Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(68)
Forma i typ
Książki
(67)
Publikacje naukowe
(16)
Publikacje fachowe
(6)
Publikacje dydaktyczne
(4)
E-booki
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(59)
dostępne
(35)
nieokreślona
(6)
wypożyczone
(5)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(9)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(32)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(62)
Filia Radzyń Podlaski. Wypożyczalnia
(1)
Filia Radzyń Podlaski. Czytelnia
(1)
Autor
Ogrodzka-Mazur Ewa
(7)
Szuścik Urszula
(7)
Magda-Adamowicz Marzenna
(3)
Błażejewski Wojciech
(2)
Cęcelek Grażyna
(2)
Głowala Agnieszka
(2)
Kopaczyńska Iwona
(2)
Kupisiewicz Czesław (1924- )
(2)
Minczanowska Aleksandra
(2)
Nyczaj-Drąg Mirosława
(2)
Ogrodnik Joanna
(2)
Przybyła Ewa
(2)
Ruszaj Zbigniew
(2)
Szafrańska-Gajdzica Anna
(2)
Tomaszewska Liliana
(2)
Wiśniewska Ewa (pedagog)
(2)
Baryluk Marzena
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Białas Marcin (pedagog)
(1)
Bielecki Jan (1945- )
(1)
Bochenek Anna (pedagog)
(1)
Bodasińska Anna
(1)
Braun Katarzyna
(1)
Camarda Sylwia
(1)
Cieśleńska Beata
(1)
Czerniawska Ewa
(1)
Daszykowska Jadwiga
(1)
Dyrda Jolanta
(1)
Dziamska Dorota
(1)
Franczyk Anna
(1)
Fuks Agata
(1)
Gajdzica Anna
(1)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(1)
Herbst Mikołaj (1973- )
(1)
Izdebski Zbigniew
(1)
Izdebski Zbigniew (1956- )
(1)
Jacewicz Agata
(1)
Jaślikowska-Sadowska Teresa
(1)
Juszczyk Stanisław (1951- )
(1)
Kataryńczuk-Mania Lidia
(1)
Klim-Klimaszewska Anna
(1)
Klus-Stańska Dorota
(1)
Kocór Maria
(1)
Komosińska Krystyna
(1)
Konarzewski Krzysztof (1948- )
(1)
Kosiba Grażyna
(1)
Kostkiewicz Janina
(1)
Kostyło Piotr (1963- )
(1)
Kowalewska Anna
(1)
Kowalewska Anna (pedagog)
(1)
Kowalik Stanisław (1947- )
(1)
Krajewska Katarzyna (pedagog)
(1)
Kruszewski Krzysztof (1939- )
(1)
Kubiak-Szymborska Ewa
(1)
Kubińska Zofia (1950- )
(1)
Kubów Stefan (1948- )
(1)
Kusiak Krystyna
(1)
Kwaśniewska Grażyna
(1)
Ledzińska Maria
(1)
Liwo Helena
(1)
Materny Katarzyna
(1)
Miller Piotr
(1)
Montessori Maria (1870-1952)
(1)
Muchacka Bożena (1953- )
(1)
Myszkowska-Litwa Marta (1975- )
(1)
Nowakowska-Buryła Ilona
(1)
Oelszlaeger-Kosturek Beata
(1)
Olczak Agnieszka
(1)
Olczak-Baran Katarzyna
(1)
Piech Krzysztof
(1)
Piekarski Jacek (nauki społeczne)
(1)
Przetacznik-Gierowska Maria (1920-1995)
(1)
Rozmus Andrzej
(1)
Rynio Alina (1954- )
(1)
Róg Tomasz (filolog)
(1)
Saran Jan
(1)
Sas-Nowosielski Krzysztof (1966- )
(1)
Skalski Dariusz (1960- )
(1)
Sowiński Andrzej J
(1)
Staniów Bogumiła
(1)
Stawinoga Renata
(1)
Stokowska-Zagdan Elżbieta
(1)
Strzyżewski Stanisław (1922-2013)
(1)
Swoboda Ewa (matematyk)
(1)
Szczepska-Pustkowska Maria
(1)
Szempruch Jolanta
(1)
Sztejnberg Aleksander
(1)
Wagner Jarosław
(1)
Waloszek Danuta (1947- )
(1)
Waltoś Stanisław (1932- )
(1)
Wawro Franciszka Wanda (1950- )
(1)
Wawrzak-Chodaczek Mirosława
(1)
Woynarowska Barbara
(1)
Woynarowska Barbara (1940- )
(1)
Woynarowska-Sołdan Magdalena
(1)
Włodarski Ziemowit (1925-2014)
(1)
Zalewska-Bujak Małgorzata
(1)
Zawadzka Elżbieta (1943- )
(1)
Zielińska Ewa (pedagog)
(1)
woźnicka Elżbieta
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(11)
2010 - 2019
(48)
2000 - 2009
(8)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(20)
1901-2000
(1)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
Kraj wydania
Polska
(68)
Język
polski
(66)
angielski
(1)
portugalski
(1)
Odbiorca
Rodzice
(4)
Szkoły wyższe
(4)
Nauczyciele
(3)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Pedagodzy
(1)
Przedszkola
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
NAUCZYCIELE
(11)
Nauczyciele
(9)
NAUCZANIE
(6)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(5)
Nauczanie początkowe
(5)
Metody nauczania
(4)
Nauczanie
(4)
Wychowanie przedszkolne
(4)
Kreatywność
(3)
NAUCZYCIELE WYCHOWANIA FIZYCZNEGO
(3)
PEDAGOGIKA
(3)
Uczniowie
(3)
WYCHOWANIE
(3)
WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE
(3)
BIBLIOTEKI SZKOLNE
(2)
DZIECKO
(2)
EDUKACJA ZDROWOTNA
(2)
Kształcenie
(2)
Kształcenie integracyjne
(2)
NAUCZYCIELE AKADEMICCY
(2)
NAUCZYCIELE NAUCZANIA POCZĄTKOWEGO
(2)
Nauczanie języków obcych
(2)
OŚWIATA
(2)
PEDAGODZY
(2)
PEDAGOGIKA WCZESNOSZKOLNA
(2)
PSYCHOLOGIA WYCHOWAWCZA
(2)
UCZNIOWIE
(2)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(2)
WYCHOWANIE FIZYCZNE
(2)
Wychowanie
(2)
BIBLIOTERAPIA
(1)
COVID-19
(1)
DZIECKO ZDOLNE
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Edukacja muzyczna
(1)
Edukacja prozdrowotna
(1)
Efektywność nauczania
(1)
Emisja głosu
(1)
Etyka
(1)
Filozofia
(1)
Higiena szkolna
(1)
Innowacje pedagogiczne
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
KATOLICKI UNIWERSYTET LUBELSKI JANA PAWŁA II
(1)
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA
(1)
KOMUNIKACJA MIĘDZYKULTUROWA
(1)
KOMUNIKACJA SPOŁECZNA
(1)
KSZTAŁCENIE USTAWICZNE
(1)
Kompetencje medialne
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Kompetencje zawodowe
(1)
Kształcenie nauczycieli
(1)
Kultura fizyczna
(1)
Kunowski, Stefan (1909-1977)
(1)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
MYŚLENIE TWÓRCZE
(1)
Matematyka
(1)
Media społecznościowe
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Muzyka (przedmiot szkolny)
(1)
Myślenie matematyczne
(1)
MŁODZIEŻ
(1)
NAUCZANIE na ODLEGŁOŚĆ
(1)
NAUCZYCIELE PRZEDSZKOLI
(1)
NIEMIEC, JERZY (1932- )
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Nauczyciele języków
(1)
Nauczyciele muzyki
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
ONTOGENEZA
(1)
Ontogeneza
(1)
PEDAGOGIKA SPOŁECZNA
(1)
PEDEUTOLOGIA
(1)
POSTAWY
(1)
PROGRAMY WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO
(1)
Pedagogika
(1)
Pedagogika muzyki
(1)
Pedagogika przedszkolna
(1)
Pedagogika wczesnoszkolna
(1)
Pedeutologia
(1)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(1)
Praca pozalekcyjna
(1)
Praktyki pedagogiczne
(1)
Psychoterapia
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Rozwój psychospołeczny
(1)
Rytmika
(1)
STUDENCI
(1)
SZKOLNICTWO WYŻSZE
(1)
Społeczeństwo
(1)
Studenci
(1)
Szkolnictwo
(1)
Temat: czas
2001-
(7)
2001-0
(5)
1989-
(4)
1801-
(1)
1901-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
BIAŁA PODLASKA (woj. lubelskie ; okręg)
(1)
LUBLIN (woj. lubelskie)
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(13)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(5)
Podręcznik
(4)
Opracowanie
(3)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(2)
Poradnik
(2)
Antologia
(1)
KSIĘGI PAMIĄTKOWE
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Monografia
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
Podręcznik akademicki
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Wykład
(1)
ĆWICZENIA i ZADANIA dla SZKÓŁ WYŻSZYCH
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(26)
Kultura fizyczna i sport
(4)
Językoznawstwo
(2)
Psychologia
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Matematyka
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Słowo kluczowe
nauczyciel
(54)
szkoła
(15)
uczeń
(15)
wychowanie
(12)
nauczyciele
(11)
dzieci
(10)
edukacja
(10)
edukacja wczesnoszkolna
(10)
kształcenie
(7)
pedagogika
(7)
wychowanie fizyczne
(7)
dydaktyka
(6)
niepowodzenia szkolne
(6)
rodzina
(5)
uczenie się
(5)
metody nauczania
(4)
rodzice
(4)
szkolnictwo wyższe
(4)
cele kształcenia
(3)
kompetencje zawodowe
(3)
kreatywność
(3)
nauczanie
(3)
nauczyciel akademicki
(3)
pedagogika wczesnoszkolna
(3)
przedszkole
(3)
wychowawca
(3)
zasady nauczania
(3)
awans zawodowy
(2)
biblioteka szkolna
(2)
biblioterapia
(2)
dokształcanie
(2)
edukacja przedszkolna
(2)
edukacja zdrowotna
(2)
formy kształcenia
(2)
komunikacja
(2)
komunikacja interpersonalna
(2)
kształcenie ustawiczne
(2)
młodzież
(2)
niepełnosprawność
(2)
nierówności edukacyjne
(2)
osobowość
(2)
oświata
(2)
pandemia
(2)
pedagog
(2)
pedeutologia
(2)
program kształcenia
(2)
program nauczania
(2)
promocja zdrowia
(2)
psychologia
(2)
rozwój biologiczny
(2)
samokształcenie
(2)
socjalizacja
(2)
specjalne potrzeby edukacyjne
(2)
społeczeństwo
(2)
studenci
(2)
trudności wychowawcze
(2)
uczniowie
(2)
wychowanie przedszkolne
(2)
wychowanie w rodzinie
(2)
środki kształcenia
(2)
środowisko szkoły
(2)
ADHD
(1)
HIV
(1)
NLP
(1)
Unia Europejska
(1)
aksjologia
(1)
aktywność
(1)
aktywność fizyczna
(1)
aktywność ruchowa
(1)
arteterapia
(1)
autokreacja
(1)
autyzm
(1)
badania pedagogiczne
(1)
bibliotekarstwo
(1)
budżet
(1)
choroby narządu głosu
(1)
czas wolny
(1)
czynniki środowiskowe
(1)
czytelnik
(1)
człowiek
(1)
diagnoza
(1)
dialog edukacyjny
(1)
dialog wychowawczy
(1)
dojrzałość szkolna
(1)
doskonalenie zawodowe
(1)
dydaktyka mediów
(1)
dysfunkcja słuchu
(1)
e-learning
(1)
edukacja czytelnicza
(1)
edukacja dorosłych
(1)
edukacja dzieci
(1)
edukacja kulturalna
(1)
edukacja matematyczna
(1)
edukacja międzykulturowa
(1)
edukacja muzyczna
(1)
edukacja regionalna
(1)
edukacja szkolna
(1)
edukacja teatralna
(1)
edukacja zdalna
(1)
edukacja środowiskowa
(1)
68 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 265-280.
Celem publikacji jest ukazanie teoretycznych i praktycznych powiązań między pedagogiką ogólną a teorią i praktyką dydaktyczną zarówno w sferze możliwości, jak i praktycznych realizacji. Książka podzielona jest na dwie części. W części pierwszej zamieszczono teksty zawierające teoretyczne rozważania na temat związków pedagogiki ogólnej z teorią i praktyką dydaktyczną oraz norm dydaktycznych, wartości w pedagogice, innowacyjności jako kategorii ogólnopedagogicznej, badań nad praktyką procesu kształcenia, inspiracji, kultury pedagogicznej oraz o przyczynach i trudnościach w upowszechnianiu wiedzy pedagogicznej. Druga część dostarcza głównie analiz opartych na badaniach empirycznych autorów. Czytelnik odnajdzie tu teksty poświęcone: wychowaniu intelektualnemu, wychowaniu do twórczości, pedagogicznej idei podmiotowości i partnerstwa oraz indywidualizacji w praktyce kształcenia wczesnoszkolnego, użyteczności wiedzy ogólnopedagogicznej w działalności pedagogów i nauczycieli, konstruowaniu i badaniu programów kształcenia w szkole wyższej oraz kształceniu i wychowaniu teatralnemu młodzieży w procesie edukacji kulturalnej. Zamieszczne w pracy teksty mogą być źródłem wiedzy skłaniającej Czytelnika do przemysleń, krytycznej analizy, dyskusji oraz dalszych praktyk badawczych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12297.IV.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 104-106 oraz przy tematach.
Publikacja przygotowana do programu ćwiczeń z przedmiotu "Dydaktyka ogólna". Materiał zawiera 12 tematów, z których każdy został podzielony na mniejsze podtematy, co umożliwia podział grupy ćwiczeniowej na zespoły. Zaproponowany układ treści obliguje grupę do pacy i współpracy. Każdy z podtematów zawiera pytania kontrolne, umożliwiające wspólne podsumowanie zajęć, a także zagadnienia do samodzielnego opracowania. Zakładanym efektem ćwiczeń jest umiejętność dyskusji i łączenia treści ćwiczeń przez studentów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13807 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13805.V.4 [Wypożyczalnia B], P.13806.V.4 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14769.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 379-393 i przy rozdz. Indeksy.
Znakomity podręcznik niezbędny do nauki, pracy dydaktycznej i w codziennym życiu prezentuje: rozwój biologiczny, zdrowie i potrzeby ucznia/wychowanka w różnych okresach życia; ochrona i promocja zdrowia nauczyciela/wychowawcy; zdrowotne aspekty środowiska szkoły i organizacji procesu kształcenia; zagadnienia dotyczące ludzi dorosłych oraz starzenia się i starości.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9875.III.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11461.III.2 [Czytelnia B], 11462.III.2 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Materiały z konf., 15 grudnia 2009 r., Lublin.
Bibliogr. przy niektórych ref.
Publikacja jest próbą przybliżenia historycznych i aktualnie istniejących podejść do tytułowego zagadnienia. Traktując ja jako efekt spotkania z osobami sytuującymi swoje poszukiwania wokół pedagogiki uniwersyteckiej zarówno na gruncie historii wychowania, dydaktyki, pedeutologii, biografistyki, pedagogiki ogólnej i chrześcijańskiej, pedagogiki zdrowia, filozofii czy prawa, mamy nadzieję, że zainicjuje ona systematyczną i krytyczną wymianę myśli i doświadczeń w tej dziedzinie. (ze Słowa wprowadzającego)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14361.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wokół podstawowych zagadnień pedeutologii / Grażyna Cęcelek. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2023. - 259, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 236-259.
Autorka dokonała analizy problematyki obejmującej dwa podstawowe obszary: proces kształtowania się myśli pedeutologicznej na przestrzeni dziejów oraz proces ewolucji roli nauczyciela – w celu ukształtowania u czytelników refleksyjnego nastawienia do wiedzy o pedeutologii jako znaczącej subdyscyplinie pedagogiki oraz o specyfice zmieniającej się w szybkim tempie rzeczywistości społeczno-edukacyjnej stanowiącej przestrzeń pracy współczesnego nauczyciela. Przedstawione przemyślenia, wątpliwości i kwestie dyskusyjne nastawione są na zachęcenie czytelnika do rozważań nad zawodem nauczyciela we współczesnym świecie oraz nad specyfiką procesu edukacji i wychowania młodego pokolenia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.18702.V.5 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22760.V.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22759.V.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
CD zawiera przykładowe scenariusze zajęć dydaktyczno-terapeutycznych, wybrane karty pracy oraz pomoce dydaktyczne wykorzystywane w pracy dydaktyczno-terapeutycznej z dziećmi w wieku przedszkolnym, pliki pdf.
Do książki dołączona płyta CD o tej samej sygnaturze.
Bibliografia na stronach 253-[255].
Opracowanie obejmuje szeroko pojętą pracę terapeutyczną z dziećmi w wieku przedszkolnym. W pierwszej części książki znajdują się materiały, przy pomocy których można przeprowadzić wstępną diagnozę dziecka. Druga część opracowania zawiera przykładowe opisy przypadków oraz programy terapeutyczne dostosowane do określonego przez terapeutę poziomu. W trzeciej części zawarte są wskazówki dla nauczyciela dotyczące planowania pracy dydaktyczno-terapeutycznej oraz przykładowe indywidualne plany pracy terapeutycznej. Część czwarta książki zawiera podsumowanie pracy terapeutycznej. Znajdują się tu przykładowe opinie wydawane o dziecku i opisy jego postępów. W piątej i szóstej części autorki umieściły przykładowe scenariusze zajęć dydaktyczno-terapeutycznych, przyporządkowane do danego poziomu, oraz zestawy pomocy dydaktycznych i karty pracy, opracowane i wykorzystywane przez autorki w codziennej pracy z dziećmi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 22591.III.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22590.III.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okł.: Bliżej przedszkola.
Bibliografia strony: 247-254.
Książka została opracowana w oparciu o badania naukowe, korzystając z szerokiej wiedzy pedagogicznej z ostatnich dwudziestu lat. Pomaga w zrozumieniu, co należy rozwijać w dziecięcym umyśle, by dziecko łatwiej przyswajało wiedzę, a także jak należy uczyć, by dzieci mogły usprawniać swoje umiejętności matematyczne. Zawarte w niej wskazówki ułatwiają nauczycielom realizację programu nauczania w sprawny oraz dobrze zorganizowany sposób. Książka daje możliwość podniesienia jakości prowadzonych zajęć, a także dodatkowego zainteresowania dziecka matematyką.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22569.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 22568.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony: 203-210. Indeksy.
Niniejsza książka jest próbą teoretycznego podjęcia zagadnienia wykluczania i przedstawienia z perspektywy filozoficznej czterech problemów, jakie zarysowują się czy wręcz narzucają w trakcie lektury Wykluczania autorstwa Zbigniewa Kwiecińskiego. Kończąc wprowadzenie do książki raportu z badań longitudinalnych dotyczących wykluczania uczniów z dostępu kultury symbolicznej toruński socjolog edukacji napisał: Pozostaje ona [ta książka przyp. P. K.] raportem z badań empirycznych, w którym świadomie nie podejmuję szeregu cisnących się pytań teoretycznych, ideologicznych i praktycznych o źródła nierówności społecznych pośredniczonych poprzez szkolnictwo, o ocenę ich funkcjonalności czy niesprawiedliwości, o możliwości powszechnego wyrównywania szans dostępu do kultury symbolicznej z udziałem edukacjidostępnej przez całe życie *1.Następnie, w ostatnim zdaniu wprowadzenia, autor zwrócił się z wyraźnym apelem do czytelników: Niechże ten raport pozostanie źródłem dla dyskusji i stawiania pytań bardziej, niż gotową na nie odpowiedzią *2 .W niniejszej książce zatytułowanej Wykluczanie jako problem filozofii edukacji autor podejmuje dyskusję na ten temat i stawia kilka istotnych z filozoficznego punktu widzenia pytań. Wykluczanie należy do najbardziej eksploatowanych heurystycznie pojęć współczesnej socjologii, pedagogiki i politologii.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19868.V.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 19867.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 309-321 oraz przy pracach.
Praktyka edukacji muzycznej w Polsce i Europie jako dziedzina służąca młodemu pokoleniu do poznawania dorobku kultury muzycznej i dająca podstawy do świadomego i aktywnego kontaktowania się z nim, jest przedmiotem troski środowiska psychologów, pedagogów, muzykologów, rozumiejących niepowtarzalne wartości aktywnego uprawiania muzyki dla rozwoju osobistego i kultury każdego człowieka. Realia dzisiejszej szkoły oraz życia społecznego i obyczajowego, jak również badania sondażowe wskazują na silną potrzebę zajmowania się muzyką przez młode pokolenie. Ta naturalna potrzeba młodych zderza się z brakiem narzędzi do rozumienia przez nich muzyki, warunków do przeżywania estetycznego i emocjonalnego muzyki, wynikającym z niedostatków w systemie kształcenia i nauczania muzyki w szkołach oraz w przygotowaniu nauczycieli.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22495.V.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22494.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na stronie tytułowej: Association Montessori Internationale. Na stronie redakcyjnej: Publikacja wydana we współpracy z Fundacją Villa Montessori.
Bibliografia prac Marii Montessori na stronach 133-[135].
Dziecko w społeczeństwie i w świecie to wybór tekstów, przemówień i wywiadów udzielonych przez Marię Montessori, pogrupowanych w sześć obszarów tematycznych. Autorka zwraca się do rodziców i nauczycieli, dzieli się swoimi spostrzeżeniami na temat nabywania wiedzy przez dzieci i roli, jaką w tym procesie odgrywają dorośli. Kreśli obraz cech i kompetencji, jakie powinien mieć idealny nauczyciel. Pokazuje, jak nieostrożne działanie dorosłego może przerwać koncentrację dziecka i zniweczyć efekty samodzielnej edukacji. Maria Montessori wyjaśnia także szczegóły swojej metody, zapoczątkowanej w Case dei Bambini – Domach Dzieci, oraz zwraca uwagę na błędy przy próbach jej bezrefleksyjnego powielania. W kolejnych częściach książki autorka dzieli się także swoimi poglądami na sprawy nieco ogólniejsze, jak kształt systemu edukacji czy miejsce człowieka w świecie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22311.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22310.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy pracach.
W 13 już tomie zostały zaprezentowane trzy wątki tematyczne. Pierwszy związany jest z wyzwaniami i dylematami edukacji małego dziecka, kolejny odnosi się do działań obejmujących etap nauczania początkowego, a ostatni nawiązuje bezpośrednio do pracy samego nauczyciela.Część pierwsza nosi tytuł Edukacja małego dziecka – nowe wyzwania, stare dylematy. Prezentowane w niej teksty ukazują istotne problemy i potrzeby, przed którymi stoją instytucje oświatowe wspierające i stymulujące rozwój dziecka od 6. miesiąca do 6. roku życia. Okres ten w życiu człowieka determinuje całe jego późniejsze życie. Tym bardziej zatem należy położyć szczególny nacisk na przestrzeganie wszelkich wymogów higienicznych, przestrzennych i personalnych, aby świadczone w tych instytucjach usługi były na najwyższym poziomie. Kluczowe są również zagadnienia związane z metodyką pracy z małymi dziećmi, gdzie w sposób szczególny powinno się akcentować potrzebę realizacji konstruktywistycznego modelu, w którym nauczanie podające zostaje zastąpione poszukiwaniem wiedzy, otoczenie podmiotu uczącego się wyposażone jest w narzędzia do aktywnego tworzenia nowej wiedzy i umiejętności, a nie ją podaje, oraz w którym praca indywidualna zostaje zastąpiona pracą w grupie i dla grupy, aby osiągnąć zadowalające wszystkich efekty. Praca grupowa jest bowiem znaczącym elementem funkcjonowania nowoczesnego społeczeństwa. Należy zadbać o podtrzymanie w dzieciach wewnętrznej motywacji do zdobywania i poznawania otaczającego świata, a więc trzeba zredefiniować rolę nauczyciela i wyzwolić w nim potrzebę samokształcenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18556.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie przy pracach.
Tom 17 serii Edukacja małego dziecka, zatytułowany Sytuacja społeczna dzieci w rodzinie, przedszkolu i szkole , prezentuje kolejne rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka. W sytuacji zachodzących zmian społecznych zagadnienie kompetent­nego zachowania się dziecka w relacjach międzyludzkich staje się ważnym tematem i wyzwaniem współczesnej edukacji – ze względu na jej istotne znaczenie w procesie socjalizacji i kulturyzacji młodego pokolenia. W licznych opracowaniach z zakresu psychologii społecznej i socjologii akcentuje się podejście, zgodnie z którym dziecko bierze czynny udział w tworzeniu części układu sieci związków społecznych, składających się na określone poziomy „złożoności społecznej”. Ich cechą charakterystyczną jest [...] podwójna dialektyka – między właściwościami jednostek i interakcji z jednej strony oraz między interakcjami i związkami z drugiej, z dwustronnymi przyczynowo-skutkowymi wpływami w każdym przypadku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21839.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie przy pracach.
Tom 18 serii "Edukacja małego dziecka", zatytułowany "Wsparcie pedagogiczne w trudnych sytuacjach społecznych i edukacyjnych", prezentuje kolejne rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka. Tym   zagadnieniom   w   głównej   mierze   poświęcony   został   aktualny 18 tom „Edukacji małego dziecka”, w którym autorzy poszczególnych tekstów zwrócili szczególną uwagę na następujące kwestie: kategorie zmarginalizowane i nieobecne w edukacji małego dziecka; wsparcie psychologiczne i pedagogiczne dzieci, nauczycieli i rodziców w trudnych sytuacjach społecznych i edukacyjnych; zmiany we współczesnej edukacji małego dziecka – w tym na sytuację dziecka i nauczyciela w procesie oceniania i jego psychospołeczne konsekwencje; - zmiany społeczne warunkujące przekształcenia w instytucjach wspierających rozwój i wychowanie małych dzieci; twórczość i kreatywność jako niezbędne komponenty warunkujące prawidłowy, całościowy rozwój dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22663.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografie Wydziału Pedagogiki i Psychologii Wyższej Szkoły Ekonomii i Innowacji w Lublinie.)
Na grzb. odmienny tyt. serii: Monografie WSEI.
Bibliogr. przy pracach.
Publikacja prezentuje wielostronne ujęcie problematyki studenckiej, pogłębiając izwracając uwagę na problem edukacji uczelnianej ukierunkowanej na podmiotowość studenta wraz z kontekstem sytuacyjnym nabywania przez niego kompetencji. W ten sposób powstała pozycja wydawnicza dotycząca istotnych problemów jakościowych edukacji wszkole wyższej, jak też czynników otoczenia uczelnianego ispołecznego, stanowiącego obiektywne warunki nauki studenta. Jest niewątpliwie dobrym kompendium wiedzy ofunkcjonowaniu współczesnej szkoły wyższej i tendencjach jego przemian. Wskazuje też na tkwiące wuczelniach wyższych zasoby kształtowania osobowości studenta wnawiązaniu do sugestii wynikających z raportów edukacyjnych ozasięgu transnarodowym. W sytuacji niedostatku refleksji teoretycznej i badań dotyczących szkolnictwa wyższego, niniejsza pozycja wydawnicza ma wartość szczególną, budząc refleksję nad celami i szansami kształcenia, zachęcając do dalszej dyskusji nad nabrzmiałymi dziś problemami edukacji na poziomie wyższym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12614.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prezentowana publikacja jest jedną z niewielu na rynku wydawniczym, które w tak kompleksowy i gruntowny sposób omawiają zagadnienia związane z karierą naukową w Polsce. Interdyscyplinarne podejście w opisie zjawisk związanych z awansem naukowym pozwoliło na uchwycenie wielu determinujących czynników zarówno o charakterze prawnym, jak i społecznym, ekonomicznym czy historycznym. Dodatkową zaletą opracowania jest umiejscowienie polskiej nauki w szerszym, międzynarodowym kontekście. Autorzy omawiają najbardziej istotne zagadnienia związane z rozwojem naukowym, m.in. prawo o szkolnictwie wyższym, bariery w modelowaniu kariery naukowej, aspekty społeczno-ekonomiczne kariery naukowej oraz warunki rozwijania przedsiębiorczości wśród kadry naukowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13101.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Biomedyczne podstawy rozwoju i edukacji / Barbara Woynarowska, Anna Kowalewska, Zbigniew Izdebski ; współpraca Magdalena Woynarowska. - Wydanie drugie. - Warszawa : PWN, copyright 2021. - 395, [1] strona : ilustracje, wykresy ; 29 cm.
Na stronie tytułowej i okładce: Nowe wydanie.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 363-378. Indeksy.
Biomedyczne podstawy rozwoju i wychowania to podręcznik stanowiący kompendium wiedzy na temat: Rozwoju biologicznego człowieka. Czytelnik znajdzie tu charakterystykę rozwoju fizycznego, motorycznego oraz psychicznego i psychoseksualnego człowieka. W tej części opisano także potrzeby biologiczne człowieka i sposoby ich zaspokajania, opisano przebieg rytmów biologicznych. Zdrowia i wybranych problemów zdrowotnych dzieci i młodzieży w wieku szkolnym. Autorzy przedstawili tu zagadnienia zdrowia oraz czynników je warunkujących, scharakteryzowali sytuację zdrowotną dzieci i młodzieży, opisali wybrane problemy zdrowotne na wczesnych etapach życia oraz możliwości podejmowania działań profilaktycznych. Stanu zdrowia oraz ochrony i promocji zdrowia nauczycieli. W tej części podano charakterystykę społeczno-demograficzną nauczycieli w Polsce oraz specyficzne wyzwania i zagrożenia dla zdrowia, które wiążą się z wykonywaniem tego zawodu. Szczegółowo opisano wybrane problemy zdrowia fizycznego i psychicznego oraz działania podejmowane dla ochrony i promocji zdrowia nauczycieli. Środowiska i organizacji pracy szkoły. Autorzy opisali w tej części środowisko społeczne szkoły, wybrane elementy środowiska fizycznego oraz organizację pracy i życia szkoły w tych aspektach, które mają związek ze zdrowiem. Profilaktyki oraz promocji zdrowia w szkole i przedszkolu. Ostatnią część podręcznika poświęcono możliwościom przeciwdziałania problemom zdrowotnym i zachowaniom ryzykownym dzieci i młodzieży oraz działaniom w zakresie promocji zdrowia, w tym tworzeniu przedszkola i szkoły promującej zdrowie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22537.III.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22536.III.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony: 253-276.
Niniejsze opracowanie ma na celu przybliżenie ważnej, lecz niedostatecznie uwzględnianej lub wręcz pomijanej w kształceniu przyszłych nauczycieli problematyki. Niedostateczna wiedza nauczycieli o trudnościach oraz możliwościach uczniów o innych prawidłowościach rozwojowych, o ich problemach psychologicznych i społecznych, błędne przekonania i postawy dotyczące roli integracji społecznej, brak odpowiedniego przygotowania metodycznego powodują liczne nieporozumienia w kontaktach z nimi i ograniczają efektywność oddziaływań dydaktycznych, terapeutycznych i wychowawczych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 22627.V.8 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22626.V.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej