Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(49)
Forma i typ
Książki
(43)
Rejestracje audio i wideo
(4)
E-booki
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(58)
tylko na miejscu
(33)
nieokreślona
(2)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(34)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(24)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(35)
Autor
Dooley Jenny
(3)
Evans Virginia
(3)
Garza Veronica
(3)
Jones Leo (1943- )
(3)
Laird Elizabeth
(3)
Strutt Peter
(3)
Dubicka Iwona
(2)
Holt Roger
(2)
O'Keeffe Margaret
(2)
Agarwal Sheela 1970-
(1)
Azara Iride
(1)
Álvarez-García José
(1)
Bailey Amanda
(1)
Benckendorff Pierre
(1)
Boyd Stephen W
(1)
Braga Vitor
(1)
Busby Graham
(1)
Buswell John
(1)
Camilleri Mark Anthony 1976-
(1)
Chen Joseph S
(1)
Christou Evangelos
(1)
Clarke Alan
(1)
Cook Roy A
(1)
Donne Keith
(1)
Duckworth Michael
(1)
Gretzel Ulrike
(1)
Hammitt William E
(1)
Harrison David 1941-
(1)
Holland Jacqueline
(1)
Hopkins Adam
(1)
Hsu Cathy H. C
(1)
Huang Rong (Associate professor)
(1)
Jacob Miriam
(1)
Jamal Tazim
(1)
Kiely Richard
(1)
King Rebecca
(1)
Kline Carol
(1)
Leslie David (1951- )
(1)
Lew Alan A
(1)
Lohmann Gui
(1)
Macphedran Gabrielle
(1)
McCrone David (1945- )
(1)
Michopoulou Eleni
(1)
Morris Angela
(1)
Morris Catrin E
(1)
Moutinho Luiz
(1)
Niccolini Federico
(1)
Nowak Stefan (nauki ekonomiczne)
(1)
Panosso Netto Alexandre ( 1973- )
(1)
Patterson Ian Robert 1945-
(1)
Prebensen Nina K
(1)
Ratten Vanessa
(1)
Ridler Elinor
(1)
Robinson Mike (1960- )
(1)
Sezgin Erkan
(1)
Sharpley Richard 1956-
(1)
Sheldon Pauline J
(1)
Sigala Marianna
(1)
Sirakaya-Turk Ercan
(1)
Slocum Susan L
(1)
Stoott Trish
(1)
Stott Trish
(1)
Sutton Carley
(1)
Taff B. Derrick
(1)
Taylor Lorraine L
(1)
Timothy Dallen J
(1)
Uysal Muzaffer
(1)
Uysal Muzaffer S
(1)
Vargas Sánchez Alfonso
(1)
Vaske Jerry J
(1)
Veal Anthony James
(1)
Williams Christine 1951-
(1)
Williams Stephen 1951 May 30-
(1)
Wyatt Rawdon
(1)
Xiang Zheng
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(26)
2000 - 2009
(11)
1990 - 1999
(9)
1980 - 1989
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(9)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(18)
Anglia
(13)
Massachusetts (USA)
(5)
Wielka Brytania
(5)
Nowy Jork (stan) (USA)
(4)
Kalifornia (USA)
(1)
Kiribati
(1)
nieznany (us)
(1)
Język
angielski
(30)
polski
(19)
Odbiorca
Poziom profesjonalny
(3)
Temat
Turystyka
(25)
JĘZYK ANGIELSKI
(14)
Język angielski
(6)
Czas wolny od pracy
(4)
Odpoczynek
(4)
Ekoturystyka
(3)
English language
(3)
PODRĘCZNIKI
(3)
Podróże
(3)
TURYSTYKA
(3)
WIELKA BRYTANIA
(3)
Agroturystyka
(1)
Biura podróży
(1)
Biznes
(1)
Geografia i nauki o Ziemi
(1)
Hotelarstwo
(1)
Informacja naukowa
(1)
Jakość usług
(1)
Marketing
(1)
Marketing elektroniczny
(1)
Media społecznościowe
(1)
Metody badawcze
(1)
Nauczanie
(1)
Obszary chronione
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Podróżnictwo
(1)
Polityka
(1)
Przedsiębiorstwo turystyczne
(1)
Psychologia
(1)
SZKOCJA (Wielka Brytania)
(1)
Socjologia
(1)
TURYSTYKA KULTUROWA
(1)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(1)
Turystyka kulturowa
(1)
Turystyka miejska
(1)
Turystyka pielgrzymkowa
(1)
Turystyka przygodowa
(1)
Turystyka rodzinna
(1)
Turystyka sportowa
(1)
Turystyka zakupowa
(1)
Usługi turystyczne
(1)
Wartość
(1)
Wycieczki
(1)
Zarządzanie
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Temat: miejsce
ANGLIA (Wielka Brytania)
(2)
Wielka Brytania
(1)
Gatunek
Podręcznik
(4)
PODRĘCZNIKI
(3)
DOKUMENTY DŹWIĘKOWE
(2)
PRZEWODNIKI TURYSTYCZNE
(2)
Opracowanie
(1)
Przewodnik turystyczny
(1)
Dziedzina i ujęcie
Podróże i turystyka
(18)
Edukacja i pedagogika
(5)
Językoznawstwo
(5)
Hobby i czas wolny
(3)
Kultura fizyczna i sport
(3)
Zarządzanie i marketing
(3)
Geografia i nauki o Ziemi
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Słowo kluczowe
tourism
(48)
ESP
(12)
international tourism
(10)
EFL
(9)
leisure
(7)
English
(5)
specialised language
(5)
Scotland
(4)
management
(4)
travel
(4)
British
(3)
English language
(3)
Great Britain
(3)
London
(3)
Nothern Ireland
(3)
Wales
(3)
agriculture
(3)
animals
(3)
art
(3)
building
(3)
conversation
(3)
design
(3)
education
(3)
fashion
(3)
hobbies
(3)
intermediate
(3)
local government
(3)
marketing
(3)
media
(3)
medicine
(3)
music
(3)
religion
(3)
society
(3)
the Houses of Parliment
(3)
ecotourism
(2)
guidebook
(2)
information technology
(2)
leisure industry
(2)
planning
(2)
recreation
(2)
service quality
(2)
sustainable tourism
(2)
tourism development
(2)
tourist
(2)
East Asian e-consumers
(1)
England
(1)
architecture
(1)
business environment
(1)
civilization
(1)
consumer behaviour
(1)
consumption
(1)
customer service
(1)
destination
(1)
digital age
(1)
environment
(1)
environmental aspects
(1)
event
(1)
geography
(1)
global tourism
(1)
government policy
(1)
group package tours
(1)
health
(1)
historical sociology
(1)
hospitality
(1)
independent leisure travellers
(1)
information services
(1)
life satisfaction
(1)
marketing communication
(1)
mass tourism
(1)
natural areas
(1)
nature
(1)
older tourists
(1)
pilgrim centres
(1)
psychology
(1)
research method
(1)
rural tourism
(1)
rural-urban relations
(1)
social media
(1)
special interest
(1)
strategic management
(1)
teacher's book
(1)
thanatourism
(1)
tour operator
(1)
tourism infrastructure
(1)
tourism management
(1)
tourism marketing
(1)
tourism psychology
(1)
tourism service
(1)
tourism sociology
(1)
tourism's economic
(1)
tourist attraction
(1)
tourist industry
(1)
touroperator
(1)
transport
(1)
travel agencies
(1)
travel markets
(1)
value
(1)
vocabulary
(1)
well-being
(1)
workbook
(1)
49 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Includes bibliographical references and index.
Destinations rely on regional strategies to support and enhance the tourism product through regional partnerships and integration. Integrated tourism is defined as tourism that is explicitly linked to the economic, social, cultural, natural, and human structures of the region in which it occurs. Integrated tourism has evolved to include numerous meanings and definitions but all of which have a vertical approach. The first of its kind, this book moves away from the vertical approach and provides insight into inclusive regional development strategies that support both the needs of urban and rural areas while enhancing the tourist experience, supporting the positive impacts of tourism and mitigating the negative. Regional studies tend to portray either an urban or rural focus without acknowledging that these spaces often constitute joint governance structures, similar historical and cultural roots, and economic dependencies. Sustainable tourism promotes sourcing locally, such as using rural agricultural products in urban tourism experiences. Furthermore, innovative marketing strategies linking tourism heritage, attractions, food and drink trails, and artisans with urban visitors are emerging. Including theoretical and applied research and international case studies, this will be a valuable resource to academics, students, and practitioners working in tourism development and regional policy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.17440 [Magazyn 1], P.17439 [Magazyn 1], P.17438 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18160.XX.1.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18159.XX.1.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
This third edition of Tourism Geography: critical understandings of place, space and experience presents an essential understanding of critical perspectives on how tourism places and spaces are created and maintained. Drawing on the holistic nature of geography, a range of social science disciplinary views are presented, including both historical and contemporary perspectives. Fundamentally, however, the book strives to connect tourism to key geographical concepts of globalisation, mobility, production and consumption, physical landscapes, and post-industrial change. The book is arranged in five parts. Part I provides an overview of fundamental tourism definitions and concepts, along with an introduction to some of the major themes in contemporary geographic research on tourism, which are further developed in subsequent chapters of this book. In Part II the discussion focuses on how spatial patterns of modern tourism have evolved through time from regional to global geographies. Part III offers an extended discussion of how tourism relates to places that are toured through their economic landscape, contemporary environmental change and socio-cultural relations. Part IV explores a range of major themes in the geographies of tourism, including place creation and promotion, the transformation of urban tourism, heritage and place identity, and creating personal identity through consumption, encounters with nature and other embodied forms of tourism experience. Part V turns to applied geography with an overview of the different roles of planning for tourism as a means of spatial regulation of the activity, and a look at emerging themes in the critical geography of contemporary and future geographies of tourism.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.17538 [Magazyn 1], P.17537 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18391.XXI.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18390.XXI.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
English for International Tourism : Pre-intermediate : Audio CD. - Harlow : Longman. - 1 płyta (CD) : digital, stereo. ; 12 cm.
Do płyty CD dołączona jest książka o sygn. P.4347 WYP., P.4348 WYP. lub P.4349 WYP.
Bring the exciting world of tourism into your classroom with this three-level course which uses authentic materials, including Dorling Kindersleys Eyewitness Travel Guides. Brings the world of work into the classroom. Provides effective communication strategies for workplace situations. Develops language awareness through an integrated syllabus.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. CD.102 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
Do płyty CD dołączona jest książka o sygn. P.4343 WYP., P.4344 WYP. lub P.4345 WYP.
"English for International Tourism" is the first multi-level series designed specifically for the hotel and tourism industry! This course focuses on the grammar, vocabulary, and skills needed for professional communication in this fast-paced industry. It features contemporary, relevant topics and utilizes a range of authentic materials including Dorling Kindersley s acclaimed "Eyewitness Travel Guides."
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. CD.101 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bring the exciting world of tourism into your classroom with this three-level course which uses authentic materials, including Dorling Kindersleys Eyewitness Travel Guides. Brings the world of work into the classroom. Provides effective communication strategies for workplace situations. Develops language awareness through an integrated syllabus.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4342 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera bibliografię i index.
With a focus on the creation and distribution of packaged holidays, this text covers the fundamentals of business and the relationship between tour operators and destinations. With particular reference to the sustainability of both parties, it reviews the impacts and influences of tour operations and practices on destinations within the overriding context of tour operator responsibility. It addresses the entirety of this key component of the tourism sector, and reflects the shift in recent years from traditional 'sun, sea and sand' holiday to more bespoke packages. Taking into account tour operators as a growing factor among the major emergent economies of the world, this book is: the first textbook to provide such in-depth content of tour operators and operations; written by authors with industry, research and teaching experience; a wealth of information regarding popular eco, nature and adventure trips, as well as myriad niche and special interest products.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.17509 [Magazyn 1], P.17510 [Magazyn 1], P.17508 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18206.XX.7 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18205.XX.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(New Directions in Tourism Analysis)
Includes bibliographical references and index.
Social media is fundamentally changing the way travellers and tourists search, find, read and trust, as well as collaboratively produce information about tourism suppliers and tourism destinations. Presenting cutting-edge theory, research and case studies investigating Web 2.0 applications and tools that transform the role and behaviour of the new generation of travellers, this book also examines the ways in which tourism organisations reengineer and implement their business models and operations, such as new service development, marketing, networking and knowledge management. Written by an international group of researchers widely known for their expertise in the field of the Internet and tourism, chapters include applications and case studies in various travel, tourism and leisure sectors.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.17489 [Magazyn 1], P.17488 [Magazyn 1], P.17487 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18192.XX.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18191.XX.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Do książki dołączona jest płyta CD o sygn. CD.101.
Bring the exciting world of tourism into your classroom with this three-level course which uses authentic materials, including Dorling Kindersleys Eyewitness Travel Guides. Brings the world of work into the classroom. Provides effective communication strategies for workplace situations. Develops language awareness through an integrated syllabus.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4345 [Magazyn 1], P.4344 [Magazyn 1], P.4343 [Magazyn 1] (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bring the exciting world of tourism into your classroom with this three-level course which uses authentic materials, including Dorling Kindersleys Eyewitness Travel Guides. Brings the world of work into the classroom. Provides effective communication strategies for workplace situations. Develops language awareness through an integrated syllabus.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.4346 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
The SAGE handbook of tourism studies / edited by Tazim Jamal and Mike Robinson. - Los Angeles ; London : SAGE, 2012. - XIX, 716 pages : illustrations., maps ; 26 cm.
Oryginał 2009, paperback edition 2012.
Bibliografia przy rozdziałach. Indeks.
Tourism studies developed as a sub-branch of older disciplines in the social sciences, such as anthropology, sociology and economics, and newer applied fields of study in hospitality management, civil rights and transport studies. This Handbook is a sign of the maturity of the field. It provides an essential resource for teachers and students to determine the roots, key issues and agenda of tourism studies, exploring: the evolution and position of tourism studies, the relationship of tourism to culture, the ecology and economics of tourism, special events and destination management, methodologies of study, tourism and transport, tourism and heritage, tourism and postcolonialism, global tourist business operations. Ranging from local to global issues, and from questions of management to the ethical dilemmas of tourism, this is a comprehensive, critically informed, constructively organized overview of the field. It draws together an inter-disciplinary group of contributors who are among the most celebrated names in the field and will be quickly recognized as a landmark in the new and expanding field of tourism studies.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.17503 [Magazyn 1], P.17504 [Magazyn 1], P.17502 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18202.XX.1.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18201.XX.1.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tourism and leisure behaviour in an ageing world / by Ian Patterson. - Wallinford, Oxfordshire ; Boston : CABI, 2018. - IX, 243 pages : illustrations, 24 cm
Includes bibliographical references and index.
Tourism and Leisure Behaviour in an Ageing World, based on Ian Patterson's previously published Growing Older, provides an overview of the latest research concerning tourist behavior and leisure needs of baby boomers, seniors, and older adults. With an increasingly ageing population, industry interest has intensified and there has been a corresponding explosion in related research activity. Covering trends in the marketplace that are attracting the older market, this new edition: - Provides an understanding of the older tourism and leisure market, discussing how to effectively provide for this expanding group; - Discusses growing areas such as independent travel, the leisure experience, cultural and heritage tourism, cruises, and health and wellness tourism; - Supplies case studies of tourism and leisure organizations successfully catering to the needs of the older market. This book is an invaluable resource for researchers and students interested in senior leisure and travel, a section with the money and the time to invest heavily in leisure and tourism activities. It can also be applied by professionals to improve their product offerings for this sector that, while valuable, brings its own unique challenges.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.17546 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18399.XX.1.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18398.XX.1.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Leisure, sport and tourism, politics policy and planning / A.J. Veal, University of Technology, Sydney. - 4th edition. - Wallingford : CABI, 2017 - XVII, 421 pages : illustrations ; 25 cm.
(CABI Tourism Texts)
Includes bibliographical references and index.
A comprehensive, multi-disciplinary approach to public policy making and planning in the leisure, sport, and tourism sectors, this book provides an introduction to the subject for undergraduate and postgraduate students. It examines the theoretical issues underpinning public sector policy making such as political ideologies, leisure wants, needs, demand, and benefits, and human rights in leisure, sport, tourism, and culture. Also discussing the debates surrounding the role of the state versus market and the models of organizational decision-making, it uses applied sections addressing strategic planning and performance evaluation to provide a link between theory and practical analytical techniques.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.17435 [Magazyn 1], P.17437 [Magazyn 1], P.17436 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18158.XX.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18157.XX.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
This workbook provides exercises to help teach and build English vocabulary relevant to the hotel, tourism and catering industries. It has been written both for students studying towards professional exams and for those who want to improve their specialist communication skills. The material covers general and topic-specific vocabulary, as well as grammar and use of English, comprehension, pronunciation and spelling. Together with the companion Dictionary of Leisure, Travel and Tourism, this workbook provides a complete package to help students improve their specialist English.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B.1405.XX.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. B.1404.XX.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Includes bibliographical references and index.
Around the world, there is mounting evidence that parks and protected areas contribute to a healthy civil society, thus increasing the economic importance of cultural and nature-based tourism. Operating at the intersection of business and the environment, tourism can improve human health and wellbeing as well as serve as a catalyst for increasing appreciation and stewardship of the natural world. While the revenues from nature-based activities help to make the case for investing in park and protected area management; the impacts they have need to be carefully managed, so that visitors do not destroy the natural wonders that attracted them to a destination in the first place. This book features contributions from tourism and recreation researchers and practitioners exploring the relationship between tourism, hospitality, protected areas, livelihoods and both physical and emotional human wellbeing. The book includes sections focused on theory, policy and practice, and case studies, to inform and guide industry decisions to address real-world problems and proactively plan for a sustainable and healthy future.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.17540 [Magazyn 1], P.17539 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18393.XXI.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18392.XXI.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
As the field of tourism grows in maturity and scientific sophistication, it is important to fully understand the breadth and depth of vacation experience value. Current research delivers a multitude of approaches to value creation, represented here as a set of definitions, perspectives, and interpretations of how tourists, as customers, create value alone and with others. Providing an analytical and systematic clarification of the approaches, this book suggests an understanding of the differences, offering new and practical knowledge for tourism scholars and professionals to highlight the relevance of the concept to firms and organizations. Including a framework to distinguish among key resources or antecedents of customer value, this book also considers consumer behaviour and factors affecting value creation from physiological and psychological perspectives. Concluding with a summary of the areas for future research, it is a valuable resource for researchers of tourism, leisure and recreation.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.17387 [Magazyn 1], P.17388 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18132.XX.1.6 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18131.XX.1.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Includes bibliographical references and index.
Theories within tourism can be difficult, even confusing areas to understand. Developed from the successful Portuguese textbook Teoria do Turismo, Tourism Theory provides clear and thorough coverage of all aspects of tourism theory for students and researchers of tourism. Consisting of five sections and over fifty entries, this book covers nine of the most important models in tourism study. The first three sections examine general concepts in tourism; disciplines and topics; and the tourist, which includes areas such as demand, gaze, psychology and typologies. A fourth section covers intermediation, distribution and travel, reviewing aspects such as travel agencies, tourist flows and multi-destination travel patterns. The final section encapsulates the tourism destination itself, covering organizations, the destination image, supply, seasonality and more. Encyclopedic cross-referencing between entries makes navigation easy, while in-depth analysis, exercises and further reading suggestions for each of the selected areas provide the context and detail needed for understanding. Entries can be used individually as a reference, or as part of the whole for a complete introduction to tourism theory.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.17511 [Magazyn 1], P.17513 [Magazyn 1], P.17512 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18208.XX.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18207.XX.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Faces of Britain / Elizabeth Laird. - Ed. 1, 5 im. - Harlow : Longman, cop. 1989. - 80 s. : il. ; 26 cm.
It is an introduction to the people of Great Britain - old and young, rich and poor, black and white - and to their roles in modern British society. Five chapters cover different aspect of British life and institutions, and present the British at work and at leisure. Exercises after each chapter are designed to test and reinforce students' comprehension of the material.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9479 [Magazyn 1], P.9480 [Magazyn 1] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Faces of Britain / Elizabeth Laird. - Ed. 1, 10 im. - Harlow : Longman, 1996. - 80 s. : il. ; 25 cm.
It is an introduction to the people of Great Britain - old and young, rich and poor, black and white - and to their roles in modern British society. Five chapters cover different aspect of British life and institutions, and present the British at work and at leisure. Exercises after each chapter are designed to test and reinforce students' comprehension of the material.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9525 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Faces of Britain / Elizabeth Laird. - Ed. 1, 11 im. - Harlow : Longman, 1998. - 80 s. : fot. ; 25 cm.
It is an introduction to the people of Great Britain - old and young, rich and poor, black and white - and to their roles in modern British society. Five chapters cover different aspect of British life and institutions, and present the British at work and at leisure. Exercises after each chapter are designed to test and reinforce students' comprehension of the material.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.1443.XXIV.3 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 169-197.
The research material constitutes the statistic data, strategic documents obtained from the administrative authorities of the surveyed cities, the survey conducted among pilgrims and documentation of the solutions obtained from sanctuaries.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17763.XX.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej