Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(77)
Forma i typ
Książki
(77)
Publikacje naukowe
(7)
Publikacje fachowe
(5)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Proza
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(71)
dostępne
(50)
wypożyczone
(6)
nieokreślona
(2)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(23)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(32)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(72)
Filia Radzyń Podlaski. Wypożyczalnia
(1)
Filia Radzyń Podlaski. Czytelnia
(1)
Autor
Grzesiuk Lidia (1942- )
(6)
Andruszko Robert
(3)
Olechnowicz Hanna
(3)
Białas Marcin (pedagog)
(2)
Feltham Colin (1950- )
(2)
Horton Ian (1940- )
(2)
Kendall Philip C
(2)
Kratochvil Stanislav (1932- )
(2)
Piszczek Maria
(2)
Suszek Hubert
(2)
Winczura Barbara (1969- )
(2)
Baran Andrzej (1960- )
(1)
Baran Jolanta
(1)
Bartosik Jolanta
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Bernard Harold S
(1)
Berne Eric (1910-1970)
(1)
Bilikiewicz Adam (1933-2007)
(1)
Bouras Nick
(1)
Brytek-Matera Anna
(1)
Bąbel Przemysław (1977- )
(1)
Cekiera Czesław (1930- )
(1)
Charles Sara C
(1)
Cierpiałkowska Lidia (1950- )
(1)
Cierpiałowska Tamara
(1)
Cierpisz Małgorzata
(1)
Cieślak Roman
(1)
Corey Gerald (1937- )
(1)
Corey Schneider Marianne (1942- )
(1)
Cytowska Beata (1964- )
(1)
Czabak Marcela
(1)
Czabała Jan Czesław
(1)
Domżał-Drzewicka Renata
(1)
Dyjakon Dorota
(1)
Dąbrowska-Jabłońska Iwona
(1)
Egan Gerard
(1)
Feldman Larry
(1)
Florkowski Antoni
(1)
Franczyk Anna
(1)
Freyberger Harald J. (1957- )
(1)
Gambin Małgorzata
(1)
Gałecki Piotr (psychiatria)
(1)
Gould Patricia (1951- )
(1)
Grudziewska Ewa
(1)
Grzesiak Mateusz (1980- )
(1)
Heaton Albronda Jeanne (1944- )
(1)
Hellinger Bert (1925- )
(1)
Herman Judith Lewis (1942- )
(1)
Holt Geraldine
(1)
Izdebski Paweł (psycholog)
(1)
Jaeschke Rafał
(1)
Kacmajor Anna
(1)
Kacmajor Magdalena
(1)
Kaduson Heidi
(1)
Kaźmierak Halina
(1)
Keltner Norman L
(1)
Kennedy Eugene
(1)
Knapp Herschel
(1)
Kocór Maria
(1)
Konstanty Ignaciuk Barbara
(1)
Krajewska Katarzyna
(1)
Kruk-Lasocka Joanna
(1)
Kubacka-Jasiecka Dorota (1943- )
(1)
Kudlak Grzegorz
(1)
Kulik Ryszard (1965- )
(1)
Lazarus Arnold A
(1)
Lechta Viktor
(1)
Leszcz Molyn (1952- )
(1)
Lew-Starowicz Michał (1979- )
(1)
Lindenberg Barbara
(1)
Lipczyński Andrzej (1951- )
(1)
MacKenzie K. Roy (1937- )
(1)
Matuska Ewa
(1)
May Rollo (1909-1994)
(1)
Michaelides Alex (1977- )
(1)
Mikrut Adam
(1)
Motyka Marek
(1)
Olszyńska-Bazała Bernadetta
(1)
Opolska Teresa
(1)
Ostaszewski Paweł (1963- )
(1)
Oster Gerald D. (1949- )
(1)
Oszustowicz Barbara
(1)
Pisula Ewa
(1)
Piszczek Maria. Terapia przez sztukę (wybrane zagadnienia i metody)
(1)
Potempska Elżbieta
(1)
Potter-Efron Patricia S
(1)
Potter-Efron Ronald T
(1)
Rybicka-Klimczyk Adriana
(1)
Różycka Jagoda
(1)
Sawicka Katarzyna
(1)
Schaefer Charles
(1)
Schneider Wolfgang (nauki przyrodnicze)
(1)
Sekułowicz Małgorzata
(1)
Sikorski Wiesław
(1)
Speck Otto (1926- )
(1)
Steele Debbie
(1)
Stieglitz Rolf-Dieter (1952- )
(1)
Suchowierska-Stephany Monika
(1)
Szulc Marcin
(1)
Szyszkowska Izabella
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(29)
2000 - 2009
(39)
1990 - 1999
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(13)
Kraj wydania
Polska
(76)
Missouri (USA)
(1)
Język
polski
(76)
angielski
(1)
Odbiorca
Psycholodzy
(3)
Szkoły wyższe
(2)
Dietetycy i żywieniowcy
(1)
Lekarze
(1)
Nauczyciele
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Studenci
(1)
Terapeuci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura angielska
(1)
Temat
PSYCHOTERAPIA
(36)
Psychoterapia
(15)
DZIECKO
(7)
MŁODZIEŻ
(5)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(4)
NAŁÓG
(4)
PEDAGOGIKA SPECJALNA
(4)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE UMYSŁOWO
(3)
LĘK
(3)
PSYCHOTERAPIA GRUPOWA
(3)
STRES
(3)
DZIECKO AUTYSTYCZNE
(2)
DZIECKO TRUDNE
(2)
Diagnoza
(2)
Dzieci
(2)
GRY i ZABAWY
(2)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(2)
NIEPEŁNOSPRAWNI UMYSŁOWO
(2)
Otyłość
(2)
PORADNICTWO
(2)
Psychoterapia grupowa
(2)
RODZINA
(2)
RYSUNEK
(2)
STOSUNKI INTERPERSONALNE
(2)
TERAPIA ZABAWĄ
(2)
WSPARCIE SPOŁECZNE
(2)
ZESPÓŁ ADHD
(2)
ADAPTACJA SPOŁECZNA
(1)
AGRESYWNOŚĆ
(1)
AIDS
(1)
ALKOHOLIZM
(1)
ANOREKSJA
(1)
ARTETERAPIA
(1)
AUTOPSYCHOTERAPIA
(1)
Alkoholizm dzieci i młodzieży
(1)
BIBLIOTERAPIA
(1)
BULIMIA
(1)
Białas, Marcin (pedagog)
(1)
CHOROBY AFEKTYWNE DWUBIEGUNOWE
(1)
CHORZY
(1)
CZYTELNICTWO DZIECIĘCE
(1)
Choroby psychiczne
(1)
Coaching
(1)
DEPRESJA PSYCHICZNA
(1)
DUCHOWOŚĆ CHRZEŚCIJAŃSKA
(1)
DZIECKO w WIEKU PRZEDSZKOLNYM
(1)
DZIECKO z ZESPOŁEM ASPERGERA
(1)
Dieta odchudzająca
(1)
Dietetyka
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Erotomania
(1)
Fizjoterapia
(1)
GRY EDUKACYJNE
(1)
GRY i ZABAWY RUCHOWE
(1)
HELLINGER, BERT
(1)
HIGIENA PSYCHICZNA
(1)
Jakość życia
(1)
KINEZJOLOGIA EDUKACYJNA
(1)
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
(1)
KSZTAŁCENIE INTEGRACYJNE
(1)
Kobieta
(1)
Kształcenie
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Kultura popularna
(1)
Leki psychotropowe
(1)
LĘk
(1)
Macierzyństwo
(1)
Mentoring
(1)
Milczenie
(1)
Miłość
(1)
Mężczyzna
(1)
Młodociani przestępcy
(1)
Młodzież
(1)
NARKOMANIA
(1)
NIEMOWLĘ
(1)
Nadwaga
(1)
Narkomania dzieci i młodzieży
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Niepełnosprawność intelektualna
(1)
OBRAZ WŁASNEGO CIAŁA
(1)
ODŻYWIANIE
(1)
Odżywianie
(1)
PEDAGOGIKA RESOCJALIZACYJNA
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
PRZEMOC
(1)
PRZYWIĄZANIE (psychol.)
(1)
PSYCHIATRIA
(1)
PSYCHOLOGIA KLINICZNA
(1)
PUBLICYSTYKA NIEMIECKA
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna
(1)
Pielęgniarstwo psychiatryczne
(1)
Poradnictwo
(1)
Przemoc w rodzinie
(1)
Psychiatria
(1)
Psychofizjologia
(1)
Psychologia
(1)
Rehabilitacja medyczna
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
SCHIZOFRENIA
(1)
Temat: czas
1989-
(1)
2001-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Wielka Brytania
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(9)
Podręcznik
(4)
Praca zbiorowa
(4)
Opracowanie
(3)
Monografia
(2)
PODRĘCZNIKI
(2)
Case study (studium przypadku)
(1)
Powieść
(1)
Thriller
(1)
WYDAWNICTWA POPULARNE
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(11)
Edukacja i pedagogika
(6)
Medycyna i zdrowie
(5)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Słowo kluczowe
psychoterapia
(13)
młodzież
(5)
zaburzenia osobowości
(5)
dzieci
(4)
lęk
(4)
psychologia
(4)
terapia grupowa
(4)
uzależnienie
(4)
zaburzenia lękowe
(4)
zaburzenia seksualne
(4)
alkoholizm
(3)
autyzm
(3)
depresja
(3)
leczenie
(3)
schizofrenia
(3)
terapia
(3)
terapia poznawczo-behawioralna
(3)
zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne
(3)
zaburzenia odżywiania
(3)
zaburzenia psychiczne
(3)
ADHD
(2)
badanie psychiatryczne
(2)
człowiek
(2)
diagnoza
(2)
dzieci alkoholików
(2)
dziecko niepełnosprawne
(2)
nadwaga
(2)
narkomania
(2)
otyłość
(2)
poradnictwo
(2)
stres
(2)
szkolenie
(2)
terapia rodzinna
(2)
zaburzenia afektywne
(2)
zaburzenia psychosomatyczne
(2)
życie
(2)
AIDS
(1)
HIV
(1)
Internet
(1)
agresja
(1)
aktywność fizyczna
(1)
alkohol
(1)
alkoholowy zespół płodowy (FAS)
(1)
analiza marzeń sennych
(1)
anoreksja
(1)
asertywność
(1)
autoterapia
(1)
bajka
(1)
behawioryzm
(1)
beletrystyka
(1)
biblioterapia
(1)
bulimia
(1)
ból przewlekły
(1)
choroba
(1)
choroba afektywna dwubiegunowa
(1)
choroby układu krążenia
(1)
choroby układu pokarmowego
(1)
coaching
(1)
czytelnictwo
(1)
demoralizacja
(1)
destrukcja
(1)
diagnostyka
(1)
diagnoza psychologiczna
(1)
dorosłe dzieci alkoholików
(1)
dorośli
(1)
drug therapy
(1)
dyslalia rozszczepowa
(1)
dziecko autystyczne
(1)
dziecko głuche
(1)
dziecko niepełnosprawne intelektualnie
(1)
dziecko wykorzystywane seksualnie
(1)
epidemiologia
(1)
erotomania
(1)
etyka
(1)
fobia
(1)
fobia społeczna
(1)
funkcjonowanie biopsychiczne
(1)
gender
(1)
gniew
(1)
grupa
(1)
gwałt
(1)
hazard
(1)
hipnoza
(1)
hipochondria
(1)
integracja
(1)
interwencja psychoterapeutyczna
(1)
klasa społeczna
(1)
kobieta ciężarna
(1)
kobiety
(1)
komputer
(1)
komunikacja
(1)
komunikacja terapeutyczna
(1)
leczenie odwykowe
(1)
matki
(1)
medycyna psychospołeczna
(1)
mental disorders
(1)
mózgowe porażenie dziecięce
(1)
mężczyzni
(1)
nadwrażliwość
(1)
narkotyki
(1)
77 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Psychologia Wobec Współczesności. Pomoc Psychologiczna)
Bibliogr. s. 621-637. Indeksy.
Niniejsza monografia jest pierwszym tak obszernym, a równocześnie syntetycznie ujmującym problematykę kryzysu psychologicznego oraz interwencję w kryzysie opracowaniem powstałym w Polsce. Książka może pełnić rolę podręcznika dla studentów ostatnich lat studiów psychologicznych oraz wszelkich nauk społecznych (pedagogika, socjologia, medycyna, pielęgniarstwo, zdrowie publiczne itp.), słuchaczy studiów podyplomowych, pracowników służb socjalnych, ratowników medycznych, strażaków, policjantów, duchownych zaangażowanych w działalność interwencyjną, a także dla praktykujących psychologów i psychoterapeutów, pomagających klientom w stanach kryzysowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9021.III.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10595.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na książce wyłącznie błędny ISBN
Bibliogr. przy pracach
Książka zawiera 11 artykułów, których autorami są psycholodzy (terapeuci), lekarz medycyny oraz studenci, i stanowi cenne uzupełnienie informacji dotyczących zasad i sposobów podejścia do rehabilitacji osób z autyzmem. Będą z niej korzystać zarówno profesjonaliści-praktycy zajmujący się na co dzień świadczeniem pomocy dla tej grupy osób, jak i studenci psychologii zainteresowani pogłębianiem swej wiedzy na temat różnych form pomocy specjalistycznej realizowanej w ośrodkach rehabilitacyjnych oraz w ramach inicjatyw pozainstytucjonalnych, podejmowanych przez organizacje pozarządowe.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8485.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9878.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika / Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne)
Jest to podręcznik akademicki z zakresu pedagogiki specjalnej, starannie prezentujący zagadnienia opieki nad osobami niepełnosprawnymi. Na szczególną uwagę zasługują analizy zjawisk wychowania i kształcenia, charakterystyka instytucji pedagogiki specjalnej oraz pedagogiczno-psychologicznej diagnostyki i poradnictwa. Osobne miejsce zajmuje problematyka integracji w przedszkolach i systemie szkolnym z uwzględnieniem wsparcia społecznego oraz kształtowania kompetencji społecznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.4425 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4877.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, wykaz aktów prawnych, netografia na stronach 203-219 i przy podrozdziałach.
Publikacja ta wskazuje na ogromną siłę terapii w podnoszeniu jakości życia tych którzy jej potrzebują. Terapeuci stają przed ogromnym wyzwaniem jest duże zapotrzebowanie na ich pracę jako osob, ktore wiedzą jak pomóc tym, którzy tego wsparcia potrzebują.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18904.XVIII.11 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 287-293.
Niniejsza publikacja nakreśla szkic definicyjny stresu; ukazując jego strukturę, wskazuje na jego źródła wynikające ze specyfiki bycia matką dziecka z niepełnosprawnością intelektualną. Dokumentuje także przykłady wypowiedzi matek, stanowiące ilustrację dla omawianych zagadnień. Jawi się jako fundament nakreślający zarys duchowej terapii przeznaczonej dla matek dzieci z niepełnosprawnością intelektualną. Intencją autora jest jej prezentacja, stanowiąca jeden z wielu sposobów podejścia terapeutycznego do tej grupy osób. Publikacja składa się z sześciu rozdziałów. Trzy pierwsze stanowią teoretyczny fundament opracowania. Zawarte w nich informacje odnoszą się zarówno do ogólnych twierdzeń z zakresu doświadczania stresu w życiu człowieka, jak i permanentnego stresu doświadczanego przez matki dzieci z niepełnosprawnością intelektualną. Rozdział czwarty zawiera opis założeń metodologicznych oraz charakterystykę badanej populacji. Piąty rozdział stanowi prezentację uzyskanych wyników badań. Dokonano w nim próby charakterystyki ról badanych matek, jakie przyjmują one na siebie w związku z opieką i wychowaniem swoich dzieci z niepełnosprawnością intelektualną. Rozdział ten zawiera narracje badanych matek oraz ich wieloaspektową analizę w aspekcie doświadczanego stresu. W rozdziale szóstym przedstawiono fundamentalne założenia autorskiej koncepcji terapii dedykowanej matkom dzieci z niepełnosprawnością intelektualną, wskazując na aspekty warunkujące jej powodzenie. W tym miejscu pragnę serdecznie podziękować osobom, które przyczyniły się do powstania tej monografii. Przede wszystkim matkom, biorącym udział w badaniach, które — pomimo zmiany imion — odnajdą w tekście swoje wypowiedzi. Wolontariuszom, którzy zebrali dane, nanosząc swoje uwagi i spostrzeżenia. Personalnie — dr Elżbiecie Marii Minczakiewicz za inspirację i krytyczną ocenę moich pomysłów oraz panu mgr. Krzysztofowi Stawickiemu za liczne konsultacje, motywowanie do podejmowania wyzwań, pomoc przy rozwiewaniu wielu dylematów oraz wsparcie techniczne. Publikację adresuję do matek dzieci z niepełnosprawnością intelektualną, zarówno tych, których wypowiedzi cytuję w tekście, jak i tych, które czytając tekst, odnajdą w nim przykłady niemal zaczerpnięte z własnego życia; terapeutów, licząc na to, że zyskają inspirację dla swojej pracy, poszerzą warsztat kompetencji; wszystkich zainteresowanych, mając nadzieję, że niniejsza publikacja stanowić będzie uzupełnienie naukowego dyskursu nad spektrum metod terapeutycznych i ich skuteczności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19878.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
W publikacji przedstawiono różnorodne spojrzenie naukowców na problemy pedagogiki specjalnej. Od subtelnych zaburzeń funkcjonowania emocjonalnego dziecka po poważne problemy niedostosowania społecznego, wymagającego zastosowania specyficznych oddziaływań resocjalizacyjnych. Znajdują się tu także materiały poświęcone radzeniu sobie z zagrożeniem HIV i AIDS przez inwalidów, czy też spojrzenie na nabywanie autonomii osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3601 [Magazyn 1], P.3603 [Magazyn 1], P.3602 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4314.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2099 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria / Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego)
Podręcznik przeznaczony dla psychoterapeutów.
Zwięzły i praktyczny podręcznik terapii poznawczej przeznaczony zarówno dla doświadczonych psychoterapeutów, jak i dla tych, którzy stawiają w tej dziedzinie dopiero pierwsze kroki. Książka ta kładzie nacisk na projektowanie i wdrażanie interwencji ?czystej? terapii poznawczej. Zawiera ogólne omówienie diagnozy i podstawowych cech terapii poznawczej, a także praktyczne wskazówki dotyczące opracowywania i wykonywania eksperymentów behawioralnych, zadań domowych oraz metod reatrybucji werbalnej. Na końcu zamieszczono kwestionariusze, skale ocen oraz inne materiały, które można wykorzystać w pracy z pacjentem. Autor wyczerpująco omówił w swej książce poznawczy model zaburzeń lękowych i pokazał, w jaki sposób szczegółowe poznawcze konceptualizacje konkretnych zaburzeń decydują o wyborze interwencji terapeutycznych. Książka ta zawiera najbardziej aktualną teorię zaburzeń lękowych, która w dużej części została stworzona przez autora. Autor przedstawiam wiele skutecznych, łatwych do zastosowania technik poznawczych i żywe przykłady z praktyki klinicznej. Wartość tej publikacji docenią zarówno studenci, jak i wytrawni terapeuci.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9958.XVIII.1.8 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11603.XVIII.1.8 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Terapia)
Bibliogr. s. 108-113.
"Dziecko własnym terapeutą" pokazuje jak odkrywać w dzieciach ich własną ukrytą wiedzę i umiejętności pozwalające nadrabiać i wyrównywać niedostatki psychiczne oraz jak wspomagać strategie autoterapeutyczne u dzieci z dysfunkcjami więzi osobistych. Książka przedstawia oryginalną, interdyscyplinarną koncepcję terapii z dziećmi, odwołując się do rozmaitych dziedzin wiedzy: antropologii, ekologii, psychoanalizy, psycholingwistyki oraz neuropsychologii. Na końcu książki znajduje się bibliografia i literatura polecana przez autorkę.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12392.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka składa się z dwóch części: Terapia zabawą i Terapia przez sztukę. Autorka odnosi się do osobistych przeżyć rodziców, ich własnych wspomnień z dzieciństwa. Zabawa jest sposobem wzajemnego ujawniania uczuć i dziecka, i jego rodziców. To podejście korzystnie odbiega od stylu większości materiałów instruktażowych. Autorka odcina się od oceny zabawy z punktu widzenia "rozliczania" dziecka z osiągnięć rozwojowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2138 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3343.III.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.2137.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Autorzy książki rozważają jak we współczesnym świecie zapewnić równe miejsce osobom z niepełnosprawnością wśród pełnoprawnych, stawiają pytania dotyczące zadań pedagogiki specjalnej: czy głównym terenem jej działań powinny być instytucje specjalne, czy pedagog specjalny, który chce pracować w nurcie ogólnodostępnej edukacji ma być utożsamiany przede wszystkim z nauczycielem wspierającym, jak i gdzie można wykorzystać jego profesjonalną wiedze i umiejętności, co należy zmienić w kształceniu pedagogów specjalnych, czy profilaktyka i wspieranie rozwoju osób z niepełnosprawnością to obecnie najważniejsze zadania?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12483.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Diagnoza w socjoterapii / redakcja naukowa Ewa Grudziewska. - Warszawa : Difin, 2017. - 175, [1] strona : ilustracje ; 23 cm.
(Engram)
Bibliografia, netografia przy pracach.
Książka ma na celu wzbogacenie warsztatu diagnostycznego wszystkich osób, które zawodowo zajmują się socjoterapią, a także nauczycieli i wychowawców na co dzień pracujących z dziećmi i młodzieżą oraz studentów, którzy wiążą swoją zawodową przyszłość z pracą o charakterze wychowawczo-terapeutycznym. Publikacja zawiera propozycje konkretnych narzędzi diagnostycznych, które można wykorzystać w trakcie procesu diagnostycznego dzieci w wieku przedszkolnym, szkolnym oraz młodzieży, a także w diagnozie kompetencji osoby socjoterapeuty.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18428.VI.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18427.VI.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria / Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego)
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
Autorzy książki – wybitne autorytety w dziedzinie psychoterapii dzieci i młodzieży – przedstawiają własne, oparte na wieloletnim doświadczeniu ujęcia zaburzeń klinicznych i terapii, odnosząc się do wielu sfer funkcjonowania dziecka: poznawczej, emocjonalnej, behawioralnej i społecznej. W zajmujący sposób opisują ogromne postępy, jakie dokonały się w zakresie terapii dzieci i adolescentów, metody poznawcze terapii poszczególnych zaburzeń oraz obiecujące skutki zastosowania tych metod. Książka ta jest jedną z nielicznych prac integrujących badania i teorię z przykładami klinicznymi. Tym samym wypełnia ona zasadniczą lukę w literaturze szkoleniowej dla psychologów i psychoterapeutów. Niezwykle wartościowe dzieło napisane przez znanych i cenionych badaczy. Szczegółowy opis interwencji terapeutycznych u dzieci z zaburzeniami internalizacyjnymi, eksternalizacyjnymi i innymi poważnymi problemami oraz staranne rozważenie kwestii związanych z rozwojem i procesem terapii czynią z tej książki znakomite źródło wiedzy dla studentów i zawodowych terapeutów. Książka prezentuje niezbędną teorię i praktyczne narzędzia dla wszystkich specjalistów w dziedzinie zdrowia psychicznego pracujących z dziećmi i ich rodzinami, w tym dla psychologów klinicznych i szkolnych, pracowników społecznych, terapeutów rodzinnych i psychiatrów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11601.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach
Zbiór artykułów przedstawiających niektóre z problemów istotnych dla terapii pedagogicznej osób niepełnosprawnych, m.in. zagadnienia terapii logopedycznej, terapii dzieci z wadą słuchu czy dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej. Adresowany jest do szerokiego kręgu odbiorców, zarówno teoretyków, jak i praktyków – studentów pedagogiki specjalnej, nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej, rodziców dziecka z niepełnosprawnością i in.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8492.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9893.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
"Problematyka niniejszej publikacji [...] dotyka między innymi dylematów diagnostycznych na styku takich zaburzeń, jak: autyzm, zespół Aspergera, zaburzenia semantyczno-pragmatyczne, niewerbalne trudności w uczeniu się, ADHD, opóźnienia w rozwoju, autyzm atypowy, schizofrenia wczesnodziecięca, zaburzenia zachowania oraz zaburzenia psychotyczne. Pewna część rozważań została poświęcona zaburzeniom występującym w chorobie przewlekłej, mózgowym porażeniu dziecięcym, dyslalii rozszczepowej oraz przy defektach wzroku. Każdy artykuł podaje terminologię, ewolucję definicji wybranych zaburzeń, kryteria diagnostyczne oraz obszar objawów dla omawianych jednostek." (ze Wstępu)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12136 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13256.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych przy pracach.
Książka przybliża czytelnikowi szereg zagadnień związanych z demoralizacją młodzieży szczególnie w kontekście zażywania substancji psychoaktywnych. Przedstawione opracowania dotyczą zarówno badań empirycznych prowadzonych przez autorów, analizy współczesnych, zmieniających się trendów dotyczących skutków zażywania substancji psychoaktywnych, profilaktyki i czynników warunkujących rozwój zarówno uzależnień, jak i przestępczości nieletnich. Zawiera propozycje rozwiązań profilaktycznych i propozycje oddziaływań terapeutycznych oraz sposoby przeciwdziałania narkomanii nieletnich.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18451.III.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18450.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Lęk w zaburzeniach psychicznych / Rafał Jaeschke [i in.] - Kraków : Komitet Redakcyjno-Wydawniczy Polskiego Towarzystwa Psychiatrycznego, 2011. - 112 s. : il. ; 24 cm.
(Biblioteka Psychiatrii Polskiej)
Lęk to jeden z najczęściej spotykanych objawów psychopatologicznych, będący źródłem dotkliwego cierpienia wielu pacjentów trafiających pod opiekę lekarzy psychiatrów. Z kolei zaburzenia lękowe należą do najpowszechniej występujących zaburzeń psychicznych. Autorzy niniejszej pracy podjęli próbę podsumowania obecnego stanu wiedzy (neurobiologicznej, epidemiologicznej i klinicznej) na temat współwystępowania lęku bądź zaburzeń lękowych wraz z dużą depresją, chorobą afektywną dwubiegunową lub schizofrenią. Książka ta jest jedną z pierwszych propozycji na polskim rynku wydawniczym, w której podjęto się eksploracji obszarów wspólnych dla zaburzeń lękowych i innych problemów psychiatrycznych należących do I osi diagnostycznej (wg DSM-IV-TR). Ze względu na znaczne rozpowszechnienie omawianych zaburzeń, praca ta powinna znaleźć swe miejsce w bibliotece każdego psychiatry, zarówno badacza, jak i praktyka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12073.XVIII.1.8 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prezentowana publikacja zawiera przegląd metod, technik i narzędzi pozwalających na zdiagnozowanie dysfunkcyjności rozwoju dziecka w różnych obszarach życia, będąc jednocześnie wprowadzeniem w problematykę oddziaływań terapeutycznych w różnego typu nieprawidłowościach. Przedstawione propozycje nie są gotowymi receptami na rozwiązanie wszystkich problemów dzieci z zaburzeniami w rozwoju, jednak mogą być inspiracją dla planowania i realizowania działań wspomagających prawidłowy rozwój. Autorzy książki żywią nadzieję, że publikacja zainspiruje Czytelników do nowych poszukiwań, udzieli odpowiedzi na pytania, rozwiąże choćby małe dylematy diagnostyczne i terapeutyczne, a tym samym pokaże, jak dotrzeć do najbardziej zagmatwanych labiryntów funkcjonowania dziecka z zaburzeniami w rozwoju.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4533.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 160-[169].
"Dlaczego jednak, pomimo istnienia tylu stosunkowo dobrze opracowanych metod diagnozy i terapii, praca niektórych nauczycieli jest mało efektywna? Jedną z przyczyn jest zła konstrukcja programu zajęć, podczas tworzenia którego zapomniano o tym, że warunkiem opanowania przez dziecko kolejnych umiejętności jest nabycie przez nie umiejętności rozwojowo wcześniejszych...Inne również częste przyczyny braku postępów i narastających problemów wychowawczych, to nieuwzględnianie w programie zajęć konieczności wypracowania skutecznego sposobu porozumiewania się z dzieckiem i nieliczenie się z jego emocjonalnością."
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8447.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9842.IV.4 [Czytelnia B], 9841.IV.4 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Zaproponowany program to ćwiczenia i zabawy do wykorzystania w pracy dydaktyczno-terapeutycznej dla nauczycieli i terapeutów pracujących z dziećmi o specyficznych potrzebach edukacyjnych. Program przeznaczony jest do realizacji w pracy terapeutycznej w przedszkolach masowych, z grupami integracyjnymi oraz w przedszkolach integracyjnych, jak również w zajęciach terapeutycznych w klasach młodszych szkół podstawowych i specjalnych. Celem programu jest umożliwienie dzieciom niepełnosprawnym zdobycia wiedzy i umiejętności na miarę ich możliwości, w warunkach przedszkola ogólnodostępnego, kształtowanie właściwych interakcji międzyosobowych, kształtowanie postaw otwartości i samoakceptacji. Pełna realizacja tego celu da pedagogom możliwość stworzenia optymalnego planu psychostymulacji dzieci niepełnosprawnych i przygotowanie ich do względnie niezależnego funkcjonowania w społeczeństwie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 3300 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2108.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.2107.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej