Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(82)
Forma i typ
Książki
(82)
Publikacje naukowe
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(79)
dostępne
(55)
wypożyczone
(2)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(24)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(33)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(79)
Autor
Gajdzica Zenon
(5)
Klinik Anna
(4)
Tomczyszyn Dorota (1971- )
(4)
Baczała Ditta
(2)
Garbat Marcin
(2)
Gąciarz Barbara
(2)
Kijak Remigiusz J. (1979- )
(2)
Krause Amadeusz
(2)
Rottermund Jerzy
(2)
Rzeźnicka-Krupa Jolanta
(2)
Stelter Żaneta
(2)
Żbikowski Jarosław (1958- )
(2)
Żuraw Hanna
(2)
Baran Jolanta
(1)
Bargiel-Matusiewicz Kamilla (1974- )
(1)
Barnes Colin (1946- )
(1)
Belzyt Joanna (1977- )
(1)
Bergier Józef (1952- )
(1)
Bidzan Mariola
(1)
Bieleninik Łucja
(1)
Bręczewski Grzegorz
(1)
Bujnowska Anna
(1)
Bąbka Jarosław
(1)
Błeszyński Jacek J. (1963- )
(1)
Chodkowska Maria
(1)
Cierpiałowska Tamara
(1)
Czerwińska Małgorzata
(1)
Domagała Marta (tłumacz)
(1)
Dąbrowski Dominik (1977- )
(1)
Dłużewska Anna
(1)
Giermanowska Ewa
(1)
Graban Janina
(1)
Grabowska Barbara
(1)
Jachimczak Beata
(1)
Jakoniuk-Diallo Anna
(1)
Janocha Witold (1964- )
(1)
Jaworska Justyna
(1)
Juros Andrzej (1954- )
(1)
Kawczyńska-Butrym Zofia (1927- )
(1)
Kirenko Janusz
(1)
Korczyński Mariusz
(1)
Kowalska-Kantyka Małgorzata
(1)
Kozubska Alicja
(1)
Kubiak Hanna (pedagogika)
(1)
Kubińska Zofia (1950- )
(1)
Kurpas Donata
(1)
Kurpiel Dominika
(1)
Kuźmicki Marek (1975- )
(1)
Magnuszewska-Otulak Grażyna
(1)
Markocka-Mączka Krystyna (1948- )
(1)
Marszałek Lidia
(1)
Mercer Geof
(1)
Mikrut Adam
(1)
Miłkowska Grażyna
(1)
Morawski Piotr
(1)
Myśliwiec Andrzej
(1)
Niedbalski Jakub
(1)
Nosarzewska Sylwia
(1)
Nowak Anna (pedagog)
(1)
Ochonczenko Helena
(1)
Olszak-Krzyżanowska Bożena
(1)
Olszewski Sławomir
(1)
Olszewski-Strzyżowski Dariusz Jacek
(1)
Ostrowska Antonina
(1)
Otrębski Wojciech
(1)
Otrębski Wojciech (1962- )
(1)
Palak Zofia (1951- )
(1)
Parchomiuk Monika
(1)
Parys Katarzyna
(1)
Pawlak Agnieszka (1971- )
(1)
Pisula Ewa (1964- )
(1)
Ploch Leszek
(1)
Porawska Ella (1971- )
(1)
Porawski Marek
(1)
Romanowicz Wiesław (1962- )
(1)
Rozmus Andrzej
(1)
Rutkowska Elżbieta
(1)
Siedlecka Agnieszka (1975- )
(1)
Sikorska Joanna
(1)
Smykowska Dorota
(1)
Sochocka Lucyna
(1)
Solecki Leszek
(1)
Soroka Paweł
(1)
Speck Otto (1926- )
(1)
Sroczyński Wojciech (1944- )
(1)
Steciwko Andrzej (1950-2012)
(1)
Struck-Peregończyk Monika
(1)
Szczupał Bernardeta
(1)
Szulman-Wardal Aleksandra
(1)
Tomaszewski Piotr (psycholog)
(1)
Tomczyszyn Dorota
(1)
Trojańska Małgorzata
(1)
Wojtaś Jan
(1)
Wyczesany Janina (1937- )
(1)
Zaorska Marzenna
(1)
Zeidler Włodzisław
(1)
Zeidler Włodzisław (1937- )
(1)
Ćwirynkało Katarzyna
(1)
Łaba Agnieszka
(1)
Żyta Agnieszka
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(46)
2000 - 2009
(34)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(82)
Język
polski
(82)
Temat
NIEPEŁNOSPRAWNI
(54)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE UMYSŁOWO
(8)
NIEPEŁNOSPRAWNI UMYSŁOWO
(8)
RODZINA
(8)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(7)
INTEGRACJA SPOŁECZNA
(7)
PEDAGOGIKA SPECJALNA
(7)
Rehabilitacja medyczna
(7)
CHORZY w RODZINIE
(5)
POSTAWY
(4)
SOCJALIZACJA
(4)
KSZTAŁCENIE INTEGRACYJNE
(3)
MŁODZIEŻ NIEPEŁNOSPRAWNA
(3)
REHABILITACJA SPOŁECZNA
(3)
RODZICE
(3)
STUDENCI NIEPEŁNOSPRAWNI
(3)
WSPARCIE SPOŁECZNE
(3)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(3)
WYKLUCZENIE SPOŁECZNE
(3)
ADAPTACJA SPOŁECZNA
(2)
KOBIETA
(2)
REHABILITACJA (med.)
(2)
SZKOLNICTWO WYŻSZE
(2)
WIEŚ
(2)
Wieś
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
ŻYCIE SEKSUALNE
(2)
ABSOLWENCI SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
ASPIRACJE
(1)
Aktywizacja społeczna
(1)
BIAŁA PODLASKA (WOJ. LUBELSKIE ; OKRĘG)
(1)
BIBLIOTERAPIA
(1)
BYDGOSZCZ (woj. kujawsko-pomorskie ; okręg)
(1)
Bezrobocie
(1)
CHOROBY
(1)
CZYTELNICTWO DZIECIĘCE
(1)
DOMY POMOCY SPOŁECZNEJ
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
EKOTURYSTYKA
(1)
ERGONOMIA
(1)
Hobby i czas wolny
(1)
INTELIGENCJA SPOŁECZNA
(1)
Implanty
(1)
Integracja społeczna
(1)
Izolacja społeczna
(1)
KATOWICE (woj. śląskie ; okręg)
(1)
KOBIETA NIEPEŁNOSPRAWNA
(1)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(1)
Komunikacja wspomagająca
(1)
LUDZIE STARZY
(1)
MACIERZYŃSTWO
(1)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
MŁODZIEŻ NIEPEŁNOSPRAWNA UMYSŁOWO
(1)
Młodzież niepełnosprawna
(1)
NIEDOSTOSOWANIE SPOŁECZNE
(1)
NIEWIDOMI
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Niepełnosprawni ruchowo
(1)
OJCOSTWO
(1)
OPIEKA PUBLICZNA
(1)
Odpoczynek
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
PEDAGODZY SPECJALNI
(1)
PEDAGOGIKA RESOCJALIZACYJNA
(1)
POKWITANIE
(1)
POLITYKA SPOŁECZNA
(1)
PORAŻENIE MÓZGOWE DZIECIĘCE
(1)
PRACOWNICY NAUKOWI
(1)
PRACOWNICY SOCJALNI
(1)
PSYCHOLOGIA PASTORALNA
(1)
PSYCHOTERAPIA
(1)
Pomoce techniczne dla niepełnosprawnych
(1)
Protezy
(1)
REHABILITACJA ZAWODOWA
(1)
RELIGIJNOŚĆ
(1)
REZERWATY i PARKI NARODOWE
(1)
SENS ŻYCIA
(1)
SOCJOLOGIA
(1)
SPOŁECZNOŚCI LOKALNE
(1)
START ZAWODOWY
(1)
STEREOTYP (psychol., socjol.)
(1)
STOSUNKI INTERPERSONALNE
(1)
Socjologia
(1)
Sport
(1)
Sporty
(1)
Sporty osób niepełnosprawnych
(1)
TORUŃ (woj. kujawsko-pomorskie ; okręg)
(1)
TURYSTYKA
(1)
UPRZEDZENIA
(1)
WADY ROZWOJOWE
(1)
WARMIŃSKO-MAZURSKIE, województwo
(1)
WARTOŚĆ
(1)
WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE
(1)
WYCHOWANIE W RODZINIE
(1)
WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI i ZARZĄDZANIA (Rzeszów)
(1)
Wychowanie religijne
(1)
Wykluczenie społeczne
(1)
WŁOCŁAWEK (woj. kujawsko-pomorskie ; okręg)
(1)
ZMIANA SPOŁECZNA
(1)
Temat: czas
1989-
(19)
2001-0
(15)
2001-
(4)
1-100
(1)
100-1 p.n.e.
(1)
1001-1100
(1)
101-200
(1)
1101-1200
(1)
1201-1300
(1)
1301-1400
(1)
1401-1500
(1)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
200-101 p.n.e.
(1)
201-300
(1)
300-201 p.n.e.
(1)
301-400
(1)
400-301 p.n.e.
(1)
401-500
(1)
500-401 p.n.e.
(1)
501-600
(1)
600-501 p.n.e.
(1)
601-700
(1)
700-601 p.n.e.
(1)
701-800
(1)
800-701 p.n.e.
(1)
801-900
(1)
901-1000
(1)
do 801 p.n.e.
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
BIAŁA PODLASKA (woj. lubelskie ; okręg)
(1)
LUBLIN (woj. lubelskie)
(1)
MAŁOPOLSKIE, województwo
(1)
OPOLSKIE, województwo (od 1999)
(1)
RZESZÓW (woj. podkarpackie)
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
ŁÓDZKIE, województwo (od 1999)
(1)
ŚLĄSKIE, województwo (od 1999)
(1)
Gatunek
Raport z badań
(2)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Edukacja i pedagogika
(2)
Medycyna i zdrowie
(2)
Hobby i czas wolny
(1)
Słowo kluczowe
niepełnosprawni
(34)
niepełnosprawność
(12)
dziecko niepełnosprawne
(10)
rehabilitacja
(10)
aktywność zawodowa
(9)
niepełnosprawność umysłowa
(9)
rodzina
(9)
praca
(8)
edukacja
(6)
wsparcie społeczne
(6)
wykluczenie społeczne
(6)
seksualność
(5)
stereotyp
(5)
dzieci
(4)
dziecko niepełnosprawne umysłowo
(4)
integracja społeczna
(4)
niepełnosprawni intelektualnie
(4)
rehabilitacja społeczna
(4)
rodzicielstwo
(4)
szkoła specjalna
(4)
aktywizacja zawodowa
(3)
jakość życia
(3)
kultura
(3)
nauczanie
(3)
socjologia
(3)
szkolnictwo wyższe
(3)
terapia zajęciowa
(3)
wychowanie
(3)
zatrudnienie
(3)
śmierć
(3)
życie seksualne
(3)
adaptacja zawodowa
(2)
agresja
(2)
bariery architektoniczne
(2)
bariery komunikacyjne
(2)
czas wolny
(2)
dom pomocy społecznej
(2)
dyskryminacja
(2)
dziecko autystyczne
(2)
edukacja specjalna
(2)
kobiety
(2)
macierzyństwo
(2)
marginalizacja społeczna
(2)
mózgowe porażenie dziecięce
(2)
młodzież
(2)
nauczanie na odległość
(2)
ojcostwo
(2)
pedagogika specjalna
(2)
poradnictwo zawodowe
(2)
przystosowanie społeczne
(2)
rehabilitacja zawodowa
(2)
rodzice
(2)
rola społeczna
(2)
socjalizacja
(2)
sport
(2)
turystyka
(2)
uczeń
(2)
udar mózgu
(2)
upośledzenie umysłowe w stopniu lekkim
(2)
wspomaganie rozwoju
(2)
ADHD
(1)
Tatrzański Park Narodowy
(1)
adaptacja społeczna
(1)
aktywizacja społeczna
(1)
aktywność fizyczna
(1)
aspiracje
(1)
asystent osoby niepełnosprawnej
(1)
badania prenatalne
(1)
bajka
(1)
bajkoterapia
(1)
bariery fizyczne
(1)
biblioteka
(1)
biblioterapia
(1)
choroba Alzheimera
(1)
choroba Parkinsona
(1)
choroby zawodowe
(1)
chorzy przewlekle
(1)
cierpienie
(1)
ciąża nieletnich
(1)
czytelnictwo
(1)
delfinoterapia
(1)
depresja
(1)
diagnostyka prenatalna
(1)
dieta
(1)
dorośli
(1)
doświadczenia seksualne
(1)
duszpasterstwo
(1)
dyskopatia
(1)
dyslalia
(1)
dziecko przewlekle chore
(1)
ekoturystyka
(1)
epidemiologia
(1)
ergonomia
(1)
funkcjonowanie społeczne
(1)
grupa samopomocy
(1)
historia
(1)
kompetencje społeczne
(1)
komputer
(1)
komunikacja interpersonalna
(1)
kształcenie zawodowe
(1)
82 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Key Concepts / Wydawnictwo Sic!)
Tyt. oryg. : "Disability".
Książka Barnesa i Mercera stanowi zwięzłe i przystępne wprowadzenie w koncepcję niepełnosprawności. Opierając się na bogatej literaturze przedmiotu i odwołując się do różnych punktów widzenia, autorzy badają rozwój idei niepełnosprawności i przedstawiają szeroko zakrojoną krytykę dominujących poglądów. Książka podkreśla wykluczenie ludzi niepełnosprawnych i ich marginalizację w najważniejszych obszarach społecznej aktywności w różnych kontekstach historycznych i kulturowych, takich jak: życie rodzinne, prawa reprodukcyjne, edukacja, zatrudnienie, rozrywka, wizerunki kulturowe i polityka. Analiza Barnesa i Mercera koncentruje się na niepełnosprawności jako formie społecznej opresji, podobnej do tej, jakiej doświadczają kobiety, mniejszości etniczne, rasowe oraz seksualne. Kluczowe kwestie poruszone w książce to: teoria niepełnosprawności, perspektywa historyczna i porównawcza, doświadczanie upośledzenia i niepełnosprawności, profesjonalna i polityczna interwencja w życie ludzi niepełnosprawnych, polityka niepełnosprawności, polityka społeczna i obywatelstwo, kultura niepełnosprawności.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.10072 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7338.VI.4 [Wypożyczalnia B], P.10071.VI.4 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8297.VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz. Indeksy.
Zbiór artykułów prezentujący problematykę niepełnosprawności – na przykładach takich grup, jak osoby głuche lub słabosłyszące, z zespołem Downa, ADHD i autyzmem – w sposób interdyscyplinarny, ze szczególnym uwzględnieniem znaczenia czynników psychologicznych, społecznych oraz kulturowych. Autorzy badają czynniki warunkujące adaptację osób doświadczających problemów zdrowotnych, a także możliwości wspierania tych osób w ramach pomocy psychologicznej. W pracy przedstawiono analizę kulturowych i społecznych aspektów zaburzeń rozwoju oraz uwarunkowań procesów integracji, w tym m.in. wolontariatu koleżeńskiego jako formy wsparcia. Publikacja adresowana do psychologów, socjologów, pedagogów, lekarzy, pielęgniarek, fizjoterapeutów, pracowników socjalnych oraz wszystkich osób zainteresowanych społeczną percepcją niepełnosprawności we współczesnym świecie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15726.VI.4 [Czytelnia B], 15807.VI.4 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych ; T.7)
Bibliografia przy pracach.
Autor ma nadzieję, że zawarte w publikacji zagadnienia, poruszające problemy niepełnosprawnych w różnych okresach życia, spełnią oczekiwania Czytelników oraz przyczynią się do pogłębienia warsztatu pra-cy różnych grup zawodowych pracujących z ludźmi o ograniczonych możliwościach, by poprawić ich jakość życia. W przedkładanej publikacji znalazły się opracowania prezentujące zagadnienia społecznego i zawodowego funkcjonowania niepełno-sprawnych oraz ich uwarunkowań prawnych. Kolejny poruszany przez nią problem dotyczy wspomagania rozwoju psychofi zycznego i terapii, szczególnie mowy dzieci i młodzieży. Praca zawiera również artykuły omawiające bardzo intymne sprawy osób z upośledzeniem umysłowym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9251.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 235-258.
Problemy pedagogiki specjalnej związane są ściśle ze społecznymi interpretacjami niepełnosprawności. To społeczeństwo definiuje granice normy i deficytu, tu też znajdziemy największe konsekwencje dysfunkcyjności. W tym sensie stwierdzimy, że życie z niepełnosprawnością przekroczyło dawno zakres jednostkowego bytu, nie ogranicza się do „lepszej lub gorszej” rehabilitacji, nie wyznaczają jej wyłącznie indywidualne możliwości. Współczesne pojmowanie niepełnosprawności to zatem lokalizacja ludzkiego fenomenu w konkretnych sytuacjach i zjawiskach społecznych. Bogata literatura przedmiotu dowodzi, iż taki proces „uspołecznienia” niepełnej sprawności trudno zbadać na drodze tzw. metodologii pozytywistycznej. Poszukiwania badawcze Pani Jolanty Rzeźnickiej-Krupy rozwiązują wiele dylematów metodologicznych pedagogiki specjalnej. Szczegółowy opis i analiza strategii badań jakościowych w kontekście postrzegania biografii człowieka niepełnosprawnego, trudności, jakie musi pokonać, i jego interpretacji tego, co go otacza, otwiera nowe drogi badawcze dla naszej dyscypliny. W pedagogice specjalnej, czerpiącej z metodologii pedagogiki ogólnej, jest to praca wyjątkowa. Umożliwia zbadanie dotychczas niedostępnej głębi ludzkiego cierpienia i subiektywnych obszarów społecznej marginalizacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8004 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7961.VI.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9336.VI.4 [Czytelnia B], 9256.VI.4 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 296-304.
Główne wartości książki to jej wielostronne podejście do problematyki niepełnosprawności, kładące nacisk na znaczenie komponentów społecznych, ze szczególnym uwzględnieniem nowych europejskich propozycji dotyczących wymagań, jakie stawia się środowisku, w którym żyją osoby z niepełnosprawnością. W książce znaleźć można inspiracje dla dalszych poszukiwań w omawianej dziedzinie, szczególnie jeśli chodzi o problemy percepcji społecznej oraz teorii atrybucji. Zaproponowane w pracy interpretacje badanych zjawisk pozostają w zgodności, a nawet potwierdzają słuszność najnowszych koncepcji, wdrażanych w programach grup ekspertów działających w ramach Wspólnoty Europejskiej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8279.VI.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9620.VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, ISSN 0239-6025 ; nr 612)
Bibliogr., netogr. przy rozdz.
Proponowana publikacja to kompendium wiedzy o różnych sferach - przestrzeniach - funkcjonowania osób z niepełnosprawnością. Część poświęcona przestrzeni kulturowej prezentuje wizerunek ludzkiej niepełnosprawności w wytworach kultury od czasów starożytnych po współczesność oraz formy uczestniczenia w kulturze osób niepełnosprawnych. Kolejna część stanowi próbę zestawienia badań ukazujących zjawisko niepełnosprawności w percepcji społecznej. Część poświęcona przestrzeni informatycznej zawiera wiadomości na temat rozwiązań umożliwiających osobom niepełnosprawnym korzystanie z komputera, rozwiązania dotyczące problematyki edukacji na odległość, telepracy czy społeczności on-line. Czwarta część publikacji porusza zagadnienia związane z przestrzenią ekonomiczną, w szczególności aktywizacją zawodową niepełnosprawnych. Treści części piątej odnoszą się do przestrzeni fizycznej. Uwzględniono w niej zagadnienia uniwersalnego projektowania, usuwania barier architektonicznych, urbanistycznych i komunikacyjnych, a także rekreacji, turystyki oraz sportu osób niepełnosprawnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12262.VI.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13384.VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych ; T.8)
Bibliografia przy pracach.
Myślą przewodnią przedłożonego tomu Społeczne i edukacyjne uwarunkowania rozwoju oraz funkcjonowania dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością jest spojrzenie na zadania instytucji szkoły oraz uwarunkowania i efekty procesu kształcenia w kontekście rozwoju uczniów. Z jednej strony proces edukacji szkolnej traktowany jest jako ważny element wsparcia, wyznaczany potencjałem jego uczestników, a z drugiej – powinien on służyć rozwojowi uczniów.Na całość opracowania składają się trzy części. W pierwszej autorzy skupiają się na problematyce rozwoju emocjonalnego oraz społecznego dzieci i młodzieży niepełnosprawnej. Część druga obejmuje wybrane zagadnienia funkcjonowania szkoły osadzonej w tyglu różnorodnych oczekiwań społecznych wobec tej instytucji. W ostatniej części Czytelnik znajdzie teksty ukazujące złożoność uwarunkowań samego procesu kształcenia uczniów niepełnosprawnych. W niektórych przypadkach są one odnoszone do oczekiwań społecznych, w innych ukonstytuowane głownie na samych potrzebach uczestników procesu kształcenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9252.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Książka jest odpowiedzią na ustanowienie przez Radę Unii Europejskiej roku 2003 Europejskim Rokiem Osób Niepełnosprawnych. Jednym z celów Europejskiego Roku Osób Niepełnosprawnych jest przybliżenie problemów ludzi niepełnosprawnych oraz przeciwdziałanie ich społecznej dyskryminacji. Teksty tu zawarte stanowią próbę spojrzenia na problem jakości życia osób niepełnosprawnych w różnych fazach życia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11511.VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Pracownika Socjalnego)
Autorka publikacji przedstawia zagadnienia związane z niepełnosprawnością. W przejrzysty sposób systematyzuje podstawowe pojęcia, daje przegląd konsekwencji niepełnosprawności oraz działań składających się na pomoc dla osób niepełnosprawnych i ich rodzin, przedstawia zinstytucjonalizowane formy pomocy. Cennym dodatkiem w książce jest wykaz dokumentów dotyczących opieki nad niepełnosprawnymi i charakterystyka tzw. skali aktywności.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5498 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6903.VII.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka mówi o determinacji, walce i egzystencji osób niepełnosprawnych. Kluczowym zagadnieniem jest głębsze spojrzenie na życie osób dotkniętych niepełnosprawnością, ale również tych, którzy podejmują wyzwanie udzielania im odpowiedniej pomocy i wsparcia. Książka ujmuje też przykłady z żytcia niepełnosprawnego syna autorki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12290.VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Streszcz. ang. przy rozdz.
Bibliogr. przy rozdz.
Publikacja skierowana jest do specjalistów związanych z pracą na rzecz osób niepełnosprawnych, rodziców i rodzin mających kogoś niepełnosprawnego wśród swoich najbliższych oraz studentów pedagogiki - szczególnie pedagogiki specjalnej, psychologii i innych kierunków studiów, gdzie prowadzony jest dyskurs nad poruszaną w zebranych tu artykułach tematyką, liczą też na jego życzliwe przyjęcie. Gandalf.com.pl
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10607.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografie ; nr 395)
Bibliogr. s. 94-111.
Celem prezentowanej publikacji jest przedstawienie rozważań dotyczących problemów definicyjnych i klasyfikacyjnych, związanych z pojęciami niepełnosprawność i rehabilitacja oraz podstawowych psychospołecznych perspektyw badawczych (modeli i koncepcji), będących propozycjami wyjaśnienia zarówno genezy niepełnosprawności, jak również mechanizmów funkcjonowania osoby niepełnosprawnej. Autor stara się również przedstawić, jakie konsekwencje dla teorii i praktyki rehabilitacyjnej może mieć przyjęcie perspektywy rozwojowej w rozpatrywaniu różnych aspektów sytuacji osoby niepełnosprawnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12118.XVIII.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Istotnym punktem zainteresowań współczesnej pedagogiki specjalnej stają się rozważania dotyczące rozwijania autonomii osoby z niepełnosprawnością oraz podmiotowości w relacjach z nią. Wpływ na wybór tematu niniejszej pracy miały przede wszystkim zainteresowania obejmujące swoim zakresem funkcjonowanie dzieci i młodzieży z lekkim stopniem niepełnosprawności intelektualnej oraz warunki i wyznaczniki ich rozwoju do osiągnięcia (bądź nie osiągnięcia) pełni autonomii. Przegląd literatury pozwala stwierdzić, że, mimo iż powyższe zagadnienia mają zasadnicze znaczenie w pedagogice, niestety nie znalazły one dotychczas wiele miejsca w opracowaniach badawczych. Brakuje polskich rozpraw dotyczących kwestii autonomii i podmiotowości osób z lekkim stopniem niepełnosprawności intelektualnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9927 [Magazyn 1], 11551 [Magazyn 2] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8967.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10534.IV.4 [Czytelnia B], 10533.IV.4 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych ; t. 16)
Bibliogr. przy pracach.
Stygmatyzacja i gettoizacja osób niepełnosprawnych wciąż jeszcze są, niestety, faktem. Mimo niewątpliwie rosnącego poziomu świadomości społecznej osoby te nadal postrzegane są jako "inne", "obce" czy "napiętnowane". Warto zauważyć, że nie tylko mentalność społeczna, ale i brak możliwości swobodnego realizowania tak podstawowych praw, jak prawo do edukacji czy terapii, stygmatyzują osoby niepełnosprawne po raz drugi, tym razem nawet mimo najlepszych chęci otoczenia. Szeroko nagłaśniane akcje społeczne, gwałtowny rozwój wszelkich form wolontariatu oraz coraz większy udział organizacji pozarządowych mają na celu m.in. ukazanie podwójnej bariery, dzielącej społeczeństwo na przeciwstawne obozy: nie wystarczy zorganizować terapię, trzeba jeszcze umożliwić osobom niepełnosprawnym w niej udział; nie wystarczy ogłosić równość prawa do edukacji - trzeba jeszcze dostosować do nowych potrzeb szkołę. Tak więc racjonalizacja, a wraz z nią idee personalizacji i normalizacji winny przyświecać kampaniom społecznym. Idei tej poświęcono książkę "Racjonalność oraz uwarunkowania procesów terapeutycznych osób niepełnosprawnych".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14695.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Książka niniejsza nie jest w pełni tego słowa podręcznikiem opisującym podstawy rehabilitacji. Jest sumą ustrukturyzowanej wiedzy na temat tendencji w procesie usprawniania osób z różnymi typami i stopniami niepełnosprawności. Jest zbiorem studiów nad kwestiami założeń aksjologiczno-teleologicznych procesu usprawniania. Przedłożone opracowanie jest formą spotkania przeszłości z teraźniejszością i przyszłością. Pokazuje raczej procesualność przeobrażeń niż ich radykalność. Analizy założeń rehabilitacji sięgają do jej podstaw konstruowanych w latach 60. XX wieku, ale uwzględniają wyzwania XXI wieku i omawiają modele niepełnosprawności istniejące w dobie ponowoczesnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15651.XVIII.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Bibliogr. przy rozdz.
Książka pokazuje człowieka niepełnosprawnego jako pełnosprawnego członka społeczeństwa. W części pierwszej znajdują się informacje dotyczące specyfiki kontaktów z innymi ludźmi w danym okresie rozwojowym, tego, jak niepełnosprawność może zakłócać społeczne kontakty oraz w jaki sposób można wspierać człowieka w trudnej sztuce bycia z innymi. W części drugiej autorki dotykają egzystencjalnych problemów człowieka. Piszą o przyjaźni, szczęściu, miłości, cierpieniu, lęku przed śmiercią i potrzebie wsparcia udzielanego przez bliskich.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11695 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11694.VI.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12886.VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych ; T.4)
Niewątpliwą wartością przedstawionego tomu jest zawarty w nim boga-ty ładunek wiedzy teoretycznej skonfrontowany z rzeczywistością społeczną. Wielu bowiem autorów zamieszczonych w tomie artykułów to wybitni przedstawiciele nauki, także ci, którzy łączą pracę naukową z codziennym praktycznym jej wymiarem realizowanym w instytucjach wsparcia społecznego. Jak bardzo jest to cenne, najlepiej ilustruje stwierdzenie Stanisława Kamińskiego, że nie ma nic bardziej praktycznego od dobrej teorii, oraz – nie ma nic bardziej szkodliwego dla praktyki niż błędna teoria, która nie poddaje się krytycznej refleksji. Publikacja zawiera 18 artykułów szeroko traktujących wszelkie społeczne, prawne, pedagogiczne, psychologiczne i socjologiczne aspekty sytuacji osób niepełnosprawnych w Polsce pierwszych lat XXI stulecia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 7086.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7444 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Palące Problemy Edukacji i Pedagogiki)
Bibliogr. s. 347-376. Indeksy.
Wyrażony w tytule niniejszego tomu rezerwat przestrzeni publicznej z pozoru stanowi dość kontrowersyjną kategorię opisu i wyjaśniania sytuacji społecznej osób niepełnosprawnych. Wszak rezerwat w potocznym ujęciu kojarzy się z czymś, co zamknięte i zarezerwowane dla wybranych. Jednak nie o taki rezerwat tu chodzi. Chociaż trudno oprzeć się wrażeniu, że ciągle jeszcze dla wielu z nas inność wyrażająca się ograniczoną sprawnością czy nieco odmiennym wyglądem jest wystarczającym powodem konstruowania ram funkcjonalnych i rezerwowania ról daleko innych niż te, które zwykle określamy jako wartościowe. Każdy z rezerwatów generuje nieco inne problemy osób niepełnosprawnych lub jest ich następstwem. Właśnie te problemy są punktem wyjścia poszczególnych rozdziałów tej książki. Publikację zamykają pozytywne przykłady przełamywania uprzedzeń - wychodzenia osób z głębszą niepełnosprawnością poza ramy przestrzeni społecznej wyznaczonej sprawnościami i ukonstytuowanymi na podstawie stereotypów możliwościami życia człowieka niepełnosprawnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14148.VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jest to nowatorska i ważna rozprawa naukowa, w której Autor sięga po perspektywę nieomal nieobecną w polskiej pedagogice specjalnej , perspektywę najważniejszych przeobrażeń {transitions, przejść) cywilizacyjnych , politycznych , kulturowych i społecznych w skali globalnej i krajowej w odniesieniu do sytuacji ludzi niepełnosprawnych. Książka dla specjalistów pedagogiki specjalnej i nauk społecznych - pedagogów - socjologów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4669.VI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej