Form of Work
Ksi─ů┼╝ki
(15)
Status
available
(16)
only on-site
(15)
unavailable
(2)
Branch
Magazyny
(8)
Wypo┼╝yczalnie
(10)
Czytelnie
(15)
Author
Deutsch Smith Deborah (1947- )
(2)
Dykcik Władysław
(2)
Firkowska-Mankiewicz Anna (1941- )
(2)
Szumski Grzegorz
(2)
Baczała Ditta
(1)
Badora Sylwia
(1)
Binnebesel J├│zef (1967- )
(1)
Br─ůgiel J├│zefa
(1)
B┼éeszy┼äski Jacek J. (1963- )
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Dycht Marzena (1976- )
(1)
L├╝tje-Klose Birgit
(1)
Mikrut Adam
(1)
Sowa J├│zef (1939- )
(1)
Szczepanik Renata
(1)
Szychowiak Barbara
(1)
Troszczyńska-Nakonieczna Wiesława
(1)
Werning Rolf
(1)
Wojciechowski Franciszek
(1)
Wojdak-Pi─ůtkowska Magdalena
(1)
Wyczesany Janina
(1)
Zawi┼Ťlak Aleksandra
(1)
Zeidler W┼éodzis┼éaw (1937- )
(1)
Year
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(13)
Country
Poland
(15)
Language
Polish
(15)
Subject
PEDAGOGIKA SPECJALNA
(15)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(2)
PODR─śCZNIKI AKADEMICKIE
(2)
NAUCZANIE POCZ─äTKOWE
(1)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(1)
NIEPOWODZENIA SZKOLNE
(1)
OPIEKA SPOŁECZNA
(1)
PEDAGOGIKA OPIEKUŃCZA
(1)
REHABILITACJA (med.)
(1)
REHABILITACJA (medyczna)
(1)
SENS ┼╗YCIA
(1)
SZKOLNICTWO SPECJALNE
(1)
Genre/Form
PODR─śCZNIKI AKADEMICKIE
(3)
15 results Filter
Book
In basket
Na ksi─ů┼╝ce wy┼é─ůcznie b┼é─Ödny ISBN 78-83-16095-01-09
Bibliogr. przy pracach.
Publikacja jest po┼Ťwi─Öcona pedagogice specjalnej w uj─Öciu historycznym i jest podzielona na cztery cz─Ö┼Ťci. W pierwszej znajdziecie Pa┼ästwo informacje dotycz─ůce historii za┼éo┼╝e┼ä tej dyscypliny naukowej z uwzgl─Ödnieniem przemian w sytuacjach edukacyjnych, rehabilitacyjnych i poradnictwie. Rozdzia┼é drugi zosta┼é dedykowany oligofrenopedagogice, tyflopedagogice, surdopedagogice, resocjalizacji, logopedii, opiece i wsparciu terminalnie chorych. Rozdzia┼é trzeci traktuje o historii podejmowanych dzia┼éa┼ä w terapiach tych, kt├│rych pozycja i efekty znane s─ů od dawna oraz tych, kt├│re znajduj─ů zwolennik├│w jeszcze w w─ůskim gronie. W rozdziale czwartym zaprezentowana zosta┼éa, z perspektywy historii wychowania, przestrze┼ä pedagogiki specjalnej ze swoimi najbardziej s┼éawnymi reprezentantami. Gandalf.com.pl
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. 10546.IV.4 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 8709.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
W g┼é├│wnych swych za┼éo┼╝eniach ksi─ů┼╝ka stanowi kompendium podstawowej wiedzy o historii pedagogiki specjalnej, ze szczeg├│lnym uwzgl─Ödnieniem znaczenia wk┼éadu czo┼éowych przedstawicieli tej nauki w jej rozw├│j. Publikacja ta jest tak┼╝e pr├│b─ů uczczenia naukowego i dydaktycznego dorobku os├│b tworz─ůcych podwaliny pedagogiki specjalnej poprzez kontynuowanie tradycji upowszechniania wiedzy pedagogicznej w┼Ťr├│d tych, kt├│rzy si─Ö ni─ů zajmuj─ů.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 5056.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Podr─Öczniki Akademickie / Wy┼╝sza Szko┼éa Zarz─ůdzania i Administracji w Zamo┼Ťciu ; 17)
Bibliogr. s. 271-296, akty prawne w aneksie.
Ksi─ů┼╝ka, kt├│r─ů oddajemy do r─ůk Czytelnik├│w jest pr├│b─ů modelowego uj─Öcia procesu rehabilitacji, odnoszonego do jego aspekt├│w edukacyjnych. Przyjmujemy za┼éo┼╝enie, ┼╝e proces rehabilitacji zawiera swoiste podstawy i wsp├│lne elementy, kt├│re mo┼╝na odnie┼Ť─ç do r├│┼╝nych niepe┼énosprawno┼Ťci. Podkre┼Ťlamy w tej publikacji specyficzne potrzeby os├│b z r├│┼╝nymi niepe┼énosprawno┼Ťciami, pami─Ötaj─ůc zarazem, ┼╝e s─ů to jednostki w swej istocie normalne, dysponuj─ůce analogiczn─ů pul─ů gen├│w jak inne osoby. Problematyka zaprezentowana w poszczeg├│lnych rozdzia┼éach ksi─ů┼╝ki eksponuje przede wszystkim podej┼Ťcie spo┼éeczno-humanistyczne i podmiotowe w procesie oddzia┼éywa┼ä rehabilitacyjnych. Akcentuje r├│wnie┼╝ integracyjn─ů perspektyw─Ö w podejmowaniu i rozwi─ůzywaniu problem├│w jednostek niepe┼énosprawnych. Proces rehabilitacji w r├│┼╝nych jego odmianach wychodzi poza tradycyjn─ů konwencj─Ö. Jest on pr├│b─ů poszukiwania alternatywnych mo┼╝liwo┼Ťci rozwoju cz┼éowieka z udzia┼éem rodziny, szko┼éy i sieci plac├│wek wspieraj─ůcych jego rozw├│j.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 9466.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(PNiP.)
Bibliogr. s. 651-696. Indeksy.
Monografia Iwony Chrzanowskiej to praca jakiej w ostatnim dziesi─Öcioleciu nie opublikowano. To gigantyczne zadanie tw├│rcze z szeregiem subdyscyplinarnych i interdyscyplinarnych w─ůtk├│w. Warto zwr├│ci─ç uwag─Ö, ┼╝e ksi─ů┼╝ka ma aspiracje ÔÇ×wyj┼ŤciaÔÇŁ poza tradycyjny podr─Öcznik. Mi─Ödzy innymi temu ma s┼éu┼╝y─ç podzia┼é ksi─ů┼╝ki na dwie cz─Ö┼Ťci. Pierwsza niejako wprowadzaj─ůca w podstawy i tradycj─Ö pedagogiki specjalnej, druga traktuj─ůca o najwa┼╝niejszych problemach dzisiejszej pedagogiki specjalnej. Autorka unika w dyskusji domniema┼ä, pos┼éuguje si─Ö twardymi danymi empirycznymi i poprawn─ů terminologi─ů naukow─ů. Przy czym autorce, co uwa┼╝am jest nies┼éychanie wa┼╝ne dla tego typu publikacji, uda┼éo si─Ö znale┼║─ç kompromis pomi─Ödzy naukowo┼Ťci─ů a zrozumia┼éo┼Ťci─ů tekstu. Ksi─ů┼╝k─Ö czyta si─Ö dobrze bez wzgl─Ödu na poziom rozwoju naukowego. B─Ödzie ona zapewne pomocna nie tylko dla student├│w pedagogiki specjalnej, ale r├│wnie┼╝ dla wszystkich innych os├│b stykaj─ůcych si─Ö w swojej pracy zawodowej z osobami niepe┼énosprawnymi.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.15070 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.15069.IV.4 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15968.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Podstawowy podr─Öcznik z zakresu pedagogiki specjalnej przybli┼╝aj─ůcy najwa┼╝niejsze i aktualne zagadnienia tej dyscypliny w Polsce i na ┼Ťwiecie. Autorka wyczerpuj─ůco omawia zagadnienia po┼Ťwi─Öcone kontekstowi edukacji specjalnej w dobie obecnych szans i mo┼╝liwo┼Ťci, indywidualizacji w zakresie planowania kszta┼écenia os├│b niepe┼énosprawnych oraz konkretnych rozwi─ůza┼ä w tej dziedzinie. Przybli┼╝a wiedz─Ö oraz sposoby pracy z osobami maj─ůcymi konkretne zaburzenia czy odchylenia od normy. Omawia specyfik─Ö upo┼Ťledzenia fizycznego, chor├│b przewlek┼éych i specjalnej opieki zdrowotnej, kszta┼écenia os├│b z problemami wzroku i s┼éuchu, dzieci z zaburzeniami emocjonalnymi oraz zaburzeniami zachowania. Pokazuje konkretne rozwi─ůzania dotycz─ůce uczenia si─Ö os├│b upo┼Ťledzonych umys┼éowo, dzieci z zaburzeniami m├│wienia i j─Özyka, czy specyficzne problemy dzieci z autyzmem. Szczeg├│┼éowo prezentuje problemy os├│b z niepe┼énosprawno┼Ťci─ů z┼éo┼╝on─ů, g┼éuchoniemych oraz z pourazowym uszkodzeniem m├│zgu. Przedstawia tak┼╝e problemy r├│┼╝nic kulturowych w zakresie kszta┼écenia os├│b niepe┼énosprawnych, w tym dwuj─Özycznych. Jeden z rozdzia┼é├│w po┼Ťwi─Öcony jest r├│wnie┼╝ rozwojowi dzieci zdolnych oraz specyfice pracy z nimi.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.7330 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.7331.IV.4 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 8285.IV.4 [Czytelnia B], 8284.IV.4 [Czytelnia B] (2 egz.)
Book
In basket
Podstawowy podr─Öcznik z zakresu pedagogiki specjalnej przybli┼╝aj─ůcy najwa┼╝niejsze i aktualne zagadnienia tej dyscypliny w Polsce i na ┼Ťwiecie. Autorka wyczerpuj─ůco omawia zagadnienia po┼Ťwi─Öcone kontekstowi edukacji specjalnej w dobie obecnych szans i mo┼╝liwo┼Ťci, indywidualizacji w zakresie planowania kszta┼écenia os├│b niepe┼énosprawnych oraz konkretnych rozwi─ůza┼ä w tej dziedzinie. Przybli┼╝a wiedz─Ö oraz sposoby pracy z osobami maj─ůcymi konkretne zaburzenia czy odchylenia od normy. Omawia specyfik─Ö upo┼Ťledzenia fizycznego, chor├│b przewlek┼éych i specjalnej opieki zdrowotnej, kszta┼écenia os├│b z problemami wzroku i s┼éuchu, dzieci z zaburzeniami emocjonalnymi oraz zaburzeniami zachowania. Pokazuje konkretne rozwi─ůzania dotycz─ůce uczenia si─Ö os├│b upo┼Ťledzonych umys┼éowo, dzieci z zaburzeniami m├│wienia i j─Özyka, czy specyficzne problemy dzieci z autyzmem. Szczeg├│┼éowo prezentuje problemy os├│b z niepe┼énosprawno┼Ťci─ů z┼éo┼╝on─ů, g┼éuchoniemych oraz z pourazowym uszkodzeniem m├│zgu. Przedstawia tak┼╝e problemy r├│┼╝nic kulturowych w zakresie kszta┼écenia os├│b niepe┼énosprawnych, w tym dwuj─Özycznych. Jeden z rozdzia┼é├│w po┼Ťwi─Öcony jest r├│wnie┼╝ rozwojowi dzieci zdolnych oraz specyfice pracy z nimi.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.7329 [Magazyn 1] (1 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.7328.IV.4 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 8283.IV.4 [Czytelnia B], 8282.IV.4 [Czytelnia B] (2 egz.)
Book
In basket
Ksi─ů┼╝ka stanowi kompendium aktualnej wiedzy z pedagogiki specjalnej ze szczeg├│lnym uwzgl─Ödnieniem wsp├│┼éczesnych kierunk├│w przemian teorii i praktyki tej dyscypliny naukowej. Autorami s─ů czo┼éowi znawcy problematyki z r├│┼╝nych o┼Ťrodk├│w akademickich kraju.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.955 [Magazyn 1], 2040 [Magazyn 2], 2039 [Magazyn 2] (3 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. P.954.IV.4 [Czytelnia B], P.953.IV.4 [Czytelnia B] (2 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 231-239
Ukazanie przez autork─Ö w spos├│b wieloaspektowy problematyki pedagogiki specjalnej z uwzgl─Ödnieniem jej tradycyjnych kanon├│w w po┼é─ůczeniu z aktualnie zarysowuj─ůcymi si─Ö trendami umo┼╝liwia czytelnikom usystematyzowanie wiedzy dotycz─ůcej m.in.: - znaczenia tradycji w procesie opracowania procedur rehabilitacyjnych; - wsp├│┼éczesnych kompleksowych rozwi─ůza┼ä psycho- i socjopedagogicznych dynamizuj─ůcych asymilacj─Ö kulturow─ů os├│b niepe┼énosprawnych; - funkcjonowania interpersonalnego os├│b niepe┼énosprawnych; - tworzenia wsp├│┼éczesnego systemu edukacji os├│b niepe┼énosprawnych opartego o zasady personalizacji, normalizacji, integracji.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.6598 [Magazyn 1], P.6597 [Magazyn 1] (2 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.6596.IV.4 [Wypo┼╝yczalnia B], P.6595.IV.4 [Wypo┼╝yczalnia B] (2 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 7477.IV.4 [Czytelnia B], 7476.IV.4 [Czytelnia B] (2 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy art.
Ksi─ů┼╝ka jest podr─Öcznikiem z zakresu pedagogiki specjalnej. Ma charakter propedeutyczny zapoznaj─ůcy czytelnika z podstawami tej wiedzy. Przedstawia zagadnienia w spos├│b jasny, zwi─Öz┼éy oraz syntetyczny. Uwzgl─Ödnia wsp├│┼éczesny dorobek pedagogiki specjalnej oraz prezentuje go w uj─Öciach najnowszych. Dokonany przez autork─Ö wyb├│r zagadnie┼ä jest wynikiem przyj─Öcia okre┼Ťlonej, w┼éasnej koncepcji pedagogiki specjalnej, kt├│ra wyrasta z najlepszych wzor├│w z przesz┼éo┼Ťci, nie neguj─ůc ich, lecz staraj─ůc si─Ö je tw├│rczo kontynuowa─ç. Idea napisania ksi─ů┼╝ki to ch─Ö─ç wyj┼Ťcia naprzeciw potrzebom czytelnik├│w szukaj─ůcych nowoczesnego i przyst─Öpnego podr─Öcznika. Jednocze┼Ťnie autorka pragn─Ö┼éa aby po lekturze jej pracy czytelnik ch─Ötnie si─Ögn─ů┼é po literatur─Ö bardziej zaawansowan─ů. Czytelnik znajdzie na pocz─ůtku fundamentalne informacje o pedagogice specjalnej jako nauce, jej to┼╝samo┼Ťci, statusie teoretycznym, terminologii oraz podstawowych poj─Öciach. Nast─Öpnie zaznajomiony zostanie z wewn─Ötrzn─ů struktur─ů pedagogiki specjalnej ÔÇô dawniej i wsp├│┼écze┼Ťnie wyr├│┼╝nianych subdyscyplinach oraz pozna kr├│tkie charakterystykami ka┼╝dej z nich. Nast─Öpn─ů cz─Ö┼Ť─ç ksi─ů┼╝ki po┼Ťwi─Öcono historii my┼Ťli z zakresu pedagogiki specjalnej, ze szczeg├│lnym i dok┼éadnym om├│wieniem dziej├│w polskiej pedagogiki specjalnej od okresu zabor├│w do roku 1989. Nast─Öpnie przedstawiono najwa┼╝niejsze zagadnienia zwi─ůzane z praktyczn─ů stron─ů tej nauki tj. kszta┼éceniem specjalnym. Om├│wiono tutaj podstawowe poj─Öcia zwi─ůzane z praktycznym wdra┼╝aniem idei kszta┼écenia uczni├│w ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, diagnoz─ů pedagogiczn─ů, teleologi─ů oraz kierunkami oddzia┼éywa┼ä rehabilitacyjnych. Zagadnienia te om├│wiono na tle wsp├│┼éczesnych przemian normalizacyjnych tego kszta┼écenia. Ksi─ů┼╝k─Ö ko┼äczy rozdzia┼é przybli┼╝aj─ůcy czytelnikowi problemy cz┼éowieka z niepe┼énosprawno┼Ťci─ů, jego specyficzn─ů sytuacj─Ö psychospo┼éeczn─ů oraz z┼éo┼╝ony proces dostosowywania si─Ö do w┼éasnej niepe┼énosprawno┼Ťci.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.8363 [Magazyn 1], P.8362 [Magazyn 1], P.8361 [Magazyn 1], P.8099 [Magazyn 1] (4 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.8098.IV.4 [Wypo┼╝yczalnia B], P.8002.IV.4 [Wypo┼╝yczalnia B] (2 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 9333.IV.4 [Czytelnia B], 9332.IV.4 [Czytelnia B] (2 egz.)
Book
In basket
(Seria Wydawnicza Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej im. Witelona w Legnicy.)
Bibliogr. s. 271-282, wykaz akt├│w prawnych s. 282-283, netogr. s. 284.
Przedmiot "podstawy rehabilitacji", uj─Öty w programie studi├│w pedagogicznych, wymaga opatrzenia w niezb─Ödn─ů literatur─Ö i wybrania z niej zagadnie┼ä istotnych z punktu widzenia przysz┼éego pedagoga. Autorzy ksi─ů┼╝ki Proces rehabilitacji w kontek┼Ťcie edukacyjnym pisz─ů, ┼╝e "najnowsza wiedza medyczno-lekarska i psychologiczno-pedagogiczna z zakresu rehabilitacji rozproszona jest w wielu monografiach i czasopismach specjalistycznych, w zwi─ůzku z czym dost─Öp do niej jest do┼Ť─ç utrudniony"ÔÇś. Od tego czasu na rynku wydawniczympojawi┼éo si─Ö wiele ksi─ů┼╝ek, kt├│re maj─ů charakter syntez i dotycz─ů r├│┼╝nych aspekt├│w rehabilitacji. Problem tkwi w tym, jakie proporcje w zakresie przekazywanej wiedzy nale┼╝y ustali─ç dla student├│w pedagogiki, z jakimi zagadnieniami powinni by─ç zapoznani, jako szczeg├│lnie wa┼╝nymi w przysz┼éej pracy zawodowej w charakterze pedagoga. Wymiary niepe┼énosprawno┼Ťci, jej interpretowanie - to problemy szczeg├│lnie istotne w wyr├│┼╝nianiu odmian procesu rehabilitacji w aspekcie biomedyczno-lekarskim, psycholo-giczno-pedagogicznym i socjalno-spo┼éecznym.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 16936.XVIII.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Pedagogika / Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne)
Tyt. oryg.: Einfuhrung in die Lernbehindertenp├Ądagogik, 2003
Bibliogr. s. 195-208. Indeksy.
Ksi─ů┼╝ka jest podsumowaniem obecnego stanu wiedzy, z opisem dotychczasowych tendencji rozwojowych, okre┼Ťleniem aktualnego poziomu wiedzy i wskazaniem potencjalnych perspektyw. Autorzy przedstawiaj─ů i por├│wnuj─ů historyczne i aktualne koncepcje dydaktyczne ukierunkowane na nauczanie i wspieranie uczni├│w przejawiaj─ůcych trudno┼Ťci w uczeniu si─Ö. Formu┼éuj─ů zasady dydaktyczne, a ich wdra┼╝anie zosta┼éo zilustrowane przyk┼éadami z lekcji tocz─ůcych si─Ö w szkole specjalnej dla dzieci z trudno┼Ťciami w uczeniu si─Ö oraz w oddzia┼éach integracyjnych. Na zako┼äczenie opisuj─ů mo┼╝liwo┼Ťci wsparcia na p┼éaszczy┼║nie organizacyjnej i pedagogiczno-konceptualnej. Podr─Öcznik zawiera m.in.: charakterystyk─Ö uczni├│w okre┼Ťlanych mianem os├│b z trudno┼Ťciami w uczeniu si─Ö; pr├│by tworzenia definicji opieraj─ůce si─Ö na r├│┼╝nych perspektywach ogl─ůdu problemu; histori─Ö powstania i rozwoju specjalizacji pedagogiki specjalnej; wyja┼Ťnienie teoretycznych podstaw owej specjalizacji.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
All copies are currently on loan: sygn. P.8380.IV.4 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 9757.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy rozdz.
W pracy wyodr─Öbniono trzy g┼é├│wne cz─Ö┼Ťci: cz─Ö┼Ť─ç I zatytu┼éowana "Zagadnienia teoretyczne i og├│lnometodyczne w edukacji terapii i rehabilitacji os├│b niepe┼énosprawnych" sk┼éada si─Ö z 10 temat├│w; cz─Ö┼Ť─ç II pt. "Problemy integracyjnego wychowania, nauczania i rehabilitacji" zawiera opracowanie 11 temat├│w, cz─Ö┼Ť─ç III, najobszerniejsza, pt. "Problemy metodyki indywidualnej pomocy terapeutycznego i edukacyjnego wsparcia" obejmuje 28 szczeg├│┼éowych temat├│w. Ksi─ů┼╝ka zawiera interesuj─ůce opracowania, kt├│re wzbogacaj─ů w spos├│b istotny teori─Ö pedagogiki specjalnej. Wdro┼╝one do praktyki pedagogicznej mog─ů udoskonali─ç i zintensyfikowa─ç metod─Ö pracy z niepe┼énosprawnymi, podnosz─ůc efektywno┼Ť─ç ich rehabilitacji. Gandalf.com.pl
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 8862.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Prace monograficzne)
Bibliogr. przy pracach.
Na ksi─ů┼╝k─Ö t─Ö sk┼éadaj─ů si─Ö teksty stanowi─ůce efekt pracy zespo┼éu. Prezentowany wyb├│r zawiera zatem prace najnowsze, pisane specjalnie dla nauczycieli i student├│w. Materia┼éy zosta┼éy dobrane tak, aby przedstawi─ç najwa┼╝niejsze koncepcje i za┼éo┼╝enia teoretyczne wsp├│┼éczesnej dydaktyki specjalnej. Podstawy programowe obowi─ůzuj─ůce w szkolnictwie specjalnym i integracyjnym okre┼Ťlaj─ů zadania sprzyjaj─ůce rozwojowi uczni├│w. Nauczyciele dostosowuj─ů je do potrzeb i mo┼╝liwo┼Ťci dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Bior─ů oni pod uwag─Ö zar├│wno czynniki zdrowotne, fizyczne, sensoryczne, ┼Ťrodowiskowe, jak i inne, kt├│re s─ů istotne w toku programowania zaj─Ö─ç. Integrowanie tre┼Ťci zaczyna si─Ö wcze┼Ťniej, kiedy nauczyciel planuje prac─Ö, pisz─ůc sw├│j tzw. rozk┼éad materia┼éu. Jednak w┼éa┼Ťciwy ┼╝ywy proces integrowania dokonuje si─Ö w toku pracy nauczyciela z uczniem. Skomplikowany z natury proces nauczania zintegrowanego ukazuje styczno┼Ť─ç dyscyplin, na kt├│rych opiera si─Ö proces rewalidacji uczni├│w w okresie wczesnoszkolnym. Podkre┼Ťli─ç tu trzeba kompetencje praktyk├│w, kt├│rzy uczestnicz─ůc w procesie edukacji dziecka przyczyniaj─ů si─Ö do podniesienia poziomu pracy nauczycieli i uczni├│w.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.2114 [Magazyn 1], 3305 [Magazyn 2] (2 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
All copies are currently on loan: sygn. 3304.IV.9 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. P.2113.IV.9 [Czytelnia B], P.2112.IV.9 [Czytelnia B] (2 egz.)
Book
In basket
G┼é├│wn─ů tre┼Ť─ç pracy stanowi prezentacja funkcjonuj─ůcych obecnie w Polsce najwa┼╝niejszych instytucji opieki, wychowania i pomocy, opisanych zgodnie z obowi─ůzuj─ůcymi obecnie przepisami prawnymi oraz najnowszymi wynikami bada┼ä i analiz ┼║r├│d┼éowych. Prezentowane formy zosta┼éy podzielone na kilka grup. Pierwsz─ů stanowi─ů plac├│wki opieki i pomocy rodzinie o charakterze uzupe┼éniaj─ůcym, wspieraj─ůcym i interwencyjnym. Druga grupa to formy opieki nad dzie─çmi i m┼éodzie┼╝─ů, podejmuj─ůce zar├│wno opiek─Ö dzienn─ů, jak i ca┼éodobow─ů, a maj─ůce charakter opieku┼äczy, socjalizacyjny i resocjalizacyjny. W ostatniej grupie przedstawione zosta┼éy plac├│wki opieki nad lud┼║mi starymi i niepe┼énosprawnymi. Praca dotyczy pedagogiki, a wi─Öc adresowana jest przede wszystkim do student├│w pedagogiki o specjalno┼Ťci pedagogika spo┼éeczna, opieku┼äcza, praca socjalna, resocjalizacja oraz do nauczycieli akademickich prowadz─ůcych przedmioty metodyczne z zakresu wymienionych specjalno┼Ťci. Mo┼╝e by─ç tak┼╝e przydatna studentom innych kierunk├│w z obszaru nauk spo┼éecznych oraz praktykom ÔÇô wychowawcom, pracownikom socjalnym, kuratorom s─ůdowym.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.6505 [Magazyn 1], P.6504 [Magazyn 1], P.6503 [Magazyn 1], P.6502 [Magazyn 1], P.4223 [Magazyn 1] (5 egz.)
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. 7438.IV.6 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 4670.IV.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Ksi─ů┼╝ka ta, jako podr─Öcznik akademicki, przeznaczona jest dla student├│w psychologii, pedagogiki, psychopedagogiki i socjologii. Poniewa┼╝ zawiera informacje dot─ůd niedost─Öpne w literaturze polskiej (np. powstanie psychopatologii dziecka), zainteresuje tak┼╝e osoby czynnie pracuj─ůce w wymienionych zawodach, jak r├│wnie┼╝ wszystkich, kt├│rzy na co dzie┼ä pracuj─ů lub spotykaj─ů si─Ö z osobami niepe┼énosprawnymi. Zawarte w niej informacje mog─ů tak┼╝e wzbogaci─ç wiedz─Ö i o┼╝ywi─ç wyobra┼║ni─Ö os├│b niepe┼énosprawnych, w szczeg├│lno┼Ťci tych, kt├│re w spos├│b tw├│rczy wadz─ů si─Ö same ze sob─ů i poszukuj─ů sposobu na w┼éasne ┼╝ycie. Autorzy poszczeg├│lnych rozdzia┼é├│w reprezentuj─ů r├│┼╝ne dyscypliny naukowe, dzi─Öki czemu opracowanie nasze ma charakter interdyscyplinarny. Dorota Szarkowicz jest przedstawicielk─ů pedagogiki, Stanis┼éaw Kowalik jest psychologiem i socjologiem, za┼Ť W┼éodzislaw Zeidler ÔÇô psychologiem.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypo┼╝yczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.5243.IV.4 [Wypo┼╝yczalnia B] (1 egz.)
Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 6449.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again