Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(28)
Forma i typ
Książki
(28)
Dostępność
tylko na miejscu
(25)
dostępne
(15)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(5)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(10)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(25)
Autor
Ellis Rod
(4)
Lankiewicz Hadrian Aleksander
(2)
Littlewood William T
(2)
Zdybiewska Małgorzata
(2)
Barone Diane M
(1)
Birsh Judith R
(1)
Brown H. Douglas 1941-
(1)
Brown James Dean
(1)
Carreker Suzanne
(1)
Coombe Christine A. (Christine Anne) 1962-
(1)
Fromkin Victoria
(1)
García Mayo María del Pilar
(1)
Hadaway Nancy L
(1)
Hyams Nina
(1)
Johnson Keith
(1)
Krashen Stephen D
(1)
Lantolf James P
(1)
McKay Penny
(1)
Montgomery Martin
(1)
Oort Henk van
(1)
Ortega Lourdes
(1)
Oxford Rebecca L. (1946- )
(1)
Pavičić Takač ViÚsnja (1969- )
(1)
Robinson Peter (1956- )
(1)
Rodman Robert
(1)
Terrell Tracy D
(1)
VanPatten Bill
(1)
Williams Jessica (1957- )
(1)
Xu Shelley Hong (1964- )
(1)
Young Terrell A
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(8)
2000 - 2009
(12)
1990 - 1999
(6)
1980 - 1989
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(13)
Kiribati
(6)
Anglia
(5)
Nowy Jork (stan) (USA)
(2)
Massachusetts (USA)
(1)
Język
polski
(19)
angielski
(9)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(2)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele języka angielskiego
(1)
Temat
JĘZYK ANGIELSKI
(14)
JĘZYKI
(9)
Nauczanie języków obcych
(4)
DWUJĘZYCZNOŚĆ
(3)
UCZENIE SIĘ
(3)
JĘZYKOZNAWSTWO
(2)
Language and languages
(2)
NAUCZANIE
(2)
Nauczanie
(2)
Pedagogika wczesnoszkolna
(2)
Uczenie się
(2)
Bilingualism
(1)
CZYTANIE
(1)
Dwujęzyczność
(1)
English language
(1)
JĘZYK
(1)
Językoznawstwo
(1)
LEKSYKOLOGIA
(1)
Language acquisition
(1)
PSYCHOLINGWISTYKA
(1)
PSYCHOLOGIA RÓŻNIC INDYWIDUALNYCH
(1)
Reading (Elementary)
(1)
SOCJOLINGWISTYKA
(1)
Second language acquisition
(1)
Sprawność językowa
(1)
Vocabulary
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI
(3)
Dziedzina i ujęcie
Językoznawstwo
(3)
Edukacja i pedagogika
(2)
Słowo kluczowe
language acquisition
(28)
English language
(11)
second language acquisition
(8)
teaching
(8)
language
(6)
learning strategies
(5)
SLA
(4)
study
(4)
study and teaching
(4)
bilingualism
(3)
foreign language
(3)
learning
(3)
behaviourism
(2)
error
(2)
first language acquisition
(2)
games
(2)
language skills
(2)
psychological aspects
(2)
second language learning
(2)
young learners
(2)
ELT
(1)
assessment
(1)
children
(1)
ethnic identity
(1)
foreign speakers
(1)
gender
(1)
individual differences
(1)
interlanguage
(1)
language and society
(1)
language learning
(1)
language pedagogy
(1)
language teacher
(1)
linguistics
(1)
morphology
(1)
natural approach
(1)
phonetics
(1)
phonology
(1)
psycholinguistics
(1)
reading
(1)
research method
(1)
semantics
(1)
sociolinguistics
(1)
sociology
(1)
subculture
(1)
syntax
(1)
tests
(1)
vocabulary
(1)
28 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
100 Language Games / Małgorzata Zdybiewska. - Wyd. 2 zm. - Warszawa : Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 1994. - 100, [2] s. : il. ; 24 cm.
Bibliogr. s. [112]. - Indeks.
Zbiór gier językowych, które można wykorzystać jako pomoce metodyczne w nauce języka angielskiego. Autorka proponuje zabawy na poziomach: elementary, intermediate, advanced. "Pod pretekstem gier i zabaw językowych możliwe jest stwarzanie sytuacji podobnych do autentycznych, a uczniowie uczą się reagować w warunkach przypominających prawdziwe warunki komunikacji językowej".
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9733 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 11297.XXIV.12.2 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Second Language Acquisition in Context / ed. by Rod Ellis. - New York [et al.] : Prentice Hall, [cop.1987]. - VIII, 226 s. : ryc., tab. ; 23 cm.
(Language Teaching Methodology Series)
This bestselling introductory textbook is a comprehensive overview of the field of second language acquisition. In an easy-to-read, accessible style, it provides students with information about the scope of the field, but also provides background information on related areas such as first language acquisition. The book introduces students to current issues of data collection and data analysis, as well as provides an historical overview of the field, thus giving students context and perspective about how today's issues arise from earlier approaches.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.3226.XXIV.14.11 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.3225.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
The Study of Second Language Acquisition / Rod Ellis. - Oxford : Oxford University Press, cop. 1994. - VII, 824 s. : tab. ; 23 cm.
(Oxford Applied Linguistics)
This thorough introduction to second language research provides a comprehensive review of the research into learner language, internal and external factors in language acquisition, individual differences, and classroom second language learning.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 4385.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
The Study of Second Language Acquisition / Rod Ellis. - 2 ed. - Oxford : Oxford University Press, cop. 2008. - XXVII, 1142 s. : tab. ; 23 cm.
(Oxford Applied Linguistics)
This book is an encyclopedic survey of second language acquisition research as it has developed over the last forty years. It provides sections on learner language, the role of the linguistic environment and social context, internal mechanisms, individual learner differences, and the role of instruction. It provides a balanced account by representing a variety of perspectives, including cognitive, linguistic, sociocultural, and neurolinguistic.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9957.XXIV.14.11 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11600.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Professional Perspectives / ed. Mike Burghall)
"Challenging Children" is a practical methodology book, providing teachers of English to young learners (from five to twelve years old) with a wealth of lively, imaginative activities for use in the classroom. The main aims of the book are to challenge pupils to activate their dormant linguistic abilities, to use vocabulary, which is often already there and to become fully engaged in the learning process.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9060.XXIV.14.8 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10646.XXIV.14.8 [Czytelnia A], 10645.XXIV.14.8 [Czytelnia A] (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Second language acquisition / Lourdes Ortega. - London : Hodder Education, 2009. - XV, [1], 304 s. ; 24 cm.
(Understanding Language Series)
Index.
Whether we grow up with one, two, or several languages during our early years of life, many of us will learn a second, foreign, or heritage language in later years. The field of Second language acquisition (SLA, for short) investigates the human capacity to learn additional languages in late childhood, adolescence, or adulthood, after the first language --in the case of monolinguals-- or languages --in the case of bilinguals-- have already been acquired. Understanding Second Language Acquisition offers a wide-encompassing survey of this burgeoning field, its accumulated findings and proposed theories, its developed research paradigms, and its pending questions for the future. The book zooms in and out of universal, individual, and social forces, in each case evaluating the research findings that have been generated across diverse naturalistic and formal contexts for second language acquisition. It assumes no background in SLA and provides helpful chapter-by-chapter summaries and suggestions for further reading.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11407.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Second language acquisition ; 27)
Includes bibliographical references (p. 184-194) and index.
The book discusses vocabulary learning strategies as an integral subgroup of language learning strategies. It defines language learning strategies in general and their features on the basis of cognitive theory and relevant models of second language acquisition as the basis for empirical research. Furthermore, the book gives a survey of research on vocabulary learning strategies and describes three original empirical studies. Thus, the book attempts at integrating the approaches of theories of second language acquisition, the theory and practice of instructed foreign language learning, and the findings of current empirical research.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14816.XXIV.14.11 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15611.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Summarizing current research and weaving it into practical instructional strategies that teachers can immediately use with young English language learners (ELLs), this book addresses a major priority for today's primary-grade classrooms. All aspects of effective instruction for ELLs are explored: oral language development and instruction, materials, word study, vocabulary, comprehension, writing, and home-school connections. Assessment is discussed throughout, and is also covered in a separate chapter. The volume is packed with realistic examples, lesson planning ideas, book lists, online resources, and reproducibles. Discussion and reflection questions enhance its utility as a professional development tool or course text.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13928.XXIV.14.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Multisensory Teaching of Basic Language Skills: Activity Book / edited by Suzanne Carreker, Judith R. Birsh. - Revised Edition - Baltimore : Paul H. Brookes Publishing Co. ; copyright 2011. - XII, 194 pages : illustrations ; 24 cm.
Includes bibliographical references and index.
As new research shows how effective systematic and explicit teaching of language-based skills is for students with learning disabilities-along with the added benefits of multisensory techniques-discover the latest on this popular teaching approach with the third edition of this bestselling textbook. Adopted by colleges and universities across the country, this definitive core text is now fully revised and expanded with cutting-edge research and more on hot topics such as executive function, fluency, and adolescent literacy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17694.XXIV.14.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(The Cambridge Guides Series)
Includes bibliographical references and index.
This book provides an up-to-date and comprehensive overview of research methods in second-language teaching and learning, from experts in the field. The Cambridge Guide to Research in Language Teaching and Learning covers 36 core areas of second-language research, organised into four main sections: Primary Considerations; Getting Ready; Doing the Research; Research Contexts. Presenting in-depth but easy to understand theoretical overviews, along with practical advice, the volume is aimed at 'students of research', including pre-service and in-service language teachers who are interested in research methods, as well as those studying research methods in Bachelor, MA, or PhD graduate programs around the world.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17998.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Solving problems in the teaching of literacy)
Includes bibliographical references (p. 237-247) and index.
Providing practical guidance and resources, this book helps teachers harness the power of children's literature for developing ELLs' literacy skills and language proficiency. The authors show how carefully selected fiction, nonfiction, and poetry can support students' learning across the curriculum. Criteria and guiding questions are presented for matching books and readers based on text features, literacy and language proficiency, and student background knowledge and interests. Interspersed throughout are essays and poems by well-known children's authors that connect in a personal way with the themes explored in the chapters
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15592.XXIV.14.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Learning about Language / ed. Geoffrey Leech, Mick Short)
"An Introduction to Foreign Language Learning and Teaching" presents an engaging, student-friendly guide to the fields of foreign language learning and teaching. For students beginning their study of these fields, the book provides essential background information, dealing with language learning and teaching in a clear and comprehensible way. An Introduction will also be of value to teachers in training and those already working in the field, providing an up-to-date overview which focuses on contemporary issues while at the same time providing an important historical perspective.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9048 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 10630.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10629.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Language Teaching Methodology Series)
The Natural Approach is based on the following tenets: 1). Language acquisition (an unconscious process developed through using language meaningfully) is different from language learning (consciously learning or discovering rules about a language) and language acquisition is the only way competence in a second language occurs. (The acquisition/learning hypothesis) 2). Conscious learning operates only as a monitor or editor that checks or repairs the output of what has been acquired. (The monitor hypothesis) 3). Grammatical structures are acquired in a predictable order and it does little good to try to learn them in another order.(The natural order hypothesis). 4). People acquire language best from messages that are just slightly beyond their current competence. (The input hypothesis) 5). The learner's emotional state can act as a filter that impedes or blocks input necessary to acquisition. (The affective filter hypothesis).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. P.3210.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Assessing young language learners / Penny McKay. - Cambridge, UK : Cambridge University Press, 2006. - XII, 388 p. : ill. ; 23 cm.
(Cambridge language assessment series)
Includes bibliographical references (p. 364-378) and index.
In this book the author builds a comprehensive framework for the assessment of young language learners in both foreign language and second language learning situations. She begins by considering why we need a special book on young learner assessment, and describes the nature of young learner language learning. The assessment approach is task-based and is centred around tasks and techniques suitable for young learners, with particular emphasis on classroom assessment. Oral language assessment, and reading and writing assessment are addressed in separate chapters, as is the large-scale testing of young learners. Underpinned by sound theory, the book is full of practical guidelines, and draws on examples of assessment contexts, issues and practices from around the world.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15683.XXIV.14.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Second language acquisition; 115)
Includes bibliographical references and index.
This book presents research on the learning of foreign languages by children aged 6-12 years old in primary school settings. The collection provides a significant and important contribution to this often overlooked domain and aims to provide research-based evidence that might help to inform and develop pedagogical practice. Topics covered in the chapters include the influence of learner characteristics on word retrieval; explicit second language learning and language awareness; meaning construction; narrative oral development; conversational interaction and how it relates to individual variables; first language use; feedback on written production; intercultural awareness raising and feedback on diagnostic assessment. It will be of interest to undergraduate and graduate students, researchers, teachers and stakeholders who are interested in research on how children learn a second language at primary school.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17693.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Language Learning and Language Teaching ISSN 1569-9471 ; Volume 2)
Second language learners differ in how successfully they adapt to, and profit from, instruction. This book aims to show that adaptation to L2 instruction, and subsequent L2 learning, is a result of the interaction between learner characteristics and learning contexts. Describing and explaining these interactions is fundamentally important to theories of instructed SLA, and for effective L2 pedagogy. This collection is the first to explore this important issue in contemporary task-based, immersion, and communicative pedagogic settings. In the first section, leading experts in individual differences research describe recent advances in theories of intelligence, L2 aptitude, motivation, anxiety and emotion, and the relationship of native language abilities to L2 learning. In the second section, these theoretical insights are applied to empirical studies of individual differences-treatment interactions in classroom learning, experimental studies of the effects of focus on form and incidental learning, and studies of naturalistic versus instructed SLA.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10633.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
An introduction to language / Victoria Fromkin, Robert Rodman, Nina Hyams. - 11th edition. - Boston: Cengage, 2017 - XIX, 524 pages, 24 cm
Whether you are studying education, languages, cognitive science, psychology, anthropology, English, or teaching English as a Second Language (TESL), AN INTRODUCTION TO LANGUAGE, 11th Edition, offers the information you need in a clear and descriptive manner that assumes no prior knowledge of linguistics. This edition retains the blend of humor and broad coverage that have made the text a perennial best seller, while adding up-to-date information and new research that render each topic fresh, engaging, and current.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18097.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
An introduction to language and society / Martin Montgomery. - 2nd ed. - London, New York : Routledge, 1996. - XXIX, 272 ; 20 cm.
(Studies in culture and communication / John Fiske)
"An Introduction to Language and Society" explores how our ways of seeing and engaging with the world may be shaped by the categories, systems and patterns of language. This second edition includes new material on gender, register, the speech community, language and subcultures, and language and representation.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11195.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Cambridge Language Teaching Library)
In "Foreign and Second Language Learning", William Littlewood surveys recent research into how people acquire languages and considers its relevance for language teaching. He describes the most important studies and ideas about first language acquisition, and how these have influenced and developed into studies of second language acquisition. He considers the background of language theories which were current before the present interest in acquisition research, and looks at factors such as learners' errors, whether learners are predisposed to acquire language in certain sequences, why some people are apparently more successful at learning languages than others, and how learners make use of their new language to communicate. The use of clear examples, the careful explanation and balanced commentary on the research enable the reader to evaluate the evidence and consider the relevance of work in this field to the day to day concerns of teaching and learning languages.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11873.XXIV.14.11 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Cambridge Language Teaching Library)
In "Foreign and Second Language Learning", William Littlewood surveys recent research into how people acquire languages and considers its relevance for language teaching. He describes the most important studies and ideas about first language acquisition, and how these have influenced and developed into studies of second language acquisition. He considers the background of language theories which were current before the present interest in acquisition research, and looks at factors such as learners' errors, whether learners are predisposed to acquire language in certain sequences, why some people are apparently more successful at learning languages than others, and how learners make use of their new language to communicate. The use of clear examples, the careful explanation and balanced commentary on the research enable the reader to evaluate the evidence and consider the relevance of work in this field to the day to day concerns of teaching and learning languages.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1721.XXIV.14.11 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej