisty.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4550.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2147 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Aut. poprz. wyd.: Stephen P. Robbins.
Tyt. oryg.: Essentials of organizational behavior, 2010.
Indeks.
Jest to trzecie wydanie podręcznika cieszącego się dużym zainteresowaniem studentów oraz menedżerów w Polsce i na świecie. Autorzy prezentują w nim najważniejsze zagadnienia dotyczące zachowań jednostek i grup w organizacji oraz struktury organizacyjnej. Z książki czytelnik dowie się między innymi: jakie są zalety i wady grupowego oraz indywidualnego podejmowania decyzji, w jaki sposób motywować i wynagradzać pracowników, co to jest inteligencja emocjonalna, jak zbudować efektywny zespół pracowników, co to jest organizacja wirtualna, na czym polega skuteczne komunikowanie się w organizacji, jakie są współczesne poglądy na przywództwo, które taktyki sprawowania władzy w organizacji są najskuteczniejsze, w jaki sposób rozwiązywać konflikty w organizacji, jakie są zalety i wady poszczególnych struktur organizacyjnych, co to jest kultura organizacji, jak przezwyciężać opór pracowników wobec zmian. Przedstawione zagadnienia ułatwiają zrozumienie zachowań ludzi w organizacji oraz efektywniejsze kierowanie pracownikami. Walorami książki są umiejętne połączenie teorii z praktycznymi przykładami oraz przystępny styl.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13509.IX.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14482.IX.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka ma służyć osobom zajmującym się wychowaniem, opieką i profesjonalną pomocą dla dzieci sprawiających trudności wychowawcze, wynikające ze zdiagnozowanej u nich nadpobudliwości psychoruchowej. Książka zawieta program, który polega na udzielaniu pomocy dzieciom w nabywaniu umiejętności kontroli nad własną hiper aktywnością oraz poszukiwaniu akceptowanych społecznie sposobów odreagowania napięcia emocjonalnego i fizycznego przy jednoczesnym wzmocnieniu poczucia własnej wartości i poprawieniu samooceny. Prezentuje informacje nt.: Podstawowych przyczyn powstania zaburzeń zdrowia psychicznego u dzieci; Charakterystyki nadpobudliwości psychoruchowej; Celu i założeń programu oraz metodyki prowadzenia zajęć. Praca zawiera 10 scenariuszy zajęć.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2557 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.2556.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sekrety końskiego umysłu / Robert M. Miller ; przekład z języka angielskiego Beata Fiłonowicz. - Wydanie 4, dodruk - Łódź : "Galaktyka", 2018. - 141, [2] stron : ilustracje ; 21 cm.
W swojej książce de Robert M. Miller wyjaśnia, w jaki sposób można przewidzieć zachowanie konia. Podpowiada co zrobić, by uzyskać pożądaną reakcję zwierzęcia i jak eliminować jego złe nawyki. Możesz nauczyć swojego konia, aby:- ignorował rzeczy, które go płoszą - stał cierpliwie po przywiązaniu - akceptował rutynowe zabiegi weterynaryjne i kowalskie - pozbył się klejenia do stajni i klejenia do stada - wychodził do przyczepy chętnie i spokojnie - ustępował po nacisku na głowę, szyję i nogi już jako nowo narodzony sysak - reagował pozytywnie podczas pokazów, na przejażdżce czy w stajni.Źródło-empik.com.pl
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19088.XVII.6.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19087.XVII.6.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy art.
Książka składa się z trzech części, z których pierwsza omawia wartości i relacje społeczne (podmiotowość osoby, inteligencja emocjonalna, relacje psychologiczne oraz zachowania osób w sytuacji pokrzywdzenia, a także postawy polskich kobiet wobec mężczyzn z uwagi na zmianę ról społecznych). Druga część pracy – Neuropsychologia – zawiera artykuły dotyczące mechanizmów świadomości wzrokowej, specjalizacji półkul mózgowych w zakresie procesów emocjonalnych oraz neuropsychologiczną terapię zaburzeń językowych. W książce omówiono także trzy rodzaje zachowań dysfunkcjonalnych, w tym mobbing, ADHD oraz przestępczość na tle seksualnym. Pozycja skierowana jest do szerokiego grona Czytelników, profesjonalistów w zakresie nauk społecznych, a także do studentów psychologii i kierunków pokrewnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9140.III.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autor obala szereg obiegowych opinii o psach, tłumacząc, iż psy nie są dążącymi do dominacji udomowionymi wilkami. Są stworzeniami, u których rozwinęły się cechy umożliwiające im życie w harmonii z innymi gatunkami, zwłaszcza z ludźmi. Autor posługuje się przełomowymi badaniami nad relacjami ludzi ze światem zwierząt, by pokazać świat z perspektywy psa.
Pozycja obowiązkowa dla każdego miłośnika psów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 19034.XVII.6.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19033.XVII.6.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Karty przeznaczone są dla psychologów, terapeutów, socjoterapeutów, pedagogów do pracy indywidualnej i grupowej z dziećmi, a także dla nauczycieli podczas lekcji wychowawczych, czy zajęć świetlicowych. Materiały te z powodzeniem mogą być wykorzystywane przez rodziców i opiekunów, którzy chcieliby pomóc dzieciom w lepszym odkrywaniu świata własnych emocji, myśli i zachowań, ale nie potrafią z dziećmi o tym rozmawiać. Teczka zawiera: 55 kart (18 kolorowych, pokazowych, laminowanych) oraz 37 czarno-białych przeznaczonych do pracy z dziećmi; Gotowe narzędzie do pracy terapeutycznej i profilaktycznej z dziećmi w wieku przedszkolnym i szkolnym; Karty dostosowane są do wieku i możliwości poznawczych dzieci; Treści ujęte w atrakcyjnej formie graficznej, są niezwykle prostym sposobem pomocy uczniom w uświadomieniu sobie własnych przekonań poznawczych, stanów emocjonalnych czy zachowań; Karty będące propozycją pomocy w pracy nad rozwojem kompetencji emocjonalnych w oparciu o cztery podstawowe emocje, takie jak: smutek, strach, lęk i złość czy radość. Znajdują się w niej także karty przydatne do wspierania rozwoju pozytywnych postaw społecznych i dotyczą zachowań prospołecznych, takich jak: dziękowanie, proszenie, pomaganie, zapraszanie do zabawy, pocieszanie i dzielenie się.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22581.III.10 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22580.III.10 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka Zaburzenia w zachowaniu i przestępczość młodzieży jest próbą naświetlenia kilku zasadniczych aspektów dewiacyjnych zachowań dzieci i młodzieży na podstawie mało znanych w polskiej literaturze naukowej koncepcji teoretycznych i wyników najnowszych badań empirycznych. Zawiera ona szerokie i pogłębione analizy symptomatologii, etiologii i typologii zachowań dewiacyjnych oraz podejmuje próbę wyjaśnienia powiązań między wczesnymi przejawami zaburzeń a przestępczością chroniczną w dojrzałym okresie życia człowieka. Rozważania teoretyczne ukierunkowane na wyjaśnianie współczesnej przestępczości młodzieży są uzupełniane opisem nieznanej w polskiej literaturze naukowej strategii badawczej i technik diagnostycznych. Zasadniczy kierunek teoretycznych rozważań i analiz wyników najnowszych badań zmierza do identyfikacji osobowościowych i społecznych predyktorów zachowania przestępczego oraz nakreślenia ogólnych zasad postępowania profilaktycznego i resocjalizacyjnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3192.VI.12 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. s. 170-191. Indeks.
Monografia koncentruje się na uwarunkowaniach zachowań zdrowotnych podejmowanych przez młodzież w ujęciu podmiotowych i rodzinnych wyznaczników tych zachowań. W monografii dokonano przeglądu kluczowych koncepcji wyjaśniających zachowania związane ze zdrowiem, przedstawiono uwarunkowania zachowań zdrowotnych oraz zaprezentowano wyniki badań. Integralną częścią publikacji jest propozycja założeń programu profilaktycznego, opracowanego na bazie uzyskanych wyników.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11260 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12352.XVIII.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia, netografia na stronach 160-195.
Książka zawiera wybrane modele kliniczne oraz teorie psychologiczne dotyczące powstawania, utrzymywania i leczenia nadmiernej masy ciała. Prezentuje najnowsze wyniki badań uwzględniające aspekt emocjonalny, behawioralny i percepcyjny otyłości. Pozwala lepiej zrozumieć relacje zachodzące między doświadczaniem emocji, ich regulacją a zachowaniami żywieniowymi i obrazem ciała. Obejmuje wyniki badań własnych w zakresie ewaluacji autorskiej interwencji psychologicznej bazującej na teorii związanej z terapią ukierunkowaną na schematy emocjonalne versus opartej na zbiorze technik powiązanych z regulacją emocji i stresu. Opisuje wybrane modele pracy z pacjentami z nadmierną masą ciała.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.17618 [Magazyn 1], P.17617 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 18819.XVIII.10 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18818.XVIII.10 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zachowania w organizacji / Stephen P. Robbins. - Wyd. 2 zm. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2004. - 523, [1] s. : rys., tab. ; 21 cm.
W książce autor nie ogranicza się tylko do opisania teorii, lecz dzięki licznym przykładom wskazuje związki między koncepcjami zachowań w organizacji, badaniami i praktycznym ich wykorzystaniem, co umożliwia menedżerom rozwiązywanie problemów związanych z kierowaniem ludźmi w organizacji i zdobywanie umiejętności postępowania z nimi. Swoje rozważania autor rozpoczął od zachowań jednostki, nastepnie przeszedł do analizy zachowań grupowych, na koniec omówił system organizacyjny.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3245 [Magazyn 2], P.2430 [Magazyn 1], P.2429 [Magazyn 1], P.2034 [Magazyn 1] (4 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.2035.IX.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Większość wielbicieli psów traktuje swoich czworonożnych przyjaciół jak członków rodziny, a co za tym idzie, uważa, że psy czują, rozumieją i myślą tak, jak ludzie. Podobnie sądzi Stanley Coren profesor psychologii, miłośnik i hodowca psów z wieloletnim doświadczeniem. Autor odpowiada na wiele nurtujących pytań dotyczących słuchu, węchu, czucia, smaku, a także osobowości, świadomości i umiejętności psów. Opowiada o tym, przytaczając wiele ciekawych anegdot, przedstawia wyniki swoich badań, często mówi o zachowaniach swoich własnych podopiecznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19036.XVII.6.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19035.XVII.6.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Książka ma za zadanie pomóc rodzicom, opiekunom, nauczycielom zrozumieć, czym jest depresja dla młodego człowieka, co się z nim wtedy dzieje, jakie myśli i uczucia nim targają. Młodzież opowiada o tym własnymi słowami, które bardziej przekonują niż jakikolwiek akademicki opis. Warto również dowiedzieć się, co w takich sytuacjach radzą specjaliści, na czym polega ich pomoc i jakie mogą być konsekwencje, kiedy taka pomoc jest dla dziecka niedostępna.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18424.III.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18423.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Biologiczne mechanizmy zachowania się ludzi i zwierząt / Bogdan Sadowski. - Wydanie 3, 4 dodruk - Warszawa : PWN, copyright 2012. - 584, [1] strony : rysunki, tablice ; 24 cm.
Bibliografia strony 564-[585].
Czytelnik znajdzie tu wiele informacji na temat: dziedziczenia cech, funkcjonowania neuronów, właściwości układów sensorycznych, problemów uczenia się i pamięci, mechanizmów mowy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19094.III.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19093.III.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografie, netografie przy pracach.
Diagnoza pedagogiczna przewiduje dwie orientacje. Pierwsza z nich – diagnoza pozytywna, przy doborze odpowiednich metod i form pracy terapeutycznej, rokuje pomyślną redukcję niepokojącego stanu na rzecz jego poprawy. Z kolei drugi typ diagnozy – negatywna przewiduje pogłębienie istniejącego problemu, zaburzenia, czy też zagrożenia. Zarówno diagnoza pozytywna, jak i negatywna zakłada pewien rozwój istniejącego problemu. Jednak jego następstwo nie zawsze może być pomyślne zarówno dla samej jednostki, grupy ludzi, czy też społeczeństwa. Trafne rozpoznanie, a następnie ocena ryzyka determinującego kierunek ewaluacji wcześniej zaistniałego problemu jest niezwykle ważnym momentem w praktyce pedagogicznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22571.V.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22570.V.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 203-208.
Dotychczasowe badania nad zachowaniami pro i antyspołecznymi prowadzone były dwutorowo i niezależnie od siebie, na różnych grupach badanych. Stanowiło to nadmierne uproszczenie tej problematyki, wskazując, że jedni zachowują się dobrze, a inni-źle. W rzeczywistości naszych zachowań nie można tak prosto klasyfikować. Uspołecznienie stanowi bowiem kontinuum, na krańcach którego znajdują się jednostki prospołeczne i antyspołeczne, a pomiędzy nimi osoby zachowujące się zarówno prospołecznie, jak i antyspołecznie. Takie właśnie ujęcie, ujawniające zarówno deficyty, jak i zasoby badanych adolescentów proponuję w książce. Umożliwia ono nie tylko dokładną diagnozę zjawiska przestępczości nieletnich, ale także formułowanie działań profilaktycznych i resocjalizacyjnych, które powinny opierać się na wiedzy o pozytywnych cechach i zachowaniach badanych. Część teoretyczna pracy przybliża prawne rozumienie pojęcia nieletni, zawiera także istoty zachowań prospołecznych i antyspołecznych oraz przegląd podstawowych teorii i badań poświęconych motywacji zachowań prospołecznych i antyspołecznych adolescentów. Część empiryczna zawiera charakterystykę motywacji zachowań prospołecznych i antyspołecznych nieletnich na tle uczniów ze szkół średnich i wolontariuszy ze względu na podstawowe cechy procesu motywacyjnego – kierunek i natężenie motywacji, a także analizę osobowościowych, środowiskowych i sytuacyjnych czynników motywacyjnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8935 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9115.VI.12 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10501.VI.12 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej