Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(82)
Forma i typ
Książki
(82)
Publikacje naukowe
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(79)
dostępne
(55)
wypożyczone
(2)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(24)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(33)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(79)
Autor
Gajdzica Zenon
(5)
Klinik Anna
(4)
Tomczyszyn Dorota (1971- )
(4)
Baczała Ditta
(2)
Garbat Marcin
(2)
Gąciarz Barbara
(2)
Kijak Remigiusz J. (1979- )
(2)
Krause Amadeusz
(2)
Rottermund Jerzy
(2)
Rzeźnicka-Krupa Jolanta
(2)
Stelter Żaneta
(2)
Żbikowski Jarosław (1958- )
(2)
Żuraw Hanna
(2)
Baran Jolanta
(1)
Bargiel-Matusiewicz Kamilla (1974- )
(1)
Barnes Colin (1946- )
(1)
Belzyt Joanna (1977- )
(1)
Bergier Józef (1952- )
(1)
Bidzan Mariola
(1)
Bieleninik Łucja
(1)
Bręczewski Grzegorz
(1)
Bujnowska Anna
(1)
Bąbka Jarosław
(1)
Błeszyński Jacek J. (1963- )
(1)
Chodkowska Maria
(1)
Cierpiałowska Tamara
(1)
Czerwińska Małgorzata
(1)
Domagała Marta (tłumacz)
(1)
Dąbrowski Dominik (1977- )
(1)
Dłużewska Anna
(1)
Giermanowska Ewa
(1)
Graban Janina
(1)
Grabowska Barbara
(1)
Jachimczak Beata
(1)
Jakoniuk-Diallo Anna
(1)
Janocha Witold (1964- )
(1)
Jaworska Justyna
(1)
Juros Andrzej (1954- )
(1)
Kawczyńska-Butrym Zofia (1927- )
(1)
Kirenko Janusz
(1)
Korczyński Mariusz
(1)
Kowalska-Kantyka Małgorzata
(1)
Kozubska Alicja
(1)
Kubiak Hanna (pedagogika)
(1)
Kubińska Zofia (1950- )
(1)
Kurpas Donata
(1)
Kurpiel Dominika
(1)
Kuźmicki Marek (1975- )
(1)
Magnuszewska-Otulak Grażyna
(1)
Markocka-Mączka Krystyna (1948- )
(1)
Marszałek Lidia
(1)
Mercer Geof
(1)
Mikrut Adam
(1)
Miłkowska Grażyna
(1)
Morawski Piotr
(1)
Myśliwiec Andrzej
(1)
Niedbalski Jakub
(1)
Nosarzewska Sylwia
(1)
Nowak Anna (pedagog)
(1)
Ochonczenko Helena
(1)
Olszak-Krzyżanowska Bożena
(1)
Olszewski Sławomir
(1)
Olszewski-Strzyżowski Dariusz Jacek
(1)
Ostrowska Antonina
(1)
Otrębski Wojciech
(1)
Otrębski Wojciech (1962- )
(1)
Palak Zofia (1951- )
(1)
Parchomiuk Monika
(1)
Parys Katarzyna
(1)
Pawlak Agnieszka (1971- )
(1)
Pisula Ewa (1964- )
(1)
Ploch Leszek
(1)
Porawska Ella (1971- )
(1)
Porawski Marek
(1)
Romanowicz Wiesław (1962- )
(1)
Rozmus Andrzej
(1)
Rutkowska Elżbieta
(1)
Siedlecka Agnieszka (1975- )
(1)
Sikorska Joanna
(1)
Smykowska Dorota
(1)
Sochocka Lucyna
(1)
Solecki Leszek
(1)
Soroka Paweł
(1)
Speck Otto (1926- )
(1)
Sroczyński Wojciech (1944- )
(1)
Steciwko Andrzej (1950-2012)
(1)
Struck-Peregończyk Monika
(1)
Szczupał Bernardeta
(1)
Szulman-Wardal Aleksandra
(1)
Tomaszewski Piotr (psycholog)
(1)
Tomczyszyn Dorota
(1)
Trojańska Małgorzata
(1)
Wojtaś Jan
(1)
Wyczesany Janina (1937- )
(1)
Zaorska Marzenna
(1)
Zeidler Włodzisław
(1)
Zeidler Włodzisław (1937- )
(1)
Ćwirynkało Katarzyna
(1)
Łaba Agnieszka
(1)
Żyta Agnieszka
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(46)
2000 - 2009
(34)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(82)
Język
polski
(82)
Temat
NIEPEŁNOSPRAWNI
(54)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE UMYSŁOWO
(8)
NIEPEŁNOSPRAWNI UMYSŁOWO
(8)
RODZINA
(8)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(7)
INTEGRACJA SPOŁECZNA
(7)
PEDAGOGIKA SPECJALNA
(7)
Rehabilitacja medyczna
(7)
CHORZY w RODZINIE
(5)
POSTAWY
(4)
SOCJALIZACJA
(4)
KSZTAŁCENIE INTEGRACYJNE
(3)
MŁODZIEŻ NIEPEŁNOSPRAWNA
(3)
REHABILITACJA SPOŁECZNA
(3)
RODZICE
(3)
STUDENCI NIEPEŁNOSPRAWNI
(3)
WSPARCIE SPOŁECZNE
(3)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(3)
WYKLUCZENIE SPOŁECZNE
(3)
ADAPTACJA SPOŁECZNA
(2)
KOBIETA
(2)
REHABILITACJA (med.)
(2)
SZKOLNICTWO WYŻSZE
(2)
WIEŚ
(2)
Wieś
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
ŻYCIE SEKSUALNE
(2)
ABSOLWENCI SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
ASPIRACJE
(1)
Aktywizacja społeczna
(1)
BIAŁA PODLASKA (WOJ. LUBELSKIE ; OKRĘG)
(1)
BIBLIOTERAPIA
(1)
BYDGOSZCZ (woj. kujawsko-pomorskie ; okręg)
(1)
Bezrobocie
(1)
CHOROBY
(1)
CZYTELNICTWO DZIECIĘCE
(1)
DOMY POMOCY SPOŁECZNEJ
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
EKOTURYSTYKA
(1)
ERGONOMIA
(1)
Hobby i czas wolny
(1)
INTELIGENCJA SPOŁECZNA
(1)
Implanty
(1)
Integracja społeczna
(1)
Izolacja społeczna
(1)
KATOWICE (woj. śląskie ; okręg)
(1)
KOBIETA NIEPEŁNOSPRAWNA
(1)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(1)
Komunikacja wspomagająca
(1)
LUDZIE STARZY
(1)
MACIERZYŃSTWO
(1)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
MŁODZIEŻ NIEPEŁNOSPRAWNA UMYSŁOWO
(1)
Młodzież niepełnosprawna
(1)
NIEDOSTOSOWANIE SPOŁECZNE
(1)
NIEWIDOMI
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Niepełnosprawni ruchowo
(1)
OJCOSTWO
(1)
OPIEKA PUBLICZNA
(1)
Odpoczynek
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
PEDAGODZY SPECJALNI
(1)
PEDAGOGIKA RESOCJALIZACYJNA
(1)
POKWITANIE
(1)
POLITYKA SPOŁECZNA
(1)
PORAŻENIE MÓZGOWE DZIECIĘCE
(1)
PRACOWNICY NAUKOWI
(1)
PRACOWNICY SOCJALNI
(1)
PSYCHOLOGIA PASTORALNA
(1)
PSYCHOTERAPIA
(1)
Pomoce techniczne dla niepełnosprawnych
(1)
Protezy
(1)
REHABILITACJA ZAWODOWA
(1)
RELIGIJNOŚĆ
(1)
REZERWATY i PARKI NARODOWE
(1)
SENS ŻYCIA
(1)
SOCJOLOGIA
(1)
SPOŁECZNOŚCI LOKALNE
(1)
START ZAWODOWY
(1)
STEREOTYP (psychol., socjol.)
(1)
STOSUNKI INTERPERSONALNE
(1)
Socjologia
(1)
Sport
(1)
Sporty
(1)
Sporty osób niepełnosprawnych
(1)
TORUŃ (woj. kujawsko-pomorskie ; okręg)
(1)
TURYSTYKA
(1)
UPRZEDZENIA
(1)
WADY ROZWOJOWE
(1)
WARMIŃSKO-MAZURSKIE, województwo
(1)
WARTOŚĆ
(1)
WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE
(1)
WYCHOWANIE W RODZINIE
(1)
WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI i ZARZĄDZANIA (Rzeszów)
(1)
Wychowanie religijne
(1)
Wykluczenie społeczne
(1)
WŁOCŁAWEK (woj. kujawsko-pomorskie ; okręg)
(1)
ZMIANA SPOŁECZNA
(1)
Temat: czas
1989-
(19)
2001-0
(15)
2001-
(4)
1-100
(1)
100-1 p.n.e.
(1)
1001-1100
(1)
101-200
(1)
1101-1200
(1)
1201-1300
(1)
1301-1400
(1)
1401-1500
(1)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
200-101 p.n.e.
(1)
201-300
(1)
300-201 p.n.e.
(1)
301-400
(1)
400-301 p.n.e.
(1)
401-500
(1)
500-401 p.n.e.
(1)
501-600
(1)
600-501 p.n.e.
(1)
601-700
(1)
700-601 p.n.e.
(1)
701-800
(1)
800-701 p.n.e.
(1)
801-900
(1)
901-1000
(1)
do 801 p.n.e.
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
BIAŁA PODLASKA (woj. lubelskie ; okręg)
(1)
LUBLIN (woj. lubelskie)
(1)
MAŁOPOLSKIE, województwo
(1)
OPOLSKIE, województwo (od 1999)
(1)
RZESZÓW (woj. podkarpackie)
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
ŁÓDZKIE, województwo (od 1999)
(1)
ŚLĄSKIE, województwo (od 1999)
(1)
Gatunek
Raport z badań
(2)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Edukacja i pedagogika
(2)
Medycyna i zdrowie
(2)
Hobby i czas wolny
(1)
Słowo kluczowe
niepełnosprawni
(34)
niepełnosprawność
(12)
dziecko niepełnosprawne
(10)
rehabilitacja
(10)
aktywność zawodowa
(9)
niepełnosprawność umysłowa
(9)
rodzina
(9)
praca
(8)
edukacja
(6)
wsparcie społeczne
(6)
wykluczenie społeczne
(6)
seksualność
(5)
stereotyp
(5)
dzieci
(4)
dziecko niepełnosprawne umysłowo
(4)
integracja społeczna
(4)
niepełnosprawni intelektualnie
(4)
rehabilitacja społeczna
(4)
rodzicielstwo
(4)
szkoła specjalna
(4)
aktywizacja zawodowa
(3)
jakość życia
(3)
kultura
(3)
nauczanie
(3)
socjologia
(3)
szkolnictwo wyższe
(3)
terapia zajęciowa
(3)
wychowanie
(3)
zatrudnienie
(3)
śmierć
(3)
życie seksualne
(3)
adaptacja zawodowa
(2)
agresja
(2)
bariery architektoniczne
(2)
bariery komunikacyjne
(2)
czas wolny
(2)
dom pomocy społecznej
(2)
dyskryminacja
(2)
dziecko autystyczne
(2)
edukacja specjalna
(2)
kobiety
(2)
macierzyństwo
(2)
marginalizacja społeczna
(2)
mózgowe porażenie dziecięce
(2)
młodzież
(2)
nauczanie na odległość
(2)
ojcostwo
(2)
pedagogika specjalna
(2)
poradnictwo zawodowe
(2)
przystosowanie społeczne
(2)
rehabilitacja zawodowa
(2)
rodzice
(2)
rola społeczna
(2)
socjalizacja
(2)
sport
(2)
turystyka
(2)
uczeń
(2)
udar mózgu
(2)
upośledzenie umysłowe w stopniu lekkim
(2)
wspomaganie rozwoju
(2)
ADHD
(1)
Tatrzański Park Narodowy
(1)
adaptacja społeczna
(1)
aktywizacja społeczna
(1)
aktywność fizyczna
(1)
aspiracje
(1)
asystent osoby niepełnosprawnej
(1)
badania prenatalne
(1)
bajka
(1)
bajkoterapia
(1)
bariery fizyczne
(1)
biblioteka
(1)
biblioterapia
(1)
choroba Alzheimera
(1)
choroba Parkinsona
(1)
choroby zawodowe
(1)
chorzy przewlekle
(1)
cierpienie
(1)
ciąża nieletnich
(1)
czytelnictwo
(1)
delfinoterapia
(1)
depresja
(1)
diagnostyka prenatalna
(1)
dieta
(1)
dorośli
(1)
doświadczenia seksualne
(1)
duszpasterstwo
(1)
dyskopatia
(1)
dyslalia
(1)
dziecko przewlekle chore
(1)
ekoturystyka
(1)
epidemiologia
(1)
ergonomia
(1)
funkcjonowanie społeczne
(1)
grupa samopomocy
(1)
historia
(1)
kompetencje społeczne
(1)
komputer
(1)
komunikacja interpersonalna
(1)
kształcenie zawodowe
(1)
82 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Przesłaniem książki jest to, że kobiety niepełnosprawne pomimo wszelkich ograniczeń fizycznych, wraz z ich psychologicznymi skutkami i negatywnymi oddziaływaniami społecznymi, są w stanie podejmować i realizować się w rolach rodzinnych, osiągając satysfakcję w swym osobistym życiu. Wiedza zawarta w tej pracy może przekonać kobiety z niepełnosprawnością, że mają w sobie ogromny potencjał, możliwości, wartości i cechy osobowe nie różniące ich od sprawnych kobiet.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6494.VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autorzy uznali, że problemy stereotypów osób z niepełnosprawnością są jedną z priorytetowych kwestii socjopedagogicznych, ponieważ stanowią one jakby sztywny kombinezon, ograniczający zarówno ruchy samych osób niepełnosprawnych, jak i ludzi z ich otoczenia, w dążeniu do poszukiwania wspólnej drogi. Rozważania o stereotypach dotyczących osób niepełnosprawnych kierowane są przede wszystkim do pedagogów specjalnych oraz studentów przygotowujących się do pracy pedagogicznej z osobami niepełnosprawnymi. Mamy nadzieję, że pozwolą one im lepiej zrozumieć społeczny kontekst edukacji i rehabilitacji osób obciążonych problemami biologiczno-medycznymi, a w konsekwencji przyczynią się do optymalizacji działań rehabilitacyjnych i integracyjnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9181.VI.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10874.VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych ; T.11)
Jednym z celów tomu jest rozpatrzenie niektórych utrudnień, z którymi spotykają się osoby z niepełnosprawnością oraz ich najbliżsi – począwszy od tych ukonstytuowanych na organizacji życia społecznego (wyprowadzonych z uznanych teorii socjologicznych), a skończywszy na tych najbardziej przyziemnych, odnoszonych do jednostkowych, indywidualnych zdarzeń. Niektóre z nich są osadzone w zdarzeniach głęboko traumatycznych, inne wynikają z sytuacji mało istotnych. Jedne kojarzą się z działaniem zinstytucjonalizowanym, planowym i przewidywalnym, a inne ze zdarzeniami przypadkowymi. Kontynuacją tej problematyki jest zagadnienie zasobów własnych (często utożsamianych z kompetencjami), umożliwiających pokonywanie wymienionych barier oraz kwestie wsparcia udzielanego przez szeroko pojęte instytucje społeczne. Treści oddanego czytelnikowi – już jedenastego – tomu serii Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych – pozostają właśnie w kręgu tej tematyki. Całość opracowania została podzielona na cztery części.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10162.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 205-215.
Autorka podjęła trudne, ważne i ambitne zadanie poznania wybranych psychologicznych i społeczno-demograficznych uwarunkowań funkcjonowania osób z porażeniem mózgowym i po urazie rdzenia kręgowego. Wśród sfer aktywności zasadnie wyodrębnione zostały procesy poznawcze, emocje, radzenie sobie ze stresem oraz integrująca różne obszary funkcjonowania człowieka osobowość, co okazuje się ujęciem bardzo ważnym, zwłaszcza że dociekania Autorki dotyczą mało poznanej problematyki funkcjonowania osób dorosłych. Uzyskane przez Autorkę wyniki badań oceniam wysoko. Stanowią istotny wkład w poznanie problematyki funkcjonowania psychicznego osób niepełnosprawnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11858.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13031.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 291-301.
Książka Jakuba Niedbalskiego to imponujące studium empiryczne przeprowadzone zgodnie z zasadami metodologii teorii ugruntowanej. Autor dokonuje wszechstronnej, pogłębionej analizy miejsca, w którym z całą jaskrawością wychodzą na jaw reguły rządzące konstruowaniem ładu społecznego. Miejscem tym jest dom pomocy społecznej dla osób upośledzonych umysłowo. Oglądając to miejsce możemy, podążając za wskazaniami Autora, odnaleźć reguły, którymi na co dzień posługujemy się w naszym społecznym życiu – jednak zwielokrotnione, przerysowane, a więc tym bardziej przemawiające do naszej ospałej wyobraźni. Autor książki symbolizuje postawę, zgodnie z którą o upośledzeniu umysłowym może wypowiadać się tylko ktoś, kto z upośledzonymi „zjadł beczkę soli”. Mam nieodparte wrażenie, że większość specjalistów od „niepełnosprawności intelektualnej” upośledzonego człowieka widziała tylko z daleka, a w dodatku na krótko. Książka Jakuba Niedbalskiego ma szansę stać się publikacją, która to zmieni.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15227.VII.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Nie ma prostych recept na poprawę szans życiowych osób niepełnosprawnych. Edukacja bez wątpienia powoduje, że szanse na integrację społeczną niepełnosprawnych niepomiernie rosną. Nie każdy rodzaj edukacji jest jednak efektywnie przekuwany w kapitał osobisty ludzi. Zespół socjologów z Wydziału Humanistycznego Akademii Górniczo - Hutniczej w Krakowie zainicjował badania porównawcze nad warunkami i przebiegiem studiowania w uczelni wyższej przez osoby niepełnosprawne. Część ich dorobku skonfrontowanego z doświadczeniami innych uczelni wyższych w Polsce zawiera niniejsza książka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10917.VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8819.VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych ; T.10)
Bibliogr. przy pracach
Pomoc w integrowaniu osób niepełnosprawnych ze społeczeństwem to nowa strategia rehabilitacji, to szansa na samorealizację i rozwój własnej osobowości. Pomoc w uspołecznianiu jednostek niepełnosprawnych oznacza uaktywnienie czynników socjalizacyjnych, dobrze zorganizowany system podmiotów życia zbio-rowego, postawy społeczne bliskiego i dalszego otoczenia, stymulowanie i wzmac-nianie rozwoju osobowego osoby niepełnosprawnej poprzez danie jej szansy na samorealizację społeczną. Wymienione zagadnienia stały się inspiracją dla autorów artykułów zamieszczonych w niniejszym tomie. Różnorodność prezentowanej tematyki, teoretyczne wsparcie merytoryczne oraz doświadczenia pracy zawodowej pozwoliły na kompe-tentne opracowanie podjętych tu problemów z zakresu socjalizacji osób niepełnosprawnych. Wartość niniejszej publikacji podnosi fakt, że w jej opracowaniu uczestniczyli zarówno teoretycy prezentujący problemy od strony naukowych teorii, jak i praktycy ukazujący funkcjonowanie tych teorii w rzeczywistości społecznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9335.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 397-409. Indeks.
Celem pracy jest ocena religijności osób niepełnosprawnych i ich rodzin. Praca ma charakter interdyscyplinarny, skierowana jest zarówno do osób, które z teologicznego punktu widzenia chcą badać zagadnienie niepełnosprawności, jak również socjologów, psychologów, pracowników socjalnych oraz tych, dla których tematyka niepełnosprawności jest bliska i ważna. Przedstawione wyniki badań dają nowe spojrzenie na zagadnienie niepełnosprawności, mogą stanowić pomoc w pracy duszpasterskiej i socjalnej z osobami niepełnosprawnymi i ich rodzinami. Niniejsza praca ukazuje, jak ważnym obszarem w funkcjonowaniu osób niepełnosprawnych i ich rodzin, poza materialnym, edukacyjnym i zawodowym, jest wymiar duchowy i religijny. Prezentowana praca jest pierwszym krokiem w badaniach nad zależnością między religią a niepełnosprawnością i być może wyznaczy kierunki dalszych eksploracji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12462.VI.14 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 124-143.
W publikacji wskazano na aspekty zdrowotne u rodziców dzieci z niepełnosprawnością ruchową wynikające z konieczności podejmowania dodatkowego wysiłku fizycznego związanego z opieką i pielęgnacją. Przeprowadzone badania wskazują na potrzebę wdrożenia systematycznych programów profilaktycznych i leczniczych skierowanych do rodziców dzieci z niepełnosprawnością motoryczną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16328.XVIII.12.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Książka jest zbiorem teoretycznych przemyśleń i praktycznych analiz przedstawicieli różnych działów pedagogiki specjalnej. Autorzy zamieszczonych w książce tekstów reprezentują różnorodne ośrodki akademickie oraz współpracujące z nimi instytucje oświatowe. Zgromadzone materiały zostały pogrupowane w następujące zagadnienia eksploracyjne: problemy wczesnej diagnozy i rehabilitacji dzieci z niepełnosprawnością, metodyczne, programowe i społeczne problemy edukacji uczniów z niepełnosprawnością, psychospołeczne uwarunkowania funkcjonowania rodzin dzieci z niepełnosprawnością oraz dorosłych osób niepełnosprawnych oraz organizacyjno-prawne aspekty rehabilitacji, kształcenia oraz terapii osób z niepełnosprawnością.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9895.VI.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11486.VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [165]-181.
Prezentowana praca pokazuje sposób kształtowania zachowań przystosowawczych uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim za pomocą biblioterapii. Publikacja składa się z dwóch rodziałów w części teoretycznej i trzech w części analitycznej. W części teoretycznej zaprezentowano szczegółową analizę pojęcia upośledzenia umysłowego, scharakteryzowano zachowania przystosowawcze oraz sklasyfikowano środowiska wychowawcze. Ukazano także zagadnienia czytelnictwa i biblioterapii, uwzględniono formy biblioterapii oraz zwrócono uwagę na rolę bajki w procesie biblioterapeutycznym. Część analityczna obejmuje kwestie metodologiczne oraz problematykę badawczą. Ukazuje analizę porównawczą wyników z zakresu wiedzy o książce i nastawienia czytelniczego oraz z zakresu poziomu zachowania się uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13149.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
"(...) tekst książki zawiera wartościowe treści na temat sytuacji studentów niepełnosprawnych w uczelniach wyższych, różnych aspektów ich funkcjonowania w roli studenta, ich edukacji na poziomie wyższym i radzenia sobie z trudnościami w toku studiów. W treściach rozdziałów zawarte są cenne wskazania dotyczące kierunków i sposobów zmian niezbędnych w obiektach uczelni oraz w ich funkcjonowaniu w celu stwarzania młodzieży niepełnosprawnej pełnych szans powodzenia w edukacji na poziomie wyższym". (z recenzji prof. dr hab. Aleksandry Maciarz)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13016.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Autorzy książki rozważają jak we współczesnym świecie zapewnić równe miejsce osobom z niepełnosprawnością wśród pełnoprawnych, stawiają pytania dotyczące zadań pedagogiki specjalnej: czy głównym terenem jej działań powinny być instytucje specjalne, czy pedagog specjalny, który chce pracować w nurcie ogólnodostępnej edukacji ma być utożsamiany przede wszystkim z nauczycielem wspierającym, jak i gdzie można wykorzystać jego profesjonalną wiedze i umiejętności, co należy zmienić w kształceniu pedagogów specjalnych, czy profilaktyka i wspieranie rozwoju osób z niepełnosprawnością to obecnie najważniejsze zadania?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12483.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. s. 291-322.
Książka koncentruje się na zagadnieniu specyfiki rodzicielstwa realizowanego wobec dziecka niepełnosprawnego intelektualnie i jego uwarunkowań. Szczególną uwagę zwrócono na poczucie tożsamości rodzicielskiej matki i ojca dziecka z ograniczonym rozwojem jako przejaw doświadczania siebie w kontakcie z dzieckiem. Zwrócono także uwage na aspekt cierpienia przeżywanego przez rodziców w związku z niepełnosprawnością dziecka oraz problematykę poczucia sensu życia matki i ojca dziecka niepełnosprawnego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13186.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14305.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr.
Publikacja wzbogaca literaturę z zakresu oligofrenopedagogiki, dotyczącą dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim i jego środowiska rodzinnego. Jest to cenna pozycja dla specjalistów, a także dla rodzin, borykających się z tytułowymi problemami na co dzień.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5154 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6284.IV.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 167-172.
Niniejsza publikacja adresowana do osób odpowiedzialnych za proces kształcenia i sprawy socjalne na uczelniach wyższych, studentów, wykładowców, osób zajmujących sie profesjonalnie problematyką osób niepełnosprawnych podzielona jest na dwie części. Pierwsza z nich ma za zadanie przybliżyć Czytelnikowi kwestie związane z integracją osób niepełnosprawnych i rolą uczelni w tym zakresie oraz nakreślić sytuację studentów niepełnosprawnych w świetle uwarunkowań prawnych, danych liczbowych i badań. Część druga natomiast prezentuje wyniki badań przeprowadzonych przez autorki, omawia sytuację studentów niepełnosprawnych oraz porusza kwestie związane z postrzeganiem osób niepełnosprawnych i doświadczeniami pracowników naukowo-dydaktycznych w uczeniu osób niepełnosprawnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13532.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
W prezentowanej książce Autorka podejmuje kwestię konstruowania codziennego dyskursu przez dzieci z głębszą niepełnosprawnością intelektualną w potocznych rozmowach, w których komunikują się z innymi ludźmi, tworzą i interpretują otaczającą je rzeczywistość, nadając jej określone znaczenia, przy czym zarówno ich dyskurs, jak one same są w różny sposób określane i definiowane. W książce zbadano aspekt pozytywnego aspektu dyskursu dziecięcego, starając się dociec czy i jak dzieci porozumiewają się z innymi w specjalnej instytucji edukacyjnej jaką jest przedszkole dla dzieci z upośledzeniem umysłowym. Celem pracy jest ukazanie na tle filozoficzno-socjologicznych ujęć procesów komunikacji opisu, analizy i interpretacji różnorodnych aktów komunikacyjnych, w trakcie których dochodzi do wymiany i interpretacji rozmaitych znaczeń i do ukształtowania społecznego, uwarunkowanego kulturowo tekstu, którego twórcami są dzieci i ich partnerzy interakcyjni. Adresatami publikacji mogą być studenci, a także wykładowcy akademiccy pedagogiki specjalnej oraz innych kierunków pedagogicznych, nauczyciele i wychowawcy przedszkoli, szkół specjalnych, klas i szkół integracyjnych, terapeuci, psycholodzy, logopedzi, instruktorzy, a także rodzice i opiekunowie osób niepełnosprawnych intelektualnie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.6041 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7295.III.10 [Wypożyczalnia B], P.6040.III.10 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7296.III.10 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.15689 [Magazyn 1], P.15698 [Magazyn 1], P.15690 [Magazyn 1], P.15692 [Magazyn 1], P.15691 [Magazyn 1], P.15699 [Magazyn 1], P.15688 [Magazyn 1], P.8661 [Magazyn 1], P.15693 [Magazyn 1], P.15696 [Magazyn 1], P.15684 [Magazyn 1], P.15695 [Magazyn 1], P.15694 [Magazyn 1], P.15697 [Magazyn 1], P.15683 [Magazyn 1], P.15686 [Magazyn 1], P.15685 [Magazyn 1], P.15687 [Magazyn 1] (18 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8662.VI.4 [Wypożyczalnia B], P.8663.VI.4 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10114.VI.4 [Czytelnia B], 10113.VI.4 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Podręcznik obejmuje swym zakresem tematycznym zagadnienia związane z dysfunkcjami turystycznymi w obszarach odmiennych kulturowo i przyrodniczo cennych oraz z udziałem w ruchu turystycznym osób niepełnosprawnych. Treści zawarte w podręczniku mieszczą się w ramach tzw. turystyki zrównoważonej. Podręcznik składa się z trzech części dotyczących odpowiednio: turystyki w obszarach odmiennych kulturowo, turystyki w obszarach przyrodniczo cennych oraz turystyki osób niepełnosprawnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11343 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. P.11342.XX.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12539.XX.1 [Czytelnia B], 16276.XX.1 [Czytelnia B], 12538.XX.1 [Czytelnia B] (3 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej