Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(46)
Forma i typ
Książki
(46)
Publikacje naukowe
(6)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(43)
dostępne
(32)
nieokreślona
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(11)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(21)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(44)
Autor
Bryx Marek (1953- )
(2)
Dymnicka Małgorzata
(2)
Jałowiecki Bohdan (1934- )
(2)
Jażdżewska Iwona
(2)
Majer Andrzej
(2)
Szczepański Marek Stanisław (1956- )
(2)
Anders Justyna
(1)
Baczyński Jerzy (1950- )
(1)
Banach-Ziaja Marzena
(1)
Barczykowska Agnieszka
(1)
Bański Jerzy (1960- )
(1)
Brola Ryszard
(1)
Bruntlett Chris
(1)
Bruntlett Melissa
(1)
Brzosko-Sermak Agnieszka
(1)
Czerny Mirosława (1951- )
(1)
Dec Klementyna
(1)
Domański Ryszard (1928- )
(1)
Domański Tomasz (1953- )
(1)
Faliński Stanisław (politolog)
(1)
Folga Radosław (1978- )
(1)
Gołembski Grzegorz
(1)
Heffner Krystian (1951- )
(1)
Hoszman Adam
(1)
Izdebski Hubert (1947- )
(1)
Jewtuchowicz Aleksandra
(1)
Kaczmarek Tomasz (1962- )
(1)
Karwińska Anna
(1)
Kauf Sabina
(1)
Kulińska Ewa
(1)
Kuć-Czajkowska Katarzyna
(1)
Lisowski Michał
(1)
Liszewski Stanisław (1940- )
(1)
Markowski Tadeusz (1949- )
(1)
Masłowski Dariusz
(1)
Nowak Maciej Jacek
(1)
Pastusiak Longin (1935- )
(1)
Polko Adam
(1)
Rudolf Wawrzyniec
(1)
Sagan Mariusz
(1)
Sidor Monika
(1)
Sobolewski Grzegorz
(1)
Sokołowicz Mariusz E
(1)
Suliborski Andrzej (1945- )
(1)
Szromnik Andrzej
(1)
Szromnik Andrzej (1948- )
(1)
Szymańska Daniela
(1)
Słodczyk Janusz
(1)
Tundys Blanka
(1)
Tłuczak Agnieszka
(1)
Węcławowicz Grzegorz
(1)
Łukasiewicz Aleksander (1924- )
(1)
Łukasiewicz Szymon
(1)
Żuk Krzysztof (1957- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(27)
2000 - 2009
(14)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(8)
Kraj wydania
Polska
(46)
Język
polski
(46)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(2)
Architekci
(1)
Inżynierowie budownictwa
(1)
Temat
MIASTA
(26)
URBANISTYKA
(8)
MARKETING TERYTORIALNY
(4)
Miasta
(4)
URBANIZACJA
(3)
INNOWACJE
(2)
Logistyka
(2)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(2)
PLANOWANIE PRZESTRZENNE
(2)
PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ (postawa)
(2)
PRZESTRZEŃ
(2)
REGIONALIZACJA GOSPODARCZA
(2)
REGIONY (adm.)
(2)
TRANSFORMACJA SYSTEMU SPOŁECZNO-GOSPODARCZEGO
(2)
Urbanistyka
(2)
ŁÓDŹ (woj. łódzkie)
(2)
ADMINISTRACJA
(1)
Bezpieczeństwo komunikacyjne
(1)
Drogi rowerowe
(1)
Dziedzictwo kulturowe
(1)
ERASMUS (program)
(1)
Ekonomika transportu
(1)
GEOGRAFIA GOSPODARCZA
(1)
GEOGRAFIA SPOŁECZNA
(1)
GLOBALIZACJA
(1)
GOSPODARKA KOMUNALNA
(1)
GOSPODARKA TERENOWA
(1)
Gminy
(1)
Gospodarka terenowa
(1)
HANDEL DETALICZNY
(1)
Inteligentne miasta i wsie
(1)
Inteligentne systemy transportowe
(1)
Jakość życia
(1)
KAPITAŁ SPOŁECZNY
(1)
KOMUNIKACJA MIEJSKA
(1)
Komunikacja miejska
(1)
LOGISTYKA
(1)
LOGISTYKA GOSPODARCZA
(1)
Logistyka miejska
(1)
MARKETING PARTNERSKI
(1)
METROPOLIE (urban.)
(1)
Marketing terytorialny
(1)
Miasta partnerskie
(1)
OSADNICTWO
(1)
PRZESTRZEŃ PUBLICZNA (urban.)
(1)
Rower
(1)
Rozwój zrównoważony
(1)
Ruchliwość społeczna
(1)
SAMORZĄD TERYTORIALNY
(1)
SEKTOR PUBLICZNY
(1)
SZKOLNICTWO WYŻSZE
(1)
Samorząd
(1)
Samorząd terytorialny
(1)
Styl życia
(1)
Sztuczna inteligencja
(1)
TERENY ZIELONE
(1)
Transport rowerowy
(1)
WOJSKA LĄDOWE
(1)
Wieś
(1)
Wizerunek miasta
(1)
Współdziałanie
(1)
Współpraca transgraniczna
(1)
ZARZĄDZANIE KRYZYSOWE
(1)
ZMIANA SPOŁECZNA
(1)
Temat: czas
2001-
(4)
1901-2000
(3)
1989-2000
(3)
1945-1989
(2)
2001-0
(2)
Temat: miejsce
POZNAŃ (woj. wielkopolskie)
(2)
Polska
(2)
Holandia
(1)
LUBLIN (woj. lubelskie)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Oświęcim (woj. małopolskie)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Gatunek
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(3)
PODRĘCZNIKI
(3)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(3)
Podręcznik
(3)
Opracowanie
(2)
Case study (studium przypadku)
(1)
Czasopisma społeczno-kulturalne polskie
(1)
DOKUMENTY ELEKTRONICZNE
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Monografia
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Publicystyka
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Transport i logistyka
(2)
Architektura i budownictwo
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Styl życia, moda i uroda
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
Słowo kluczowe
miasto
(46)
przestrzeń miejska
(9)
marketing terytorialny
(7)
urbanizacja
(7)
planowanie przestrzenne
(5)
region
(5)
urbanistyka
(4)
funkcja
(3)
metropolia
(3)
polityka przestrzenna
(3)
rewitalizacja
(3)
turystyka
(3)
zarządzanie
(3)
architektura
(2)
demografia
(2)
gospodarka
(2)
internacjonalizacja
(2)
konsultacje społeczne
(2)
logistyka
(2)
logistyka miejska
(2)
marketing
(2)
marketing sportowy
(2)
przedsiębiorczość
(2)
przestrzeń
(2)
rozwój regionalny
(2)
samorząd terytorialny
(2)
socjologia
(2)
strefa podmiejska
(2)
transport
(2)
wizerunek
(2)
zarządzanie miastem
(2)
Erasmus
(1)
Holandia
(1)
Lublin
(1)
aktywizacja społeczna
(1)
autobus elektryczny
(1)
bezpieczeństwo energetyczne
(1)
bezpieczeństwo publiczne
(1)
biznes
(1)
budownictwo mieszkaniowe
(1)
działania wojskowe
(1)
ekopolityka
(1)
elektromobilność
(1)
fizjografia urbanistyczna
(1)
fundusze europejskie
(1)
funkcja turystyczna
(1)
geografia
(1)
geografia społeczno-ekonomiczna
(1)
globalizacja
(1)
gmina
(1)
gospodarka przestrzenna
(1)
handel detaliczny
(1)
innowacje
(1)
innowacyjność
(1)
inteligencja
(1)
inteligentne miasto
(1)
inwentaryzacja
(1)
jakość życia
(1)
kapitał ludzki
(1)
kapitał społeczny
(1)
klimat
(1)
komunikacja miejska
(1)
konkurencyjność
(1)
kryzys
(1)
kultura
(1)
lokalizacja
(1)
marketing partnerski
(1)
marketing-mix
(1)
mieszkańcy miasta
(1)
migracje
(1)
mikromobilność
(1)
nieruchomości
(1)
normalizacja
(1)
obszar metropolitalny
(1)
obszar zabudowany
(1)
obszary wiejskie
(1)
ochrona roślin
(1)
operacja reagowania kryzysowego
(1)
orientacja rynkowa
(1)
osadnictwo
(1)
partnerstwo publiczno-prywatne
(1)
partycypacja społeczna
(1)
patologia społeczna
(1)
prawo własności
(1)
promocja
(1)
przedsiębiorstwo
(1)
przestrzeń publiczna
(1)
przestrzeń społeczna
(1)
przestrzeń turystyczna
(1)
przestępczość
(1)
przestępczość nieletnich
(1)
region wiedzy
(1)
rolnictwo
(1)
rower
(1)
rozwój
(1)
rozwój gospodarczy
(1)
rozwój przestrzenny
(1)
rozwój społeczny
(1)
ruch turystyczny
(1)
równowaga ekonomiczna
(1)
46 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Wykłady z Socjologii t. 4.)
Bibliogr. s. 429-447 i przy rozdz. Indeksy.
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 124-[128].
W książce omówiono najważniejsze zagadnienia związane z terenami zieleni miejskiej. Celem opracowania jest zapoznanie studentów z zagadnieniami łączącymi się ściśle z kształtowaniem środowiska przyrodniczego w warunkach miejsko-przemysłowych. Dotyczy to również zagadnień dotąd niedostatecznie uwzględnianych w literaturze zawodowej, jak np. rola terenów najbardziej środowiskotwórczych w warunkach miejsko-przemysłowych, naturalna odporność roślin na różne rodzaje skażeń oraz dobór drzew i krzewów dla różnych stref skażenia. Pominięto natomiast zagadnienia dotyczące historii ogrodów, projektowania zieleni, prowadzenia dokumentacji technicznej oraz zagadnień związanych z architekturą parkową, gdyż nie są one istotne w temacie ochrony środowiska w kontekście kształtowania terenów zieleni.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12465.XVII.8 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Tytułowe cztery oblicza przyszłości miasta dotyczą rozważań prowadzonych przez naukowców z całego kraju nad problematyką rozwoju miast, a w szczególności nad czterema kluczowymi obszarami rozwojowymi Lublina do 2020 roku: otwartością, przyjaznością, przedsiębiorczością i akademickością. Celem książki jest zaprezentowanie propozycji rozwiązań, które zaowocują stworzeniem w najbliższej przyszłości nowych strategii sektorowych i programów uzupełniających "Strategię Lublin 2020".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15421.VI.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja zawierająca 19 artykułów, zebranych w trzech częściach, odzwieciedlających największe wyzwania rozwojowe dla współczesnych miast i regionów. Opracowanie jako całość tworzy bogaty przegląd głównych nurtów z zakresu ekonomiki miasta i gospodarki przestrzennej w kontekście współczesnych wyzwań, takich jak globalizacja, rosnące znaczenie wiedzy i innowacji w rozwoju społeczno-gospodarczym oraz tzw. miękkich (jakościowych) czynników budowania atrakcyjności jednostek terytorialnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.7675.XIII.3 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 8667.XIII.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Akademia Samorządowa.)
Bibliogr. s. 239-249.
W publikacji przedstawiono praktyki dużych miast polskich, które wpisują się w nowy model zarządzania publicznego – współrządzenie. Analiza licznych przykładów współdziałania menedżerów publicznych z interesariuszami instytucjonalnymi w procesach przyciągania inwestorów, turystów i potencjalnych studentów oraz w tworzeniu dobrych warunków do rozwoju lokalnych przedsiębiorców pozwoliła na zobrazowanie sposobów realizacji zasad dobrego współrządzenia przez samorządy miejskie. Przykłady te wzbogacone o przejawy dobrych praktyk wewnątrzorganizacyjnych urzędów wskazujących na ich otwartość, efektywność, nastawienie partycypacyjne i koordynację dają bogaty obraz orientacji rynkowej badanych miast rozumianej jako kultura organizacyjna, w której główną rolę odgrywa responsywna maksymalizacja wartości dostarczanych mieszkańcom i użytkownikom. Tematyka monografii ma duże znaczenie nie tylko dla nauk ekonomicznych, ale i dla pokrewnych, w tym nauk o urbanistyce, architekturze, planowaniu przestrzennym. Autorzy badają tworzenie relacji między marketingiem a współrządzeniem na szczeblu samorządów terytorialnych. Ujmują to w ujęciu modelowym, koncentrując się na skuteczności funkcjonowania tych relacji wobec długotrwałych tendencji, jakie występują w procesie miastotwórczym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 16164.XIII.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Gospodarka przestrzenna / Ryszard Domański. - Wyd. 3 zm. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2002. - 235 s. : rys. ; 24 cm.
Gospodarka przestrzenna powstała jako dyscyplina ekonomiczna w celu uzupełnienia i rozwinięcia teorii ekonomii, która wcześniej opisywała i wyjaśniała zjawiska i procesy w sposób aprzestrzenny. Gospodarka narodowa w teoriach wszystkich głównych szkół ekonomicznych nie była przestrzennie zróżnicowana. Miała charakter jednopunktowy. W sposób aprzestrzenny rozważano produkcję, konsumpcję, zatrudnienie, inwestycje, wzrost gospodarczy, politykę gospodarczą. Elementy przestrzenne w ograniczonym zakresie występowały w teorii renty gruntowej, obszarów rynkowych, mobilności czynników produkcji i handlu międzynarodowego. Nie było jednak usystematyzowanej teorii ekonomii uogólniającej funkcjonowanie i rozwój gospodarki w jej zmienności przestrzennej jako systemu miejsc i obszarów powiązanych siecią oddziaływań.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2624 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.1342.XIII.5 [Czytelnia C], P.1341.XIII.5 [Czytelnia C] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. K. Adamieckiego w Katowicach)
Bibliogr. przy pracach.
Jednym z istotnych problemów rozwoju struktur miejskich są uwarunkowania i skutki transformacji funkcjonalnych, szczególnie, gdy dotyczy to bardzo licznych, małych ośrodków lokalnych. W prezentowanej monografii podjęto próbę jak najpełniejszego przedstawienia zmian zachodzących w zakresie poszczególnych funkcji miejskich. Opracowanie ma charakter interdyscyplinarny, stanowi rezultat najnowszych prac badawczych realizowanych przez ekonomistów, geografów, socjologów oraz architektów i urbanistów reprezentujących polskie ośrodki naukowe prowadzące badania lokalne i regionalne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11535.XIII.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tekst częśc. ang., ros. Streszcz. ang. przy pracach.
Bibliogr. s. 226-233 i przy pracach.
W monografii przedstawiono 26 artykułów dotyczących szeroko rozumianych uwarunkowań rozwoju turystyki, która wywiera istotny wpływ na inne obszary działalności człowieka. Celem publikacji jest przedstawienie problemów związanych z rozwojem turystyki w mieście oraz kształtowaniem edukacji w tym zakresie. Autorzy artykułów zwracają uwagę na aspekt gospodarczy turystyki i jej usługowy charakter.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11862.XX.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Socjologia i przestrzeń miejska / Andrzej Majer. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2010. - 372, [3] s. : il. ; 24 cm.
(Socjologia / Wydawnictwo Naukowe PWN)
Bibliogr. s. 345-367. Indeks.
Systematyczny wykład na temat socjologii miasta i społecznych aspektów przestrzeni, który zainteresuje nie tylko socjologów, ale rówież studentów geografii, gospodarki przestrzennej, architektury i urbanistyki. W jasny i przystępny sposób autor porządkuje w nim socjologiczną problematykę miasta według dwóch kluczy: od zagadnień teoretycznych do przykładów podpartych danymi statystycznymi oraz od ogólnych do szczegółowych przedmiotów rozważań. Wyczerpująco omawia główne procesy zachodzące w miastach w XX wieku - urbanizację, suburbanizację, dezurbanizację - wskazując również na perspektywy rozwoju przestrzeni miejskiej w Polsce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.10153.VI.6 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11737.VI.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 131-142.
Książka stanowi charakterystykę polityki przestrzennej w polskich obszarach metropolitalnych, których centra stanowią metropolie o zasięgu krajowym. Autor dokonał ponadto szczegółowego przeglądu literatury przedmiotu, proponując w wielu przypadkach własne rozwiązania poszczególnych zagadnień. Niewątpliwie, pomocne było spojrzenie z punktu widzenia różnych dziedzin nauki. Istotnym walorem pracy jest objęcie analizą nie tylko samych metropolii, ale także stref zewnętrznych obszarów metropolitalnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14209.XIII.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15040.XIII.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 255-266.
"Monografia jest bardzo oryginalnym opracowaniem o charakterze informacyjno-podręcznikowym, a zarazem eksplikacyjnym, analizującym zarys problematyki pojęcia "kapitał społeczny". Czytelnik odnajdzie w niej wiele impulsów przydatnych w poszerzeniu pól badawczych we współczesnej pedagogice społecznej, pedagogice specjalnej czy socjologii wychowania. [...] Na podstawie szeroko zakrojonych badań empirycznych publikacja uwiarygodnia swój status jako typ eksploracji, prezentacji danych i propozycji określanych w świecie mianem active research [...]. Odegra poważną rolę w praktyce nauczania uniwersyteckiego i to nie tylko w obszarze pedagogiki społecznej, ale także w pedagogice resocjalizacyjnej, socjologii miasta bądź też edukacji międzykulturowej (regionalnej)". Fragment recenzji prof. zw. dr. hab. Andrzeja Radziewicza-Winnickiego
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11923 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11922.VI.12 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13100.VI.12 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 193-205. Indeks.
Książka stanowi próbę udzielenia odpowiedzi na pytanie, czy w dzisiejszej Polsce należy uważać za obowiązującą zasadę wolności zabudowy, w wyniku której interes publiczny - w szczególności wymogi ładu przestrzennego - zajmuje miejsce podrzędne wobec prawa własności, a efektem jest rosnący nieład przestrzenny. W opracowaniu przedstawiono m.in.: idee zorganizowania przestrzeni i ich konfrontacje z rzeczywistością - w kategoriach abstrakcyjnych ("miasto idealne") i praktycznych ("miasto realne"); ideologie urbanistyczne niezależne od ogólnych ideologii politycznych i społecznych, które zaciążyły na urbanistyce XX w.; role, jaka odgrywały i odgrywają w procesie kształtowania przestrzeni władza publiczna, przede wszystkim jako wyrazicielka interesu publicznego, oraz własność; inne prawa podstawowe, które mogą dotyczyć urbanistyki i architektury - prawo do mieszkania, dobrego środowiska, dobrego rządzenia, a może juz także do dobrej przestrzeni w ramach prawa do miasta.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.13642.XIII.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14660.XIII.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Uniwersytet Opolski ISSN 1233-6408 ; nr 298)
Bibliogr.
Wraz z nowymi teoriami dotyczącymi rozwoju miast i procesów związanych z przeobrażaniem się obszarów już zurbanizowanych pojawia się nowa terminologia. Terminy i klasyfikacje stosowane przez geografów, urbanistów, ekonomistów czy socjologów analizujących przeobrażenia przestrzeni miejskiej nie tworzą spójnego systemu, co niewątpliwie utrudnia charakterystykę prezentowanych w pracy zagadnień, prowadząc czasem do powtórzeń, których trudno uniknąć przy omawianiu różnych aspektów i podejść badawczych odnoszących się do tego samego procesu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.10907 [Magazyn 1], P.10908 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9306.XIII.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11003.XIII.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 165-169.
Miasta mogą być najbardziej prawdopodobnym polem walki XXI wieku. Fakt ten wymusza okreslenie potrzebnych zmian w zakresie struktur, wyposażenia i sposobów prowadzenia działań w nieprzyjaznym środowisku, jakim jest teren zabudowany. Opracowywane koncepcje działań w aglomeracjach miejskich muszą uwazględniać nasilenie wystąpienia zagrożeń w tym rejonie, potrzebę zapewnienia bezpieczeństwa ludności cywilnej, ochronę infrastruktury miasta i potrzebę współdziałania z organami terytorialnymi współodpowiedzialnymi za bezpieczeństwo (administracja samorządowa, policja, straż miejska i inne) oraz złożoność działań w tym środowisku.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14084.X.6.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14953.X.6.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Marketing terytorialny : miasto i region na rynku / Andrzej Szromnik. - Wyd. 5. poszerz. - Warszawa : Wolters Kluwer, 2016. - 546 s. : il. ; 24 cm.
Bibliogr. s. 515-536. Indeks.
W książce w sposób systematyczny przedstawiono problematykę marketingu jednostek przestrzenno - administracyjnych oraz zakres i sposoby wykorzystania koncepcji marketingowych w odniesieniu do strategii rozwoju miast i regionów. Autor kompleksowo omawia: genezę i warunki rozwoju marketingu terytorialnego, proces budowania strategii marketingowej jednostek osadniczych, różne aspekty koncepcji produktu w marketingu terytorialnym, kwestię tworzenia wizerunku miast i regionów, znaczenie różnych form powiązań partnerstwa w relacjach miast i regionów z otoczeniem, rolę targów w aktywizacji lokalnych środowisk gospodarczych, instrumenty marketingowe miast i regionów zorientowane na pozyskiwanie inwestorów zagranicznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16406.XIII.6 [Czytelnia C], 16405.XIII.6 [Czytelnia C] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja opiera się na analizie doświadczeń konkretnych ośrodków miejskich (studiach przypadków). Składa się z dwudziestu tekstów naukowych, zebranych w trzy bloki tematyczne, prezentujące kolejno: partycypacje obywatelska, marketing terytorialny oraz charakterystykę zróżnicowania społecznego miast. Zaprezentowane w publikacji analizy, stanowiska, wnioski to jedynie niewielki fragment opinii, jaki wyłania sie z wymiany myśli nad kondycją dzisiejszych miast.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14908.XIII.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Geografia urbanistyczna / pod red. Stanisława Liszewskiego. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2012. - 428, [2] s., [1] k. tabl. (złoż.), [16] s. tabl. : il. ; 24 cm.
Interdyscyplinarny podręcznik geografii urbanistycznej, w którym autorzy omawiają problematykę miejską z różnego punktu widzenia. Opracowanie obejmuje zarówno tematykę badawczą geografii miast, klimatologii, geografii społecznej, geodemografii, historii urbanistyki, jak i wiedzą praktyczną dotyczącą fizjografii urbanistycznej, inwentaryzacji urbanistycznej czy waloryzacji i wyceny nieruchomości miejskich. Przedstawiono także zastosowanie Systemów Informacji Przestrzennej w geografii urbanistycznej. Każdy rozdział kończy repetytorium w formie pytań oraz wykaz literatury podstawowej. Podręcznik jest bogato ilustrowany oryginalnymi wykresami, rysunkami i mapami. Książka przeznaczona jest dla studentów różnych kierunków zajmujących się problematyką miejską, przede wszystkim w ramach studiów z zakresu geografii, gospodarki przestrzennej, socjologii, ekonomii, turystyki, architektury i urbanistyki. Będzie również przydatna dla pracowników naukowych i praktyków zajmujących się urbanistyka i planowaniem przestrzennym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12680 [Magazyn 1] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Marketing terytorialny : miasto i region na rynku / Andrzej Szromnik. - Wyd. 3. poszerz. - Warszawa : Wolters Kluwer Polska, 2010. - 372 s. : il. ; 24 cm.
Bibliogr. s. 351-363. Indeks.
W książce w sposób systematyczny przedstawiono problematykę marketingu jednostek przestrzenno-administracyjnych oraz zakres i sposoby wykorzystania koncepcji marketingowych w odniesieniu do strategii rozwoju miast i regionów. Autor kompleksowo omawia: genezę i warunki rozwoju marketingu terytorialnego, proces budowania strategii marketingowej jednostek osadniczych, różne aspekty koncepcji produktu w marketingu terytorialnym, kwestię tworzenia wizerunku miast i regionów, wzajemną relację między marketingiem przedsiębiorstwa a marketingiem regionu, marketingową strategię pozyskiwania kwalifikowanej siły roboczej przez regiony wiedzy, marketingowe podejście do lokalizacji obiektów handlowych, znaczenie różnych form powiązań partnerstwa w relacjach miast i regionów z otoczeniem, możliwości wykorzystania przedsięwzięć sportowych w strategiach rozwoju miast i regionów, warunki i koncepcje internacjonalizacji miast i regionów, rolę targów w aktywizacji lokalnych środowisk gospodarczych, instrumenty marketingowe miast i regionów zorientowane na pozyskiwanie inwestorów zagranicznych. Publikacja propaguje podejście marketingowe w praktyce funkcjonowania samorządów terytorialnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11929.XIII.6 [Wypożyczalnia C], P.11928.XIII.6 [Wypożyczalnia C] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13105.XIII.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 251-264.
Celem zrealizowanej pracy badawczej, której efektem jest niniejsza publikacja, było sprawdzenie - czy wprowadzane w ostatnich latach zmiany w funkcjonowaniu miast dotyczyły także sposobu zarządzania ważnymi przedsięwzięciami rozwojowymi i czy zmiany te można traktować jako innowacyjne. Autorzy jako zakres tematyczny badań przyjęli zagadnienia dotyczące:rewitalizacji miast; transportu miejskiego; konsultacji społecznych w przedsięwzięciach inwestycyjnych; partnerstwa publiczno-prywatnego. Dodatkowo przedmiotem rozważań było także zagadnienie dotyczące miast stowarzyszonych w Citaslow, a mianowicie - czy ruch ten można uznać za innowacyjny, czy też raczej za zachowawczy. Jako obszar badawczy wyodrębniono 18 metropolii - z ograniczeniem badań dotyczących stolicy kraju do kwestii transportowych - w których próbowano ustalić: zakres innowacji zarządczych wprowadzanych przez władze miejskie; sposoby i zakres współpracy władz miejskich z przedsiębiorstwami, organizacjami oraz mieszkańcami; metody wymiany dobrych praktyk dotyczących innowacji w zarządzaniu miastami.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14037 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14898.XIII.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Euromarketing)
Bibliogr. przy pracach.
Publikacja prezentuje wielostronne i bardzo różnorodne podejście do marketingu akademickiego w kontekście współpracy z władzami miast i regionów polskich oraz zagranicznych. Przyjęta formuła tego opracowania opiera się na indywidualnym podejściu każdego z Autorów do szeroko rozumianej problematyki marketingu akademickiego oraz do roli uniwersytetów w rozwoju oraz w promocji miast i regionów. Przyjęta perspektywa jest dla każdego z Autorów bardzo silnie powiązana z jego wcześniejszymi doświadczeniami badawczymi, jak również z doświadczeniami marketingowymi związanymi z realizacją pewnych projektów przez uniwersytety lub na rzecz uniwersytetów. Dotyczy to zarówno zespołu hiszpańskiego z Granady, jak również polskich doświadczeń. Głównym celem publikacji jest zarówno dokonanie bilansu dotychczasowych doświadczeń we wdrażaniu szeroko rozumianych koncepcji marketingu akademickiego, jak również spojrzenie na ten problem z perspektywy różnych podmiotów oraz różnych regionów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12075.IX.16 [Czytelnia C] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej