Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(24)
Forma i typ
Książki
(24)
Publikacje naukowe
(3)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(24)
dostępne
(8)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(2)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(6)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(24)
Autor
Nikitorowicz Jerzy (1951- )
(3)
Aleksandrowicz-Pędich Lucyna (1955- )
(1)
Balcerkiewicz Magdalena
(1)
Byram Michael
(1)
Błażejewski Wojciech
(1)
Chromiec Elżbieta
(1)
Cichowska Malwina
(1)
Cooper Jewell E
(1)
Corbett John 1959-
(1)
Dignen Bob
(1)
Grzybowski Przemysław
(1)
He Ye
(1)
Hulan Nancy
(1)
Lankiewicz Hadrian Aleksander
(1)
Layne Vicky
(1)
Levin Barbara B
(1)
Lewicki Czesław
(1)
Lewowicki Tadeusz (1942- )
(1)
Mackiewicz Maciej
(1)
McIntyre Ellen
(1)
Mikos von Rohrscheidt Armin (1966- )
(1)
Moran Patrick R
(1)
Moule Jean
(1)
Muchacka Bożena (1953- )
(1)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(1)
Ostafiński Witold
(1)
Pilch Tadeusz (1939- )
(1)
Rejman Beata
(1)
Rejman Krzysztof
(1)
Romanowicz Wiesław
(1)
Szafrańska-Gajdzica Anna
(1)
Szczepaniak-Kozak Anna
(1)
Szuścik Urszula
(1)
Tomiuk Sylwester
(1)
Valdes Joyce Merrill
(1)
Wiśniewski Daniel (1978- )
(1)
Wąsikiewicz-Firlej Emilia
(1)
Żak Maria
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(13)
2000 - 2009
(10)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(21)
Anglia
(1)
Nowy Jork (stan) (USA)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Język
polski
(20)
angielski
(4)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(1)
Temat
EDUKACJA MIĘDZYKULTUROWA
(16)
Edukacja międzykulturowa
(7)
KOMUNIKACJA MIĘDZYKULTUROWA
(3)
Kultura
(3)
EDUKACJA REGIONALNA
(2)
GLOBALIZACJA
(2)
JĘZYK ANGIELSKI
(2)
JĘZYKI
(2)
Komunikacja międzykulturowa
(2)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(2)
MNIEJSZOŚCI NARODOWE
(2)
NAUCZYCIELE
(2)
CZYTANIE
(1)
Dziedzictwo kulturowe
(1)
Edukacja regionalna
(1)
English language
(1)
Historia
(1)
Intercultural communication
(1)
Język angielski
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Konflikt
(1)
Korespondencja
(1)
Language and culture
(1)
Multicultural education
(1)
MŁODZIEŻ
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie języków obcych
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Negocjacje
(1)
OŚWIATA
(1)
PLURALIZM SPOŁECZNY
(1)
PODLASIE
(1)
Pedagogika
(1)
Popularyzacja wiedzy
(1)
Praca zespołowa
(1)
REGIONY PRZYGRANICZNE
(1)
RELIGIJNOŚĆ
(1)
STUDENCI
(1)
Turystyka historyczna
(1)
Turystyka kulturowa
(1)
Wielokulturowość
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Świadomość społeczna
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
1901-2000
(1)
Temat: miejsce
NIEMCY
(1)
POLSKA
(1)
Polska
(1)
STANY ZJEDNOCZONE
(1)
Słowacja
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(2)
BIBLIOGRAFIA
(1)
Monografia
(1)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
Podręcznik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(6)
Etnologia i antropologia kulturowa
(2)
Językoznawstwo
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Słowo kluczowe
edukacja międzykulturowa
(6)
multicultural education
(5)
wielokulturowość
(4)
culture
(3)
intercultural communication
(3)
language
(3)
pogranicze
(3)
United States
(2)
cultural competence
(2)
kultura
(2)
mniejszość narodowa
(2)
pedagogika
(2)
społeczeństwo wielokulturowe
(2)
study and teaching
(2)
teachers
(2)
English language
(1)
Internet
(1)
Podlasie
(1)
Polska
(1)
Słowacja
(1)
atrakcje turystyczne
(1)
book
(1)
children
(1)
choroba
(1)
communicative competence
(1)
conflict management
(1)
dzieci
(1)
dzieciństwo
(1)
education
(1)
edukacja historyczna
(1)
edukacja regionalna
(1)
edukacja wielokulturowa
(1)
ekumenizm
(1)
etnopedagogika
(1)
globalizacja
(1)
hermeneutyka
(1)
język obcy
(1)
kompetencje interkulturowe
(1)
kompetencje komunikacyjne
(1)
komunikacja międzykulturowa
(1)
kreatywność
(1)
language arts
(1)
learning
(1)
migracje
(1)
minorities
(1)
międzykulturowość
(1)
młodzież
(1)
nauczanie
(1)
nauczanie języków obcych
(1)
nonverbal communication
(1)
patriotyzm
(1)
pedagogika międzykulturowa
(1)
potrzeby kulturowe
(1)
racism
(1)
reading
(1)
social aspects
(1)
społeczeństwo
(1)
społeczeństwo obywatelskie
(1)
szkoła
(1)
teaching
(1)
teatr
(1)
tożsamośc kulturowa
(1)
tożsamość
(1)
training
(1)
transcultural competencies
(1)
turystyka kulturowa
(1)
verbal communication
(1)
walory turystyczne
(1)
wychowanie
(1)
wychowanie wielokulturowe
(1)
wykluczenie
(1)
zagospodarowanie turystyczne
(1)
zróżnicowanie kulturowe
(1)
śmierć
(1)
24 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Prezentowana książka jest zbiorem tekstów Autorki z lat 2001-2006, których inspiracją była lektura współczesnych niemieckojęzycznych humanistów, choć punkt odniesienia stanowią także własne badania i polskie realia. Zawarte w pracy teksty dotyczą zagadnień metodologicznych i metodycznych w obszarze edukacji formalnej oraz praktycznych rozwiązań w zakresie zarówno edukacji formalnej, jak i nieformalnej...
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19724.V.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19723.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. Indeks.
Foreign and second language teaching should prepare learners to use a language with fluency and accuracy, and also to speak with people who have different cultural identities, social values and behaviours. This text aims to define precisely what competencies are required, how these can be included in teachers' objectives and methods, and how the ability to communicate across cultural differences can be assessed.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13424.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dyskurs Pedagogiczny, ISSN 2083-5434 ; t. 9, R. 2013)
Książka poświęcona jest współczesnym wyzwaniom edukacji wielokulturowej. Całość została podzielona na pięć części. Pierwsza część ukazuje instytucjonalny charakter edukacji wielokulturowej z jej najważniejszym podmiotem, tj. nauczycielem, ze szczególnym uwzględnieniem nauczycieli języków obcych. Część druga skupia się na problematyce postawy Kościoła wobec wielokulturowości. Część trzecia porusza zagadnienia edukacji regionalnej i współczesnych mediów w kontekście edukacji wielokulturowej. Część czwarta zawiera materiały ukazujące funkcjonowanie kulturowe wybranych mniejszości narodowych w wybranych krajach Europy (Romowie, Polacy w Irlandii). Ostatnia część książki ujmuje problematykę edukacji wielokulturowej w kontekście zarówno Uniwersytetów Trzeciego Wieku, jak również rozwijania zdolności językowych uczniów klas I-III.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15112.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dyskurs Pedagogiczny, ISSN 2083-5434 ; t. 10, r. 2014.)
Na grzb. wyłącznie tyt. serii.
Bibliogr. przy pracach.
poświęcony został wybranym dylematom i efektom edukacji w przestrzeni wielokulturowej, a więc zagadnieniu niezwykle istotnemu we współczesnej pedagogice, także ze względu na swój aspekt i walor prakseologiczny. Autorzy kilkunastu zamieszczonych tu artykułów podejmują przede wszyst-kim – z różnej optyki badawczej i z odmiennej często perspektywy empirycznych doświadczeń – próbę odpowiedzi na pytanie, jak w obliczu pogłębiającej się globa-lizacji, zawiłości komunikacji międzykulturowej oraz anonimowości spowodowanej masową produkcją i światową dystrybucją rozmaitych wytworów kulturowych, zro-zumieć wartość i doniosłość nauczania pluralizmu kulturowego, zakładającego istnienie wielu odrębnych i niezależnych paradygmatów, czynników, postaw i reguł.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15417.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Cambridge language teaching library)
Bibliografia strony 198-217. Indeks.
This book is designed to give language teachers a basis for introducing a cultural component into their teaching. The paperback edition is a collection of selected essays that attempts to provide language teachers with a basis for introducing a cultural component into their teaching. It includes essays written especially for the volume, as well as some that have been previously published.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17407.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 137-150, netogr. s. 151-153.
Opracowanie adresowane jest do uczestników zajęć poświęconych zróżnicowaniu kulturowemu w różnych okolicznościach. Zawiera wybór kilkunastu artykułów wczesniej opublikowanych w opracowanaich pokonferencyjnych. Oprócz teoretycznych i metedologicznych podstaw pedagogiki międzykulturowej w perspektywie historycznej ukazują one zróżnicowanie kulturowe w kontekstach od najbardziej popularnych - tożsamości i migracji - po rzadziej opisywane, m. in. kontaktów bizensowych, problemów osób ubogich, wykluczanych, chorych i umierających traktowanych jako Obcy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12796.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony: 91-[94].
Praca to pełna informacja o podstawowych problemach i kontrowersjach w dziedzinie dydaktyki międzykulturowej, zamieszczona w teoretycznej części pracy oraz oryginalne badanie występowania elementów związanych z kulturą na lekcjach języka obcego omówione w części empirycznej pracy [z recenzji prof. Hanny Komorowskiej].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20351.V.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy pracach.
W niniejszym opracowaniu autorzy włączają się w nurt dyskusji o aktualnych zagrożeniach społecznych i sposobach ich ograniczenia drogą działań oświatowych. Zaprezentowano wiele trafnych wypowiedzi, ocen i sentencji osób uważanych powszechnie za autorytety w dziedzinie nauki, religii, sztuki, m.in. filozofów, pisarzy, pedagogów. Wybór treści cytowanych autorów podyktowany był chęcią zainteresowania istotną problematyką szerokich kręgów uczniów szkół średnich, studentów głównie kierunków humanistycznych i społecznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18524.VI.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(PNiP.)
Bibliografia, netografia na stronach 373-403. Indeksy.
Etnopedagogika staje przed ważnym wyzwaniem, którym jest problem wielości jestestwa (wielowymiarowości tożsamości). Dynamika, zmienność i nieprzewidywalność procesu kształtowania się tożsamości wydają się coraz bardziej intrygujące - z jednej strony fascynujące, bardzo złożone i wielowymiarowe w medialnym świecie potopu informacyjnego, z drugiej zaś kłopotliwe, konfliktowe i stresujące wobec konieczności bycia i funkcjonowania w wielu grupach, społecznościach i kulturach jednocześnie, prezentowania lojalności i wielolojalności. Coraz częściej stajemy wobec istotnego wyzwania - jak prowadzić tożsamościowy dialog wewnętrzny i zewnętrzny, aby rozumieć świat i nie zamykać się w nim, korzystać z dorobku innych kultur i jednocześnie wzbogacać siebie i innych?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17628.IV.7 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17627.IV.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Ten tom przyczyni się do upowszechnienia zagadnień szeroko pojmowanej edukacji międzykulturowej, a także, że będzie stanowić zachętę do podejmowania kolejnych studiów i badań oraz prób wzbogacania praktyki oświatowej o nowe projekty międzykulturowe.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2541 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.1281.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Teaching Culture : Perspectives in Practice / Patrick R. Moran. - Boston : Heinle&Heinle, cop. 2001. - IX, [1], 175 s. : il. ; 24 cm.
(A Teachersource Book / ed. Donald Freeman)
Teaching Culture: Perspectives in Practice is a compelling account of the role of culture in context and pedagogy. Accounts from the classroom and an analysis of materials provide an in-depth overview of this topic.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8227.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9576.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Wobec Współczesności)
Bibliogr. s. 465-496.
Podręcznik jest przeznaczony dla studentów kierunków humanistycznych, szczególnie nauk społecznych, nauczycieli, osób zajmujących się zawodowo polityką edukacyjną, a także tworzeniem społeczeństwa obywatelskiego i działalnością na rzecz dialogu międzykulturowego. Autor zaczyna rozważania od pojęcia kultura; przedstawia zjawisko wielokulturowości i jego różne aspekty. Podejmuje także problemy edukacji lokalnej, regionalnej, europejskiej, wielo- i międzykulturowej, tożsamości kulturowej oraz dialogu kulturowego. Wskazuje na nowy paradygmat współistnienia, w którym przedstawia tolerancję w ujęciu humanistycznym i prawnym jako ideę, postawę i zasadę–normę współżycia i współistnienia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7955.IV.7 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9245.IV.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy pracach.
Tom 14 serii Edukacja małego dziecka, zatytułowany Konteksty społeczne i międzykulturowe, prezentuje kolejne rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka. Kontekstom społecznym i międzykulturowym oraz tendencjom i problemom edukacji małego dziecka poświęcone są opracowania zamieszczone w tej publikacji. W poszczególnych tekstach znajdują się poglądy, propozycje oraz wyniki badań i studiów dotyczące różnych obszarów funkcjonowania dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym we współczesnej rzeczywistości społeczno-kulturowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18558.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5012.V.8 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6038.V.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy niektórych pracach.
"Niniejsza monografia pokazuje, że interkulturowość na stałe zagościła w dydaktyce języków obcych na różnych poziomach nauczania. Celem tej monografii jest przede wszystkim podzielenie się praktycznymi doświadczeniami i refleksjami dotyczącymi dydaktyki języków obcych oraz odniesienie się do najnowszych trebdów w szeroko rozumianym językoznawstwie stosowanym, ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień interkulturowości, kreatywności i refleksyjności." (ze Wstępu)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13522.V.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. i indeks.
The increasingly diverse nature of today's schools and the need to increase the achievement of all students, no matter their background, requires 21st-century teachers to develop critical cultural competence. Looking at data is not enough. Teachers have to know who are their students. This book show how to provide professional development that deepens teacher's cultural understanding. "Developing Critical cultural Competence" helps educators translate new knowledge into action with activities that focus on the three inseparable insights required for developing teachers' critical cultural competency: understanding themselves, understanding their students, understanding their studens' families and communities.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13421.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja poświęcona jest globalnej edukacji, nowoczesnym strategiom edukacyjnym, programom i podręcznikom nauczania. Autorzy podkreślają, że jednym z wyzwań edukacyjnych jest przygotowanie młodego pokolenia do udziału w kulturze, rozumienia własnej kultury narodowej oraz budowania poczucia tożsamości i powinności wobec własnej tradycji historycznej. Edukacja wielokulturowa i międzykulturowa warunkuje udział w procesach globalizacji. W modyfikowaniu edukacji ważne jest nabywanie wiedzy, samodzielne jej zdobywanie i kształtowanie świadomości uczenia sie przez całe życie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6871.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr., index.
This practical, teacher-friendly book provides indispensable guidance for implementing research-based reading instruction that is responsive to students' diverse cultural and linguistic backgrounds. Structured around the big five core topics of an effective reading program - phonemic awareness, phonics, fluency, vocabulary, and comprehension - the book explains tried-and-true teaching strategies for fostering all students' achievement. Key topics include engaging diverse students in classroom discussion, involving families in learning, and assessing and teaching new literacies. Numerous classroom examples demonstrate a wide range of easy-to-implement lesson ideas and activities for students at different grade levels, including struggling learners. Issues specific to English language learners are woven throughout the chapters.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13931.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
An intercultural approach to English language teaching / John Corbett. - Clevedon, England ; Buffalo, NY : Multilingual Matters, c2003. - X, 229 p. : ill. ; 21 cm.
(Languages for intercultural communication and education ; 7)
Includes bibliographical references (p. 213-224) and index.
Intercultural language education has redefined the modern languages agenda in Europe and North America. Now intercultural learning is also beginning to impact on English Language Teaching. This accessible book introduces teachers of EFL to intercultural language education by describing its history and theoretical principles, and by giving examples of classroom tasks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15921.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Historia w turystyce kulturowej / Armin Mikos von Rohrscheidt. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2018. - 378 stron, [16] stron tablic : ilustracje, fotografie ; 21 cm.
(Historia w Działaniu)
Bibliografia na stronach 347-360. Indeks.
Jednym z ważniejszych przejawów obecności historii w przestrzeni publicznej jest turystyka kulturowa, która przeżywa dzisiaj widoczny renesans. Oprócz tradycyjnych form aktywności bardzo popularne stały się w ostatnich latach choćby spacery miejskie, które pozwalają odkrywać tajemnice swojej okolicy. Coraz więcej ludzi interesuje się własnym otoczeniem i jego historią, nie tylko lokalną, lecz także regionalną. Przedstawiamy publikację na temat wykorzystania historii i dziedzictwa w turystyce kulturowej. Autor – wykładowca akademicki, a równocześnie wieloletni organizator turystyki – oprócz ukazania podstawowych aspektów teoretycznych: zakresu pojęcia i obszaru działań turystyki kulturowej, jej roli w popularyzacji dziedzictwa narodowego i rozwijaniu tożsamości historycznej czy znaczenia w promocji miejscowości i regionów, zapoznaje czytelnika z różnymi formami aktywności, typowymi atrakcjami i sposobami organizacji imprez turystycznych. Książka zawiera wiele praktycznych wskazówek oraz przykłady dobrych praktyk, dzięki czemu pomoże każdemu organizatorowi rozwinąć skrzydła i jak najpełniej wykorzystać potencjał historyczny danego miejsca lub rejonu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17835.XX.1.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej