Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(138)
Forma i typ
Książki
(133)
Programy komputerowe
(6)
Rejestracje audio i wideo
(6)
Publikacje naukowe
(3)
Rejestracje dźwiękowe i wideo
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(126)
dostępne
(68)
nieokreślona
(5)
wypożyczone
(4)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(13)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(57)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(131)
Filia Radzyń Podlaski. Wypożyczalnia
(1)
Filia Radzyń Podlaski. Czytelnia
(1)
Autor
Lightbown Patsy M
(5)
Spada Nina
(5)
Zemach Dorothy E
(5)
Chamot Anna Uhl
(4)
Graham Carolyn
(4)
Dörnyei Zoltán
(3)
Küpper Lisa
(3)
Mann Malcolm
(3)
O'Malley J. Michael
(3)
Oxford Rebecca L
(3)
Taylore-Knowles Steve
(3)
Willis Jane
(3)
Barrett Barney
(2)
Bygate Martin
(2)
Byram Michael
(2)
Cotton David
(2)
Falvey David
(2)
Fleming Michael (1974- )
(2)
Kent Simon
(2)
Lansford Lewis
(2)
Lebeau Ian
(2)
Lewis Gordon
(2)
Littlewood William T
(2)
Lowe Susan
(2)
McKinnon Mark
(2)
Mercer Sarah
(2)
Pile Louise
(2)
Rees Gareth
(2)
Ryan Stephen
(2)
Sharma Pete (1956- )
(2)
Southern Anna
(2)
Strasser Thomas
(2)
Trappe Tonya
(2)
Allington Richard L
(1)
Amerstorfer Carmen M
(1)
Antonaros Suzanne
(1)
Barfield Andrew
(1)
Barrall Irene
(1)
Barto Karen 1976-
(1)
Beatty Ken
(1)
Beetlestone Florence 1943-
(1)
Benson Phil (1955- )
(1)
Bentley Kay
(1)
Bixby Jennifer
(1)
Block Cathy Collins
(1)
Bourdais Daniele
(1)
Bowler Bill
(1)
Boyle Mike S
(1)
Bradbury Tom
(1)
Brock Annie
(1)
Brown H. Douglas (1941- )
(1)
Campbell Bruce 1945-
(1)
Campbell Linda 1948-2003
(1)
Caviglioli Oliver
(1)
Chi Julie C
(1)
Clandfield Lindsay
(1)
Cleary Timothy J
(1)
Cohen Andrew D
(1)
Cohen Anrew D
(1)
Corbett Greville
(1)
Couri Lilika
(1)
Davis Fiona
(1)
Dellar Hugh
(1)
Dembo Myron H
(1)
Dembo Myron H. Motivation and learning strategies for college success
(1)
Dooley Jenny
(1)
Duffy Roslyn
(1)
Edwards Lynda
(1)
Ellis Gail
(1)
Ellis Sue
(1)
Escobar Linda
(1)
Farrell Thomas S. C. (Thomas Sylvester Charles)
(1)
Forder Clare
(1)
Fortescue Sue
(1)
Goodlad Sinclair
(1)
Gordon John 1971-
(1)
Gray Karen
(1)
Greet Judith
(1)
Grice Tony
(1)
Griffiths Carol (1945- )
(1)
Grisewood Emma
(1)
Gębal Przemysław (1972- )
(1)
Harmer Jeremy (1947- )
(1)
Harris Neil
(1)
Hayes Nicky
(1)
Heward William L
(1)
Hidi Suzanne
(1)
Hinkel Eli
(1)
Hirst Beverly
(1)
Hockly Nicky
(1)
Hundley Heather
(1)
Hurd Stella
(1)
Ioannou-Georgiou Sophie
(1)
Ishihara Noriko
(1)
Israel Susan E
(1)
Jiménez Raya Manuel
(1)
Johnson Christine (1947- )
(1)
Johnson Keith
(1)
Jones Christopher (1949- )
(1)
Jones Francis
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(11)
2010 - 2019
(69)
2000 - 2009
(41)
1990 - 1999
(14)
1980 - 1989
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(33)
1989-2000
(2)
1945-1989
(1)
1945-19891989-2000
(1)
Kraj wydania
Wielka Brytania
(49)
Polska
(32)
Anglia
(19)
Kiribati
(8)
Nowy Jork (stan) (USA)
(8)
Stany Zjednoczone
(7)
Kalifornia (USA)
(6)
Niemcy
(3)
Kanada
(2)
Australia
(1)
nieznany (f)
(1)
Hawaje (USA)
(1)
Indie
(1)
Missouri (USA)
(1)
New Jersey (USA)
(1)
Singapur
(1)
Szwajcaria
(1)
nieznany (us)
(1)
Język
angielski
(98)
polski
(39)
Odbiorca
B2 poziom biegłości językowej
(8)
Poziom wyższy średniozaawansowany
(6)
C1 poziom biegłości językowej
(4)
Poziom średniozaawansowany
(4)
Poziom nauczania szkoły wyższe
(3)
Szkoły wyższe
(3)
B2 (poziom biegłości językowej)
(2)
Poziom niższy średniozaawansowany
(2)
Poziom profesjonalny
(2)
Dorośli
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele języka angielskiego
(1)
Nauczyciele języków
(1)
Poziom podstawowy
(1)
Temat
Język angielski
(48)
Nauczanie języków obcych
(46)
JĘZYK ANGIELSKI
(34)
Nauczanie
(20)
JĘZYKI
(11)
Metody nauczania
(11)
B2 (poziom biegłości językowej)
(8)
CZYTANIE
(6)
FCE (certyfikat językowy)
(6)
Language and languages
(6)
Nauki ekonomiczne
(6)
Dzieci
(5)
Psychologia nauczania
(5)
NAUCZANIE
(4)
Nauczanie początkowe
(4)
Strategie uczenia się
(4)
Czytanie
(3)
JĘZYKOZNAWSTWO
(3)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(3)
Kultura
(3)
Pisanie
(3)
Psychologia
(3)
Reading
(3)
Technologia
(3)
Tutoring
(3)
UCZENIE SIĘ
(3)
C1 (poziom biegłości językowej)
(2)
Coaching
(2)
Dwujęzyczność
(2)
GRY JĘZYKOWE (pedagog.)
(2)
Język środowiskowy
(2)
Językoznawstwo
(2)
KOMPUTERY
(2)
Korepetycje
(2)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(2)
Motywacja
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Second language acquisition
(2)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(2)
Aplikacja mobilna
(1)
Blended learning
(1)
CZYTANIE ze ZROZUMIENIEM
(1)
Chęć komunikowania się
(1)
Cognitive learning
(1)
Cross-cultural orientation
(1)
DYSLEKSJA i DYSGRAFIA
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Education
(1)
Educational technology
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Effective teaching
(1)
English language
(1)
FONETYKA
(1)
First grade (Education)
(1)
Gry komputerowe
(1)
INTERNET
(1)
Independent study
(1)
Internet
(1)
Język specjalistyczny
(1)
Języki angielski
(1)
Językoznawstwo kulturowe
(1)
Kreatywność
(1)
Language acquisition
(1)
Language teachers
(1)
Learner autonomy
(1)
Learning strategies
(1)
Learning, Psychology of
(1)
Leksykologia
(1)
Lęk
(1)
Metacognition in children
(1)
Metoda projektów
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Mówienie
(1)
Nauczyciele języka angielskiego
(1)
Nauczyciele języków
(1)
Nauki kognitywne
(1)
Osiągnięcia szkolne
(1)
PAMIĘĆ
(1)
PSYCHOLOGIA RÓŻNIC INDYWIDUALNYCH
(1)
Pielęgniarstwo
(1)
Pomoce dydaktyczne
(1)
Praca zespołowa
(1)
Pragmatyka lingwistyczna
(1)
Reading (Primary)
(1)
Reading comprehension
(1)
Reading, Psychology of
(1)
Różnice indywidualne
(1)
Style poznawcze
(1)
Tablica multimedialna
(1)
Uczniowie
(1)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
WIELOJĘZYCZNOŚĆ
(1)
Wideo
(1)
Wsparcie edukacyjne
(1)
Wymowa
(1)
Zaangażowanie szkolne
(1)
Zastosowania komputerów w edukacji
(1)
Zastosowania multimediów w edukacji
(1)
Zintegrowane nauczanie języka i przedmiotu
(1)
Temat: czas
2001-
(8)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Wielka Brytania
(1)
Gatunek
Podręcznik
(17)
Monografia
(3)
BAJKA i BAŚŃ
(1)
DOKUMENTY ELEKTRONICZNE
(1)
Opracowanie
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
Poradnik
(1)
Raport z badań
(1)
Rejestracja dźwiękowa
(1)
Synteza
(1)
Dziedzina i ujęcie
Językoznawstwo
(53)
Edukacja i pedagogika
(51)
Psychologia
(7)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Zarządzanie i marketing
(2)
Medycyna i zdrowie
(1)
Słowo kluczowe
learning
(101)
teaching
(40)
English language
(34)
learning strategies
(31)
language
(24)
English
(21)
reading
(16)
speaking
(13)
psychology
(12)
writing
(12)
study and teaching
(11)
second language acquisition
(10)
second language learning
(9)
B2
(8)
children
(8)
FCE
(6)
business
(6)
language acquisition
(6)
language learning
(6)
listening
(6)
study
(6)
teaching approaches
(6)
applied linguistics
(5)
linguistics
(5)
methods of teaching
(5)
ESL
(4)
culture
(4)
education
(4)
educational technology
(4)
grammar
(4)
language skills
(4)
motivation
(4)
pronunciation
(4)
vocabulary
(4)
assessment
(3)
behaviourism
(3)
business English
(3)
foreign language
(3)
language teaching
(3)
task-based learning
(3)
technology
(3)
young learners
(3)
B2 (poziom biegłości językowej)
(2)
C1
(2)
C1 (poziom biegłości językowej)
(2)
Content and Language Integrated Learning
(2)
EFL
(2)
classroom managment
(2)
coaching
(2)
cognitive learning
(2)
computer
(2)
effective teaching
(2)
error
(2)
first language acquisition
(2)
games
(2)
interactive whiteboards
(2)
learner
(2)
learning methods
(2)
learning skills
(2)
learning strategy
(2)
peer tutoring
(2)
planning
(2)
psychological aspects
(2)
reading comprehension
(2)
song
(2)
special educational need
(2)
teacher
(2)
web applications
(2)
CLIL
(1)
ELT
(1)
Interlanguage
(1)
Internet
(1)
Simple View of Reading
(1)
SpLD
(1)
Teaching Knowledge Test
(1)
academic achievement
(1)
acquisition
(1)
ageing
(1)
anxiety
(1)
audio-visual aids
(1)
autism spectrum disorders
(1)
behavioral strategies
(1)
behaviour
(1)
bilingual reader
(1)
blended learning
(1)
blindness
(1)
classroom activities
(1)
cognitive skills
(1)
cognitive style
(1)
communication
(1)
communication disorders
(1)
communication skills
(1)
computer games
(1)
conversation
(1)
creative thinking
(1)
cross-cultural perspective
(1)
deafness
(1)
digital technology
(1)
disability
(1)
discourse
(1)
138 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(MM Textbooks ; 8)
Bibliogr. s. 203-219. Indeks.
This book is intended to help language teachers to work effectively and successfully with students who have specific learning differences (SpLD) such as dyslexia. The book takes an inclusive and practical approach to language teaching and encourages teachers to consider the effects that an SpLD could have on a language learner. It suggests strategies that can be implemented to enable learners to succeed both in the classroom and in formal assessment. The book places issues of language teaching for learners with an SpLD in a broad educational context and, in addition to practical advice on methodologies and classroom management, also discusses discourses of the field, the identification of SpLDs and facilitating progression.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16590.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. CD.298 [Czytelnia A], CD.297 [Czytelnia A] (2 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
Do każdego egz. dołączona jest płyta CD o takiej samej sygnaturze jak książka. CD ROM zawiera : Activities 3.13, 4.6, 5.2, 5.4; Case studies 1-9; Classroom language.
This comprehensive guide to methodology and language learning covers the teaching of all four skills as well as assessment and lesson planning. An audio CD containing case study listening activities is included.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9107.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10731.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
An extremely lucid book that mixes discursive prose with exercises, questions and prompts for reflection. Each theoretical point is supported by a fully explained example. The book focuses on the different strategies that people use to learn languages and shows teacher how to (a) train pupils in those strategies and (b) adapt their teaching to derive the greatest benefit from each strategy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14810.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15589.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Children learning English / Jayne Moon. - Oxford : Macmillan, 2005. - VIII,184 strony : ilustracje ; 25 cm.
(Macmillan Books for Teachers)
Na okładce : A Guidebook for English Language Teachers.
Children Learning English is a comprehensive guidebook for teachers of English to young learners. Covering both the theory and practice of teaching English to children, it offers discovery activities and real-life examples from classrooms around the world. Provides insight into the special characteristics, abilities and attitudes children bring to the classroom. Encourages reflection on how teachers can learn from children and on how this information can be used in planning lessons and activities. Suggests how to adapt ideas and frameworks for teaching English to young learners.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17962.XXIV.14.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
The aims of this correlational study were to find out whether or not there was a significant correlation between thinking styles and language learning strategies of the English Education Study Program students of FKIP Sriwijaya University, there were significant correlations among each category of thinking styles to each category of languange learning strategies, and there were any contributions of students’ thinking styles to their language learning strategies. The sample of this study was the English Education Study Program students of FKIP Sriwijaya University in the Academic Year 2013/2014. To collect the data, Thinking Styles Inventory (TSI) and Strategy Inventory for Language Learning (SILL) were used. The data were analyzed by using correlational and regression analyses. The result showed that there was a positive correlation between students’ thinking styles and language learning strategies. Significant correlations were also shown by each category of thinking styles and languange learning strategies. However, further calculation by using multiple regression analyses showed that the contribution of thinking styles to students’ language learning strategies was only 38.5%, suggesting that thinking styles did not give much contribution to students’ language learning strategies. It is implied that English teacher should pay attention to students’ different thinking styles and language learning strategies. Besides that, English teacher should care of other factors that can influence students’ learning.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B.1439.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. B.1438.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Includes bibliographical references and index.
This innovative book focuses on the relationships among self-regulated language learning strategies, students’ individual characteristics, and the diverse contexts in which learning occurs. It presents state-of-the-art, lively, readable chapters by well-known experts and new, promising scholars, who analyze learning strategy theory, research, assessment, and use. Written by a team of international contributors from Austria, Canada, Greece, Japan, New Zealand, Poland, Turkey, the UK and the USA, this volume provides theoretical insights on how strategic learning interacts with complex environments. It explores strategy choice and the fluidity and flexibility of learning strategies. Research-based but practical themes in the book include strategy-related teacher preparation; differentiated strategy instruction to meet the needs of diverse learners of different ages, cultures, and learning styles; and creative, visualization-based development of strategy awareness. Examining methodologies for strategy research and assessment, the volume explores narrative, decision-tree, scenario-based, and questionnaire-based research, as well as mixed-methods research and new assessment tools for young learners’ strategies. It presents research on strategies used for foreign/second language pronunciation, pragmatics, listening, reading, speaking, writing, and test-taking. By providing a wide range of examples of strategies in research and action in a number of countries, cultures, and educational settings, and by offering incisive section overviews and a detailed synthesis at the end, this book enables readers to develop a holistic understanding of language learning strategies. With additional online strategy materials available for downloading, Language Learning Strategies and Individual Learner Characteristics is invaluable to all those interested in helping language students learn more effectively.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21790.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 20502.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Technical report ; #13)
Includes bibliographical references.
Language learning strategies are the specific steps students take to improve their progress in learning a second or foreign language. Optimizing learning strategies improves language performance. This ground-breaking book presents new information about cultural influences on the use of language learning strategies. It also shows innovative ways to assess students' strategy use and remarkable techniques for helping students improve their choice of strategies, with the goal of peak language learning.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14808.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15587.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Teaching and Researching Language Learning Strategies / Rebecca L. Oxford. - Second Edition. - London ; New York : Routledge Taylor & Francis Group, 2017. - XV, 354 strony : ilustracje ; 24 cm.
(Applied Linguistics in Action)
Includes bibliographical reference and index.
Now in its second edition, Teaching and Researching Language Learning Strategies: Self-Regulation in Context charts the field systematically and coherently for the benefit of language learning practitioners, students, and researchers. This volume carries on the author's tradition of linking theoretical insights with readability and practical utility and offers an enhanced Strategic Self-Regulation Model. It is enriched by many new features, such as the first-ever major content analysis of published learning strategy definitions, leading to a long-awaited, encompassing strategy definition that, to a significant degree, brings order out of chaos in the strategy field. Rebecca L. Oxford provides an intensive discussion of self-regulation, agency, and related factors as the "soul of learning strategies." She ushers the strategy field into the twenty-first century with the first in-depth treatment of strategies and complexity theory.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21797.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21796.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Based on current research, this text provides ESL/EFL and foreign language teachers with practical recommendations for developing their students' second language learning strategies. Detailed suggestions for strategy use in each of the four language skills are included as well as case studies and models for setting up similar programs.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15586 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.1714.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3064.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Aimed at students who want to make the most of their study abroad experience, this flexible and user-friendly guide helps students identify and use a wide variety of language- and culture-learning strategies. The guide begins with three inventories designed to help students be more aware of how they currently learn language and culture. The following sections provide students with tools and creative activities they can use to enhance their favored learning strategies and try out unfamiliar ones. Students can use this guide as they prepare for study abroad, during their experience, and once they return to maximize their experience.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14812.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Brak informacji o dostępności: sygn. 15593.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Solving problems in the teaching of literacy)
Includes bibliographical references and index.
An important goal in every first-grade classroom is to get children reading--but how? This book examines current research on first-grade literacy instruction, and shows how it translates into what good teachers really do in the classroom. The authors, premier early literacy scholars and educators, describe several studies of effective beginning reading instruction conducted across the country. They then take readers directly into the classrooms of five highly successful teachers, exploring the reading, writing, and classroom management techniques these practitioners use to boost student engagement and achievement. The book provides readers with a vivid picture of the complexities of successful teaching. In particular, it demonstrates ways that teachers can blend elements of both holistic and skills approaches to provide rich and enjoyable learning environments for young readers.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15590.XXIV.14.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Language Learning and Language Teaching ISSN 1569-9471 ; Volume 2)
Second language learners differ in how successfully they adapt to, and profit from, instruction. This book aims to show that adaptation to L2 instruction, and subsequent L2 learning, is a result of the interaction between learner characteristics and learning contexts. Describing and explaining these interactions is fundamentally important to theories of instructed SLA, and for effective L2 pedagogy. This collection is the first to explore this important issue in contemporary task-based, immersion, and communicative pedagogic settings. In the first section, leading experts in individual differences research describe recent advances in theories of intelligence, L2 aptitude, motivation, anxiety and emotion, and the relationship of native language abilities to L2 learning. In the second section, these theoretical insights are applied to empirical studies of individual differences-treatment interactions in classroom learning, experimental studies of the effects of focus on form and incidental learning, and studies of naturalistic versus instructed SLA.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10633.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Macmillan Books for Teachers)
This book is an ideal companion for any teacher interested in the use of technology in the language classroom. Blended Learning provides a practical, common-sense overview of the different technologies available, unlocking some of the confusing jargon, and offers ideas and suggestions as to how language teachers can use them to enhance and support their students' learning. The authors also examine the implications of the use of technology for language teaching methodology in general.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17961.XXIV.14.7 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Cambridge Handbooks for Language Teachers)
Includes index.
Language Learning with Technology is for teachers interested in integrating technology into their classroom practice. The book contains 150 classroom activities for beginner to advanced level learners, incorporating a wide range of up-to-date technologies, such as mobile technologies and social networking. It puts pedagogy first, with the content organised around areas of language learning rather than technology types. Chapters cover language skills and the language areas of grammar, pronunciation and vocabulary, as well as project work and assessment and evaluation.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18155.XXIV.14.7 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Second Language Learning and Teaching)
Offers a unique approach to researching pronunciation learning strategies Discusses the interplay of two L2-learner characteristics/individual differences (pronunciation learning strategies and language anxiety) that affect the processes of foreign language acquisition Provides important guidelines for foreign-language scholars, teachers and learners interested in pronunciation teaching/learning
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 21793.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
The book covers the essentials of classroom management, teaching vocabulary, grammar, speaking, listening, reading, writing and pronunciation. There are also chapters on error correction, learner independence, learner variation, planning (including several full lesson plans), teaching in different contexts (ESOL, one-to-one, business, and young learners, and professional development. The appendices contain a summary of terminology to describe grammar, and also the form and main uses of many verb patterns. The book is ideal for people enrolling on, or following a Cambridge CELTA course, a Trinity College London certificate in TESOL course or any other pre-service EFL course.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9061.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10647.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Copycats)
"Knowing me, Knowing You" provides a variety of photocopiable quizzes, questionnaires and other activities designed to develop effective learning strategies and enable teachers and students to find out more about themselves and each other.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9047 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9046.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10627.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Human Sciences Series)
The main purpose of this bachelor thesis is to define the characteristics that make a ‘good’, respectively ‘successful’ language learner, dealing with aspects such as ‘learner autonomy’, ‘intelligence’, ‘aptitude’, ‘personality’, ‘motivation’, ‘learner preferences’, and ‘learning strategies’. A particular focus is on learning strategies, as research has shown that they have a major impact on the learner’s success in second language acquisition (SLA). Therefore, two classification systems, one by the Common European Framework of References for Languages (CEFR) and one by Oxford, are characterized and compared. The research focuses on strategies learners use in ‘spoken production’ and ‘spoken interaction’; therefore, the speaking performances of several pupils were recorded and analysed. The analysis of the data is based on the classification system of the CEFR. Moreover, the thesis provides information concerning the ‘good language teacher’ as the role of the language teacher has changed entirely within the last decades. They have to focus on teaching their learners how to learn – and at this point, learning strategies come into play again.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B.1437.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. B.1436.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Use Scatter Sheets to bring vocabulary to life. This A4-sized book contains fifty themed Scatter Sheets, each accompanied by a worksheet and discussion questions to help cement your students' learning.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17393.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej