Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(98)
Forma i typ
Książki
(98)
Publikacje naukowe
(4)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(95)
dostępne
(78)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(23)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(55)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(95)
Autor
Baruk Jerzy
(3)
Koźmiński Andrzej Krzysztof (1941- )
(3)
Nogalski Bogdan (1946- )
(3)
Sawicki Jarosław
(3)
Armstrong Michael (1928- )
(2)
Gołuchowski Jerzy
(2)
Jemielniak Dariusz
(2)
Kisielnicki Jerzy (1939- )
(2)
Nowacki Robert
(2)
Skowronek-Mielczarek Anna
(2)
Staniewski Marcin W. (1975- )
(2)
Łobejko Stanisław
(2)
Adamowicz Mieczysław (1939- )
(1)
Aluchna Maria
(1)
Balcerzak Adam P
(1)
Barska Anetta
(1)
Bednarczyk Małgorzata
(1)
Bendkowski Jacek
(1)
Bendkowski Józef (1933- )
(1)
Bibrowski Władysław
(1)
Bifulco Antonia
(1)
Bitkowska Agnieszka
(1)
Bogdanienko Jerzy (1946- )
(1)
Bojewska Barbara
(1)
Brdulak Halina
(1)
Brdulak Jakub J
(1)
Brilman Jean (1939- )
(1)
Brojakowska-Trząska Magdalena
(1)
Burżacka-Majcher Monika
(1)
Chick Anne
(1)
Cieślicki Maciej
(1)
Coulton Gary
(1)
Czarnota Adam (organizacja i zarządzanie)
(1)
Czerska Małgorzata
(1)
Darecki Marcin
(1)
Dereń Aldona Małgorzata
(1)
Dobiegała-Korona Barbara
(1)
Drews Agnieszka
(1)
Drucker Peter F. (1909-2005)
(1)
Dworzecki Zbigniew
(1)
Dąbkowski Grzegorz
(1)
Engelhardt Juliusz (1955- )
(1)
Evans Christina
(1)
Fazlagić Amir Jan
(1)
Fazlagić Jan
(1)
Filipiak Beata (1967- )
(1)
Fisher Alan
(1)
Gierszewska Grażyna
(1)
Gonciarski Wiesław
(1)
Gonicka Joanna
(1)
Gołębiowski Tomasz
(1)
Grajewski Piotr
(1)
Grodzicki Jacek
(1)
Gruszczyńska-Malec Grażyna
(1)
Gąsiorowska Elżbieta (organizacja i zarządzanie)
(1)
Halemba Piotr (1966- )
(1)
Hejduk Irena
(1)
Herman Andrzej
(1)
Hofman Mariusz
(1)
Huff Anne Sigismund (1946- )
(1)
Iwan Stanisław (nauki ekonomiczne)
(1)
Jagoda Henryk
(1)
Jamka Beata (1961- )
(1)
Janasz Krzysztof
(1)
Jania Magdalena
(1)
Jashapara Ashok
(1)
Jemielniak Dariusz (1975- )
(1)
Jędrych Elżbieta
(1)
Kabut Mateusz
(1)
Kamińska Alfreda
(1)
Kaniewska Małgorzata
(1)
Kardas Jarosław Stanisław
(1)
Karwowski Waldemar (1953- )
(1)
Kaźmierczak Magdalena (nauki ekonomiczne)
(1)
Kiełtyka Leszek (1953- )
(1)
Klimek Jan
(1)
Klimowicz Magdalena
(1)
Kotarba Wiesław (1947- )
(1)
Kowalczyk Adam
(1)
Kowalik Izabela
(1)
Kozioł-Nadolna Katarzyna
(1)
Koźmiński Andrzej K. (1941- )
(1)
Kucab-Bąk Katarzyna
(1)
Kłobukowski Paweł
(1)
Lachiewicz Stefan
(1)
Latusek-Jurczak Dominika (1981- )
(1)
Lewicka Dagmara
(1)
Leśniewski Michał Adam
(1)
Lichtarski Jan (1946- )
(1)
Machla Aldona
(1)
Machnik-Słomka Joanna
(1)
Majerek Dariusz
(1)
Maksimczuk Aleksander (1949- )
(1)
Malara Zbigniew (1951- )
(1)
Mazur Jolanta
(1)
Mellor Noha
(1)
Mellor Robert B
(1)
Moszyński Michał
(1)
Mrozowicz Kazimierz
(1)
Orechwa-Maliszewska Elżbieta (1952- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(63)
2000 - 2009
(34)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(98)
Język
polski
(98)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(2)
Menedżerowie
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Temat
ZARZĄDZANIE WIEDZĄ
(35)
ZARZĄDZANIE
(29)
PRZEDSIĘBIORSTWO
(24)
INNOWACJE
(17)
KADRY
(9)
GOSPODARKA OPARTA na WIEDZY
(5)
KAPITAŁ INTELEKTUALNY PRZEDSIĘBIORSTWA
(5)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(5)
INFORMATYKA
(3)
ORGANIZACJA UCZĄCA SIĘ
(3)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(3)
TRANSFER TECHNOLOGII
(3)
GOSPODARKA ELEKTRONICZNA
(2)
Innowacje
(2)
KONKURENCJA
(2)
PRAWO AUTORSKIE
(2)
SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE
(2)
SYSTEMY INFORMATYCZNE ZARZĄDZANIA
(2)
TURYSTYKA
(2)
WARTOŚĆ EKONOMICZNA
(2)
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ
(2)
Zarządzanie
(2)
Zarządzanie wiedzą
(2)
ADMINISTRACJA
(1)
BENCHMARKING
(1)
Badania marketingowe
(1)
GLOBALIZACJA
(1)
GOSPODARKA
(1)
Informacja gospodarcza
(1)
JĘZYKI INFORMACYJNE
(1)
KAPITAŁ SPOŁECZNY
(1)
KRYZYS GOSPODARCZY
(1)
KULTURA
(1)
LICENCJE (umowy)
(1)
MARKETING PARTNERSKI
(1)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
MIASTA
(1)
MOTYWACJA PRACY
(1)
MULTIMEDIA
(1)
Marketing
(1)
NAUKA
(1)
ORGANIZACJA
(1)
OŚWIATA
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
POLSKA
(1)
PRAKSEOLOGIA
(1)
PRODUKTYWNOŚĆ PRACY
(1)
PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ (postawa)
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWO USŁUGOWE
(1)
PRZYDATNOŚĆ ZAWODOWA
(1)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(1)
RYZYKO GOSPODARCZE
(1)
Rozwój regionalny
(1)
Rozwój zrównoważony
(1)
SPORT
(1)
SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ BIZNESU
(1)
SZKOLNICTWO
(1)
SZTUKA
(1)
Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR)
(1)
SŁUŻBA CELNA
(1)
TURYSTYKA KULTUROWA
(1)
USŁUGI
(1)
ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI
(1)
ZARZĄDZANIE RYZYKIEM
(1)
ZARZĄDZANIE ZAUFANIEM
(1)
ZAUFANIE
(1)
ZDOLNOŚCI
(1)
Zarządzanie strategiczne
(1)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(1)
Źródła informacji
(1)
Temat: czas
2001-
(5)
2001-0
(2)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
WARMIŃSKO-MAZURSKIE, województwo
(1)
WARSZAWA (okręg)
(1)
ŁÓDŹ (woj. łódzkie ; okręg)
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(17)
PODRĘCZNIKI
(9)
Podręcznik
(6)
DANE STATYSTYCZNE
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Monografia
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(5)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Słowo kluczowe
zarządzanie wiedzą
(98)
przedsiębiorstwo
(33)
zarządzanie
(30)
zarządzanie zasobami ludzkimi
(26)
innowacje
(19)
zarządzanie jakością
(14)
organizacja ucząca się
(11)
gospodarka oparta na wiedzy
(10)
kapitał intelektualny
(10)
benchmarking
(9)
innowacyjność przedsiębiorstw
(9)
kapitał ludzki
(9)
organizacja
(9)
organizacja wirtualna
(9)
reengineering
(9)
Lean Management
(8)
przywództwo
(8)
przedsiębiorczość
(7)
społeczna odpowiedzialność biznesu
(7)
zarządzanie strategiczne
(7)
konkurencyjność
(6)
kultura organizacyjna
(6)
outsourcing
(6)
społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
(6)
zarządzanie przedsiębiorstwem
(6)
e-biznes
(5)
marketing
(5)
małe i średnie przedsiębiorstwa
(5)
motywowanie pracowników
(5)
rozwój zawodowy
(5)
transfer technologii
(5)
zarządzanie czasem
(5)
zarządzanie marketingowe
(5)
zarządzanie procesami
(5)
zarządzanie projektami
(5)
Polska
(4)
Unia Europejska
(4)
innowacyjność
(4)
kultura organizacji
(4)
marka
(4)
rekrutacja pracowników
(4)
struktura organizacyjna
(4)
zarządzanie talentami
(4)
CRM
(3)
TQM
(3)
controlling
(3)
efektywność pracy
(3)
etyka biznesu
(3)
finanse
(3)
gospodarka
(3)
gospodarka elektroniczna
(3)
kapitał społeczny
(3)
kierowanie
(3)
kompetencje pracownicze
(3)
konflikt
(3)
organizacja sieciowa
(3)
planowanie
(3)
rozwój zrównoważony
(3)
społeczeństwo wiedzy
(3)
strategia
(3)
system informacyjny
(3)
szkolenie pracowników
(3)
technologia informacyjna
(3)
wartość przedsiębiorstwa
(3)
zarządzanie informacją
(3)
zarządzanie innowacjami
(3)
zarządzanie kapitałem ludzkim
(3)
zarządzanie ryzykiem
(3)
zarządzanie zmianą
(3)
zatrudnienie
(3)
TBM
(2)
bezpieczeństwo publiczne
(2)
decyzje
(2)
e-learning
(2)
edukacja
(2)
etyka
(2)
globalizacja
(2)
kariera zawodowa
(2)
klaster
(2)
komunikacja marketingowa
(2)
konkurencyjność przedsiębiorstw
(2)
kontrola
(2)
korporacja
(2)
kreatywność
(2)
logistyka
(2)
marketing relacji
(2)
menedżer
(2)
modele biznesowe
(2)
motywacja
(2)
motywowanie
(2)
nadzór właścicielski
(2)
negocjacje
(2)
obsługa klienta
(2)
organizacja oparta na wiedzy
(2)
organizacje sieciowe
(2)
plan strategiczny
(2)
projekt innowacyjny
(2)
przedsiębiorstwo turystyczne
(2)
przedsiębiorstwo usługowe
(2)
społeczeństwo informacyjne
(2)
98 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 391-401.
Książka Zarządzanie wiedzą i innowacjami stanowi pierwszą na polskim rynku próbę powiązania dwóch – dotychczas omawianych oddzielnie – kwestii: zarządzania wiedzą i zarządzania innowacjami w jedną systemową całość, bowiem tworzenie innowacji bez odpowiedniego zasobu wiedzy byłoby niemożliwe. Książka daje odpowiedź na pytanie: jak zarządzać wiedzą i innowacjami, aby przedsiębiorstwo rozwijało się. Konstrukcja książki posiada teoretyczno-empiryczno-projektowy charakter, tzn. zawiera teoretyczne rozważania dotyczące istoty wiedzy, kreatywności, innowacji, kapitału intelektualnego, kultury innowacyjnej, wzajemnego ich związku i oddziaływania na sprawność procesów innowacyjnych, organizacyjnych aspektów zarządzania wiedzą i innowacjami, czasowej koordynacji tworzenia i komercjalizacji innowacji, odnowy modelu działalności przedsiębiorstwa.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.5600 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 7063.IX.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 391-401.
Książka Zarządzanie wiedzą i innowacjami stanowi pierwszą na polskim rynku próbę powiązania dwóch – dotychczas omawianych oddzielnie – kwestii: zarządzania wiedzą i zarządzania innowacjami w jedną systemową całość, bowiem tworzenie innowacji bez odpowiedniego zasobu wiedzy byłoby niemożliwe. Książka daje odpowiedź na pytanie: jak zarządzać wiedzą i innowacjami, aby przedsiębiorstwo rozwijało się. Konstrukcja książki posiada teoretyczno-empiryczno-projektowy charakter, tzn. zawiera teoretyczne rozważania dotyczące istoty wiedzy, kreatywności, innowacji, kapitału intelektualnego, kultury innowacyjnej, wzajemnego ich związku i oddziaływania na sprawność procesów innowacyjnych, organizacyjnych aspektów zarządzania wiedzą i innowacjami, czasowej koordynacji tworzenia i komercjalizacji innowacji, odnowy modelu działalności przedsiębiorstwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10847.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.10998 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jest to podręcznik prezentujący najnowocześniejsze zasady i sposoby zarządzania przedsiębiorstwem przy założeniu, że cele przedsiębiorstwa muszą uwzględniać interesy: akcjonariuszy, pracowników, klientów i społeczeństwa. Autor skoncentrował się na najważniejszych kwestiach (finansowych, marketingowych, personalnych), prezentując je m.in. w obszarach zarządzania: strategicznego, jakością, projektami, sieciowego, zmianami, procesami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 1856.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Korzystając z jubileuszu Towarzystwa Naukowego Organizacji i Kierownictwa, przedstawiony został czytelnikom tom I monografii zawierający zbiór opracowań naukowych na temat przełomów w zarządzaniu w kontekście strategicznym. Zbiór 24 opracowań podzielony został na trzy częsci. W pierwszej części , zatytułowanej Teoretyczne podstawy przełomów w zarządzaniu , zamieszczone zostały teksty dotyczące fundamentów przełomów w naukach o zarządzaniu. Szczególną rolę pełnią w tej części opracowania związane z pojęciem przełomu, wskazujące na specyfikę przełomów w rozwoju nauk o zarządzaniu, ukazujące wyzwania, ewolucje i kontrowersje wokół niektórych wiodących koncepcj, a także mechanizmy ograniczające zmiany o charakterze przełomowym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12155.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
Nowoczesny podręcznik do zarządzania dla wszystkich, którzy chcą być "menedżerami jutra", przygotowanymi do podejmowania współczesnych wyzwań związanych ze zmiennością otoczenia, globalizacją, zarządzaniem wiedzą, budowaniem potencjału społecznego, zarządzaniem międzykulturowym. Książka napisana jest przystępnym językiem, bogato ilustrowana rysunkami i przykładami z praktyki polskich przedsiębiorstw.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11511.IX.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12745.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Publikacja jest zbiorem artykułów pracowników oraz studentów Wydziału Zarządzania Sportem i Turystyką Akademii Wychowania Fizycznego im. Jerzego Kukuczki w Katowicach i przedstawicieli zaprzyjaźnionych z nią środowisk naukowych. Zamieszczone tutaj prace teoretyczne emipryczne oraz przeglądowe sa efektem oryginalnych pomysłów oraz działań naukowych ich autorów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15747.XX.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Monografia ta stanowi swoistą syntezę badań, dotyczących oceny procesów zarządzania zasobami w przedsiębiorstwie, barier występujących w tym zakresie w praktyce gospodarczej. W pracy zaprezentowano również analizy dotyczące zastosowania innowacyjnych rozwiązań w zarządzaniu zasobami majątkowymi, finansowymi, ludzkimi, wiedzy i informacji oraz zasobami relacyjnymi. Na tym tle dokonano też oceny efektów ekonomicznych, jakie przynosi wdrażanie innowacji w zarządzaniu poszczególnymi zasobami w praktyce funkcjonowania przedsiębiorstw.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14475.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nauka, Dydaktyka, Praktyka = Science, Didactics, Practice ; 125.)
Bibliogr. s. 203-218. Indeks.
Książka jest syntezą wiedzy naukowej na temat języków informacyjnych usytuowaną w szerszym kontekście m.in. wpływów Internetu i zmian zachowania użytkowników. Autorka analizuje podstawy epistemiologiczne języków informacyjnych i opracowania rzeczowego, istotę i wartość modelu języka haseł przedmiotowych, a także jego możliwe adaptacje do potrzeb i oczekiwań użytkowników. Ważne miejsce zajmują refleksje dotyczące informacji, wiedzy, prawdy, systemu wartości, języka komunikacji i terminologii w bibliotekarstwie, bibliotekoznawstwie i nauce o informacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 12498.I.8 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Książka jest próbą odpowiedzi na pytanie o drogę, jaką obierają organizacje, głównie przedsiębiorstwa, chcące w świadomy sposób tworzyć przewagi konkurencyjne i rynkowe. Pierwsza część monografii, składająca się z pięciu rozdziałów, podejmuje problematykę znaczenia informacji, wiedzy oraz jakości kapitału ludzkiego dla budowania potencjału konkurencyjnego przedsiębiorstwa. Druga część monografii, na którą składają się cztery rozdziały, koncentruje się na kwestiach szeroko ujmowanej innowacyjności organizacyjnej i procesowej przedsiębiorstwa. Trzecia "sześciorozdziałowa" część monografii poświęcona została tworzeniu efektywnych kanałów dystrybucji w strategii kreowania i zdobywania nowych nisz rynkowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14049.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14920.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. [191]-196.
Książka w sposób kompleksowy prezentuje zagadnienia związane z istotą, tworzeniem oraz pomiarem zasobów niematerialnych i kompetencji, a także ich wykorzystaniem do tworzenia wartości przedsiębiorstwa. Autor książki udziela w niej odpowiedzi na następujące zasadnicze pytania: jakie czynniki leżą u podstaw pozycji konkurencyjnej firmy, w jaki sposób zidentyfikować kluczowe zasoby i kompetencje firmy, w jaki sposób dokonywać pomiaru zasobów niematerialnych i opartych na nich kluczowych kompetencji, jaka jest rola kluczowych zasobów i kompetencji w tworzeniu wartości? W odróżnieniu od innych pozycji dostępnych na rynku, a odnoszących się do podobnej tematyki, autor łączy wątki z obszarów finansów, zarządzania strategicznego, marketingu i zarządzania wiedzą, oferując unikatowe, szerokie spojrzenia na prezentowane w książce zagadnienia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12757.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Podręczniki / Wyższa Szkoła Zarządzania i Bankowości w Poznaniu)
Bibliogr. s. 109-113.
"Według mojego rozeznania jest to pierwsze w Polsce opracowanie dydaktyczne na temat koncepcji zarządzania. Trudno wyobrazić sobie zatem inne ujęcie, skoro Autor od lat zajmuje się tą problematyką i jest w tym zakresie specjalistą". (z recenzji prof. dr hab. Tadeusza Mendla)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7685.IX.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8688.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(HR)
Bibliogr. s. 253-265. Indeks.
Ksiązka stanowi pomost pomiędzy wiedza teoretyczną i praktyką. Może posłyżyć jako poradnik przy opracowywaniu strategii zarządzania zasobami ludzkimi i wprowadzaniu ich w życie. W bardzo szerokim zakresie uzwględnia strategiczne znaczenie zasobów ludzkich i pokazuje, jak każdy aspekt tych strategii powinień być scalony z globalną strategią działalności organizacji. Autor publikacji omawia zagadnienia, które wpływają na codzienne praktyki zzl, takie jak: zarządzanie kapitałem ludzkim, społeczna odpowiedzialność biznesu, rozwój organizacyjny, zaangażowanie pracowników, zarządzanie talentami.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12498 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12497.IX.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13635.IX.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 169-173.
U podstaw monografii leżał zamiar autorów inspirowania oraz pobudzania przedsiębiorczych postaw i praktycznej aktywności wszystkich tych, dla których celem i płaszczyzną działania jest konkurencyjna turystyka w regionie. Treść opracowania została podzielona na dwie części. Pierwsza część obejmuje podstawowe zagadnienia związane z aktualnie rozumianym zarządzaniem konkurencyjnością biznesu turystycznego w regionach oraz ze strategicznym znaczeniem marki w turystyce. Druga część książki jest efektem badań empirycznych nad uwarunkowaniami konkurencyjności biznesu turystycznego w polskich regionach. Wyodrębnione zostały tu czynniki i profile konkurencyjności zarządzania, ocena lokalnego otoczenia firm turystycznych i ocena systemów zarządzania przedsiębiorstw turystycznych. Książka jest adresowana do studentów, przedsiębiorców oraz pracowników sektora publicznego i społecznego działających w systemie zarządzania turystyką. Pozwoli na przełamywanie stereotypów typowych systemów świadczenia usług turystycznych w regionach, nowoczesne komponowanie biznesu turystycznego z wykorzystaniem turystyczno-krajobrazowych kompetencji regionów, efektywną budowę oraz zarządzanie marką biznesu i regionu na globalnym rynku turystycznym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11391 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11390.XX.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12590.XX.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 351-362.
Pracę uważam za nad wyraz potrzebną i wręcz nowatorską na polskim gruncie naukowym, a to z następujących powodów. Po pierwsze, nie ma w pol­skiej literaturze pracy, która w sposób całościowy, kompetentny i naukowo rzetelny przedstawiałaby zarządzanie w kulturze, sztuce i turystyce kulturo­wej. Po wtóre, sposób ujęcia tematu, język autorów oraz klarowność wywodu sprawiają, że praca nie stanowi jeszcze jednej, nudnej „cegły" nauko­wej, którą z trudem będą czytać studenci przed egzaminami, a pracownicy instytucji kultury, by popisać się przed przełożonymi. Wróżę pracy powodze­nie zarówno wśród praktyków instytucji kultury, jak i studentów tychże zagadnień. (...) Z recenzji prof. dr. hab. Bogusława Nierenberga, Uniwersytet Jagielloński
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14304.IX.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15222.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tyt. oryg.: Strategic management : logic & action, 2009.
Książka w usystematyzowany sposób przedstawia ważne, potwierdzone badaniami zasady zarządzania strategicznego. Teza o decydującej roli strategii w działalności każdego przedsiębiorstwa rozwijana jest poprzez szczegółowe omówienie najważniejszych związanych z tym tematem zagadnień, do których należą: definiowanie strategii i aktualizowanie tej definicji, rozwijanie zasobów organizacji, obsługa klientów i poszukiwanie szans w obszarze przedsiębiorczości, cechy i znaczenie konkurencji, sposoby tworzenia przewagi konkurencyjnej, tworzenie modelu biznesowego określającego metody gromadzenia zasobów, zewnętrzne uwarunkowania strategii korporacyjnej, prowadzenie inicjatyw strategicznych w różnych krajach, kwestie nadzoru właścicielskiego i odpowiedzialności społecznej przedsiębiorstw, znaczenie przywództwa i rola lidera na różnych szczeblach organizacji, tworzenie osobistych strategii, planowanie własnej kariery zawodowej. Autorzy proponują konkretne procedury i narzędzia, które można wykorzystać w różnych obszarach strategicznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11509.IX.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12741.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Netografia s. 243.
Bibliogr. s. 233-241.
Książka stanowi wartościowe studium teoretyczno-metodyczno-poznawcze przedstawiające zagadnienia innowacyjności i jakości polskich organizacji w sektorach przemysłowym oraz usługowym w przekrojach lokalnym (regionalnym) i ogólnopolskim. Myślą przewodnią monografii jest stwierdzenie, że ciągłe doskonalenie innowacyjności i jakość wdrażana we wszystkich obszarach funkcjonowania, pozwalają organizacjom na osiąganie szeregu strategicznych korzyści, przez co możliwe jest nie tylko tworzenie, ale i skuteczne utrzymywanie przewagi konkurencyjnej. (z recenzji prof. zw. dr. hab. Ryszarda Borowieckiego)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12934.IX.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14064.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 239-252.
Konkurencyjność miękka to jedna z dróg do osiągnięcia obecnej i/lub potencjalnej przewagi konkurencyjnej na rynku. Czynniki konkurencyjności, aby mogły być efektywne i skuteczne, muszą być rozwijane i kształtowane w dłuższym horyzoncie czasu. Badanie problemu konkurencyjności przedsiębiorstw to inaczej badanie wybranych zmian przedsiębiorstw. Każdy czynnik konkurencyjności pociąga za sobą określone zmiany. książce przedstawiono problem konkurencyjności miękkiej przedsiębiorstw. Autor omówił własną koncepcję czterech podstawowych układów konkurencyjności przedsiębiorstw, a także własny model konkurencyjności miękkiej przedsiębiorstw.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14975.IX.2 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15805.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Zakres tematyczny rozpatrywanych w podręczniku zagadnień obejmuje wszystkie ważniejsze problemy dotyczące metod gospodarowania oraz mechanizmów funkcjonowania i rozwoju przedsiębiorstw rynkowych z uwzględnieniem aktualnej wiedzy i szeregu rozwiązań normatywnych, które zostały wprowadzone do przedsiębiorstw po 1990 roku. Dzięki temu podręcznik stanowi syntezę wiedzy specjalistycznej; w pewnej mierze jest ona też podsumowaniem wyników badań własnych autorów [...]. Przedmiot, treść i zakres [...] opracowania powodują, że podręcznik może stanowić odpowiednią pomoc w opanowaniu wiedzy o przedsiębiorstwie dla studentów nie tylko studiów ekonomicznych, ale także uniwersyteckich i politechnicznych. Dodać jednocześnie należy, że może on również być przydatny i wykorzystany przez kadrę kierowniczą przedsiębiorstw".
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.2550 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3795.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(ZiP Zarządzanie i Inżynieria Produkcji)
Bibliogr. s. 299-306. Indeks.
Podręcznik jest usystematyzowanym kompendium zarządzania wiedzą. Zawiera podstawowe informacje dotyczące zasobów wiedzy w przedsiębiorstwie, omówienie wybranych narzędzi informatycznych, takich jak systemy ekspertowe, logika rozmyta i drążenie danych, a także prezentację konkretnych zastosowań biznesowych. Autorzy skoncentrowali się w nim na przekazaniu praktycznych umiejętności projektowania i efektywnego wykorzystania informatycznych systemów finansowych, marketingowych oraz rynkowych w celu zwiększenia wartości przedsiębiorstwa i podniesienia jego konkurencyjności.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12290 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12289.IX.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13414.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej