Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(162)
Forma i typ
Książki
(160)
Publikacje naukowe
(2)
Rejestracje audio i wideo
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(154)
dostępne
(48)
wypożyczone
(3)
nieokreślona
(2)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(10)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(42)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(155)
Autor
Evans Virginia
(42)
Dooley Jenny
(34)
Edwards Lynda
(7)
Obee Bob
(7)
Beatty Ken
(4)
Mann Malcolm
(4)
Taylore-Knowles Steve
(4)
Zemach Dorothy E
(4)
Allsop Carole
(3)
Kingsley Sophie
(3)
Little Mark
(3)
McKenna Michael C
(3)
Robinson Anne
(3)
Walpole Sharon
(3)
Bamford Julian
(2)
Brock Patricia
(2)
Busby Brian John
(2)
Cain Kate
(2)
Cohen Robert
(2)
Day Richard R
(2)
Driscoll Liz
(2)
Ganske Kathy
(2)
Greenall Simon
(2)
Hughes Stacey H
(2)
McGavigan Patrick
(2)
McGregor Tanny
(2)
Miller Judy L
(2)
Morrow Lesley Mandel
(2)
Oakhill Jane
(2)
Piasecka Liliana
(2)
Reeves John
(2)
Stahl Steven A
(2)
Stephens Mary
(2)
Alderson J. Charles
(1)
Allington Richard L
(1)
Almasi Janice F
(1)
Alvermann Donna E
(1)
Anderson Holly (1949- )
(1)
Anderson Kimberly L
(1)
Antonacci Patricia
(1)
Ashby Jane
(1)
Barone Diane M
(1)
Bauer Eurydice B
(1)
Bean Rita M
(1)
Berne Jennifer
(1)
Bernhardt Elizabeth Buchter (1954- )
(1)
Bixby Jennifer
(1)
Block Cathy Collins
(1)
Boardman Roy
(1)
Boyle Mike
(1)
Brady Susan A
(1)
Braze David
(1)
Calkins Lucy
(1)
Chamot Anna Uhl
(1)
Chodkiewicz Halina
(1)
Clarke Mark A
(1)
Clifton Charles Jr
(1)
Combs Martha
(1)
Cornoldi Cesare
(1)
Costinett Sandra
(1)
Cunningham Andie (1963- )
(1)
Degener Sophie
(1)
Dobson Barbara K
(1)
Driggs Colleen
(1)
Duffy Gerald G
(1)
Duran David
(1)
Dąbrowska Izabela
(1)
Ellis Rod
(1)
Ellis Sue
(1)
Ezell Helen K. 1951-
(1)
Fang Zhihui
(1)
Fisher Douglas 1965-
(1)
Fountas Irene C
(1)
Fowler Carol A
(1)
Fullerton Susan King
(1)
Gamble Nikki
(1)
Geva Esther
(1)
Grabe Wiliam
(1)
Grellet Francoise
(1)
Greve Susan M
(1)
Grisewood Emma
(1)
Hadaway Nancy L
(1)
Hallet Elaine
(1)
Harvey Stephanie
(1)
Hess Natalie
(1)
Hiebert Elfrieda H
(1)
Hobsbaum Angela
(1)
Hudson Thom
(1)
Hulan Nancy
(1)
Invernizzi Marcia
(1)
Israel Susan E
(1)
Johnston Francine R
(1)
Juel Connie
(1)
Justice Laura M. 1968-
(1)
Keene Ellin Oliver
(1)
Keer Hilde Van
(1)
Kingsley Sophie. use of English
(1)
Kingsley Sophie. writing
(1)
Kisslinger Ellen
(1)
Kleckova Gabriela
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(85)
2000 - 2009
(60)
1990 - 1999
(10)
1980 - 1989
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(21)
Kraj wydania
Wielka Brytania
(56)
Polska
(50)
Nowy Jork (stan) (USA)
(17)
Anglia
(9)
Stany Zjednoczone
(9)
Kiribati
(4)
nieznany (us)
(4)
Kalifornia (USA)
(2)
Massachusetts (USA)
(2)
New Jersey (USA)
(2)
Kanada
(2)
Connecticut (USA)
(1)
Delaware (USA)
(1)
Maryland (USA)
(1)
Michigan (USA)
(1)
New Hampshire (USA)
(1)
Wirginia (USA)
(1)
Język
angielski
(108)
polski
(54)
Odbiorca
Poziom wyższy średniozaawansowany
(6)
Poziom zaawansowany
(6)
B2 poziom biegłości językowej
(5)
C1 poziom biegłości językowej
(4)
Poziom profesjonalny
(4)
C1 (poziom biegłości językowej)
(3)
Szkoły wyższe
(2)
B2 (poziom biegłości językowej)
(1)
B2+ (poziom biegłości językowej)
(1)
Temat
JĘZYK ANGIELSKI
(88)
CZYTANIE
(49)
Język angielski
(33)
Nauczanie języków obcych
(21)
Czytanie
(13)
Reading
(13)
Nauczanie
(12)
CZYTANIE ze ZROZUMIENIEM
(11)
Reading comprehension
(7)
B2 (poziom biegłości językowej)
(6)
Egzaminy
(5)
C1 (poziom biegłości językowej)
(4)
JĘZYKI
(4)
Reading (Elementary)
(4)
Reading disability
(4)
CAE (certyfikat językowy)
(3)
English language
(3)
FCE (certyfikat językowy)
(3)
Reading (Primary)
(3)
CZYTELNICTWO DZIECIĘCE
(2)
CZYTELNICTWO MŁODZIEŻOWE
(2)
DZIECKO
(2)
FONETYKA
(2)
Individualized instruction
(2)
KULTURA CZYTANIA i PISANIA
(2)
LITERATURA
(2)
Literatura
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Nauka czytania
(2)
Pisanie
(2)
Reading teachers
(2)
Reading, Psychology of
(2)
Tutoring
(2)
Bilingualism
(1)
Children
(1)
Cognition disorders in children
(1)
DWUJĘZYCZNOŚĆ
(1)
DYSLEKSJA i DYSGRAFIA
(1)
Dwujęzyczność
(1)
EDUCATION / Elementary bisacsh
(1)
EDUKACJA MIĘDZYKULTUROWA
(1)
EGZAMINY
(1)
Educational technology
(1)
First grade (Education)
(1)
GRY EDUKACYJNE
(1)
Guided reading
(1)
Individualized reading instruction
(1)
Interdisciplinary approach in education
(1)
JĘZYK POLSKI
(1)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(1)
Język ojczysty
(1)
Języka angielski
(1)
LEKSYKOLOGIA
(1)
Language acquisition
(1)
Language and languages
(1)
Language arts
(1)
Language arts (Elementary)
(1)
Language arts (Middle school)
(1)
Language disorders in children
(1)
Literacy
(1)
Metacognition in children
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
MÓZG
(1)
NAUCZANIE
(1)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(1)
NAUCZYCIELE
(1)
PAMIĘĆ
(1)
PISANIE
(1)
PSYCHOLINGWISTYKA
(1)
PSYCHOLOGY / General bisacsh
(1)
PSYCHOLOGY / Neuropsychology bisacsh
(1)
Phonology
(1)
Reading (Preschool)
(1)
Sprawność językowa
(1)
Słownictwo
(1)
Testy językowe
(1)
Uczniowie
(1)
Word recognition
(1)
Temat: czas
2001-
(8)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Rosja
(1)
STANY ZJEDNOCZONE
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI
(38)
Podręcznik
(17)
LITERATURA DZIECIĘCA
(2)
DOKUMENTY DŹWIĘKOWE
(1)
Monografia
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Problems, exercises
(1)
Program edukacyjny
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Językoznawstwo
(32)
Edukacja i pedagogika
(22)
Literaturoznawstwo
(1)
Słowo kluczowe
reading
(145)
English language
(79)
teaching
(73)
writing
(67)
listening
(53)
speaking
(53)
grammar
(28)
study and teaching
(16)
advanced level
(15)
reading comprehension
(15)
learning
(14)
reading skills
(13)
English
(10)
vocabulary
(10)
literacy
(9)
FCE
(8)
intermediate level
(8)
teacher's book
(8)
CAE
(7)
children
(7)
elementary level
(7)
practice test
(7)
upper-intermediate level
(7)
B2
(6)
EFL
(6)
use of English
(6)
book
(5)
foreign speakers
(5)
language
(5)
pre-intermediate level
(5)
basic level
(4)
literature
(4)
word recognition
(4)
C1 (poziom biegłości językowej)
(3)
ESL
(3)
language arts
(3)
phonics
(3)
pronunciation
(3)
C1
(2)
CPE
(2)
ELT
(2)
applied linguistics
(2)
assessment
(2)
children's literature
(2)
classroom managment
(2)
dyslexia
(2)
early childhood education
(2)
education
(2)
foreign language
(2)
interdisciplinary approach
(2)
learning strategies
(2)
linguistics
(2)
literary form
(2)
native language
(2)
phonetics
(2)
psychology
(2)
reading difficulties
(2)
reading specialist
(2)
remedial teaching
(2)
second language acquisition
(2)
spelling
(2)
teacher
(2)
testing
(2)
textbook
(2)
tutoring
(2)
youth
(2)
B2+ (poziom biegłości językowej)
(1)
Cambridge Advanced Exam
(1)
Great Britain
(1)
Japanese speakers
(1)
Phonetic Difficulty Index
(1)
Simple View of Reading
(1)
United States
(1)
acquisition
(1)
best books
(1)
bilingual reader
(1)
bilingualism
(1)
brain
(1)
canon (Literature)
(1)
case study
(1)
conversation
(1)
czytanie
(1)
decoding
(1)
developing literacy
(1)
disability
(1)
disorders
(1)
education studies
(1)
education theory
(1)
educational games
(1)
educational psychology
(1)
elementary school
(1)
english orthography
(1)
evaluation
(1)
exercises
(1)
games
(1)
graphic organizers
(1)
group reading
(1)
guide
(1)
integrating technology
(1)
język obcy
(1)
162 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
Do każdego egz. dołączona jest płyta CD o takiej samej sygnaturze jak książka. CD ROM zawiera : Activities 3.13, 4.6, 5.2, 5.4; Case studies 1-9; Classroom language.
This comprehensive guide to methodology and language learning covers the teaching of all four skills as well as assessment and lesson planning. An audio CD containing case study listening activities is included.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9107.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10731.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
A course in English language teaching / Penny Ur. - Second edition. - Cambridge ; New York : Cambridge University Press, 2012. - X, 325 stron : ilustracje ; 27 cm.
Includes bibliographical references and index.
A completely revised and updated edition of A Course in Language Teaching. This book provides a comprehensive introduction to English language teaching, and is suitable for teachers in a variety of educational settings, including compulsory education. It has been completely revised and updated to include essential new topics for the modern English language teacher, including English as an international language, Content and Language Integrated Learning (CLIL) and using digital materials. It is ideal for initial teacher training and as a reference guide for practising teachers. The book combines theory and practice, with each unit containing tasks that encourage reflection and discussion, plus action tasks such as classroom observation and practice.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21376.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Language Teaching Games and Contests / W. R. Lee. - Ed. 2 revised. - Oxford : Oxford University Press, 2008. - 208 s. : il. ; 22 cm.
Designed to make language learning enjoyable and effective, this book includes games for all age groups and language levels. Each chapter begins with a short introduction, and each game is then explained clearly and practically. The book is especially suitable for use with large classes.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9109.XXIV.14.9 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10733.XXIV.14.9 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Includes bibliographical references and index.
An introductory textbook that assumes no prior knowledge of linguistics or second language acquisition, this book presents a comprehensive overview of the theoretical foundations, methods and practices of Teaching English as a Foreign Language (TEFL) for pre-service teachers. Lennon covers the theoretical bases for TEFL and addresses second language-acquisition research, past and present EFL teaching methodology, as well as psychological and social approaches to individual language-learner variation. Further chapters provide extensive yet accessible coverage on essential foundational topics, including chapters on pronunciation, grammar, vocabulary, literature and testing. Offering a sociocultural approach in which the teacher is seen as a facilitator and supporter of students’ self-directed learning, this text provides the prospective teacher with the knowledge and skills to be an effective educator in the EFL classroom. The targeted EFL focus makes this book ideal for pre-service teachers and for teacher training programmes around the world. Each chapter includes a Food for Thought section with questions for reflection and a Further Reading list.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 21436.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Cambridge Handbooks for Language Teachers)
Includes index.
Language Learning with Technology is for teachers interested in integrating technology into their classroom practice. The book contains 150 classroom activities for beginner to advanced level learners, incorporating a wide range of up-to-date technologies, such as mobile technologies and social networking. It puts pedagogy first, with the content organised around areas of language learning rather than technology types. Chapters cover language skills and the language areas of grammar, pronunciation and vocabulary, as well as project work and assessment and evaluation.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18155.XXIV.14.7 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Challenges in Language and Literacy)
Includes bibliographical references and index.
Comprehension is the ultimate aim of reading and listening. How do children develop the ability to comprehend written and spoken language, and what can be done to help those who are having difficulties? This book presents cutting-edge research on comprehension problems experienced by children without any formal diagnosis as well as those with specific language impairment, autism, ADHD, learning disabilities, hearing impairment, head injuries, and spina bifida. Providing in-depth information to guide research and practice, chapters describe innovative assessment strategies and identify important implications for intervention and classroom instruction. The book also sheds light on typical development and the key cognitive skills and processes that underlie successful comprehension.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15580.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Reading development and difficulties / Kate Cain. - Chichester, West Sussex, U.K. : BPS Blackwell/John Wiley, 2010. - XI, 260 s. : ill. ; 25 cm.
(BPS textbooks in psychology)
Includes bibliographical references and index.
Reading Development and Difficulties is a comprehensive and balanced introduction to the development of the two core aspects of reading: good word reading skills and the ability to extract the overall meaning of a text. Unique in its balanced coverage of both word reading and reading comprehension development, this book is an essential resource for undergraduates studying literacy acquisition. Offers wide coverage of the subject and discusses both typical development and the development of difficulties in reading. Accessibly written for students and professionals with no previous background in reading development or reading difficulties. Provides a detailed examination of the specific problems that underlie reading difficulties
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15600.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Solving problems in the teaching of literacy)
Includes bibliographical references and index.
Successful students use comprehension skills and strategies throughout the school day. In this timely book, leading scholars present innovative ways to support reading comprehension across content areas and the full K-12 grade range. Chapters provide specific, practical guidance for selecting rewarding texts and promoting engagement and understanding in social studies, math, and science, as well as language arts and English classrooms. Cutting-edge theoretical perspectives and research findings are clearly explained. Special attention is given to integrating out-of-school literacies into instruction and developing comprehension in English language learners.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15582.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
In order to read effectively in English, advanced learners need to develop a range of skills. "Effective Reading" provides a wide variety of interesting, up-to-date reading material with challenging and motivating exercises which develop the relevant skills. All the texts are authentic and come from many different sources including contemporary British and American novels, newspapers, magazines and advertising. Each unit contains one or two reading passages, four or five skills exercises, and suggestions for further work. The Teacher's Book gives useful background information on the texts, answers to exercises and more ideas for follow-up work.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50.XXIV.13 [Magazyn 1], P.692.XXIV.13 [Magazyn 1], P.694.XXIV.13 [Magazyn 1], 1675.XXIV.13 [Magazyn 1], 1674.XXIV.13 [Magazyn 1], P.693.XXIV.13 [Magazyn 1] (6 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.695.XXIV.13 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.696.XXIV.13 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
This is a handbook for language teachers who would like to develop their own reading materials or who wish to enrich a reading course. It offers a classification and description of exercises aimed at developing different reading skills. While the book is designed primarily for teachers of English as a second language, the exercises are equally appropriate for the teaching of other foreign languages and much of the book is relevant to the teaching of first-language reading skills. The question-types range from the familiar (for example, multiple-choice and open questions) to highly original exercises which require the integration of different skills and an active, creative response from the student. It encourages teachers to introduce variety into the teaching of reading and offers them a great deal of resource material to draw on.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.134.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. po rozdz. Indeks.
Imagine a professional learning community where you could sit in as... Ellin Keene and Debbie Miller swap best practices, Stephanie Harvey and Harvey "Smokey" Daniels compare instruction across the grades, Anne Goudvis and Tanny McGregor share ways to infuse comprehension into every subject area, Cris Tovani and Nancy Commins apply the strategies to help struggling readers, English learners, and special-needs students. With this book you can. It's an energetic, personal conversation on what great comprehension instructions looks like, what an amazing range of applications it has for all students, and what we can do better. And like any exciting conversation, the authors point out their favorite parts of one another's chapters-highlighting discussion topics for teacher study groups along the way.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14538.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Reading reconsidered : a practical guide to rigorous literacy instruction / Doug Lemov, Colleen Driggs, Erica Woolway. - First Edition. - XXII, 416 pages : illustrations (some color) ; 24 cm + 1 computer optical disc (4 3/4 in.)
Includes index.
The world we are preparing our students to succeed in is one bound together by words and phrases. Our students learn their literature, history, math, science, or art via a firm foundation of strong reading skills. When we teach students to read with precision, rigor, and insight, we are truly handing over the key to the kingdom. Of all the subjects we teach reading is first among equals. Grounded in advice from effective classrooms nationwide, enhanced with more than 40 video clips, Reading Reconsidered takes you into the trenches with actionable guidance from real-life educators and instructional champions. The authors address the anxiety-inducing world of Common Core State Standards, distilling from those standards four key ideas that help hone teaching practices both generally and in preparation for assessments. This 'Core of the Core' comprises the first half of the book and instructs educators on how to teach students to: read harder texts, 'closely read' texts rigorously and intentionally, read nonfiction more effectively, and write more effectively in direct response to texts.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17403.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
"Comprehension Connections" is a guide to developing children's ability to fully understand texts by making the comprehension process achievable, accessible, and incremental. McGregor's approach sequences stages of learning for each strategy that take students from a fun object lesson to a nuanced and lasting understanding. Her lessons build bridges between the concrete and the abstract by incorporating writing, discussion, song, art, and movement into a web of creative connections that reinforce each strategy on a variety of levels.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8590.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10020.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. Index.
"Genre Connections" makes learning achievable, accessible, and incremental for all readers - including struggling readers. Tannyĺs lessons use everyday objects, works of art, music, and her much-loved anchor charts to help readers get acquainted with seven commonly taught genres and to discover what makes them unique. Her launching sequences gradually release responsibility for learning about text types, and they can be adapted for any genre. They help readers weave creative, sensory threads into a tapestry of understanding by taking them from a fun introductory object lesson to an immersive experience.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14544.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Center for Improvement of Early Reading Achievement)
Includes bibliographical references and indexes.
Originating in a recent CIERA conference held at the University of Michigan, this book brings together the nation's most distinguished researchers to examine how readers understand text and how comprehension is assessed. The first part provides both national and historical contexts for the study of reading comprehension. The second part examines how vocabulary, motivation, and expertise influence comprehension, and it includes analyses of the developmental course and correlates of comprehension. Chapters in the third part consider how schools focus on comprehension for instruction and assessment. The fourth part includes chapters on large-scale assessment that analyze how test formats and psychometric characteristics influence measures of reading comprehension. At the end of each part is a commentary--written by an expert-that reviews the chapters, critiques the main points, and synthesizes critical issues.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15581.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
CD-ROM contains "45 short texts for teaching, CCSS tutorials, student handouts, and teacher resources!"--Back cover.
Includes bibliographical references (pages 268-271).
Uzupełnieniem kompletu jest płyta CD o tej samej sygnaturze.
Give students the tools they need to tackle complex texts with these research-based, classroom-tested lessons from master teacher Laura Robb. The three-part system-teacher modeling, guided practice, independent practice-scaffolds students as they learn how to preview a text to build background knowledge; use a concept map to expand vocabulary; identify key details and make logical inferences; determine main ideas and themes; analyze characters, events, and ideas; interpret language; analyze text structure, and more! Includes 46 short texts for modeling and practice, along with text-specific discussion questions, multiple-choice assessments, writing tasks, student response sheets, assessment tools, and if-then scaffolding charts to help teachers support struggling and reluctant learners. The rigorous instruction leads to solid text-based comprehension of literary and informational text. A must have for meeting the CCSS! 272 pages + CD.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15920.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Solving Problems in the Teaching of Literacy / ed. Kathy Collins Block)
Index s. 561-576
Weaving together the latest knowledge and best practices for teaching children to read, this indispensable text and professional resource provides a complete guide to differentiated instruction for diverse learners. Uniquely integrative, the book places the needs of English language learners and students with disabilities front and center instead of treating them as special topics. Accessible chapters on each of the core components of literacy clearly demonstrate how to link formal and informal assessment to evidence-based instruction. Special features include Research Briefs, Tech Tips, Internet Resources, Reflection and Action Questions, and dozens of reproducible student activities and assessment tools.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9298.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Longman Exam Skills)
* Mini-dictionaries in the Students' Books * Model answers, photocopiable tests and marking schemes, in the Teacher's Books
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.2836.XXIV.13 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Reading comprehension is so much more than just reading words, and this book explains how to develop all aspects of it for pupils aged 7–11. Written by top experts in the field, it includes eleven in-depth case studies – taken from real-life classrooms – of lessons on fiction and non-fiction, poetry and picture books, advertising and film.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17398.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
This accessible text provides an extensive survey of the major theories and models that influence reading instruction and research. Readers learn why theory matters in designing and implementing high-quality instruction; how to critically evaluate the assumptions and beliefs that guide their own work with students; and the benefits of approaching everyday teaching situations from multiple theoretical perspectives. Every chapter features classroom application activities and illuminating teaching vignettes. Of particular utility to graduate students, the book also addresses research applications, including descriptions of exemplary studies informed by each theoretical model.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8390.XXIV.14.2 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9773.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej