Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(11)
Forma i typ
Książki
(11)
Dostępność
tylko na miejscu
(11)
dostępne
(4)
wypożyczone
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(3)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(2)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(11)
Autor
Batorski Jarema
(2)
Senge Peter M
(2)
Borowiecki Ryszard (1943- )
(1)
Gołuchowski Jerzy
(1)
Hryniewicz Janusz T. (1948- )
(1)
Jabłoński Marek
(1)
Jashapara Ashok
(1)
Karwowski Waldemar (1953- )
(1)
Korolewska-Mróz Helena
(1)
Krupski Rafał
(1)
Kwieciński Mirosław
(1)
Sawicki Jarosław
(1)
Łuczkiewicz Grzegorz
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(9)
Kraj wydania
Polska
(11)
Język
polski
(11)
Temat
ORGANIZACJA UCZĄCA SIĘ
(11)
ZARZĄDZANIE WIEDZĄ
(3)
OTOCZENIE FIRMY
(2)
SYSTEMY INFORMATYCZNE ZARZĄDZANIA
(2)
ZARZĄDZANIE
(2)
INFORMACJA GOSPODARCZA
(1)
KADRY
(1)
KAPITAŁ INTELEKTUALNY PRZEDSIĘBIORSTWA
(1)
PRODUKTYWNOŚĆ PRACY
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWO
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE
(1)
USŁUGI
(1)
ZARZĄDZANIE KRYZYSOWE
(1)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(1)
ZAWÓD
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI
(2)
Podręcznik
(1)
Słowo kluczowe
organizacja ucząca się
(8)
zarządzanie wiedzą
(3)
kompetencje pracownicze
(2)
kultura organizacyjna
(2)
organizacja
(2)
przedsiębiorstwo
(2)
bezpieczeństwo informacyjne
(1)
efektywność pracy
(1)
kapitał intelektualny
(1)
kierowanie
(1)
kompetencje
(1)
kultura organizacji
(1)
motywacja
(1)
organizacja procesowa
(1)
organizacja sieciowa
(1)
organizacja wirtualna
(1)
organizacyjne uczenie się
(1)
przedsiębiorstwo turystyczne
(1)
systemy informatyczne zarządzania
(1)
systemy usług
(1)
technologia informatyczna
(1)
wiedza o czynnikach ludzkich
(1)
zarządzanie kryzysowe
(1)
zarządzanie strategiczne
(1)
11 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Streszcz. ang.
Bibliogr.
Głównym celem pracy jest uporządkowanie perspektyw, definicji i atrybutów przypisywanych uczącej się organizacji i organizacyjnemu uczeniu się. Praktycznym celem pracy jest wypracowanie metodyki umożliwiającej podwyższanie zdolności polskich przedsiębiorstw do uczenia się.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8690 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10148.IX.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Publikacje Biznesowe)
Tyt. oryg.: Fifth discipline fieldbook
Ideę organizacji uczacej się z pewnością łatwiej opisać, niż stosować. Opis nie jest jednak w stanie oddać całego bogactwa tej koncepcji - ujawnia się ono dopiero w praktyce, wtedy gdy z idei organizacji uczącej się uczyni się własną filozofię działania. Jak osiągnąć idealny stan? Niestety nie ma tu prostych recept. Pomóc może zapoznanie się z zawartymi w tej książce informacjami, technikami, analizami i barwnymi przykładami z życia. Przejrzysty układ i graficzne oznaczenia poszczególnych rodzajów tekstu pozwalają łatwo odnaleźć potrzebne zagadnienia - od podstaw teoretycznych i definicji używanych pojęć poprzez praktyczne rady i innowacje rozwiązania do ćwiczeń oraz krótkich recenzji interesujących pozycji książkowych dotyczących organizacji uczących się.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10400.IX.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Publikacje Biznesowe)
Tyt. oryg.: Fifth discipline
Autor prezentuje pięć podstawowych dyscyplin - technik samodoskonalenia się organizacji. Wyjaśnia wyczerpująco, posługując się przykładami: czym jest myślenie systemowe i jak je wykorzystać w organizowaniu pracy przedsiębiorstw, jak usprawniać wadliwe mechanizmy organizacyjne, zgłębiając zarówno naturę błędu w podejmowaniu decyzji, jak i naturę sukcesu; w jaki sposób optymalizować twórcze możliwości jednostki, rozpoznawać i redukować ograniczenia w rozumieniu problemów oraz emocjonalne zagrożenia; jak budować prawdziwy zespół, będący czymś więcej niż sumą jednostek, zdolny do nieustannego rozwoju. Książka jest bezcenną pomocą dla menedżerów zarządzających zespołami ludzkimi, źródłem wiedzy o nowoczesnym zarządzaniu dla studentów i wszystkich zainteresowanych tą dziedziną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10401.IX.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
U dołu okł. i s. tyt.: Ku superelastycznej organizacji.
Bibliogr. przy rozdz.
W książce autorzy przedstawili wybrane, znane powszechnie elementy teorii organizacji i zarządzania wraz z oceną ich przydatności w zarządzaniu współczesnym przedsiębiorstwem. Opisali również stosunkowo nowe koncepcje zarządzania, mające na celu przede wszystkim uelastycznienie organizacji, aby zapewnić jej nie tylko przetrwanie, lecz także rozwój w coraz bardziej chaotycznym i niepewnym otoczeniu. Poszczególne rozdziały w książce poświęcono: - elastyczności organizacji jako odpowiedzi na turbulencje otoczenia - elastyczności celów, strategii, struktur i zasobów - organizacji procesowej, wirtualnej, fraktalnej, sieciowej i uczącej się - wykorzystaniu chaosu w zarządzaniu (organizacji w ruchu) - koncepcjom systemowym - kulturze elastycznej organizacji oraz - kierowaniu ludźmi w zrelatywizowanym i dynamicznym świecie organizacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8802 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10275.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 147-158.
Monografia jest rezultatem badań nad zarządzaniem przedsiębiorstwem w sytuacji kryzysowej z punktu widzenia organizacyjnego uczenia się. Podjęte badania umożliwiły poszukiwanie niestandardowych sposbów i metod zarządzania przedsiębiorstwem w sytuacji kryzysowej. W procesie badawczym uprawomocniono analizy jakościowe jako wspólistotne z analizami ilościowymi. Pozwoliło to na aplikację zarządzania wiedzą i organizacyjnego uczenia się do przestrzeni biznesu turystycznego, sformułowanie i wykorzystanie metodyki paradoksów sytuacji kryzysowej w analizie przedsiębiorstw turystycznych, identyfikację modeli zarządzania w sytuacjach trudnych, a także zaproponowanie metodyki tworzenia potencjału do zarządzania kryzysowego oraz kreowania modeli biznesu przedsiębiorstwa uczącego się w kryzysie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14047.XX.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. K. Adamieckiego w Katowicach)
Publikacja prof. J. Gołuchowskiego Technologie informatyczne w zarządzaniu wiedzą w organizacji prezentuje potencjalne rozwiązania technologiczne, które można stosować w systemach zarządzania wiedzą. W pierwszych rozdziałach autor charakteryzuje wiedzę jako najważniejszy zasób organizacji oraz omawia procesy jej tworzenia i przetwarzania, a następnie przedstawia różne systemy zarządzania wiedzą w organizacji. W książce znajduje się również gruntowny opis technologii informatycznych stosowanych w zarządzaniu wiedzą jawną oraz wspomagających procesy tworzenia wiedzy w organizacji. Interesujące jest także opracowanie poświęcone portalom korporacyjnym oraz propozycje autora w zakresie technologii dla systemów zarządzania wiedzą nowej generacji. Książka adresowana jest do menedżerów, studentów i wykładowców zainteresowanych doborem i doskonaleniem technologicznych rozwiązań w zakresie zarządzania wiedzą.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6579.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie / Wydawnictwo C.H. Beck. HR)
Bibliogr. s. 197-208 i przy rozdz. Indeks.
Kompetencje pracownicze są obecnie jednym z głównych czynników warunkujących uzyskanie przewagi konkurencyjnej zarówno na rynku krajowym, jak i międzynarodowym. Dlatego też zagwarantowanie ciągłego doskonalenia i rozwoju tych kompetencji staje się dziś koniecznością. W książce podjęto próbę całościowego spojrzenia na problematykę doskonalenia kompetencji pracowniczych organizacji nie tylko mających charakter gospodarczy, lecz i niekomercyjny. Celem Autora jest zaprezentowanie metodyki rozwoju tych kompetencji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.8031.IX.4.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9386.IX.4.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie, Ekonomia, Marketing)
Książka stanowi kolejną próbę spojrzenia na problematykę monitorowania zmian w otoczeniu. Autorzy dowodzą, iż rola informacji strategicznej stanowi fundament podejmowanych decyzji w przedsiębiorstwie. Wiele uwagi poświęcono wykorzystaniu narzędzia wywiadu gospodarczego. Praca zawiera także analizę wybranych wątków licznych relacji przedsiębiorstwo-otoczenie w aspekcie zastosowań informacji. Osobną część podejmowanych rozważań stanowi bezpieczeństwo oraz prawne regulacje wykorzystania informacji, zarówno w teorii, jak i w podejmowanych działaniach w praktyce.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6306.IX.11 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
Podręcznik obejmuje uporządkowany, całościowy wykład dotyczący zarządzania wiedzą. Cieszy się ono coraz większym zainteresowaniem, od kiedy do świadomości wszystkich teoretyków i praktyków zarządzania dotarło, że świat zmierza do gospodarki opartej na wiedzy. Wykład koncentruje się wokół pięciu zjawisk dotyczących wiedzy w firmie: odkrywanie wiedzy, tworzenie wiedzy, wartościowanie wiedzy, rozprzestrzenianie wiedzy, wykorzystywanie wiedzy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9086 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10705.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Przedsiębiorstwo Współczesne)
Bibliogr. s. 391-414.
Publikacja poświęcona jest zarządzaniu wiedzą o czynnikach ludzkich w kontekście zarządzania systemami i procesami pracy. Łączy ona zagadnienia z dziedziny human factors (wiedzy o czynnikach ludzkich), a więc przystosowywania systemów pracy do wymogów człowieka, z naukami o zarządzaniu, tworząc ideę zarządzania konceptualnego. W pierwszych rozdziałach omówiono zagadnienia czynników ludzkich, efektywności pracownika oraz obszar zarządzania wiedzą. W kolejnych zaprezentowano m.in. mapowanie wiedzy o czynnikach ludzkich na procesy zarządzania przedsiębiorstwem, ontologię czynników ludzkich w modelowaniu procesów zarządzania oraz antropocentryczne projektowanie systemów usług.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.10999.IX.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11962.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Monografia omawiająca zależności między stylami kierowania, zachowaniem pracowników, efektywnością przedsiębiorstw i stosunkami własności. Janusz T. Hryniewicz, badając stosunki pracy w polskich organizacjach, eksponuje kulturowe uwarunkowania zachowań pracowniczych, których źródeł szuka w historii Polski i Europy, a także w zjawiskach współczesnych. Na podstawie badań empirycznych opisuje modele motywacyjne, bada też psychiczny koszt pracy, który wiąże się z innowacyjnością pracowniczą i postawami irracjonalnymi. Autor zajmuje się wzajemną zależnością między stylami kierowania, zachowaniem pracowników, efektywnością przedsiębiorstw i stosunkami własności. Zwraca także uwagę na przeszkody osobowościowe utrudniające współdziałanie i blokujące dostosowanie polskich organizacji do gospodarki opartej na wiedzy. Szuka odpowiedzi na pytanie, jak należy postępować, by wybrać optymalny styl kierowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 5579.IX.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej