Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(461)
Forma i typ
Książki
(453)
Publikacje naukowe
(35)
Publikacje dydaktyczne
(8)
Pliki i bazy danych
(7)
Publikacje fachowe
(5)
E-booki
(1)
Proza
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(415)
dostępne
(290)
wypożyczone
(6)
nieokreślona
(5)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(128)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(170)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(418)
Autor
Zaborowska Joanna
(53)
Rudnicki Bogdan
(52)
Panasiuk Aleksander (1965- )
(12)
Wolski Andrzej
(12)
Łaciak Jerzy
(9)
Siwiński Wiesław (1934- )
(7)
Tauber Roman Dawid (1945- )
(7)
Halemba Piotr (1966- )
(6)
Kubiak Jolanta
(6)
Sawicki Bogusław (1952- )
(6)
Zarawska Patrycja
(6)
Śmietana Beata
(6)
Bartoszewicz Witold
(5)
Belczyk Arkadiusz
(5)
Dziubiński Zbigniew (1952- )
(5)
Fierla Irena (1933- )
(5)
Jalinik Mikołaj
(5)
Kruczek Zygmunt
(5)
Mucha-Szajek Ewa
(5)
Płocka Jadwiga
(5)
Włodarczyk Bogdan
(5)
Zajadacz Alina (1972- )
(5)
Boruszczak Mirosław
(4)
Byszewska-Dawidek Maria
(4)
Dert Wiktor
(4)
Dziedzic Ewa
(4)
Konieczna-Domańska Anna
(4)
Kosiba Ewa
(4)
Kowalski Tymoteusz
(4)
Mazurek-Kusiak Anna K
(4)
Młynarczyk Zygmunt (geograf)
(4)
Orłowski Dominik
(4)
Rapacz Andrzej (1951- )
(4)
Skalska Teresa
(4)
Stasiak Andrzej
(4)
Szczęch Alina
(4)
Willman Anna
(4)
Wyleżałek Joanna
(4)
Zbucki Łukasz
(4)
Balińska Agata
(3)
Berbeka Jadwiga
(3)
Binkowska Magdalena
(3)
Buko Jacek
(3)
Cierniak Krzysztof
(3)
Czerwiński Janusz (1936- ; geograf)
(3)
Gaworecki Władysław Włodzimierz
(3)
Godlewski Grzegorz
(3)
Gołembski Grzegorz
(3)
Jędrysiak Tadeusz
(3)
Kowalczyk Andrzej (1954- )
(3)
Krawczyk Zbigniew (1930- )
(3)
Kroplewski Zdzisław (1955- )
(3)
Lewandowska-Tarasiuk Ewa
(3)
Niemczyk Agata
(3)
Ozimek Irena
(3)
Przychodzeń Zygmunt Józef (1940- )
(3)
Puchnarewicz Elżbieta
(3)
Rejman Krzysztof
(3)
Sienkiewicz Jan Wiktor (1960- )
(3)
Sikora Jan (1947- )
(3)
Szromek Adam R
(3)
Tobolewski Marek
(3)
Walasek Jerzy (1942- )
(3)
Wartecka-Ważyńska Agnieszka
(3)
Adamowicz Mieczysław (1939- )
(2)
Altkorn Jerzy (1931-2004)
(2)
Baj-Korpak Joanna (1980- )
(2)
Barteczko Krzysztof
(2)
Bednarczyk Małgorzata
(2)
Biernat Elżbieta
(2)
Borne-Januła Hanna
(2)
Borodako Krzysztof
(2)
Bulski Paweł
(2)
Butowski Leszek (1965- )
(2)
Cieślikowski Krzysztof
(2)
Cynarski Wojciech Jan
(2)
Czarniecka-Skubina Ewa
(2)
Dąbrowska-Dębska Dorota
(2)
Dąbrowski Dominik
(2)
Dłużewska Anna
(2)
Franaszek Paweł
(2)
Grabowski Jan (1942- )
(2)
Janicka Joanna (1959- )
(2)
Januszewska Małgorzata
(2)
Jaworska Justyna
(2)
Jemczura Teresa
(2)
Jędrusik Maciej
(2)
Kaczmarek Jacek
(2)
Kantyka Joanna
(2)
Kaszowski Michał
(2)
Kazimierczak Marek
(2)
Kosiewicz Jerzy (1949- )
(2)
Kretek Henryk
(2)
Kurek Włodzimierz (1947- )
(2)
Legienis Henryk
(2)
Leniartek Mieczysław K
(2)
Makowski Jerzy (1946- )
(2)
Maksimczuk Aleksander (1949- )
(2)
Meyer Beata
(2)
Michałków Ireneusz
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(13)
2010 - 2019
(270)
2000 - 2009
(170)
1990 - 1999
(8)
Okres powstania dzieła
2001-
(39)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(460)
nieznany (d)
(1)
Język
polski
(459)
angielski
(2)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(8)
Menedżerowie
(2)
Hotelarze
(1)
Organizatorzy obsługi turystycznej
(1)
Piloci wycieczek
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Przewodnicy turystyczni
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura rosyjska
(1)
Temat
TURYSTYKA
(194)
Turystyka
(37)
PRZEWODNIKI TURYSTYCZNE
(29)
KULTURA FIZYCZNA
(21)
ODPOCZYNEK
(21)
TURYSTYKA KULTUROWA
(21)
AGROTURYSTYKA
(19)
USŁUGI
(19)
EKOTURYSTYKA
(11)
SPORT
(9)
EKOROZWÓJ
(8)
HOTELARSTWO
(8)
TURYSTYKA ZDROWOTNA
(8)
GLOBALIZACJA
(7)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(7)
POLSKA
(7)
GEOGRAFIA GOSPODARCZA
(6)
GOSPODARKA TERENOWA
(6)
REGIONALIZACJA GOSPODARCZA
(6)
WIEŚ
(6)
CZAS WOLNY od PRACY
(5)
INNOWACJE
(5)
Innowacje
(5)
KRAJOBRAZ
(5)
MŁODZIEŻ
(5)
Zarządzanie
(5)
GASTRONOMIA
(4)
MIASTA
(4)
OCHRONA ŚRODOWISKA
(4)
PRODUKT REGIONALNY
(4)
ROZWÓJ REGIONALNY
(4)
TURYSTYKA - antropologia społeczna
(4)
TURYSTYKA PIELGRZYMKOWA
(4)
UNIA EUROPEJSKA
(4)
BIURA PODRÓŻY
(3)
CUDZOZIEMCY
(3)
CZAS WOLNY od PRACY UCZNIA
(3)
DZIECKO
(3)
EDUKACJA EKOLOGICZNA
(3)
Ekoturystyka
(3)
FUNDUSZE STRUKTURALNE UE
(3)
Geografia
(3)
HIGIENA
(3)
KOMUNIKACJA MIĘDZYKULTUROWA
(3)
Konkurencyjność
(3)
OBIEKTY i URZĄDZENIA TURYSTYCZNE
(3)
ODŻYWIANIE
(3)
Organizacja
(3)
POLITYKA REGIONALNA
(3)
PRZEDSIĘBIORSTWO
(3)
REGIONY PRZYGRANICZNE
(3)
SAMORZĄD TERYTORIALNY
(3)
Socjologia
(3)
Sport
(3)
TURYSTYKA BIZNESOWA
(3)
Turystyka zdrowotna
(3)
UZDROWISKA
(3)
WYCHOWANIE FIZYCZNE
(3)
Agroturystyka
(2)
Aktywność fizyczna
(2)
Aktywność turystyczna
(2)
COVID-19
(2)
CYPR
(2)
DANIA
(2)
GEOGRAFIA
(2)
GOSPODARKA
(2)
GRECJA
(2)
GŁUSI
(2)
INTERNET
(2)
JAKOŚĆ ŻYCIA
(2)
Jakość życia
(2)
KAJAKARSTWO
(2)
KONSUMENCI (ekon.)
(2)
KUCHNIA REGIONALNA
(2)
KULTURA
(2)
Kultura fizyczna
(2)
MARKETING REGIONALNY
(2)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(2)
Marketing
(2)
ODMIENNOŚĆ KULTUROWA
(2)
PEDAGOGIKA
(2)
PILOCI WYCIECZEK
(2)
PODRÓŻNICTWO
(2)
PODRĘCZNIKI
(2)
POPYT
(2)
PRACE DYPLOMOWE
(2)
PRAWO OCHRONY ŚRODOWISKA
(2)
PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ (postawa)
(2)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(2)
PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE
(2)
PRZYRODA
(2)
Produkt regionalny
(2)
Przedsiębiorstwo usługowe
(2)
REZERWATY i PARKI NARODOWE
(2)
ROLNICTWO
(2)
STUDENCI
(2)
SŁUŻBA ZDROWIA
(2)
TURYSTYKA GÓRSKA
(2)
TURYSTYKA KONGRESOWA
(2)
TURYSTYKA KULINARNA
(2)
Temat: czas
2001-
(31)
2001-0
(29)
1989-
(20)
1901-2000
(6)
1989-2000
(4)
Temat: miejsce
Polska
(17)
POLSKA
(3)
EUROPA
(2)
Europa
(2)
Kraje Unii Europejskiej
(2)
MAZOWSZE
(2)
PODLASIE
(2)
WILNO (Litwa ; okręg)
(2)
ZACHODNIOPOMORSKIE, województwo
(2)
ANGLIA (Wielka Brytania)
(1)
Białoruś
(1)
Chorwacja
(1)
Europa Środkowa
(1)
KRAJE UNII EUROPEJSKIEJ
(1)
LITWA
(1)
PETERSBURG (Rosja)
(1)
PODLASKIE, województwo
(1)
PODOLE (Ukraina)
(1)
POLSKA WSCHODNIA
(1)
POZNAŃ (woj. wielkopolskie)
(1)
Rosja
(1)
SZCZECIN (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Ural (Rosja ; góry)
(1)
WARSZAWA
(1)
WIELKOPOLSKA
(1)
WOŁYŃ (Ukraina)
(1)
Wietnam
(1)
Województwo mazowieckie (1999- )
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Województwo zachodniopomorskie (1999- )
(1)
Województwo śląskie (1999- )
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
ZSRR
(1)
ŚLĄSKIE, województwo (od 1999)
(1)
ŚWIĘTOKRZYSKIE, województwo
(1)
Świat
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(52)
DANE STATYSTYCZNE
(20)
Podręcznik
(17)
Monografia
(15)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(13)
PRZEWODNIKI TURYSTYCZNE
(11)
Praca zbiorowa
(10)
PODRĘCZNIKI
(9)
Dane statystyczne
(7)
Opracowanie
(4)
Materiały konferencyjne
(3)
Raport z badań
(3)
MATERIAŁY POMOCNICZE dla SZKÓŁ WYŻSZYCH
(2)
Materiały pomocnicze
(2)
PORADNIKI
(2)
Poradnik
(2)
ENCYKLOPEDIE
(1)
KSIĘGI PAMIĄTKOWE
(1)
PODRĘCZNIK
(1)
PODRĘCZNIKI dla SZKÓŁ ZAWODOWYCH
(1)
Podręczniki dla szkół zawodowych
(1)
Powieść
(1)
SŁOWNIKI ANGIELSKO-POLSKIE
(1)
SŁOWNIKI FRAZEOLOGICZNE
(1)
SŁOWNIKI POLSKO-ANGIELSKIE
(1)
SŁOWNIKI POLSKO-ROSYJSKIE
(1)
SŁOWNIKI TERMINOLOGICZNE
(1)
Słownik niemiecko-polski
(1)
Słownik polsko-niemiecki
(1)
Dziedzina i ujęcie
Podróże i turystyka
(17)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(14)
Zarządzanie i marketing
(11)
Kultura fizyczna i sport
(10)
Socjologia i społeczeństwo
(9)
Geografia i nauki o Ziemi
(6)
Edukacja i pedagogika
(3)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Transport i logistyka
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Hobby i czas wolny
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Językoznawstwo
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Nauka i badania
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Słowo kluczowe
turystyka
(352)
produkt turystyczny
(48)
turystyka kulturowa
(47)
ruch turystyczny
(42)
agroturystyka
(40)
rekreacja
(38)
usługi turystyczne
(38)
podróże
(36)
rynek turystyczny
(32)
przedsiębiorstwo turystyczne
(31)
gospodarka turystyczna
(30)
marketing
(30)
sport
(30)
turystyka wiejska
(29)
zarządzanie
(29)
Polska
(27)
zagospodarowanie turystyczne
(26)
turystyka uzdrowiskowa
(22)
hotelarstwo
(21)
czas wolny
(19)
turystyka zrównoważona
(19)
turystyka zdrowotna
(18)
aktywność fizyczna
(17)
atrakcyjność turystyczna
(17)
ekoturystyka
(17)
region turystyczny
(17)
turystyka biznesowa
(17)
baza noclegowa
(16)
turystyka aktywna
(15)
Unia Europejska
(14)
dziedzictwo kulturowe
(14)
organizacja turystyczna
(14)
aktywność turystyczna
(13)
kultura
(13)
polityka turystyczna
(13)
promocja
(13)
rolnictwo
(13)
rozwój regionalny
(13)
turystyka medyczna
(13)
turystyka przyjazdowa
(13)
gastronomia
(12)
konkurencyjność
(12)
rozwój zrównoważony
(12)
aktywność ruchowa
(11)
biuro podróży
(11)
infrastruktura turystyczna
(11)
młodzież
(11)
niepełnosprawni
(11)
szlaki turystyczne
(11)
turystyka międzynarodowa
(11)
kultura fizyczna
(10)
przemysł
(10)
przewodnik turystyczny
(10)
rekreacja ruchowa
(10)
turystyka kwalifikowana
(10)
uzdrowisko
(10)
dzieci
(9)
innowacyjność
(9)
przestrzeń turystyczna
(9)
region
(9)
transport
(9)
turystyka morska
(9)
turystyka religijna
(9)
globalizacja
(8)
innowacje
(8)
ludność
(8)
obszar chroniony
(8)
park narodowy
(8)
popyt turystyczny
(8)
funkcje turystyki
(7)
geoturystyka
(7)
gospodarka
(7)
gospodarstwo agroturystyczne
(7)
handel zagraniczny
(7)
historia
(7)
informacja turystyczna
(7)
ochrona środowiska
(7)
podróżowanie
(7)
prawo
(7)
socjologia
(7)
turystyka konna
(7)
turystyka krajoznawcza
(7)
turystyka kulinarna
(7)
turystyka miejska
(7)
turystyka sportowa
(7)
SPA
(6)
ekorozwój
(6)
geografia
(6)
klaster
(6)
obszary wiejskie
(6)
pilot wycieczek
(6)
produkt regionalny
(6)
turystyka religijno-pielgrzymkowa
(6)
turystyka weekendowa
(6)
wieś
(6)
zarządzanie jakością
(6)
zdrowie
(6)
środowisko geograficzne
(6)
atrakcje turystyczne
(5)
geografia ekonomiczna
(5)
461 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 169-173.
U podstaw monografii leżał zamiar autorów inspirowania oraz pobudzania przedsiębiorczych postaw i praktycznej aktywności wszystkich tych, dla których celem i płaszczyzną działania jest konkurencyjna turystyka w regionie. Treść opracowania została podzielona na dwie części. Pierwsza część obejmuje podstawowe zagadnienia związane z aktualnie rozumianym zarządzaniem konkurencyjnością biznesu turystycznego w regionach oraz ze strategicznym znaczeniem marki w turystyce. Druga część książki jest efektem badań empirycznych nad uwarunkowaniami konkurencyjności biznesu turystycznego w polskich regionach. Wyodrębnione zostały tu czynniki i profile konkurencyjności zarządzania, ocena lokalnego otoczenia firm turystycznych i ocena systemów zarządzania przedsiębiorstw turystycznych. Książka jest adresowana do studentów, przedsiębiorców oraz pracowników sektora publicznego i społecznego działających w systemie zarządzania turystyką. Pozwoli na przełamywanie stereotypów typowych systemów świadczenia usług turystycznych w regionach, nowoczesne komponowanie biznesu turystycznego z wykorzystaniem turystyczno-krajobrazowych kompetencji regionów, efektywną budowę oraz zarządzanie marką biznesu i regionu na globalnym rynku turystycznym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11391 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11390.XX.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12590.XX.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace naukowe Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej)
Streszcz. ang.
Bibliogr. przy pracach.
Publikacja dotyczy pozalekcyjnych i pozaszkolnych zajęć rekreacyjnych, form turystyki i wypoczynku będących synonimem integracji wychowania. Publikacja składa sie z pięciu tematycznie zróżnicowanych rozdziałów, w których kompetentni i nowatorscy autorzy zaprezentowali swoje przemyślenia, doświadczenia i spostrzeżenia naukowe dotyczące pedagogicznych aspektów rekreacji, turystyki i wypoczynku dzieci i młodzieży.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11518.XIX.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały z konf., 10 grudnia 2010 r.
Bibliogr. przy ref.
Niniejsze opracowanie jest zwartą pozycją książkową poświęconą dość szeroko pojętej problematyce innowacyjności i konkurencyjności w turystyce. Tematyka zamieszczonych artykułów obejmuje zagadnienia innowacyjnych rozwiązań w sferze usług, ze szczególnym uwzględnieniem działalności hotelarsko-gastronomicznej oraz gospodarki uzdrowiskowej, jak również ekoinnowacyjnych rozwiązań w szeroko pojętej turystyce. W publikacji opisano innowacyjne metody zarządzania rozwojem turystyki oraz przedstawiono nowe koncepcje w rozwoju turystyki wiejskiej i agroturystyki. Szczególną uwagę zwrócono na możliwości zastosowania partnerstwa publiczno-prywatnego do rozwoju turystyki oraz innowacyjne rozwiązania technologiczne w hotelarstwie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12567.XX.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
"Dbałość o zdrowie jest dziś wyraźnie zaznaczonym trendem w zachowaniach coraz większej rzeszy ludzi w różnym wieku. Turystyka i rekreacja efektywnie wspierają starania o dobre samopoczucie, głównie dzięki zaspokajaniu takich potrzeb, jak: odpowiednia sprawność, otwarcie na nowości, integracja społeczna, akceptowalny subiektywnie wygląd. Ich realizacja wymaga jednak coraz częściej dobrych warunków z zakresu informacji lub recepcji. To z kolei prowokuje rozwój wielu sektorów obsługi ruchu turystycznego i rekreacyjnego, w tym hotelarstwa i gastronomii. Celem niniejszej monografii jest wskazanie na istotną rolę turystyki i rekreacji w ksztaltowaniu postaw prozdrowotnych różnych grup społeczeństwa." (z Wprowadzenia)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12375.XX.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13534.XX.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prawo turystyczne / Mirosław Nesterowicz. - 4. wyd., stan prawny na 1 stycznia 2012 r. - Warszawa : Wolters Kluwer Polska, 2012. - 256 s. ; 24 cm.
Bibliogr. s. 253-256.
W książce przedstawiono problematykę z zakresu prawa turystycznego, w tym prawne aspekty działalności biur podróży, hoteli, podmiotów prowadzących kempingi, pola biwakowe i parkingi samochodowe. Omówiono także kwestie związane z międzynarodowym i krajowym przewozem osób i bagażu, ubezpieczeniami turystycznymi oraz usługami restauracyjnymi. Przedmiotem analizy są również zagadnienia prawne dotyczące uprawiania turystyki, paszportów i wiz, przejść granicznych, kontroli granicznej oraz informacji i reklamy w turystyce. W publikacji uwzględniono liczne przepisy prawne i orzecznictwo z zakresu turystyki w prawie polskim, prawie Unii Europejskiej oraz konwencjach międzynarodowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13027.XX.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Hotelarstwa i Gastronomii w Poznaniu ISSN 1640-1298.)
Czas wolny - Rekreacja - Turystyka - Hotelarstwo - Żywienie - wyniki badań naukowych na temat poziomu i sytuacji wychowania fizycznego , sportu , rekreacji ruchowej , rehabilitacji modele funkcjonowania stylu kierowania przedsiębiorstwami turystyczno-rekreacyjnymi i hotelarsko-gastronomicznymi. Książka zawiera zbiór opracowań, które powstały w latach 2000— 2003 w ramach prowadzonych badań empirycznych przez Członków Polskiego Stowarzyszenia Naukowego Animacji Rekreacji i Turystyki oraz przez nauczycieli akademickich Wyższej Szkoły Hotelarstwa i Gastronomii w Poznaniu i innych uczelni polskich i zagranicznych zajmujących się kulturą fizyczną, turystyką, hotelarstwem, gastronomią, ich wpływem na kształtowanie stylu życia, zdrowia i sprawności fizycznej społeczeństwa. Zaprezentowano tu niektóre wybrane zagadnienia mieszczące się w ramach kultury fizycznej, turystyki, hotelarstwa i gastronomii. Opublikowane wyniki badań spełniają przede wszystkim rolę inspirującą: pokazują szereg możliwości prowadzenia dalszych badań w tej dziedzinie, zachęcają do systematycznego ich prowadzenia w przyszłości.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 6675.XIX.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 6630.XIX.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wykaz źródeł prawnych s. 247-253.
Bibliogr. s. 239-245.
Celem podręcznika jest próba syntetycznego przedstawienia zasadniczych uregulowań stanowiących porządek prawny w zakresie ochrony środowiska, w odniesieniu do działalności gospodarczej związanej z turystyką. Publikacja przeznaczona jest dla studentów kierunku Turystyka i pokrewnych oraz osób interesujących się ochroną środowiska, pracowników administracji terenowej oraz animatorów ruchu turystycznego, którzy są zainteresowani samodzielnym wykonywaniem oceny oddziaływania na środowisko planowanego przedsięwzięcia w ramach sporządzanego biznesplanu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9924.XX.1.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11542.XX.1.4 [Czytelnia B], 11541.XX.1.4 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Ekonomika turystyki i rekreacji / red. nauk. Aleksander Panasiuk. - Wyd. 2. zm. i rozsz. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2011. - 413, [1] s. : il. ; 24 cm.
(Turystyka)
Bibliogr. s. 400-409. Indeks.
"Ekonomika turystyki i rekreacji" to drugie zmienione wydanie cieszącej się dużym zainteresowaniem książki "Ekonomika turystyki" rozszerzonej o zagadnienia związane z rekreacją. Zawartość merytoryczna została podzielona na 13 rozdziałów, które można zgrupować w trzech częściach tematycznych. Pierwsza z nich przedstawia ogólne zagadnienia dotyczące podejmowanej problematyki, zarówno w ujęciu metodycznym, jak i dydaktycznym, wraz z określeniem miejsca turystyki i rekreacji w strukturze gospodarowania. W części drugiej przedstawiono najistotniejsze zagadnienia z ekonomiki turystyki i rekreacji, jakimi są elementy rynku usług turystycznych i rekreacyjnych. Część ostatnia dotyczy turystyki międzynarodowej oraz podstaw funkcjonowania przedsiębiorstw turystycznych i rekreacyjnych. Treść podręcznika została również dostosowana do najnowszych obowiązujących standardów nauczania Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na kierunku turystyka i rekreacja. W pracy zawarto liczne przykłady z polskiej praktyki gospodarczej, słowniczek podstawowych terminów z angielskimi odpowiednikami, bogatą bibliografię oraz indeks rzeczowy. Każdy rozdział kończy krótkie podsumowanie oraz zestaw pytań kontrolnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11438 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11437.XX.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12659.XX.3 [Czytelnia B], 12658.XX.3 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Monografia składa się z pięciu części, z których każda od nosi się do innej płaszczyzny funkcjonowania współczesnej Europy oraz ważnych dla niej problemów. Autorzy uwzględnili najważniejsze kwestie społeczne, polityczne, gospodarcze oraz dotyczące turystyki, w wymiarze europejskim, państwowym, regionalnym i lokalnym. Zaprezentowana problematyka ma ujęcie interdyscyplinarne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18920.X.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Roczniki Wydziału Nauk Humanistycznych Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego T. 8)
Bibliogr. przy art.
W kolejnym numerze VIII zaprezentowany treści związane z ogólnie pojętą turystyką, także lokalną, regionalną, z ukierunkowaniem na turystykę na Wileńszczyźnie, Mazowszu, Podlasiu, Wołyniu i Podolu. Zwrócono także uwagę na współpracę transgraniczną w euroregionach. Ważnym aspektem opracowania była również turystyka kulturowa i wiejska.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12535.XX.1.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografie / Wyższa Szkoła Hotelarstwa i Gastronomii w Poznaniu, ISSN 1895-1546 ; nr 7)
Bibliogr. przy pracach.
Celem publikacji jest przedstawienie funkcjonowania i rozwoju usług gastronomicznych, hotelarskich i turystycznych w warunkach globalizacji. Mają one charakter ekonomiczny, demograficzny, społeczny i gospodarczy. Książka zapoznaje także czytelnika z oceną ruchu turystycznego i formami turystyki. Pozycja przydatna jest dla uczniów i studentów kierunków turystycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12873.XX.8 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Zebrane w dwóch tomach artykuły odnoszą się do problematyki spójności ekonomiczno-społecznej regionów Unii Europejskiej w sposób wybiórczy, nie stanowią opracowania kompletengo i zamkniętego. Tom drugi zawiera artykuły odnoszące się przede wszystkim do problematyki spójności ekonomiczno-społecznej w Polsce. W jego strukturze wyodrębniono trzy części. Pierwsza część obejmuje artykuły na temat czynników zwiększających spójność ekonomiczno-społeczną polskich regionów, druga przedstawia przykłady rozwoju ekonomiczno-społecznego w wybranych polskich regionach a trzecia odnosi się do związanej z polityką regionalną działalności przedsiębiorstw. Książka stanowi istotne wprowadzenie do zagadnienia europejskiej polityki spójności ekonomiczno-społecznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13045.XIII.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 210-213.
Celem niniejszej publikacji jest prezentacja tych zagadnień marketingu, które stanowią niezbędne elementy w dobrym funkcjonowaniu przedsiębiorstwa turystycznego. Zważając na fakt, że podstawą marketingowego działania przedsiębiorstw turystycznych jest wykwalifikowany personel usługowy, stanowiący fundamentalny element samego produktu, w opracowaniu uwagę zwrócono na elementy norm postępowania i etyki touroperatorów. W szczególności praca niniejsza obejmuje: charakterystykę celów współczesnej turystyki; charakterystykę usług turystycznych, świadczonych przez biura turystyczne; zachowania konkurencyjne na rynku usług turystycznych poprzez instrumenty marketingu-mix, tj. produkty biur turystycznych, ceny, promocje, dystrybucję oraz ludzi; zarządzanie turystyczne i strategie przedsiębiorstw turystycznych; działalność biur podróży zorientowanych na klienta; elementy psychologii w nowoczesnej turystyce; kulturę obsługi i normy etyczne pracowników biur podróży; badania marketingowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14282.XX.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Roczniki Wydziału Nauk Humanistycznych Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego ; T. 12)
Bibliogr. przy art.
Tom XII zwraca uwagę na okoliczności, w których turystyka może kształtować się zarówno jako pożądana dziedzina działalności człowieka w sferze jego rozwoju duchowego, jak i systemu wiedzy, czyli nauki obejmującej kształcenie i samokształcenie oraz wychowanie. W monografii przedstawiono fragmenty aksjologicznych i fizjologicznych podstaw turystyki edukacyjno- kulturowej, drogę odzyskania niepodległości przez Polskę w 1918r. oraz wiele jubileuszowych wydarzeń i postaci historycznych znanych lub mniej znanych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12537.XX.1.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 209-212.
Turystyka i rekreacja to dziedziny życia społecznego i gospodarki, które nieustannie rozwijają się i unowocześniają. Pojawiają się nowe formy i sposoby wypoczynku i spędzania wolnego czasu. Specyfika nowych trendów w turystyce i rekreacji polega na tym, że często nie rodzą się one w sposób naturalny, lecz są sztucznie wywoływane i przyspieszane. W publikacji przedstawiono m.in. nowe trendy w turystyce oraz próby pełnej klasyfikacji i opisu różnych form turystyki i wypoczynku.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11431.XX.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12651.XX.1 [Czytelnia B], 12652.XX.1 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Monografia składa się z czterech głównych rozdziałów przedstawiających odrębne dziedziny rozwoju turystyki, które w zasadniczy sposób wiążą się ze sobą przez odniesienie do nowych aspektów jej oddziaływania na świecie: - W rozdziale pierwszym podjęto próbę przedstawienia najważniejszych problemów związanych z ruchem turystycznym. Poza postawieniem kwestii dotyczących migracji turystycznych, wiele uwagi poświecono zagranicznemu ruchowi turystycznemu na świecie na przełomie XX i XXI wieku oraz wpływom pochodzącym z turystyki. - Rozdział drugi dotyczy polityki turystycznej w kształtowaniu produktu i wizerunku turystycznego m.in. obiektów światowego dziedzictwa kulturowego UNESCO. Zagadnienia te rozważane są na przykładzie Francji, Wielkiej Brytanii, Ukrainy oraz Polski a w niej głównie Krakowa. - Rozdział trzeci zawiera prace dotyczące: walorów przyrodniczych, rozwoju geoturystyki na obszarach parków narodowych w USA oraz zmian, jakie zachodzą w przyrodzie pod wpływem działalności człowieka. - Rozdział czwarty, końcowy jest przede wszystkim poświęcony regionowi świętokrzyskiemu, jego walorom przyrodniczym i kulturowym, zagospodarowaniu turystycznemu, strukturze i wykorzystaniu bazy noclegowej, dostępności do obiektów rekreacyjno-sportowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10902.XX.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Turystyka)
Bibliogr. s. 372-378. Indeks.
Na rynku turystycznym i rekreacyjnym panuje silna konkurencja powodująca, że firma oraz destynacja turystyczna, aby przetrwać musi zaproponować turystom ofertę gwarantującą dodatkową wartość. Stworzenie tej wartości jest możliwe tylko przy pełnym zrozumieniu zasad obowiązujących na rynku oraz znajomości narzędzi stosowanych w marketingu, w tym promocji. Autorzy podręcznika przybliżają czytelnikowi te zagadnienia, omawiając: podstawy teorii marketingu usług turystycznych i rekreacyjnych oraz obszarów turystycznych; rynek usług turystycznych i rekreacyjnych; zachowania klientów na tym rynku; elementy marketingu-mix (5P); marketing terytorialny w turystyce; markowy produkt turystyczny; nowoczesne instrumenty komunikacji marketingowej; marketing relacji w turystyce i rekreacji; badania marketingowe i tworzenie strategii marketingowych w przedsiębiorstwach turystycznych i rekreacyjnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13077 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13076.XX.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14159.XX.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
E-book
W koszyku
Marketing w turystyce i rekreacji / redakcja naukowa Aleksander Panasiuk ; autorzy Małgorzata Januszewska [i in.]. - EPUB został przygotowany na podstawie wydania papierowego z 2013 r. (wyd. I). - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2013. - 381 s. : il. ; 24 cm.
(Turystyka)
Do udostępniania na czytniku e-book.
Bibliogr. s. 372-378. Indeks.
Na rynku turystycznym i rekreacyjnym panuje silna konkurencja powodująca, że firma oraz destynacja turystyczna, aby przetrwać musi zaproponować turystom ofertę gwarantującą dodatkową wartość. Stworzenie tej wartości jest możliwe tylko przy pełnym zrozumieniu zasad obowiązujących na rynku oraz znajomości narzędzi stosowanych w marketingu, w tym promocji. Autorzy podręcznika przybliżają czytelnikowi te zagadnienia, omawiając: podstawy teorii marketingu usług turystycznych i rekreacyjnych oraz obszarów turystycznych; rynek usług turystycznych i rekreacyjnych; zachowania klientów na tym rynku; elementy marketingu-mix (5P); marketing terytorialny w turystyce; markowy produkt turystyczny; nowoczesne instrumenty komunikacji marketingowej; marketing relacji w turystyce i rekreacji; badania marketingowe i tworzenie strategii marketingowych w przedsiębiorstwach turystycznych i rekreacyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. E.78.XX.5 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia przy pracach.
The authors of the present study, out of concern for our good health condition bring up a question of lea sure timeand within its framework sport activities at all ages of our lives and the role of curative tourism. Presented studies indicate that not only in our everyday life but also in contemporary competitive sports constant care about our health is the main indicator which is in force from the early years until the autumn of our lives.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17736.XIX.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 290-299.
Monografia koncentruje się na możliwościach i barierach rozwoju Podkarpacia, regionu peryferyjnego, charakteryzującego się niskimi wskaźnikami gospodarczymi i jakości życia mieszkańców. Jest to równocześnie region o dużych walorach przyrodniczych, wysokich zasobach kapitału ludzkiego, słabym ekonomicznie i mało skłonnym do zmian strukturalnych rolnictwie oraz największym w skali kraju odsetku ludności wiejskiej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10853.XIII.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej