Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(35)
IBUK Libra
(4)
Forma i typ
Książki
(33)
E-booki
(4)
Rejestracje audio i wideo
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(31)
dostępne
(26)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(17)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(9)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(31)
Autor
Białecki Klemens Paweł (1929- )
(2)
Domiter Małgorzata
(2)
Grzegorczyk Wojciech (1956- )
(2)
Kapusta Piotr
(2)
Kotyński Juliusz
(2)
Marciniak-Neider Danuta (1947- )
(2)
Marczewski Krzysztof
(2)
Rymarczyk Jan (1944- )
(2)
Stępień Beata
(2)
Stępień Beata (nauki ekonomiczne)
(2)
Wincewicz-Bosy Marta (1973- )
(2)
Adamczuk Franciszek
(1)
Baranowska-Prokop Ewa
(1)
Bobowski Sebastian
(1)
Boruczkowska Agata
(1)
Chrzan Mariusz
(1)
Czarnecka Anna
(1)
Czarny Elżbieta
(1)
Danik Lidia
(1)
Domański Tomasz
(1)
Drelich-Skulska Bogusława
(1)
Dudziński Jerzy (1947- )
(1)
Glinkowska Beata
(1)
Grącik-Zajaczkowski Małgorzata
(1)
Jankowiak Anna
(1)
Januszkiewicz Włodzimierz (1944- )
(1)
Jażdżewska-Gutta Magdalena
(1)
Jeliński Bohdan
(1)
Kacprzyk Anna
(1)
Kaczmarek Paweł (nauki prawne)
(1)
Kaczurba Janusz (1938- )
(1)
Kamiński Tomasz
(1)
Kawecka-Wyrzykowska Elżbieta
(1)
Kierek Przemysław
(1)
Kuna-Marszałek Anetta
(1)
Kłysik-Uryszek Agnieszka
(1)
Leśniewski Dariusz
(1)
Mazurek Szymon (ekonomia)
(1)
Michalczyk Wawrzyniec
(1)
Mirecka Elżbieta
(1)
Mińska-Struzik Ewa
(1)
Narękiewicz Jarosław
(1)
Oręziak Leokadia (1954- )
(1)
Pomian Ewelina
(1)
Rudnicka Magdalena (ekonomista)
(1)
Rymarczyk Jerzy (1950- )
(1)
Schroeder Jerzy
(1)
Senczyszyn Sylwia
(1)
Skulski Przemysław (ekonomia)
(1)
Skulski Przemysław (nauki ekonomiczne)
(1)
Sobczak Magdalena
(1)
Staszków Michał
(1)
Stępień Krzysztof
(1)
Sulimowska-Formowicz Monika
(1)
Szczepaniak Tadeusz (1931- )
(1)
Treder Hanna
(1)
Wendland Martyna
(1)
Wieloch Justyna
(1)
Śledziewska Katarzyna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(9)
2000 - 2009
(29)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(39)
Język
polski
(39)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(1)
Temat
HANDEL ZAGRANICZNY
(32)
POLSKA
(4)
ZIEMIOPŁODY
(3)
ŻYWNOŚĆ
(3)
GOSPODARKA
(2)
KONIUNKTURA
(2)
MARKETING STRATEGICZNY
(2)
PRZEDSIĘBIORSTWO
(2)
UMOWA
(2)
UNIA EUROPEJSKA
(2)
ŚWIATOWA ORGANIZACJA HANDLU
(2)
BANKI
(1)
FACTORING
(1)
FORFAITING
(1)
HANDEL MIĘDZYNARODOWY
(1)
Handel zagraniczny
(1)
INNOWACJE
(1)
MIĘDZYNARODOWE STOSUNKI GOSPODARCZE
(1)
OBRÓT BEZGOTÓWKOWY
(1)
PAPIERY DŁUŻNE
(1)
ROCZNIKI STATYSTYCZNE
(1)
ROZLICZENIA MIĘDZYNARODOWE
(1)
RYNEK
(1)
STANY ZJEDNOCZONE
(1)
TRANSPORT
(1)
Temat: czas
1989-
(1)
2001-0
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(7)
PORADNIKI
(6)
PODRĘCZNIKI
(2)
Podręcznik
(2)
ROCZNIKI STATYSTYCZNE
(2)
SŁOWNIKI TERMINOLOGICZNE
(2)
DANE STATYSTYCZNE
(1)
DOKUMENTY ELEKTRONICZNE
(1)
ENCYKLOPEDIE
(1)
KSIĄŻKI ELEKTRONICZNE
(1)
MATERIAŁY POMOCNICZE dla SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
SŁOWNIKI POLSKO-ROSYJSKIE
(1)
SŁOWNIKI WIELOJĘZYCZNE
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Słowo kluczowe
handel zagraniczny
(18)
Polska
(5)
cło
(4)
eksport
(4)
transport
(4)
handel międzynarodowy
(3)
polityka handlowa
(3)
przedsiębiorstwo
(3)
Światowa Organizacja Handlu
(3)
Unia Europejska
(2)
język polski
(2)
język rosyjski
(2)
koniunktura gospodarcza
(2)
polityka gospodarcza
(2)
rynek zagraniczny
(2)
słownik
(2)
terminologia
(2)
Białoruś
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
VAT
(1)
badania marketingowe
(1)
dokument elektroniczny
(1)
faktoring
(1)
giełda towarowa
(1)
holding
(1)
import
(1)
innowacje
(1)
instytucje
(1)
język angielski
(1)
kontrakt
(1)
leasing
(1)
leksykon
(1)
logistyka
(1)
marketing
(1)
marketing strategiczny
(1)
marketing-mix
(1)
negocjacje
(1)
obrót towarowy
(1)
podatek
(1)
polityka celna
(1)
polityka międzynarodowa
(1)
polityka transportowa
(1)
poradnik
(1)
procedury celne
(1)
płatności
(1)
rynek
(1)
rynek międzynarodowy
(1)
spedycja
(1)
strategia marketingowa
(1)
transakcja
(1)
transakcje wiązane
(1)
transakcje zagraniczne
(1)
transport kolejowy
(1)
transport lotniczy
(1)
transport międzynarodowy
(1)
transport morski
(1)
transport samochodowy
(1)
tranzyt
(1)
ubezpieczenia transportowe
(1)
ubezpieczenie
(1)
ubezpieczenie transportowe
(1)
umowa
(1)
współpraca międzynarodowa
(1)
wymiana handlowa
(1)
39 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 162-164, netogr. s. 164-165.
Praca jest przeznaczona dla czytelników, którzy mają opanowaną podstawową wiedzę z zakresu marketingu i dlatego nie zaprezentowano zagadnień związanych z podstawami marketingu. Praca składa się z pięciu rozdziałów. W rozdziale pierwszym omówiono czynniki ekspansji przedsiębiorstw na rynki zagraniczne i informacje o ich ocenie. Rozdział drugi prezentuje rodzaje strategii marketingowych i strategii funkcjonalnych, natomiast trzeci marketing-mix i jego odniesienia do rynku międzynarodowego. W rozdziale czwartym opisano różne wariany organizacji działalności marketignowej na rynkach międzynarodowych. Rozdział piąty zawiera informacje o realizowanych przez polskie przedsiębiorstwa strategiach ekspansji na rynki zagraniczne i ich strategiach marketingowych na tych rynkach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11673.IX.16.3 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12865.IX.16.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
E-book
W koszyku
Współcześnie przedsiębiorcy coraz odważniej definiują swoje cele biznesowe w skali międzynarodowej. Aby je skutecznie realizować, a także sprostać potrzebom i oczekiwaniom konsumentów, muszą dokładnie rozpoznać zarówno własne zasoby i możliwości, jak i otoczenie zewnętrzne – zjawiska oraz procesy, które mają wpływ na realizowanie podstawowych funkcji przedsiębiorstwa. Do podjęcia decyzji o kierunku umiędzynarodowienia kluczowe są informacje o strukturze i cechach charakterystycznych potencjalnego rynku, a także umiejętność przetwarzania i analizowania takiej wiedzy. Konieczna wydaje się zatem znajomość wachlarza metod i technik badawczych, dzięki którym firma poznaje otoczenie międzynarodowe, staje się elastyczna i otwarta na podejmowanie ciągłych wyzwań. Głównym celem monografii jest prezentacja wybranych zasad prowadzenia międzynarodowych badań rynkowych i marketingowych ułatwiających rozpoznanie makro- i mikrootoczenia firmy oraz podjęcie decyzji o ekspansji zagranicznej. Publikacja zawiera nie tylko typowo akademickie rozważania, ale pokazuje także, jak wyglądają badania zagranicznego otoczenia firmy, oparte na źródłach wtórnych, na przykładzie rynku niemieckiego. Odbiorcami książki mogą być m.in. akademicy, studenci kierunków ekonomicznych i zarządzania, w tym specjalności o profilu międzynarodowym, czy kadra menadżerska. '
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem publikacji jest ukazanie dorobku naukowego, głównie polskich i ukraińskich uczonych, w zakresie uwarunkowań procesów i rezultatów internacjonalizacji przedsiębiorstw oraz jej wpływu na funkcjonowanie biznesu w dobie globalizacji. Opracowanie stanowi istotny wkład w zakresie teorii i praktyki w proces restrukturyzacji przedsiębiorstw w kierunku ich internacjonalizacji. Może posłużyć jako inspiracja do stworzenia strategii opartej na poszukiwaniach (prospector strategy), co będzie sprzyjać zwiększonej innowacyjności w budowaniu strategii i organizacji firm przechodzących transformację. Może też być przesłanką do zacieśniania współpracy biznesów z różnych krajów i do wspólnych badań w tym względzie. Książka powstała jako rezultat międzynarodowej konferencji naukowej (teoretyczno-metodyczno-praktycznej), zorganizowanej 21-22 listopada 2016 r. pt. „Internacjonalizacja polskich przedsiębiorstw – uwarunkowania, modele, wyniki badań”. Zamieszczone studia przypadków i analizy jakościowe mogą ułatwić przedsiębiorstwom dostosowanie się do warunków działania na nowych rynkach. Będą też pomocne menedżerom oraz przedsiębiorcom w zrozumieniu konieczności i metod dostosowania się do globalnej konkurencji, która generuje nowe akcenty w zarządzaniu.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem monografii jest prezentacja strategii rozwoju zagranicznych wielkopowierzchniowych sieci handlowych w Polsce po 1990 r. Polski model transformacji zaowocował niespotykaną — na tle innych krajów regionu — internacjonalizacją handlu. Zagraniczne sieci odegrały jednocześnie ważną rolę w modernizacji polskiego handlu stymulując szereg procesów innowacyjnych. W pracy ukazano strategie i pozycjonowanie wybranych sieci w stosunku do konkurencyjnych formatów hipermarketów oraz sklepów dyskontowych. W opracowaniu wykorzystano szeroko metodę studium przypadku, prezentując strategie wybranych zagranicznych sieci w Polsce i na świecie. Omówiono również wyniki własnych badań empirycznych zrealizowanych w 2021 r. wśród polskich gospodarstw domowych na temat ich zwyczajów zakupów w ulubionych zagranicznych sieciach handlowych. Niniejsza monografia wypełnia lukę badawczą dotyczącą analizy strategii rozwoju zagranicznych sieci handlowych w Polsce na tle szerszych procesów globalizacji handlu. Zarówno w Polsce, jak i za granicą, brakuje ciągle pogłębionych strategicznych studiów przypadku tej grupy przedsiębiorstw. Monografia ukazuje jednocześnie wyzwania strategiczne, przed którymi stają dzisiaj stacjonarne sieci handlowe. Tradycyjny handel wielkopowierzchniowy wymaga obecnie przedefiniowania wcześniej stosowanych strategii. Nowoczesne sieci wielkopowierzchniowe muszą umieć coraz lepiej wykorzystywać kanały online oraz wprowadzać innowacje w zakresie doskonalenia swoich formatów sklepów. Brak lub zbyt wolne wdrażanie koniecznych innowacji może okazać się zagrożeniem dla ich dalszego działania na rynku. Niniejsza monografia dopełnia wcześniejsze prace autora na temat strategii marketingowych dużych sieci handlowych oraz strategii rozwoju handlu.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W książce omówiono politykę Unii Europejskiej wobec krajów azjatyckich. O ile istnieje wiele publikacji o relacjach Unii z Chinami czy Japonią, o tyle zdecydowanie gorzej jest w przypadku tych dotyczących jej stosunków z innymi partnerami azjatyckimi. A przecież Azja odpowiada za 35% unijnego eksportu i aż 45% importu, zaś relacje Unii Europejskiej z partnerami azjatyckimi nabierają coraz większego znaczenia. Bezpieczeństwo, wspólne wyzwania związane ze zmianami klimatycznymi czy pomoc rozwojowa to tylko niektóre obszary współpracy. Kompleksowa analiza polityki wobec partnerów azjatyckich pomoże Czytelnikowi zrozumieć rolę Unii Europejskiej w Azji i wielowymiarowość relacji z państwami z tego regionu.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej