Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(62)
Forma i typ
Książki
(61)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Rejestracje audio i wideo
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(62)
dostępne
(22)
wypożyczone
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(3)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(20)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(62)
Autor
Mann Malcolm
(6)
Taylore-Knowles Steve
(6)
Miller Judy L
(4)
Beatty Ken
(3)
Bamford Julian
(2)
Cohen Robert
(2)
Cohen Robert F
(2)
Day Richard R
(2)
McGregor Tanny
(2)
Piasecka Liliana
(2)
Struk Barbara
(2)
Alderson J. Charles
(1)
Anderson Holly (1949- )
(1)
August Diane
(1)
Beers G. Kylene (1957- )
(1)
Bernhardt Elizabeth Buchter (1954- )
(1)
Calkins Lucy
(1)
Cornoldi Cesare
(1)
Cummins Sunday
(1)
Cunningham Andie (1963- )
(1)
D'Silva Reginald Arthur
(1)
Daniels Harvey (1947- )
(1)
Driggs Colleen
(1)
Fang Zhihui
(1)
Fountas Irene C
(1)
Gamble Nikki
(1)
Ganske Kathy
(1)
Grabe Wiliam
(1)
Greenall Simon
(1)
Grellet Francoise
(1)
Greve Susan M
(1)
Grisewood Emma
(1)
Gunderson Lee (1942- )
(1)
Hadaway Nancy L
(1)
Hallet Elaine
(1)
Harvey Stephanie
(1)
Hess Natalie
(1)
Hobsbaum Angela
(1)
Hudson Thom
(1)
Jones Leo (1943- )
(1)
Jones Leo (1943- ). Progress to proficiency
(1)
Keene Ellin Oliver
(1)
Koda Keiko (1954- )
(1)
Lemov Doug 1967-
(1)
Lukin Annabelle
(1)
Marsh Jackie
(1)
McCormack Rachel L
(1)
Morrow Lesley Mandel
(1)
Nuttall Christine
(1)
Oakhill Jane
(1)
Odo Denis Murphy
(1)
Pakenham Kenneth J
(1)
Pasquarelli Susan Lee
(1)
Pinnell Gay Su
(1)
Potts John (1924- )
(1)
Reedy David 1954-
(1)
Riley Jeni
(1)
Robb Laura
(1)
Schleppegrell Mary J
(1)
Schumm Jeanne Shay (1947- )
(1)
Sedgwick Fred
(1)
Seravallo Jennifer
(1)
Shagoury Ruth (1950- )
(1)
Shanahan Timothy
(1)
Smith Lorraine C
(1)
Sobkowiak Włodzimierz (1955- )
(1)
Steineke Nancy
(1)
Stoller Fredrick L
(1)
Styles Morag
(1)
Styles Naomi
(1)
Swan Michael
(1)
Tennent Wayne
(1)
Tracey Diane H
(1)
Wallace Catherine
(1)
Waszczuk Joanna (pedagog)
(1)
Woolway Erica 1979-
(1)
Young Terrell A
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(28)
2000 - 2009
(25)
1990 - 1999
(6)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
Kraj wydania
Polska
(24)
Stany Zjednoczone
(11)
Wielka Brytania
(10)
Nowy Jork (stan) (USA)
(7)
nieznany (us)
(4)
Kiribati
(3)
Anglia
(2)
Kalifornia (USA)
(1)
Język
angielski
(34)
polski
(28)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(3)
B2 poziom biegłości językowej
(2)
B2+ (poziom biegłości językowej)
(1)
C1 poziom biegłości językowej
(1)
C2 poziom biegłości językowej
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Nauczyciele
(1)
Poziom zaawansowany
(1)
Przedszkola
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Temat
JĘZYK ANGIELSKI
(48)
CZYTANIE
(27)
Czytanie
(12)
Język angielski
(12)
Nauczanie języków obcych
(8)
CZYTANIE ze ZROZUMIENIEM
(5)
KULTURA CZYTANIA i PISANIA
(5)
JĘZYKI
(4)
Nauczanie
(4)
B2 (poziom biegłości językowej)
(3)
CZYTELNICTWO MŁODZIEŻOWE
(2)
DWUJĘZYCZNOŚĆ
(2)
English language
(2)
FCE (certyfikat językowy)
(2)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(2)
LITERATURA
(2)
Nauka czytania
(2)
Reading (Elementary)
(2)
Bilingualism
(1)
C1 (poziom biegłości językowej)
(1)
Dwujęzyczność
(1)
JĘZYK POLSKI
(1)
Język polski (przedmiot szkolny)
(1)
Language acquisition
(1)
Metody nauczania
(1)
Mowa
(1)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(1)
NAUCZYCIELE
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
PISANIE
(1)
PSYCHOLINGWISTYKA
(1)
Pisanie
(1)
Reading comprehension
(1)
Reading teachers
(1)
Rozumienie ze słuchu
(1)
Sprawność językowa
(1)
Uczniowie
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI
(3)
Podręcznik
(3)
DOKUMENTY DŹWIĘKOWE
(1)
LITERATURA
(1)
LITERATURA ANGIELSKA
(1)
LITERATURA DZIECIĘCA
(1)
Monografia
(1)
Poradnik
(1)
Problems, exercises
(1)
Raport z badań
(1)
Sprawdziany i testy
(1)
Dziedzina i ujęcie
Językoznawstwo
(12)
Edukacja i pedagogika
(4)
Słowo kluczowe
reading
(36)
English language
(28)
teaching
(16)
study and teaching
(12)
literacy
(9)
foreign speakers
(7)
reading comprehension
(7)
EFL
(6)
reading skills
(6)
learning
(5)
textbook
(5)
FCE
(4)
grammar
(4)
rhetoric
(4)
ELT
(3)
English
(3)
United States
(3)
academic reading
(3)
education
(3)
language
(3)
language arts
(3)
literature
(3)
writing
(3)
B2
(2)
CAE
(2)
applied linguistics
(2)
bilingualism
(2)
book
(2)
early childhood education
(2)
elementary level
(2)
linguistics
(2)
literary form
(2)
second language acquisition
(2)
teaching approaches
(2)
use of English
(2)
word recognition
(2)
youth
(2)
B2+ (poziom biegłości językowej)
(1)
CPE
(1)
Certificate of Proficiency
(1)
ESL
(1)
English literature
(1)
Great Britain
(1)
Phonetic Difficulty Index
(1)
Simple View of Reading
(1)
bilingual reader
(1)
case study
(1)
children
(1)
children's literature
(1)
classroom managment
(1)
content area reading
(1)
criticism
(1)
czytanie
(1)
decoding
(1)
dyslexia
(1)
education studies
(1)
education theory
(1)
educational psychology
(1)
efficiency linguistic
(1)
exam practice
(1)
exercises
(1)
foreign language
(1)
group reading
(1)
history
(1)
język angielski
(1)
język polski
(1)
kindergarten
(1)
language acquisition
(1)
language disorder
(1)
lesson plan
(1)
lesson planning
(1)
listening
(1)
methodology
(1)
metody nauczania
(1)
motywacja
(1)
native language
(1)
ortography
(1)
periodical
(1)
phonetics
(1)
phonolapsology
(1)
primary school
(1)
psycholinguistics
(1)
reading specialist
(1)
science
(1)
small groups
(1)
spelling
(1)
spoken English
(1)
teacher education
(1)
teacher's book
(1)
tests
(1)
text
(1)
theory
(1)
vocabulary
(1)
62 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Progress to Proficiency : student's book / Leo Jones. - Second edition. - Cambridge : Cambridge University Press, 1998. - 314 stron : ilustracje ; 25 cm + Cassette 1, 2, 3
This examination coursebook provides systematic and enjoyable preparation for all five papers of the Cambridge Certificate of Proficiency in English examination. It is motivating and fully up-to-date, incorporating recent changes to the Proficiency examination. Progress to Proficiency New Edition is a radical revision of the original, based on feedback from users around the world. Progress to Proficiency New Edition provides: completely new sections dealing with grammar review and advanced grammar vocabulary development varied input and exercises on difficult' areas such as idioms and phrasal verbs exam-style practice and annotated exercises informative exam tips a wealth of varied reading passages accompanied by a wide range of tasks to develop reading skills and appreciation systematic training in writing skills thorough preparation for the listening paper with many revised and new recordings, including authentic interviews opportunities for discussion and new sections devoted to the examination interview a comprehensive index The Teacher's Book contains teaching notes, background information, answer keys, transcripts of the recordings and ideas for further discussion."
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21.XXIV.13 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. Index.
"Genre Study..." is a comprehensive professional book that focuses on genre study trough inquiry-based learning with an emphasis on improving reading comprehension and supporting the craft of writing. The authors concentrate on three broad instructional contexts for developing student's genre expertise through authentic reading and writing: Interactive Read-Aloud, Reader's Workshop, and Writer's Workshop. Students learn how to develop genre understandings through a process of immersing themselves in mentor texts, and, with teacher guidance, analyzing and experiencing the foundational characterisitcs that help them to understand and define the genre.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14545.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 58-60 i bibliografie przy rozdziałach.
Nauczanie czytania w języku polskim i angielskim w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej to opracowanie o charakterze metodycznym, którego celem jest wskazanie efektywnych sposobów nauczania czytania poprzez analizę modeli, metod i umiejętności warunkujących naukę czytania. Celem opracowania czyni sie również dostarczenie wiedzy na temat podejść dydaktycznych w nauczaniu czytania w obu językach, polskim i angielskim.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18557.XXIV.14.2 [Magazyn 1], P.18558.XXIV.14.2 [Magazyn 1], P.18559.XXIV.14.2 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21890.XXIV.14.2 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21889.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
CD-ROM contains "45 short texts for teaching, CCSS tutorials, student handouts, and teacher resources!"--Back cover.
Includes bibliographical references (pages 268-271).
Uzupełnieniem kompletu jest płyta CD o tej samej sygnaturze.
Give students the tools they need to tackle complex texts with these research-based, classroom-tested lessons from master teacher Laura Robb. The three-part system-teacher modeling, guided practice, independent practice-scaffolds students as they learn how to preview a text to build background knowledge; use a concept map to expand vocabulary; identify key details and make logical inferences; determine main ideas and themes; analyze characters, events, and ideas; interpret language; analyze text structure, and more! Includes 46 short texts for modeling and practice, along with text-specific discussion questions, multiple-choice assessments, writing tasks, student response sheets, assessment tools, and if-then scaffolding charts to help teachers support struggling and reluctant learners. The rigorous instruction leads to solid text-based comprehension of literary and informational text. A must have for meeting the CCSS! 272 pages + CD.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15920.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia na stronach 186-202.
The book has been inspired by the need to investigate the process of reading comprehension in native and additional languages, as well as the changes in word recognition as developed by primary Polish learners of English when exposed to a good quality balanced reading instruction. The recommendations for early reading instruction offered by the current English language methodology guidelines in Poland for grades 1-3 do not refer clearly to an approach which is constructed on a balanced combination of code-and meaning-based instruction [from introduction].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18096 [Magazyn 1], P.18094 [Magazyn 1], P.18095 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19838.XXIV.14.2 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19837.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Solving problems in the teaching of literacy)
Includes bibliographical references (p. 311-320) and index.
Elementary teachers of reading have one essential goal-to prepare diverse children to be independent, strategic readers in real life. This innovative text helps preservice and inservice teachers achieve this goal by providing knowledge and research-based strategies for teaching phonemic awareness, phonics, fluency, vocabulary, all aspects of comprehension, and writing in response to literature. Special features include sample lessons and photographs of literacy-rich classrooms. Uniquely interactive, the text is complete with pencil-and-paper exercises and reproducibles that facilitate learning, making it ideal for course use. Readers are invited to respond to reflection questions, design lessons, and start constructing a professional teaching portfolio.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15607.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Solving problems in the teaching of literacy)
Includes bibliographical references (p. 237-247) and index.
Providing practical guidance and resources, this book helps teachers harness the power of children's literature for developing ELLs' literacy skills and language proficiency. The authors show how carefully selected fiction, nonfiction, and poetry can support students' learning across the curriculum. Criteria and guiding questions are presented for matching books and readers based on text features, literacy and language proficiency, and student background knowledge and interests. Interspersed throughout are essays and poems by well-known children's authors that connect in a personal way with the themes explored in the chapters
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15592.XXIV.14.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej