Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(1121)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(1023)
Rejestracje audio i wideo
(78)
Publikacje dydaktyczne
(25)
Programy komputerowe
(13)
Publikacje naukowe
(10)
E-booki
(6)
Audiobooki
(5)
Komiksy i książki obrazkowe
(5)
Muzyka
(4)
Rejestracje dźwiękowe i wideo
(3)
Publikacje fachowe
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(965)
dostępne
(501)
nieokreślona
(26)
wypożyczone
(14)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(202)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(319)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(985)
Autor
Dooley Jenny
(61)
Evans Virginia
(55)
Cruz Christopher sol
(34)
Herrera Mario
(34)
Mourão Sandie
(15)
Ur Penny
(12)
Zemach Dorothy E
(12)
Richards Jack C. (1943- )
(10)
Simmons Naomi
(10)
Thornbury Scott
(10)
Dörnyei Zoltán
(9)
Ellis Rod
(9)
Mann Malcolm
(9)
Taylore-Knowles Steve
(9)
Ellis Gail
(8)
Komorowska Hanna
(8)
Lloyd Charles
(8)
Medwell Claire
(8)
Musiol Mady
(8)
Villarroel Magaly
(8)
Wright Andrew
(8)
McCarthy Michael (1947- )
(7)
Mitchell H.Q
(7)
Chamot Anna Uhl
(6)
Gallego Pablo
(6)
Gibson Carolyn
(6)
Gray Elizabeth
(6)
Harmer Jeremy (1947- )
(6)
Kotane L.V
(6)
Nunan David
(6)
Puchta Herbert
(6)
Rinvolucri Mario (1940- )
(6)
Willis Jane
(6)
Wilson Terry
(6)
Ansel Linnette
(5)
Brewster Jean
(5)
Broomhead Lisa
(5)
Brown H. Douglas (1941- )
(5)
Doff Adrian
(5)
Dummett Paul
(5)
Edwards Lynda
(5)
Graham Carolyn
(5)
Jones Leo (1943- )
(5)
Lankiewicz Hadrian Aleksander
(5)
Lansford Lewis
(5)
Larsen-Freeman Diane
(5)
Lewis Gordon
(5)
Lightbown Patsy M
(5)
Raczyńska Regina
(5)
Spada Nina
(5)
Antonaros Suzanne
(4)
Beatty Ken
(4)
Bielak Marlena
(4)
Broadbent Paul
(4)
Chomacki Kate
(4)
Cohen Ulrike
(4)
Couri Lilika
(4)
Dakowska Maria
(4)
Erocak Linnette Ansel
(4)
Gerngross Günter
(4)
Glover David
(4)
Glover Penny
(4)
Grandi Nicoletta
(4)
Green Catherine
(4)
Griesbach Heinz (1931- )
(4)
Grundy Peter
(4)
Hill Robert
(4)
Kind Uwe von
(4)
Latham-Koenig Christina (1952- )
(4)
Long Michael H
(4)
Martin Alex (1953- )
(4)
Miller Judy L
(4)
Neuner Gerhard (1941- )
(4)
O'Malley J. Michael
(4)
Oxenden Clive (1953- )
(4)
Parrott Martin
(4)
Ruddle Mary
(4)
Tanner Rosie
(4)
Thornbury Scott (1950- )
(4)
Williams Marion
(4)
Balcázar Abraham
(3)
Bates Chris
(3)
Benson Phil (1955- )
(3)
Bimmel Peter
(3)
Bogucka Mariola
(3)
Bohlke David
(3)
Bolton Sibylle (1941- )
(3)
Briggs David
(3)
Briseño José Luis
(3)
Brown James Dean
(3)
Celce-Murcia Marianne
(3)
Chodkiewicz Halina (1950- )
(3)
Dörnyei Zoltán
(3)
Dreke Michael
(3)
Gass Susan M
(3)
Gębal Przemysław (1972- )
(3)
Hogue Ann
(3)
Johnson Keith
(3)
Klippel Friederike
(3)
Kramsch Claire
(3)
Rok wydania
2020 - 2024
(34)
2010 - 2019
(467)
2000 - 2009
(409)
1990 - 1999
(175)
1980 - 1989
(31)
Okres powstania dzieła
2001-
(135)
1989-2000
(4)
1945-1989
(2)
1945-19891989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(608)
Wielka Brytania
(235)
Kiribati
(71)
Anglia
(70)
Nowy Jork (stan) (USA)
(37)
Stany Zjednoczone
(25)
Rosja
(17)
nieznany (us)
(15)
nieznany (d)
(10)
Kalifornia (USA)
(7)
Massachusetts (USA)
(4)
Wirginia (USA)
(4)
Niemcy
(3)
Illinois (USA)
(2)
Maryland (USA)
(2)
New Hampshire (USA)
(2)
Kanada
(2)
Australia
(1)
Chiny
(1)
nieznany (cdn)
(1)
Connecticut (USA)
(1)
Dystrykt Kolumbii (USA)
(1)
nieznany (f)
(1)
Indie
(1)
Włochy
(1)
Michigan (USA)
(1)
Holandia
(1)
Pensylwania (USA)
(1)
Singapur
(1)
Szwajcaria
(1)
Język
polski
(629)
angielski
(472)
rosyjski
(19)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(30)
B2 poziom biegłości językowej
(15)
Przedszkola
(12)
Dzieci
(11)
Nauczanie początkowe
(11)
Poziom średniozaawansowany
(10)
C1 poziom biegłości językowej
(9)
A2 poziom biegłości językowej
(4)
C1 plus
(4)
Poziom podstawowy
(4)
Poziom profesjonalny
(4)
Poziom wyższy średniozaawansowany
(4)
Poziom zaawansowany
(4)
Szkoły podstawowe
(4)
B1 poziom biegłości językowej
(3)
Nauczyciele
(3)
Nauczyciele języka angielskiego
(3)
Nauczyciele języków
(3)
B2 (poziom biegłości językowej)
(2)
C2 poziom biegłości językowej
(2)
Dorośli
(2)
A1 poziom biegłości językowej
(1)
B2 (poziom naukowy)
(1)
B2+ (poziom biegłości językowej)
(1)
C1 (poziom biegłości językowej)
(1)
C1 (poziom naukowy)
(1)
C2 (poziom biegłości językowej)
(1)
Dziennikarze
(1)
Gimnazja
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Poziom niższy średniozaawansowany
(1)
Poziom podstawowy A1-A2
(1)
Poziom podstawowy B1-B1+
(1)
Temat
JĘZYK ANGIELSKI
(628)
Nauczanie języków obcych
(228)
Język angielski
(158)
JĘZYKI
(100)
Nauczanie
(91)
JĘZYK NIEMIECKI
(77)
CZYTANIE
(30)
NAUCZANIE
(25)
Metody nauczania
(22)
JĘZYKOZNAWSTWO
(19)
Język rosyjski
(19)
Czytanie
(18)
Nauczanie początkowe
(16)
Pisanie
(16)
UCZENIE SIĘ
(12)
B2 (poziom biegłości językowej)
(11)
Dwujęzyczność
(11)
Język środowiskowy
(11)
Pomoce dydaktyczne
(11)
English language
(9)
JĘZYK POLSKI
(9)
Gramatyka
(8)
DWUJĘZYCZNOŚĆ
(7)
JĘZYK ROSYJSKI
(7)
Językoznawstwo
(7)
PIEŚŃ i PIOSENKA
(7)
Second language acquisition
(7)
C1 (poziom biegłości językowej)
(6)
CZYTANIE ze ZROZUMIENIEM
(6)
FCE (certyfikat językowy)
(6)
Language and languages
(6)
PRZYRODA
(6)
TESTY
(6)
Dzieci
(5)
EGZAMINY
(5)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(5)
KOMPUTERY
(5)
KULTURA CZYTANIA i PISANIA
(5)
MATERIAŁY POMOCNICZE DLA SZKÓŁ
(5)
Technologia
(5)
DYSLEKSJA i DYSGRAFIA
(4)
Drama (pedagog.)
(4)
EDUKACJA MIĘDZYKULTUROWA
(4)
GRY EDUKACYJNE
(4)
Kultura
(4)
Language acquisition
(4)
Literatura
(4)
MATEMATYKA
(4)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(4)
Nauczanie na odległość
(4)
Nauczyciele języka angielskiego
(4)
PRZEKŁADY
(4)
PSYCHOLINGWISTYKA
(4)
Praca zespołowa
(4)
Tutoring
(4)
WIELKA BRYTANIA
(4)
DZIECKO
(3)
GRY JĘZYKOWE (pedagog.)
(3)
Gry edukacyjne
(3)
JĘZYK
(3)
Język
(3)
KOMUNIKACJA MIĘDZYKULTUROWA
(3)
KULTURA
(3)
Kompetencje komunikacyjne
(3)
LEKSYKOLOGIA
(3)
LITERATURA ANGIELSKA
(3)
MUZYKA
(3)
Motywacja uczenia się
(3)
NAUCZYCIELE
(3)
NAUCZYCIELE JĘZYKA ANGIELSKIEGO
(3)
Nauczyciele języków
(3)
Nauka czytania
(3)
PISANIE
(3)
Psychologia nauczania
(3)
RETORYKA
(3)
STANY ZJEDNOCZONE
(3)
Słownictwo
(3)
Testy językowe
(3)
Uczenie się
(3)
Zastosowania multimediów w edukacji
(3)
Zintegrowane nauczanie języka i przedmiotu
(3)
Badania naukowe
(2)
CZYTELNICTWO MŁODZIEŻOWE
(2)
Dysleksja i dysgrafia
(2)
Edukacja międzykulturowa
(2)
INTERNET
(2)
Język specjalistyczny
(2)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Kreatywność
(2)
Kształcenie
(2)
LITERATURA
(2)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(2)
MOWA
(2)
Metoda projektów
(2)
Metodologia
(2)
Motywacja
(2)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(2)
NAUCZANIE ZINTEGROWANE
(2)
NAUCZYCIELE JĘZYKÓW
(2)
Temat: czas
2001-
(22)
1989-2000
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
NIEMCY
(1)
Niemcy
(1)
POLSKA
(1)
Rosja
(1)
Gatunek
Podręcznik
(68)
PODRĘCZNIKI
(64)
PORADNIKI dla NAUCZYCIELI
(42)
DOKUMENTY ELEKTRONICZNE
(38)
KSIĄŻKI dla PRZEDSZKOLAKÓW
(38)
OPOWIADANIE DZIECIĘCE ANGIELSKIE
(27)
PODRĘCZNIKI SZKOLNE
(19)
DOKUMENTY DŹWIĘKOWE
(16)
Bajki i baśnie
(11)
PIOSENKA DZIECIĘCA ANGIELSKA
(8)
ĆWICZENIA i ZADANIA do NAUCZANIA POCZĄTKOWEGO
(8)
Monografia
(6)
Sprawdziany i testy
(6)
Opracowanie
(3)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(3)
ĆWICZENIA i ZADANIA
(3)
BAJKA i BAŚŃ
(2)
KSIĄŻKI ELEKTRONICZNE
(2)
LITERATURA
(2)
LITERATURA DZIECIĘCA
(2)
MATERIAŁY POMOCNICZE dla SZKÓŁ PODSTAWOWYCH
(2)
Poradnik
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Program edukacyjny
(2)
Słownik języka angielskiego
(2)
Słownik terminologiczny
(2)
Film edukacyjny
(1)
LITERATURA ANGIELSKA
(1)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
OPOWIADANIE MŁODZIEŻOWE ANGIELSKIE
(1)
PODRĘCZNIKI do NAUCZANIA POCZĄTKOWEGO
(1)
PORADNIKI dla RODZICÓW
(1)
Podręczniki
(1)
Pomoce dydaktyczne
(1)
Problems, exercises
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Raport z badań
(1)
SCENARIUSZE ZAJĘĆ
(1)
SCENARIUSZE ZAJĘĆ dla GIMNAZJÓW
(1)
SCENARIUSZE ZAJĘĆ do NAUCZANIA POCZĄTKOWEGO
(1)
Synteza
(1)
SŁOWNIKI ANGIELSKIE
(1)
Słownik angielski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Językoznawstwo
(251)
Edukacja i pedagogika
(228)
Literaturoznawstwo
(13)
Zarządzanie i marketing
(12)
Psychologia
(5)
Kultura i sztuka
(3)
Media i komunikacja społeczna
(3)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Medycyna i zdrowie
(1)
Podróże i turystyka
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Słowo kluczowe
teaching
(500)
English language
(413)
reading
(96)
writing
(92)
ELT
(91)
study and teaching
(89)
learning
(75)
EFL
(74)
language
(70)
speaking
(67)
pre-school education
(64)
primary school education
(61)
second language acquisition
(58)
grammar
(56)
listening
(53)
foreign speakers
(49)
linguistics
(46)
primary school
(46)
storytime
(42)
pupils
(41)
study
(41)
English
(38)
storytelling
(37)
vocabulary
(33)
teacher's book
(31)
applied linguistics
(28)
education
(27)
learning strategies
(27)
children
(26)
ESL
(25)
SLA
(25)
foreign language
(24)
language learning
(24)
language teaching
(24)
language acquisition
(23)
song
(22)
methodology
(19)
teacher development
(17)
teaching approaches
(17)
русский язык
(17)
intermediate level
(16)
literacy
(16)
methods of teaching
(16)
culture
(15)
język obcy
(15)
advanced level
(14)
teacher education
(14)
nauczanie
(13)
resource book
(13)
teaching materials
(13)
young learners
(13)
bilingualism
(12)
rhetoric
(12)
teacher
(12)
tests
(12)
cartoon
(11)
communication
(11)
elementary level
(11)
language skills
(11)
literature
(11)
second language learning
(11)
story
(11)
textbook
(11)
бизнес
(11)
FCE
(10)
education studies
(10)
lesson planning
(10)
pre-intermediate level
(10)
psychology
(10)
B2
(9)
B2 (poziom biegłości językowej)
(9)
drama
(9)
games
(9)
research
(9)
classroom managment
(8)
discourse
(8)
language arts
(8)
photocopiable materials
(8)
reading comprehension
(8)
game
(7)
group work
(7)
motivation
(7)
pronunciation
(7)
reading skills
(7)
science
(7)
CAE
(6)
CPE
(6)
ability testing
(6)
examination
(6)
exercises
(6)
handbook
(6)
second language
(6)
spoken English
(6)
upper-intermediate level
(6)
workbook
(6)
A2 (poziom biegłości językowej)
(5)
CLIL
(5)
Certificate of Proficiency
(5)
English grammar
(5)
English teacher
(5)
1122 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(New Language Learning and Teaching Environments)
Demonstrates how research into autonomous, informal learning in voluntary, self-directed contexts can inform gameful learning in formal ones Combines theory, research, and practice, to provide a framework for exploring the practice of gaming; the theories of play, games, and learning; and the implications of research on gameful L2TL Argues that practitioners should be involved in all stages of the creation of digital games for second language learning, and that development should be informed by theory and practice.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20495.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
This workbook provides exercises to help teach and build English vocabulary relevant to the hotel, tourism and catering industries. It has been written both for students studying towards professional exams and for those who want to improve their specialist communication skills. The material covers general and topic-specific vocabulary, as well as grammar and use of English, comprehension, pronunciation and spelling. Together with the companion Dictionary of Leisure, Travel and Tourism, this workbook provides a complete package to help students improve their specialist English.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B.1405.XX.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. B.1404.XX.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Includes bibliographical references and indexes.
An acclaimed reference that fills a significant gap in the literature, this volume examines the linkages between spoken and written language development, both typical and atypical. Leading authorities address the impact of specific language-related processes on K-12 literacy learning, with attention to cognitive, neurobiological, sociocultural, and instructional issues. Approaches to achieving optimal learning outcomes with diverse students are reviewed. The volume presents research-based practices for assessing student needs and providing effective instruction in all aspects of literacy: word recognition, reading comprehension, writing, and spelling.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15917.XXIV.14.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rev. ed. of: Sound Effects. Eau Claire, Wis : Thinking Publications, c1999.
Includes bibliographical references (p. 151-152).
This activity book seeks to help students develop a greater awareness of the relationships among phonology, morphology, syntax, semantics, and pragmatics. Primarily for classroom teachers of students grades 3 through 8, this book features activities, jokes, and riddles to increase students' metaphonological and phonological awareness, as well as enhance their thinking skills and mental associations. "Sound Effects: Activities for Developing Phonological Awareness" is a research based activity book used to increase metaphonological and phonological awareness for students. Its goal is to improve students' comprehension, strengthen understanding, and enhance divergent skills and vocabulary. This book is targeted for classroom teachers of students from grades 3 through 12, but is most appropriate for upper elementary through middle school grades. With clearly written objectives and instructions, it is a great resource for special education teachers, general education teachers, and speech pathologists. "Sound Effects" aims to enhance students' thinking skills and mental associations through demonstrating the relationships among phonology, syntax, semantics, and pragmatics. The activities, jokes, and riddles that are featured throughout the book help enhance skills that are needed to manipulate and demonstrate understanding of the sound system of the English language. It can be used with the entire group or in one-on-one sessions. Activities can be done in any order and educators are provided with answer keys. It is appropriate to use with ELLS, students with learning disabilities, struggling readers, and typical students.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15909.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Oxford Handbooks for Language Teachers)
Bibliografia na stronach 223-240.
This book provides specific support to teachers who need to accommodate learners with dyslexia in their ELT classrooms - guiding them through the main steps of the process with clear explanations, suggestions, and practical tools.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17771.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Modern Plays / Alex Martin, Robert Hill. - New York, London : Prentice Hall International, 1995. - 256 s. ; 24 cm.
(Introductions to Modern English Literature for students of English)
Intended for students who are ready to approach literature in English, this text deals with the literary and language aspects of modern plays. It includes seven extracts of modern plays, contrastive extracts and an introductory chapter on the anatomy of a play, which deals with characters, plots, stage design, acting and rehearsals. The text contains a variety of language-based exercises in areas of grammar, vocabulary and writing styles, as well as exercises involving personal responses. An answer key to the exercises means the book can be used for self-study. The seven main play extracts are from: Shaw's "Pygmalion", O'Neill's "Long Day's Journey into Night", Miller's "The Crucible", O'Casey's "The Plough and the Stars", Williams's "A Streetcar named Desire", Fugard's "Siswe Bansi is Dead" and Ayckbourn's "Man of the Moment". Contrastive extracts are taken from Wesker, Leonard, Friel, Russel and Mamet.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11203.XXIV.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materials and methods in ELT : a teacher's guide / Jo McDonough, Christopher Shaw, and Hitomi Masuhara. - Third edition. - Chichester, West Sussex [England] ; Malden, MA : Wiley-Blackwell, 2013. - XIV, 334 pages ; 25 cm
Includes bibliographical references (pages 308-328) and index.
Featuring extensive updates and revisions, the 3rd edition of Materials and Methods in ELT offers a comprehensive and useful introduction to the principles and practice of teaching English as a foreign/second language. A popular and practical guide for teachers, teachers in training, and for students studying methods and materials. Features a new chapter on IT in English language teaching, new samples from current teaching materials, plus a new section on technology for materials and methods. Covers how to approach materials and methods, evaluation and adaptation, technology for materials and methods, and teaching in under-resourced classrooms. Examines the different methods available to teachers for organizing and managing an ELT classroom, including group and pair work, individualization, and classroom observation.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15919.XXIV.14. [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Macmillan Books for Teachers)
This book is an ideal companion for any teacher interested in the use of technology in the language classroom. Blended Learning provides a practical, common-sense overview of the different technologies available, unlocking some of the confusing jargon, and offers ideas and suggestions as to how language teachers can use them to enhance and support their students' learning. The authors also examine the implications of the use of technology for language teaching methodology in general.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17961.XXIV.14.7 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Mobile Learning / Shaun Wilden. - Oxford : Oxford University Press, 2017. - 102 pages : illustrations ; 28 cm.
(Into the Classroom)
Mobile Learning provides clear guidance and essential support for teachers who want to use mobile devices in and outside the language classroom. Full of practical ideas and activities, it emphasizes the power of the mobile device as a tool for language learning. Mobile Learning helps teachers get started with using mobile devices and apps in class, shows how to make the most of in-built features (messaging, photos and audio recording), introduces more advanced project ideas (storytelling, video and animation, multimodal approaches), addresses issues such as acceptable use policies and staying safe, provides teachers with dozens of practical ideas and activities they can immediately incorporate into their teaching.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18168.XXIV.14.7 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17973.XXIV.14.7 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Second Language Acquisition ; 82)
Includes bibliographical references and index.
In view of recent debates on the global spread of English and its international lingua franca role, what pronunciation models are appropriate for millions of EFL learners? Which aspects of English phonetics should be taught to foreign students and which can be neglected with little loss to successful communication? How can English pronunciation be taught in an interesting and effective way which is both learner- and teacher-friendly, in accordance with the latest scholarly and technological achievements? This research-based book addresses these and many other fundamental issues that are currently at the centre of pronunciation teaching. It offers a wealth of new theoretical ideas and practical solutions to various phonodidactic problems that arise in EFL contexts, approaching pronunciation instruction from global and local perspectives and supporting its theoretical claims with extensive empirical evidence. It will be of interest to EFL teachers and teacher trainers, pronunciation specialists and students of applied linguistics.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15688.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Aimed at students who want to make the most of their study abroad experience, this flexible and user-friendly guide helps students identify and use a wide variety of language- and culture-learning strategies. The guide begins with three inventories designed to help students be more aware of how they currently learn language and culture. The following sections provide students with tools and creative activities they can use to enhance their favored learning strategies and try out unfamiliar ones. Students can use this guide as they prepare for study abroad, during their experience, and once they return to maximize their experience.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14812.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 15593.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 186-202.
The book has been inspired by the need to investigate the process of reading comprehension in native and additional languages, as well as the changes in word recognition as developed by primary Polish learners of English when exposed to a good quality balanced reading instruction. The recommendations for early reading instruction offered by the current English language methodology guidelines in Poland for grades 1-3 do not refer clearly to an approach which is constructed on a balanced combination of code-and meaning-based instruction [from introduction].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18096 [Magazyn 1], P.18094 [Magazyn 1], P.18095 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19838.XXIV.14.2 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19837.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy niektórych pracach.
"Niniejsza monografia pokazuje, że interkulturowość na stałe zagościła w dydaktyce języków obcych na różnych poziomach nauczania. Celem tej monografii jest przede wszystkim podzielenie się praktycznymi doświadczeniami i refleksjami dotyczącymi dydaktyki języków obcych oraz odniesienie się do najnowszych trebdów w szeroko rozumianym językoznawstwie stosowanym, ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień interkulturowości, kreatywności i refleksyjności." (ze Wstępu)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13522.V.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Solving problems in the teaching of literacy)
Includes bibliographical references (p. 311-320) and index.
Elementary teachers of reading have one essential goal-to prepare diverse children to be independent, strategic readers in real life. This innovative text helps preservice and inservice teachers achieve this goal by providing knowledge and research-based strategies for teaching phonemic awareness, phonics, fluency, vocabulary, all aspects of comprehension, and writing in response to literature. Special features include sample lessons and photographs of literacy-rich classrooms. Uniquely interactive, the text is complete with pencil-and-paper exercises and reproducibles that facilitate learning, making it ideal for course use. Readers are invited to respond to reflection questions, design lessons, and start constructing a professional teaching portfolio.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15607.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
An intercultural approach to English language teaching / John Corbett. - Clevedon, England ; Buffalo, NY : Multilingual Matters, c2003. - X, 229 p. : ill. ; 21 cm.
(Languages for intercultural communication and education ; 7)
Includes bibliographical references (p. 213-224) and index.
Intercultural language education has redefined the modern languages agenda in Europe and North America. Now intercultural learning is also beginning to impact on English Language Teaching. This accessible book introduces teachers of EFL to intercultural language education by describing its history and theoretical principles, and by giving examples of classroom tasks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15921.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Solving problems in the teaching of literacy)
Includes bibliographical references (p. 237-247) and index.
Providing practical guidance and resources, this book helps teachers harness the power of children's literature for developing ELLs' literacy skills and language proficiency. The authors show how carefully selected fiction, nonfiction, and poetry can support students' learning across the curriculum. Criteria and guiding questions are presented for matching books and readers based on text features, literacy and language proficiency, and student background knowledge and interests. Interspersed throughout are essays and poems by well-known children's authors that connect in a personal way with the themes explored in the chapters
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15592.XXIV.14.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Solving Problems in the Teaching of Literacy)
Includes bibliographical references and index.
In this indispensable work, prominent authorities review the latest research on all aspects of ELL instruction (K-12) and identify what works for today's students and schools. Provided are best-practice guidelines for targeting reading, writing, oral language, vocabulary, content-domain literacies, and other core skill areas; assessing culturally and linguistically diverse students; and building strong school-home-community partnerships. Chapters include clear-cut recommendations for teaching adolescent ELLs and those with learning disabilities. The comprehensive scope, explicit linkages from research to practice, and guidance for becoming a culturally informed, reflective practitioner make the book an ideal course text.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15579.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(ESL & applied linguistics professional series)
Includes bibliographical references (pages 225-242) and index.
Explicating clearly and concisely the full implication of a praxis-oriented language pedagogy, this book argues for an approach to language teaching grounded in a significant scientific theory of human learning―a stance that rejects the consumer approach to theory and the dichotomy between theory and practice that dominates SLA and language teaching. This approach is based on Vygotsky’s sociocultural theory, according to which the two activities are inherently connected so that each is necessarily rooted in the other; practice is the research laboratory where the theory is tested. From the perspective of language education, this is what is meant by the ‘pedagogical imperative.’ Sociocultural Theory and the Pedagogical Imperative in L2 Education Elaborates a new approach to dealing with the relationship between theory and practice―an approach grounded in praxis―the dialectical unity of theory and practice Presents an analysis of empirical research illustrating praxis-based principles in real language classrooms Brings together cognitive linguistics and sociocultural theory ─ the former provides the theoretical knowledge of language required of praxis and the latter furnishes the theoretical principles of learning and development also called for in a praxis approach Offers recommendations for redesigning teacher education programs Its timely focus on the theory-practice gap in language education and its original approach to bridging it put this book at the cutting edge of thinking about Vygotskian sociocultural theory in applied linguistics and SLA.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15685.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Includes index.
Young children's knowledge of letter names and sounds is the best predictor of their reading and spelling progress in school-but studies show that many children still struggle with alphabet knowledge at the end of first grade. Now there's a fun and affordable way to answer the call for effective alphabet instruction, without changing your whole curriculum or investing in expensive teaching materials and training. Developed by renowned reading expert Marilyn Jager Adams, this playful, highly engaging curriculum supplement is a must for teachers of preschool through kindergarten, as well as primary grade teachers of students who still need help with alphabetic basics. You'll get 56 activity-based lessons that help children recognize and write each letter in both upper- and lowercase forms and know the primary sound each letter represents.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15911.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
E-book
W koszyku
Seria: Publikacje Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych (6), ISSN 2719-8065 Książka jest zbiorem artykułów poświęconych sytuacji współczesnej glottodydaktyki, ze szczególnym uwzględnieniem warunków pandemicznych. Zawarte w tomie analizy dotyczą: presji, jakim podlega nauczyciel, oraz wypracowanych strategii radzenia sobie z nimi; postaw studentów i wykładowców wobec wyzwań, jakie stworzyło nauczanie zdalne; zagadnień odnoszących się do sfery afektywnej, związanych z brakiem autentycznych kontaktów społecznych; kształtowania relacji i dystansu, czyli tzw. bliskości interakcyjnej i interpersonalnej oraz barier afektywnych w komunikacji obcojęzycznej spowodowanych lękiem przed błędem językowym. Podejmowana jest również problematyka ograniczeń w zakresie rozwijania komunikacyjnych kompetencji językowych, kompetencji ogólnych, weryfikacji efektów uczenia się, kształcenia zawodowego tłumaczy oraz nowych możliwości, jakie stwarza wykorzystywanie komunikatorów, platform edukacyjnych, kursów MOOC, dostępnych narzędzi cyfrowych czy tradycyjnych podręczników, jak również możliwości tkwiących w zastosowaniu w praktyce edukacyjnej założeń neurodydaktyki czy prezentowaniu postawy otwartości w wymagającym nauczaniu CLIL.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej