Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(116)
Forma i typ
Książki
(103)
Publikacje dydaktyczne
(12)
Publikacje naukowe
(8)
Rejestracje audio i wideo
(6)
Audiobooki
(5)
Komiksy i książki obrazkowe
(5)
Muzyka
(3)
Programy komputerowe
(3)
E-booki
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(107)
dostępne
(38)
wypożyczone
(2)
nieokreślona
(2)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(16)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(26)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(107)
Autor
Ogrodzka-Mazur Ewa
(13)
Szuścik Urszula
(12)
Evans Virginia
(11)
Dooley Jenny
(7)
Raczyńska Regina
(5)
Broadbent Paul
(4)
Glover David
(4)
Glover Penny
(4)
Gray Elizabeth
(4)
Oelszlaeger-Kosturek Beata
(4)
Ruddle Mary
(4)
Balcázar Abraham
(3)
Briseño José Luis
(3)
Erocak Linnette Ansel
(3)
Michałowski Bartosz
(3)
Szpotowicz Magdalena
(3)
Dyson Leone
(2)
Dziamska Dorota
(2)
Klus-Stańska Dorota
(2)
Kopaczyńska Iwona
(2)
Lochowski Tessa
(2)
Magda-Adamowicz Marzenna
(2)
Marrella Maria Pia
(2)
Salaberri Sagrario
(2)
Szafrańska-Gajdzica Anna
(2)
Wadsworth Pamela
(2)
Weiner Agnieszka
(2)
Zacłona Zdzisława
(2)
Zalewska-Bujak Małgorzata
(2)
Adamek Irena
(1)
Akhurst Mark (1946- )
(1)
Altamirano Annie
(1)
Arahovitis Iias
(1)
Baines Ed 1969-
(1)
Beetlestone Florence 1943-
(1)
Berdondini Lucia
(1)
Bider Katarzyna
(1)
Blackburn Lucy
(1)
Blatchford Peter
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Bogucka Mariola
(1)
Boguszewska Anna (pedagog)
(1)
Boyd Diane
(1)
Brewster Jean
(1)
Budniak Alina
(1)
Chowne Anne
(1)
Combs Martha
(1)
Cooper Patricia M
(1)
Cunningham Andie (1963- )
(1)
Czelakowska Danuta
(1)
Dawes Lyn
(1)
Dymara Bronisława (1932-2013)
(1)
Dziamska Dorota. ABC origami
(1)
Ellis Gail
(1)
Enzinger Grażyna
(1)
Fisher Douglas 1965-
(1)
Forder Clare
(1)
Frey Nancy 1959-
(1)
Gajdzica Anna
(1)
Galant Józef (1910- )
(1)
Ganske Kathy
(1)
Girard Denis (1925-2002)
(1)
Gołąb Joanna
(1)
Grabowska Karina
(1)
Grabowski Andrzej
(1)
Graham Carolyn
(1)
Gruchała Paweł (1979- )
(1)
Grugeon Elizabeth
(1)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(1)
Handzel Zofia
(1)
Hattie John
(1)
Hirst Nicky
(1)
Hubbard Lorraine
(1)
Hughes Annie
(1)
Kalinowska Alina
(1)
Karwowska-Struczyk Małgorzata
(1)
Konarzewski Krzysztof (1948- )
(1)
Kryk Gabriela
(1)
Kurcz Jerzy
(1)
Kusiak Krystyna
(1)
Kutnick Peter
(1)
Kwaśniewska Grażyna
(1)
Kędzierska Jadwiga
(1)
Lulek Barbara
(1)
Martynów Roman
(1)
Michalak Renata
(1)
Michałowski Stanisław
(1)
Mikrut Adam
(1)
Minczanowska Aleksandra
(1)
Molicka Maria
(1)
Moon Jayne
(1)
Muchacka Bożena (1953- )
(1)
Nazaruk Stanisława
(1)
Nowakowska-Buryła Ilona
(1)
Nowik Jerzy
(1)
Nyczaj-Drąg Mirosława
(1)
Ochmański Marian (1936- )
(1)
Oleksy Jadwiga
(1)
Oort Henk van
(1)
Ota Cathy
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(67)
2000 - 2009
(41)
1990 - 1999
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(26)
1989-2000
(2)
Kraj wydania
Polska
(93)
Wielka Brytania
(13)
Anglia
(4)
Kiribati
(2)
Kalifornia (USA)
(1)
Massachusetts (USA)
(1)
nieznany (us)
(1)
nieokreślony (s.l.)
(1)
Język
polski
(91)
angielski
(24)
Odbiorca
Dzieci
(11)
Nauczanie początkowe
(11)
Przedszkola
(11)
Szkoły wyższe
(4)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Logopedzi
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele języków
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Poziom profesjonalny
(1)
Temat
JĘZYK ANGIELSKI
(35)
Nauczanie początkowe
(35)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(33)
Nauczanie
(15)
Język angielski
(12)
DZIECKO
(10)
WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE
(10)
Wychowanie przedszkolne
(10)
MATEMATYKA
(8)
PRZYRODA
(7)
MYŚLENIE TWÓRCZE
(6)
CZYTANIE
(4)
Kreatywność
(4)
MUZYKA
(4)
Metody nauczania
(4)
NAUCZANIE ZINTEGROWANE
(4)
Nauczanie języków obcych
(4)
JĘZYKI
(3)
Nauczanie zintegrowane
(3)
PISANIE
(3)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(3)
Czytanie
(2)
DIAGNOZA PEDAGOGICZNA
(2)
DYSLEKSJA i DYSGRAFIA
(2)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(2)
DZIECKO w WIEKU PRZEDSZKOLNYM
(2)
Dzieci
(2)
EDUKACJA EKOLOGICZNA
(2)
Edukacja ekologiczna
(2)
GRY EDUKACYJNE
(2)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(2)
Kompetencje społeczne
(2)
NAUCZYCIELE
(2)
NAUCZYCIELE NAUCZANIA POCZĄTKOWEGO
(2)
Nauczyciele
(2)
PEDAGOGIKA WCZESNOSZKOLNA
(2)
PIOSENKA DZIECIĘCA ANGIELSKA
(2)
Psychologia
(2)
RODZINA
(2)
UCZNIOWIE KLAS POCZĄTKOWYCH
(2)
Uczniowie
(2)
WYCHOWANIE
(2)
WYCHOWANIE do WARTOŚCI
(2)
ADAPTACJA SPOŁECZNA
(1)
CZYTANIE ze ZROZUMIENIEM
(1)
Dwujęzyczność
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Ekologia
(1)
Innowacje pedagogiczne
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
JĘZYK POLSKI
(1)
Kształcenie
(1)
Metoda projektów
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Myślenie matematyczne
(1)
Myślenie twórcze
(1)
NAUCZYCIELE PRZEDSZKOLI
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Origami
(1)
OŚWIATA
(1)
PALEY, VIVIAN GUSSIN, (1929- )
(1)
PEDAGOGIKA SPECJALNA
(1)
PROGRAMY NAUCZANIA POCZĄTKOWEGO
(1)
Pisanie
(1)
Praca zespołowa
(1)
RODZICE
(1)
Roboty ręczne
(1)
Rozwój psychospołeczny
(1)
Rozwój zrównoważony
(1)
Rytmika
(1)
SAMOKSZTAŁCENIE
(1)
SPOŁECZNOŚCI LOKALNE
(1)
SPRAWNOŚĆ MOTORYCZNA
(1)
Szkolnictwo
(1)
Sztuka
(1)
Technika
(1)
Twórczość
(1)
UCZENIE SIĘ
(1)
UCZNIOWIE
(1)
UMUZYKALNIANIE
(1)
WARTOŚĆ
(1)
WYCHOWANIE FIZYCZNE
(1)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie estetyczne
(1)
ZDOLNOŚCI
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
1989-
(2)
1989-2000
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Biała Podlaska (woj. lubelskie)
(1)
Polska
(1)
Wielka Brytania
(1)
Gatunek
Bajki i baśnie
(11)
PODRĘCZNIKI
(10)
ĆWICZENIA i ZADANIA do NAUCZANIA POCZĄTKOWEGO
(8)
Praca zbiorowa
(7)
PORADNIKI dla NAUCZYCIELI
(5)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(3)
ĆWICZENIA i ZADANIA
(3)
Podręcznik
(2)
Raport z badań
(2)
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
PODRĘCZNIKI do NAUCZANIA POCZĄTKOWEGO
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Publikacje dla dzieci
(1)
SCENARIUSZE ZAJĘĆ do NAUCZANIA POCZĄTKOWEGO
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(32)
Językoznawstwo
(17)
Literaturoznawstwo
(11)
Ochrona środowiska
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Słowo kluczowe
teaching
(29)
English language
(28)
primary school
(28)
edukacja wczesnoszkolna
(22)
primary school education
(16)
dzieci
(15)
storytelling
(13)
pupils
(11)
storytime
(11)
nauczanie początkowe
(9)
nauczyciel
(8)
edukacja przedszkolna
(7)
wychowanie przedszkolne
(7)
edukacja
(6)
science
(6)
język angielski
(5)
nauczanie
(5)
edukacja ekologiczna
(4)
mathematic
(4)
muzyka
(4)
myślenie twórcze
(4)
pedagogika wczesnoszkolna
(4)
reading
(4)
szkoła
(4)
workbook
(4)
wychowanie
(4)
ADHD
(3)
EFL
(3)
czytanie
(3)
early childhood education
(3)
edukacja przyrodnicza
(3)
flashcard
(3)
learning
(3)
matematyka
(3)
nauczanie zintegrowane
(3)
pisanie
(3)
rodzina
(3)
rozwój psychofizyczny
(3)
study and teaching
(3)
teacher's book
(3)
uczeń
(3)
wspomaganie rozwoju
(3)
children
(2)
dziecko niepełnosprawne
(2)
edukacja estetyczna
(2)
edukacja matematyczna
(2)
edukacja międzykulturowa
(2)
elementary education
(2)
język polski
(2)
kreatywność
(2)
kształcenie zintegrowane
(2)
literacy
(2)
metody nauczania
(2)
nauczyciele
(2)
plastyka
(2)
program kształcenia
(2)
przedszkole
(2)
przyroda
(2)
reading comprehension
(2)
relacja nauczyciel-uczeń
(2)
scenariusze zajęć
(2)
socjalizacja
(2)
song
(2)
teaching materials
(2)
word recognition
(2)
wychowanie do wartości
(2)
young learners
(2)
zabawy dydaktyczne
(2)
ELT
(1)
Great Britain
(1)
Paley, Vivan Gussin
(1)
Simple View of Reading
(1)
United States
(1)
aktywność
(1)
arteterapia
(1)
asertywność
(1)
audio-visual aids
(1)
badania
(1)
biblioterapia
(1)
bilingual reader
(1)
case study
(1)
coursebook
(1)
creative thinking
(1)
czas wolny
(1)
diagnoza pedagogiczna
(1)
diagnoza psychopedagogiczna
(1)
drama
(1)
drama (ped.)
(1)
dzieciństwo
(1)
edukacja artystyczna
(1)
edukacja czytelnicza
(1)
edukacja dla bezpieczeństwa
(1)
edukacja kulturalna
(1)
edukacja medialna
(1)
edukacja muyczna
(1)
edukacja muzyczna
(1)
edukacja plastyczna
(1)
edukacja teatralna
(1)
edukacja techniczna
(1)
edukacja środowiskowa
(1)
116 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Always Learning.)
Opis wg okł.
"Our Discovery Island" to nowoczesny i uniwersalny kurs dla I etapu edukacyjnego. Zabiera dzieci na wspaniałą przygodę do świata bajkowych wysp, gdzie uczniowie spotykają niezwykłych bohaterów, poznają fascynujące historie, rozwiązują zagadki dla małych odkrywców, a przy tym uczą się angielskiego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16568.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Always Learning.)
Opis wg okł.
"Our Discovery Island" to nowoczesny i uniwersalny kurs dla I etapu edukacyjnego. Zabiera dzieci na wspaniałą przygodę do świata bajkowych wysp, gdzie uczniowie spotykają niezwykłych bohaterów, poznają fascynujące historie, rozwiązują zagadki dla małych odkrywców, a przy tym uczą się angielskiego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16573.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Problematyka proponowanej publikacji w całości mieści się w edukacji dziecka. Stanowi zwarty, konsekwentny blok tematyczny z odniesieniem w szczegółowych tekstach do różnych zagadnień związanych z rozwojem i edukacją dziecka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11236.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12318.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
E-book
W koszyku
Tytuł z ekranu tytułowego.
Do udostępniania na czytniku e-book.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych.
Nauczanie języka angielskiego w edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej to publikacja skierowana do badaczy zainteresowanych tematyką wczesnoszkolnego i przedszkolnego nauczania języków obcych, nauczycieli języków obcych w przedszkolu i klasach młodszych, nauczycieli klas młodszych szkoły podstawowej oraz wychowania przedszkolnego, którzy chcą wprowadzać w procesie dydaktycznym elementy nauczania języka obcego, bądź osób predestynujących do wykonywania zawodu nauczyciela języka angielskiego w klasach młodszych szkoły podstawowej i przedszkolu oraz wszystkich tych, którym bliska jest tematyka wczesnego nauczania języka angielskiego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Brak informacji o dostępności: sygn. E.161.XXIV.14 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy pracach.
Tom 14 serii Edukacja małego dziecka, zatytułowany Konteksty społeczne i międzykulturowe, prezentuje kolejne rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka. Kontekstom społecznym i międzykulturowym oraz tendencjom i problemom edukacji małego dziecka poświęcone są opracowania zamieszczone w tej publikacji. W poszczególnych tekstach znajdują się poglądy, propozycje oraz wyniki badań i studiów dotyczące różnych obszarów funkcjonowania dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym we współczesnej rzeczywistości społeczno-kulturowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18558.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr.
It is never too early to start comprehension instruction. In fact, reading begins with meaning making. Andie Cunningham and Ruth Shagoury designed a reading program for five- and six-year-olds based on this premise. Most of the students in Andie's Portland, Oregon, kindergarten class have little or no alphabet knowledge when they enter the classroom in the fall. English is a second-or third-language for many of the children in this low-income neighborhood. Through research-based principles, carefully structured routines, and innovative activities, even the youngest learners can develop comprehension skills from their first days in school. The children in Starting with Comprehension are grappling with school culture for the first time and learning to work with classmates who speak a variety of different languages. These emergent readers learn to present their understanding of what they read through writing, talk, movement, and art. Kindergartners and preschoolers are different from readers who know how to decode texts. Andie and Ruth show how comprehension skills can be nurtured and strengthened even before decoding begins. In this classroom, meaning making becomes part of community building as children link reading, thinking, and communicating.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14524.XXIV.14.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Książka poświęcona jest kontekstom teoretycznym, tendencjom i problemom edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej małego dziecka. Prezentowany tom składa się z czterech części. W pierwszej Czytelnicy mogą znaleźć autorskie propozycje dotyczące edukacji małego dziecka. Kolejna część zawiera zarówno teoretyczną, jak i praktyczną egzemplifikację zagadnień związanych z edukacją kulturalną i artystyczną dziecka. Trzecia część obejmuje opracowania traktujące o przygotowaniu dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym do nazywania, urzeczywistniania i realizacji różnych wartości, w tym pojmowania wartości miłości, rodziny, wiary w Boga i śmierci. Tom zamyka część, w której Czytelnicy mogą znaleźć autorskie odczytania uwarunkowań przygotowania i gotowości zawodowej nauczyciela.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14437.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Trzeci tom książki kontynuuje refleksje dotyczące pracy pedagogicznej z dzieckiem w wieku przed- i wczesnoszkolnym. Tom otwiera część, w której autorzy poszczególnych rozdziałów interpretują podstawowe kategorie ľ dziecka i dzieciństwa ľ w kontekście przemian edukacyjnych wyznaczanych zmianą społeczną. Część druga poszerza nakreśloną problematykę o obszar edukacyjnych doświadczeń naszych południowych sąsiadów: Czech i Słowacji. Ostatnia część tomu obejmuje opracowania skupiające się na kwestiach wspierania różnych form aktywności (myślowej, metaforycznej, matematycznej) i rozwoju (emocjonalnego, społecznego, kulturowego) dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14439.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nazwy aut. na s. [367].
Bibliogr. przy pracach.
Tom 4 serii publikacji "Edukacja małego dziecka" otwiera kolejne opracowania poświęcone szeroko rozumianej problematyce edukacji, wychowania i wsparcia dziecka w toku jego życia na poszczególnych etapach rozwoju. W tomie zostały poruszone zagadnienia związane ze wspomaganiem rozwoju i uczenia się dziecka. Opracowania zostały podzielone na dwie części: pierwszą zatytułowaną "Wspomaganie rozwoju i uczenia się małego dziecka" i część drugą: "Konteksty wychowawcze ľ ku pedagogice współbycia". Artykuły prezentują rozważania teoretyczne, jak i empiryczne z zakresu kształcenia ogólnego dziecka w wybranych obszarach jego rozwoju poznawczego lub społecznego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14440.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nazwy aut. na s. [321].
Bibliogr. przy pracach.
Tom 6 zawiera zagadnienia dotyczące pracy pedagogicznej z dzieckiem w wieku przed- i wczesnoszkolnym. Pracę otwiera część, w której zaprezentowano autorskie rozwiązania w zakresie wczesnodziecięcej nauki czytania, wspomagania rozwoju mowy małego dziecka przez piosenkę, literaturę dziecięcą (bajkę i baśń), swobodną twórczość literacką czy naukę języków obcych. W kolejnej części zawarto opracowania nawiązujące w swych założeniach do koncepcji dyskursu szkolnego, zgodnie z którą rozwiązywanie różnego typu zadań, w tym także matematycznych, oparte na komunikacji między dziećmi oraz między dziećmi i nauczycielem może w znaczący sposób poprawić jakość i szybkość nabywania przez nie umiejętności i wiadomości. Trzecia część obejmuje opracowania skupiające się na kwestiach wspierania różnych form aktywności artystycznej dzieci w wieku przed- i wczesnoszkolnym ľ muzycznej, ludowej czy teatralnej, z uwzględnieniem rozwiązań i doświadczeń zagranicznych. Tom zamyka część, w której autorzy wskazują na konieczność nauczania wspomaganego komputerowo w przedszkolu i niższych klasach szkoły podstawowej, mogącego stać się swoistą szansą w procesie wspierania rozwoju zarówno dzieci zdrowych, jak i ich niepełnosprawnych rówieśników oraz przedstawiają różne ograniczenia i bariery związane z tą formą edukacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14442.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 208-217.
Celem teoretycznych i praktycznych rozważań autorek książki jest próba ukazania diagnozy jako priorytetu w procesie kształcenia i wychowania dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Jednym z głównych zamiarów autorek była intencja uprzystępnienia wiedzy teoretycznej i praktycznej omawiającej diagnozę dziecka. Praca składa się z pięciu rodziałów. Część pierwsza przedstawia współczesne wyzwania edukacji oraz problemy związane z wyrównywaniem szans edukacyjnych i likwidowaniem zaniedbań rozwojowych. Rozdział drugi poświęcony jest analizie literatury psychologicznej i pedagogicznej omawiającej deficyty i zaniedbania w rozwoju dziecka. Część trzecia omawia problemy diagnozy i diagnozowania oraz prezentuje innowacyjną diagnozę całościową. Ostatnie rozdziały obrazują rodzaje metod diagnostycznych i sposoby ich wykorzystania w poznaniu dziecka i jego środowiska wychowawczego. Zaletą książki są użyteczne przykłady diagnozowania oraz prezentowane przydatne praktyczne narzędzia diagnozy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11420.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12639.IV.9 [Czytelnia B], 12640.IV.9 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Na s. tyt. i okł.: "Cele i treści kształcenia, podstawy psychologiczne i pedagogiczne oraz wskazówki do prowadzenia zajęć z dziećmi w domu, w przedszkolu i w szkole".
Bibliogr. s. [466]-478.
Ostatni rok wychowania przedszkolnego i pierwszy rok nauki szkolnej na długie lata wyznaczają przebieg edukacji matematycznej i mają wpływ na rozwój dziecięcych zdolności matematycznych. W tym czasie tworzone są fundamenty, na których buduje się system wiadomości i umiejętności matematycznych. W książce tej autorzy wyjaśniają, w jaki sposób można kierować rozwojem umysłowym oraz kształtować wiadomości i umiejętności matematyczne dzieci. Zawiera ona podstawy psychologiczne i pedagogiczne, metody diagnozowania dziecięcego rozumowania, program edukacyjny uwzględniający zalecenia podstaw programowych oraz opisy sytuacji zadaniowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12008.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13151.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Solving problems in the teaching of literacy)
Bibliogr., index.
A tremendous timesaver for teachers, this indispensable book contains more than 200 word, picture, and letter sorts, ready to photocopy and use in K-3 classrooms. Provided are engaging categorization activities that span the stages of emergent, letter name, and within word pattern spelling. Also featured are decoding activities, assessment materials, tips from other teachers, recommended links to children's literature, and strategies for working with diverse students, including English-language learners and struggling older readers.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13927.XXIV.14.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Książka jest kontynuacją refleksji teoretycznych i badawczych nad problematyką przysposabiania dziecka do rozwoju w toku jego edukacji i wychowania w różnych obszarach działań pedagogicznych. Publikacja składa się z trzech części. Część pierwsza omawia zagadnienie indywidualnych potrzeb i możliwości dziecka w procesie wychowawczym i edukacyjnym w odniesieniu do opinii współczesnych ekspertów edukacji. W części drugiej podniesiono problem stymulacji twórczości dziecka poprzez rozwój jego doświadczenia poznawczego i praktycznego. Część trzecia tomu prezentuje rozważania, które dotyczą potrzeb edukacyjnych dziecka niepełnosprawnego i wynikających z tego ściśle określonych metod pracy z nim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14438.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie przy pracach.
Tom 17 serii Edukacja małego dziecka, zatytułowany Sytuacja społeczna dzieci w rodzinie, przedszkolu i szkole , prezentuje kolejne rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka. W sytuacji zachodzących zmian społecznych zagadnienie kompetent­nego zachowania się dziecka w relacjach międzyludzkich staje się ważnym tematem i wyzwaniem współczesnej edukacji – ze względu na jej istotne znaczenie w procesie socjalizacji i kulturyzacji młodego pokolenia. W licznych opracowaniach z zakresu psychologii społecznej i socjologii akcentuje się podejście, zgodnie z którym dziecko bierze czynny udział w tworzeniu części układu sieci związków społecznych, składających się na określone poziomy „złożoności społecznej”. Ich cechą charakterystyczną jest [...] podwójna dialektyka – między właściwościami jednostek i interakcji z jednej strony oraz między interakcjami i związkami z drugiej, z dwustronnymi przyczynowo-skutkowymi wpływami w każdym przypadku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21839.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 186-202.
The book has been inspired by the need to investigate the process of reading comprehension in native and additional languages, as well as the changes in word recognition as developed by primary Polish learners of English when exposed to a good quality balanced reading instruction. The recommendations for early reading instruction offered by the current English language methodology guidelines in Poland for grades 1-3 do not refer clearly to an approach which is constructed on a balanced combination of code-and meaning-based instruction [from introduction].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18096 [Magazyn 1], P.18094 [Magazyn 1], P.18095 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19838.XXIV.14.2 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19837.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Głównym problemem rozważań ujętych w niniejszym tomie jest systemowe podejście do edukacji, której podstawowym założeniem, zgodnie z dokonaną zmianą, jest pomoc człowiekowi z poznawaniu siebie, świata i związku ze światem, czyli edukacja dla rozwoju. Książka stanowi interesujący wkład naukowców w debatę o stanie polskiej oświaty wraz z narzuconymi w niej przez MEN zmianami, które dotyczą nie tylko określonej koncepcji psychologicznej dziecka, ale i psychospołecznej kondycji nauczyciela, rodziców oraz uwarunkowań środowiskowych edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. (ze Wstepu i recenzji prof. dr. hab. Bogusława Śliwerskiego)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12018.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13161.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 309-328.
Książka przedstawia wybrane aspekty funkcjonowania dwóch podstawowych środowisk wychowawczych - rodziny i szkoły w zmieniającej się przestrzeni edukacyjnej. Wskazuje na wyzwania, z którymi przychodzi się zmierzyć zarówno rodzicom, jak i nauczycielom. Rozdział pierwszy został poświęcony wspólnocie rodzinnej oraz wyzwaniom i zagrożeniom społecznym stojącymi przed nią. W rozdziale drugim podjęto problematykę związaną ze zmianami, które nastąpiły w edukacji po 1999 r. W rozdziale trzecim dokonano oceny i tendencji we współdziałaniu szkoły ze środowiskiem lokalnym i rodziną w zakresie kształcenia, wychowania, opieki i profilaktyki. Ostatni rozdział przedstawia rozwiązania pedagogiki Marii Montessori.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15092.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18653.IV.9 [Magazyn 1], P.18652.IV.9 [Magazyn 1], P.18651.IV.9 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22396.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22395.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wychowanie do wartości w edukacji wczesnoszkolnej / Beata Wołosiuk. - Lublin : Wydawnictwo KUL, 2010. - 286 s. : il. (w tym kolor.) ; 24 cm.
Bibliogr. s. 259-271.
Książka dotyczy problemów wartości w edukacji wczesnoszkolnej, realizowanej w formie kształcenia zintegrowanego. Praca ma charakter teoretyczno-badawczy. Część teoretyczna wyjaśnia podstawowe tło problemowe, przybliża kluczowe pojęcia, definiuje watości oraz ich znaczenie w edukacji, ukazuje podstawy programowe edukacji zintegrowanej oraz proces wychowania dzieci do wartości. Częśc metodologiczna prezentuje przedmiot i cel badań, problemy badawcze, opis sytuacji badawczej, zastosowane narzędzia i sposoby przeprowadzenia badań oraz analize i interpretację wyników.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13143 [Magazyn 1], P.10993 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.10992.V.2 [Wypożyczalnia B], P.10991.V.2 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11958.V.2 [Czytelnia B], 11957.V.2 [Czytelnia B] (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej