Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(58)
Forma i typ
Książki
(56)
Publikacje naukowe
(4)
E-booki
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(52)
dostępne
(38)
nieokreślona
(2)
wypożyczone
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(17)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(22)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(54)
Autor
Panasiuk Aleksander (1965- )
(5)
Buko Jacek
(3)
Jalinik Mikołaj
(3)
Kruczek Zygmunt
(3)
Włodarczyk Bogdan
(3)
Czerwiński Janusz (1936- ; geograf)
(2)
Godlewski Grzegorz
(2)
Gołembski Grzegorz
(2)
Januszewska Małgorzata
(2)
Kaczmarek Jacek
(2)
Kroplewski Zdzisław (1955- )
(2)
Mazurek-Kusiak Anna K
(2)
Orłowski Dominik
(2)
Stasiak Andrzej
(2)
Szczepanowski Adam Edward (nauki ekonomiczne)
(2)
Zmyślony Piotr
(2)
Banasik Włodzimierz
(1)
Berbeka Jadwiga
(1)
Biernat Elżbieta
(1)
Biełuszko Katarzyna. n
(1)
Borek Zbigniew (kultura fizyczna)
(1)
Borodako Krzysztof
(1)
Boruszczak Mirosław
(1)
Celuch Krzysztof. n
(1)
Chudoba Tadeusz (1932-2010)
(1)
Czarniecka-Skubina Ewa
(1)
Dyrda-Maciałek Sylwia
(1)
Dziedzic Ewa
(1)
Dąbrowska Barbara Jolanta
(1)
Dębski Maciej
(1)
Fiszer Dagmara. n
(1)
Grobelna Aleksandra
(1)
Górska-Warsewicz Hanna
(1)
Górska-Warsewicz Hanna n
(1)
Halemba Piotr (1966- )
(1)
Holloway J. Christopher
(1)
Jagusiewicz Andrzej
(1)
Janicka Joanna (1959- )
(1)
Jaremen Daria Elżbieta n
(1)
Jaroszewska-Brudnicka Renata
(1)
Jurkan Edward
(1)
Kachniewska Magdalena n
(1)
Kociszewski Piotr (geograf) n
(1)
Kondrat Kazimierz (1956- ) n
(1)
Krzemińska-Wiśniewska Iwona
(1)
Kulasa Jerzy. n
(1)
Kuźniar Wiesława
(1)
Lipecki Krzysztof
(1)
Majewski Janusz
(1)
Manczak Iryna. n
(1)
Marciszewska Barbara
(1)
Matuszewska Dorota
(1)
Mogiła-Lisowska Jolanta
(1)
Molenda Marcin
(1)
Mrozowicz Kazimierz
(1)
Młynarczyk Zygmunt (geograf)
(1)
Niemczyk Agata
(1)
Nizioł Anna. n
(1)
Nowak Dorota (nauki rolnicze)
(1)
Olszewski Marcin. n
(1)
Orfin-Tomaszewska Katarzyna
(1)
Panasiuk Aleksander (1965- ) n
(1)
Para Anna Katarzyna. n
(1)
Pałgan Ryszard
(1)
Petrecka Beata
(1)
Przybylska Anna (geograf) n
(1)
Przychodzeń Zygmunt Józef (1940- )
(1)
Puchnarewicz Elżbieta
(1)
Rab-Przybyłowicz Jolanta
(1)
Rapacz Andrzej (1951- ) n
(1)
Rejman Krzysztof
(1)
Robinson Chris
(1)
Rosa Grażyna (1968- )
(1)
Rudnicki Michał (nauki ekonomiczne)
(1)
Sala Józef
(1)
Sawicki Bogusław (1952- )
(1)
Seweryn Renata (nauki ekonomiczne)
(1)
Smalec Agnieszka
(1)
Sokołowski Dariusz (geografia)
(1)
Stuła Aleksander
(1)
Szczechowicz Bartosz
(1)
Szromek Adam R
(1)
Szutowski Dawid. n
(1)
Szymańska Elżbieta
(1)
Wajda Krystyna
(1)
Walasek Jerzy (1942- )
(1)
Wyleżałek Joanna
(1)
Wójtowicz Bożena (1957- )
(1)
Zajadacz Alina (1972- )
(1)
Zalech Mirosław
(1)
Zawistowska Hanna (1950- ) n
(1)
Ziółkowski Romuald
(1)
Ćwiklińska Jolanta n
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(46)
2000 - 2009
(9)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(58)
Język
polski
(58)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(1)
Temat
TURYSTYKA
(38)
USŁUGI
(9)
Turystyka
(6)
AGROTURYSTYKA
(4)
TURYSTYKA KULTUROWA
(4)
MARKETING TERYTORIALNY
(3)
PRODUKT REGIONALNY
(3)
REGIONALIZACJA GOSPODARCZA
(3)
EKOTURYSTYKA
(2)
MARKETING REGIONALNY
(2)
POPYT
(2)
PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE
(2)
TURYSTYKA PIELGRZYMKOWA
(2)
Zarządzanie
(2)
BIURA PODRÓŻY
(1)
BUDOWANIE WIZERUNKU PRACODAWCY
(1)
Gospodarka turystyczna
(1)
Innowacje
(1)
KLASTRY (ekon.)
(1)
KOMUNIKOWANIE MARKETINGOWE
(1)
KONSUMENCI (ekon.)
(1)
KUCHNIA REGIONALNA
(1)
KULTURA FIZYCZNA
(1)
LISTA ŚWIATOWEGO DZIEDZICTWA KULTURALNEGO i PRZYRODNICZEGO UNESCO
(1)
LISZEWSKI, STANISŁAW (1940- )
(1)
MIĘDZYNARODOWE STOSUNKI GOSPODARCZE
(1)
Marketing
(1)
OBIEKTY i URZĄDZENIA TURYSTYCZNE
(1)
ODPOCZYNEK
(1)
ODŻYWIANIE
(1)
Organizacja
(1)
Przedsiębiorstwo turystyczne
(1)
REZERWATY i PARKI NARODOWE
(1)
SAMORZĄD TERYTORIALNY
(1)
STUDENCI
(1)
TURYSTYKA KULINARNA
(1)
TURYSTYKA PRZEMYSŁOWA
(1)
TURYSTYKA ZDROWOTNA
(1)
Technologia informacyjna (IT)
(1)
Technologie mobilne
(1)
UNIA EUROPEJSKA
(1)
UZDROWISKA
(1)
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ
(1)
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ (TQM)
(1)
ŻYWIENIE ZBIOROWE
(1)
ŻYWNOŚĆ
(1)
Temat: czas
2001-0
(4)
2001-
(3)
1989-
(2)
Temat: miejsce
Polska
(2)
MAZOWSZE
(1)
PODLASIE
(1)
PODOLE (Ukraina)
(1)
POLSKA
(1)
SZCZECIN (woj. zachodniopomorskie)
(1)
WILNO (Litwa ; okręg)
(1)
WOJEWÓDZTWO ZACHODNIOPOMORSKIE (1999- )
(1)
WOŁYŃ (Ukraina)
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(10)
Podręcznik
(3)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(2)
KSIĘGI PAMIĄTKOWE
(1)
MONOGRAFIA
(1)
Opracowanie
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
PODRĘCZNIKI dla SZKÓŁ ZAWODOWYCH
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(5)
Zarządzanie i marketing
(4)
Podróże i turystyka
(3)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Słowo kluczowe
produkt turystyczny
(58)
turystyka
(31)
marketing
(10)
usługi turystyczne
(10)
agroturystyka
(9)
region turystyczny
(9)
ruch turystyczny
(9)
rynek turystyczny
(9)
turystyka kulturowa
(9)
atrakcyjność turystyczna
(8)
gospodarka turystyczna
(7)
organizacja turystyczna
(7)
promocja
(7)
przedsiębiorstwo turystyczne
(7)
zarządzanie
(7)
turystyka wiejska
(6)
dziedzictwo kulturowe
(5)
klaster
(5)
marketing terytorialny
(5)
produkt regionalny
(5)
rekreacja
(5)
turystyka uzdrowiskowa
(5)
zagospodarowanie turystyczne
(5)
baza noclegowa
(4)
ekoturystyka
(4)
konkurencyjność
(4)
markowy produkt turystyczny
(4)
popyt turystyczny
(4)
region
(4)
turystyka kulinarna
(4)
turystyka medyczna
(4)
turystyka religijna
(4)
turystyka zdrowotna
(4)
biuro podróży
(3)
infrastruktura turystyczna
(3)
komunikacja marketingowa
(3)
przestrzeń turystyczna
(3)
rozwój regionalny
(3)
szlaki turystyczne
(3)
turystyka biznesowa
(3)
badania marketingowe
(2)
czynniki rozwoju
(2)
ekonomika
(2)
funkcje turystyki
(2)
gastronomia
(2)
hotelarstwo
(2)
impreza turystyczna
(2)
informacja turystyczna
(2)
jakość usług
(2)
jednostka samorządu terytorialnego
(2)
kuchnia regionalna
(2)
marka
(2)
marketing relacji
(2)
marketing usług
(2)
park narodowy
(2)
pielgrzymki
(2)
polityka turystyczna
(2)
sanktuarium
(2)
strategia marketingowa
(2)
strategia rozwoju
(2)
szlak kulturowy
(2)
turystyka międzynarodowa
(2)
turystyka morska
(2)
turystyka pielgrzymkowa
(2)
turystyka piesza
(2)
turystyka seksualna
(2)
turystyka sportowa
(2)
turystyka weekendowa
(2)
walor turystyczny
(2)
wizerunek
(2)
zarządzanie jakością
(2)
Grupa Wyszehradzka
(1)
Lista Światowego Dziedzictwa Kulturalnego i Przyrodniczego UNESCO
(1)
Litwa
(1)
Lubelszczyzna
(1)
Mazowsze
(1)
Podlasie
(1)
Polska
(1)
Polska Organizacja Turystyczna
(1)
SPA
(1)
Ukraina
(1)
Unia Europejska
(1)
Wilno
(1)
Zielone Szlaki
(1)
agroturysta
(1)
aktywność fizyczna
(1)
aktywność ruchowa
(1)
aktywność turystyczna
(1)
autostop
(1)
baza gastronomiczna
(1)
bezpieczeństwo wewnętrzne
(1)
biznes turystyczny
(1)
budowanie marki pracodawcy
(1)
certyfikacja
(1)
cloud computing
(1)
czarna turystyka
(1)
e-urząd
(1)
ekonomia
(1)
ekonomika przedsiębiorstw
(1)
employer branding
(1)
58 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Politechnika Opolska, ISSN 1429-6063 ; z. 405.)
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliogr. przy pracach.
Monografia składa sie z dwóch rozdziałów - pierwszego dotyczącego badań empirycznych z zakresu rekreacji ruchowej oraz drugiego poświęconego aktywności turystycznej. Treść prac przedstawionych w monografii jest zróżnicowana, ale głównie związna jest z promocją zdrowego stylu życia poprzez aktywność fizyczną w różnych formach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16338.XX.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podręcznik napisano z myślą o słuchaczach szkół i uczelni na kierunku obsługa ruchu turystycznego. Zawiera większość podstawowych informacji niezbednych do pracy w biurach podróży. Podręcznik zawiera uregulowania prawne obowiązujące w polskiej turystyce na 2001 rok. Treść publikacji ma charakter praktyczny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11845.XX.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy pracach.
Turystyka, podobnie jak inne dziedziny życia, podlega silnym zmianom pod wpływem radykalnych przemian zachodzących w otoczeniu, w którym żyją potencjalni odwiedzający i działają przedsiębiorstwa dostarczające usługi. Poznanie najważniejszych czynników, które stoją za tymi procesami, przewidywane kierunki zmian, koncepcje zarządzania w nowych warunkach są przedmiotem rozważań w niniejszej monografii. Zawarte w niej opracowania poruszają zagadnienia, które zostały pogrupowane w czterech rozdziałach: przedsiębiorstwa turystyczne, strategie i regionalna współpraca w rozwoju turystyki, zmiany demograficzne - nowe wyzwanie dla turystyki, instytucjonalne, kulturowe i przyrodnicze uwarunkowania rozwoju turystyki. Przypisanie poszczególnych opracowań do rozdziałów jest nieco umowne, ponieważ niektóre wątki pojawiają się w wielu tekstach. Ponadto omawiane zagadnienia często przedstawione są w kontekście ich związku z innowacjami i wpływu technologii informatycznych na rynek turystyczny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17243.XX.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Ekonomiczne Problemy Usług, ISSN 1896-382X ; nr 85)
W serii gł.: ISSN 1640-6818 ; nr 700.
Tematyka rynku turystycznego, a szczególnie popytu turystycznego, jest przedmiotem opracowań naukowych pięciotomowego wydania "Zeszytów Naukowych Uniwersytetu Szczecińskiego" serii Ekonomiczne Problemy Usług przygotowanych przez przedstawicieli najważniejszych ośrodków naukowych w Polsce zajmujących się zagadnieniami turystyki, zwłaszcza w obszarze nauk ekonomicznych. Tom IV "Popyt turystyczny. Fundusze europejskie, zagadnienia regionalne" obejmuje zagadnienia wykorzystania środków Unii Europejskiej na rynku turystycznym, europejskiego rynku turystycznego oraz regionalnych aspektów rozwoju rynku turystycznego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13451.XX.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Regiony turystyczne / Zygmunt Kruczek, Piotr Zmyślony. - Kraków : Proksenia, 2010. - 222 s. : il. ; 24 cm.
Bibliogr. s. 213-222.
Podręcznik do nauczania przedmiotu regiony turystyczne na II stopniu studiów uzupełniających magisterskich na kierunku turystyka i rekreacja, zgodny z ministerialnymi standardami kształcenia (załącznik nr 108 do Rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z 12 lipca 2007 r.). Zawarto w nim teoretyczne zagadnienia regionalizacji, przedstawiono makroregiony turystyczne świata według UNWTO, opisano gospodarkę turystyczną w regionach, tworzenie regionalnych produktów turystycznych, omówiono podstawy tworzenia strategii rozwoju i zasady sterowania ruchem turystycznym. Publikacja zawiera liczne przykłady ilustrujące zagadnienia teoretyczne. Gandalf.com.pl
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9838 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9837.XXI.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11374.XXI.1 [Czytelnia B], 11375.XXI.1 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 281-297.
Podręcznik do nauczania przedmiotu regiony turystyczne na II stopniu studiów uzupełniających magisterskich na kierunku turystyka i rekreacja, zgodny z ministerialnymi standardami kształcenia (załącznik nr 108 do Rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z 12 lipca 2007 r.). Zawarto w nim teoretyczne zagadnienia regionalizacji, przedstawiono makroregiony turystyczne świata według UNWTO, opisano gospodarkę turystyczną w regionach, tworzenie regionalnych produktów turystycznych, omówiono podstawy tworzenia strategii rozwoju i zasady sterowania ruchem turystycznym. Publikacja zawiera liczne przykłady ilustrujące zagadnienia teoretyczne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14409 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14408.XXI.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15309.XXI.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Celem monografii jest stworzenie możliwości zaprezentowania wyników badań prowadzonych przez różne jednostki naukowe, uniwersytety, akademie i szkoły wyższe, dotyczące zarządzania produktem turystycznym, dziedzictwem kulturowym i kulinarnym różnych branż turystycznych. Publikacja jest zbiorem zarówno ujęć teoretycznych dotyczących zarządzania organizacjami i regionami turystycznymi, jak i analiz, ocen i badań walorów kulturowych, produktów turystycznych oraz zachowań wobec klienta.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16835.XX.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Tom Turystyka obejmuje artykuły z zakresu szeroko rozumianej turystyki, w tym geografii turyzmu w szczególności, zadedykowane Szanownemu Jubilatowi przez uznane autorytety naukowe związane z tą dziedziną wiedzy. Każdy z rozdziałów poprzedzony został cytatami z wybranych prac naukowych Profesora, nawiązujących do zagadnień zaprezentowanych w tej części tomu. Świadczą one o bardzo szerokich i wieloaspektowych zainteresowaniach oraz niezwykłej osobowości Jubilata.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12230.XX.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Niniejsza publikacja nie wyczerpuje obszernej problematyki dotyczącej rynku turystycznego. Podejmuje jednak szereg zagadnień, które przyczyniają się do lepszego zrozumienia funkcjonowania rynku turystycznego. Publikacja jest miejscem prezentacji różnych zagadnień z zakresu branży turystycznej (agroturystyki, produktu turystycznego, hotelarstwa, usług specjalistycznych, instytucji i organizacji wspomagających rozwój turystyki). Jest ona kolejną, dziesiątą już publikacją przygotowaną przez Katedrę Turystyki i Rekreacji Wydziału Zarządzania Politechniki Białostockiej, przy znaczącym udziale pracowników naukowych reprezentujących różne ośrodki akademickie w kraju.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13716.XX.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ekonomika turystyki i rekreacji / red. nauk. Aleksander Panasiuk. - Wyd. 2. zm. i rozsz. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2011. - 413, [1] s. : il. ; 24 cm.
(Turystyka)
Bibliogr. s. 400-409. Indeks.
"Ekonomika turystyki i rekreacji" to drugie zmienione wydanie cieszącej się dużym zainteresowaniem książki "Ekonomika turystyki" rozszerzonej o zagadnienia związane z rekreacją. Zawartość merytoryczna została podzielona na 13 rozdziałów, które można zgrupować w trzech częściach tematycznych. Pierwsza z nich przedstawia ogólne zagadnienia dotyczące podejmowanej problematyki, zarówno w ujęciu metodycznym, jak i dydaktycznym, wraz z określeniem miejsca turystyki i rekreacji w strukturze gospodarowania. W części drugiej przedstawiono najistotniejsze zagadnienia z ekonomiki turystyki i rekreacji, jakimi są elementy rynku usług turystycznych i rekreacyjnych. Część ostatnia dotyczy turystyki międzynarodowej oraz podstaw funkcjonowania przedsiębiorstw turystycznych i rekreacyjnych. Treść podręcznika została również dostosowana do najnowszych obowiązujących standardów nauczania Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego na kierunku turystyka i rekreacja. W pracy zawarto liczne przykłady z polskiej praktyki gospodarczej, słowniczek podstawowych terminów z angielskimi odpowiednikami, bogatą bibliografię oraz indeks rzeczowy. Każdy rozdział kończy krótkie podsumowanie oraz zestaw pytań kontrolnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11438 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11437.XX.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12659.XX.3 [Czytelnia B], 12658.XX.3 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Roczniki Wydziału Nauk Humanistycznych Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego T. 8)
Bibliogr. przy art.
W kolejnym numerze VIII zaprezentowany treści związane z ogólnie pojętą turystyką, także lokalną, regionalną, z ukierunkowaniem na turystykę na Wileńszczyźnie, Mazowszu, Podlasiu, Wołyniu i Podolu. Zwrócono także uwagę na współpracę transgraniczną w euroregionach. Ważnym aspektem opracowania była również turystyka kulturowa i wiejska.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12535.XX.1.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ekonomika turystyki kulturowej / Adam E. Szczepanowski. - Warszawa : Difin, 2015. - 305 s. : il. ; 23 cm.
Bibliogr. s. 291-305.
Podstawowym celem opracowania jest ukazanie turystyki kulturowej w jej ekonomicznym wymiarze, począwszy od zagadnień megaekonomicznych, poprzez makroekonomiczne, a skończywszy na zagadnieniach mikroekonomicznych związanych z produktami turystyki kulturowej, które powstają w przedsiębiorstwach turystycznych. Autor omówił najistotniejsze czynniki, które wpływają na podaż, popyt i kształtowanie cen produktów na rynku turystyki kulturowej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.15087 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.15086.XX.1.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15986.XX.1.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Ekonomiczne Problemy Usług, ISSN 1896-382X ; nr 75)
Reforma administracyjna oraz decentralizacja władzy w Polsce wpłynęły na wykreowanie nowej roli samorządów terytorialnych, które przejęły odpowiedzialność za swój rozwój. W nowych, rynkowych uwarunkowaniach, samorządy nie mogą ograniczać się do tradycyjnych form dostarczania usług publicznych społecznościom lokalnym, lecz powinny podejmować działania promarketingowe ukierunkowane na odbiorcę i jego potrzeby. Niniejsza publikacja Zeszytów Naukowych jest próbą przybliżenia tej różnorodnej tematyki. Składa się z sześciu części, do których należą: marka i wizerunek regionu, partnerstwo w kreowaniu produktu terytorialnego, narzędzia marketingu terytorialnego, komunikacja marketingowa jednostek samorządu terytorialnego, e-urząd i rola personelu w obsłudze interesantów, marketing polityczny. (ze wstępu)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12851.XIII.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Monografia składa się z czterech głównych rozdziałów przedstawiających odrębne dziedziny rozwoju turystyki, które w zasadniczy sposób wiążą się ze sobą przez odniesienie do nowych aspektów jej oddziaływania na świecie: - W rozdziale pierwszym podjęto próbę przedstawienia najważniejszych problemów związanych z ruchem turystycznym. Poza postawieniem kwestii dotyczących migracji turystycznych, wiele uwagi poświecono zagranicznemu ruchowi turystycznemu na świecie na przełomie XX i XXI wieku oraz wpływom pochodzącym z turystyki. - Rozdział drugi dotyczy polityki turystycznej w kształtowaniu produktu i wizerunku turystycznego m.in. obiektów światowego dziedzictwa kulturowego UNESCO. Zagadnienia te rozważane są na przykładzie Francji, Wielkiej Brytanii, Ukrainy oraz Polski a w niej głównie Krakowa. - Rozdział trzeci zawiera prace dotyczące: walorów przyrodniczych, rozwoju geoturystyki na obszarach parków narodowych w USA oraz zmian, jakie zachodzą w przyrodzie pod wpływem działalności człowieka. - Rozdział czwarty, końcowy jest przede wszystkim poświęcony regionowi świętokrzyskiemu, jego walorom przyrodniczym i kulturowym, zagospodarowaniu turystycznemu, strukturze i wykorzystaniu bazy noclegowej, dostępności do obiektów rekreacyjno-sportowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10902.XX.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Turystyka)
Bibliogr. s. 372-378. Indeks.
Na rynku turystycznym i rekreacyjnym panuje silna konkurencja powodująca, że firma oraz destynacja turystyczna, aby przetrwać musi zaproponować turystom ofertę gwarantującą dodatkową wartość. Stworzenie tej wartości jest możliwe tylko przy pełnym zrozumieniu zasad obowiązujących na rynku oraz znajomości narzędzi stosowanych w marketingu, w tym promocji. Autorzy podręcznika przybliżają czytelnikowi te zagadnienia, omawiając: podstawy teorii marketingu usług turystycznych i rekreacyjnych oraz obszarów turystycznych; rynek usług turystycznych i rekreacyjnych; zachowania klientów na tym rynku; elementy marketingu-mix (5P); marketing terytorialny w turystyce; markowy produkt turystyczny; nowoczesne instrumenty komunikacji marketingowej; marketing relacji w turystyce i rekreacji; badania marketingowe i tworzenie strategii marketingowych w przedsiębiorstwach turystycznych i rekreacyjnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13077 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13076.XX.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14159.XX.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
E-book
W koszyku
Marketing w turystyce i rekreacji / redakcja naukowa Aleksander Panasiuk ; autorzy Małgorzata Januszewska [i in.]. - EPUB został przygotowany na podstawie wydania papierowego z 2013 r. (wyd. I). - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2013. - 381 s. : il. ; 24 cm.
(Turystyka)
Do udostępniania na czytniku e-book.
Bibliogr. s. 372-378. Indeks.
Na rynku turystycznym i rekreacyjnym panuje silna konkurencja powodująca, że firma oraz destynacja turystyczna, aby przetrwać musi zaproponować turystom ofertę gwarantującą dodatkową wartość. Stworzenie tej wartości jest możliwe tylko przy pełnym zrozumieniu zasad obowiązujących na rynku oraz znajomości narzędzi stosowanych w marketingu, w tym promocji. Autorzy podręcznika przybliżają czytelnikowi te zagadnienia, omawiając: podstawy teorii marketingu usług turystycznych i rekreacyjnych oraz obszarów turystycznych; rynek usług turystycznych i rekreacyjnych; zachowania klientów na tym rynku; elementy marketingu-mix (5P); marketing terytorialny w turystyce; markowy produkt turystyczny; nowoczesne instrumenty komunikacji marketingowej; marketing relacji w turystyce i rekreacji; badania marketingowe i tworzenie strategii marketingowych w przedsiębiorstwach turystycznych i rekreacyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. E.78.XX.5 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Ekonomiczne Problemy Usług, ISSN 1896-382X ; nr 86)
W serii gł.: ISSN 1640-6818 ; nr 701.
Tematyka rynku turystycznego, a szczególnie popytu turystycznego, jest przedmiotem opracowań naukowych pięciotomowego wydania "Zeszytów Naukowych Uniwersytetu Szczecińskiego" serii Ekonomiczne Problemy Usług przygotowanych przez przedstawicieli najważniejszych ośrodków naukowych w Polsce zajmujących się zagadnieniami turystyki, zwłaszcza w obszarze nauk ekonomicznych. Tom V "Podaż turystyczna jako determinanta kształtowania popytu turystycznego" obejmuje zagadnienia produktu turystycznego, produktu turystyki wiejskiej oraz funkcjonowania przedsiębiorstw turystycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13448.XX.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Ekonomiczne Problemy Usług, ISSN 1896-382X ; nr 83)
W serii gł. : nr 698.
Tematyka rynku turystycznego, a szczególnie popytu turystycznego, jest przedmiotem opracowań naukowych pięciotomowego wydania "Zeszytów Naukowych Uniwersytetu Szczecińskiego" serii Ekonomiczne Problemy Usług przygotowanych przez przedstawicieli najważniejszych ośrodków naukowych w Polsce zajmujących się zagadnieniami turystyki, zwłaszcza w obszarze nauk ekonomicznych. Tom II "Popyt turystyczny. Uwarunkowania" dotyczy determinant popytu turystycznego w aspekcie ogólnym, determinant popytu w aspekcie form i rodzajów turystyki oraz zagadnienia współzależności uwarunkowań popytu i podaży turystycznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13453.XX.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsza publikacja składa się z czterech części, z których każda obejmuje inny aspekt funkcjonowania współczesnej Europy oraz inny obszar jej wyzwań. Autorzy chcieli przedstawić w ten sposób różnorodność, często powiązanych ze sobą zagadnień, ukazując płaszczyznę polityczną, wymiar społeczny oraz gospodarczy, ze szczególnym uwzględnienim działań w zakresie turystyki. Ze względu na fakt, że monografia ukazuje Europę jako niezwykle interesujący przedmiot badań o charakterze interdyscyplinarnym, wierzymy, że sięgający po tę lekturę, niezależnie od zainteresowań i dyscyplin naukowych, które reprezentują, znajdą w niej bogaty, wieloobszarowy obraz Polski i jej miejsca we współczesnej Europie, problemów z jakimi musi sie zmierzyć oraz wyzwań, które przed nią stoją.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16967.XII.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podstawy turystyki / Janusz Czerwiński. - Wyd. 3. - Warszawa : CeDeWu, 2015. - 365, [1] s. : il. ; 24 cm.
Bibliogr. s. 349-354, wykaz aktów prawnych s. 363-364.
Zawarte w podręczniku treści są wprowadzeniem do zagadnień turyzmu jako zjawiska zarówno społecznego, związanego najogólniej mówiąc z podróżowaniem, jak i zjawiska gospodarczego, związanego z organizacją tych podróży i goszczeniem podróżnych. W podręczniku omówiono podstawowe pojęcia i definicje odnoszące się do turystyki, także związki turystyki z pokrewnymi formami spędzania czasu wolnego. Sporo miejsca poświęcono historii turystyki, szczególnie turystyki polskiej oraz turystyki amerykańskiej, której bezpośredni wpływ na współczesne oblicze turystyki światowej trudno przecenić. Omówiono główne uwarunkowania i czynniki rozwoju współczesnej turystyki, w tym zwłaszcza walory turystyczne, decydujące o motywach i formach podejmowanych podróży turystycznych, Opisane zostały zarówno współczesne funkcje turystyki, a także dysfunkcje i liczne zagrożenia związane z turystyką. Główna część tekstu skupia uwagę Czytelnika na opisie rodzajów i form współczesnej turystyki oraz na jej organizacji, a także na wskazaniu aktualnych tendencji w ruchu turystcznym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.15036.XX.1.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.15035.XX.1.1 [Czytelnia B], 15924.XX.1.1 [Czytelnia B] (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej