Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(31)
Forma i typ
Książki
(31)
Publikacje naukowe
(5)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(31)
dostępne
(13)
wypożyczone
(1)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(1)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(13)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(31)
Autor
Ogrodzka-Mazur Ewa
(9)
Szuścik Urszula
(8)
Czelakowska Danuta
(2)
Kopaczyńska Iwona
(2)
Magda-Adamowicz Marzenna
(2)
Zalewska-Bujak Małgorzata
(2)
Bielecki Jan (1945- )
(1)
Brejnak Wojciech (1944- )
(1)
Budniak Alina
(1)
Camarda Sylwia
(1)
Gajdzica Anna
(1)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta (1940- )
(1)
Jacewicz Agata
(1)
Kalinowska Alina
(1)
Klus-Stańska Dorota
(1)
Kosiba Grażyna
(1)
Kusiak Krystyna
(1)
Kwaśniewska Grażyna
(1)
Lulek Barbara
(1)
Minczanowska Aleksandra
(1)
Montessori Maria (1870-1952)
(1)
Myszkowska-Litwa Marta (1975- )
(1)
Nowakowska-Buryła Ilona
(1)
Nyczaj-Drąg Mirosława
(1)
Oelszlaeger-Kosturek Beata
(1)
Oleksy Jadwiga
(1)
Parlak Mirosława
(1)
Reczek-Zymróz Łucja
(1)
Siara Olga
(1)
Stawinoga Renata
(1)
Swoboda Ewa (matematyk)
(1)
Szafrańska-Gajdzica Anna
(1)
Waloszek Danuta (1947- )
(1)
Weiner Agnieszka
(1)
Wolnicz-Pawłowska Ewa (1947- )
(1)
Wąsiński Arkadiusz (1970- )
(1)
Włoch Agnieszka
(1)
Włoch Stanisława
(1)
Łapot-Dzierwa Kinga (1969- )
(1)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(24)
2000 - 2009
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(7)
Kraj wydania
Polska
(31)
Język
polski
(31)
Odbiorca
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Nauczyciele wychowania plastycznego
(1)
Przedszkola
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(13)
DZIECKO
(8)
WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE
(8)
MYŚLENIE TWÓRCZE
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
PEDAGOGIKA
(3)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(3)
EDUKACJA EKOLOGICZNA
(2)
Kreatywność
(2)
MATEMATYKA
(2)
NAUCZYCIELE
(2)
NAUCZYCIELE NAUCZANIA POCZĄTKOWEGO
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
DIAGNOZA PEDAGOGICZNA
(1)
DYSLEKSJA i DYSGRAFIA
(1)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(1)
DZIECKO w WIEKU PRZEDSZKOLNYM
(1)
DZIECKO z ZABURZENIAMI MOWY
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
GRY EDUKACYJNE
(1)
INTELIGENCJA (psychol.)
(1)
JĘZYK POLSKI
(1)
LOGOPEDIA
(1)
MUZYKA
(1)
Metoda Montessori
(1)
Metody nauczania
(1)
Myślenie matematyczne
(1)
NAUCZANIE
(1)
NAUCZYCIELE PRZEDSZKOLI
(1)
NIEMIEC, JERZY (1932- )
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(1)
OŚWIATA
(1)
PEDAGOGIKA WCZESNOSZKOLNA
(1)
PROGRAMY NAUCZANIA POCZĄTKOWEGO
(1)
PRZYRODA
(1)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(1)
Praktyki pedagogiczne
(1)
RODZICE
(1)
RODZINA
(1)
SPOŁECZNOŚCI LOKALNE
(1)
Sztuka (przedmiot szkolny)
(1)
Techniki artystyczne
(1)
Trudności wychowawcze
(1)
UCZNIOWIE KLAS POCZĄTKOWYCH
(1)
UMUZYKALNIANIE
(1)
Uczniowie
(1)
WYCHOWANIE do WARTOŚCI
(1)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(1)
ZDOLNOŚCI
(1)
Temat: czas
1989-
(2)
2001-
(1)
2001-0
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(4)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(3)
KSIĘGI PAMIĄTKOWE
(1)
Opracowanie
(1)
PORADNIKI dla NAUCZYCIELI
(1)
Poradnik
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(6)
Psychologia
(2)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Słowo kluczowe
edukacja wczesnoszkolna
(31)
dzieci
(11)
nauczyciel
(8)
wychowanie przedszkolne
(7)
edukacja przedszkolna
(6)
edukacja
(4)
myślenie twórcze
(4)
nauczanie początkowe
(4)
rozwój psychofizyczny
(4)
czytanie
(3)
dziecko niepełnosprawne
(3)
kreatywność
(3)
matematyka
(3)
muzyka
(3)
nauczanie
(3)
pisanie
(3)
wspomaganie rozwoju
(3)
wychowanie
(3)
ADHD
(2)
edukacja ekologiczna
(2)
edukacja estetyczna
(2)
edukacja kulturalna
(2)
edukacja przyrodnicza
(2)
edukacja teatralna
(2)
metoda Montessori
(2)
nauczyciele
(2)
pedagogika
(2)
pedagogika wczesnoszkolna
(2)
plastyka
(2)
program nauczania
(2)
relacja nauczyciel-uczeń
(2)
szkoła
(2)
uczeń zdolny
(2)
aktywność
(1)
arteterapia
(1)
badania pedagogiczne
(1)
biblioterapia
(1)
czas wolny
(1)
diagnoza pedagogiczna
(1)
drama
(1)
dydaktyka
(1)
dysleksja
(1)
edukacja alternatywna
(1)
edukacja czytelnicza
(1)
edukacja dla bezpieczeństwa
(1)
edukacja matematyczna
(1)
edukacja medialna
(1)
edukacja międzykulturowa
(1)
edukacja muyczna
(1)
edukacja regionalna
(1)
edukacja techniczna
(1)
edukacja środowiskowa
(1)
gender
(1)
gimnazjum
(1)
gramatyka
(1)
inteligencja
(1)
język polski
(1)
katechizacja
(1)
kompetencje muzyczne
(1)
kompetencje zawodowe
(1)
komunikacja
(1)
kształcenie
(1)
kultura pedagogiczna
(1)
kultura popularna
(1)
logopedia
(1)
metodyka
(1)
myślenie matematyczne
(1)
nauczanie wspomagane komputerowo
(1)
niepowodzenia szkolne
(1)
ochrona przyrody
(1)
ortografia
(1)
pedagog
(1)
pedagogika inkluzyjna
(1)
pedagogika kultury
(1)
pedagogika prenatalna
(1)
pedagogika religii
(1)
pedagogika resocjalizacyjna
(1)
pedagogika rodziny
(1)
pedagogika specjalna
(1)
pedagogika twórczości
(1)
pogoda
(1)
polityka oświatowa
(1)
pomoc psychopedagogiczna
(1)
praca domowa
(1)
praktyka dydaktyczna
(1)
praktyka pedagogiczna
(1)
program kształcenia
(1)
przyroda
(1)
psychoedukacja
(1)
reforma
(1)
reforma edukacji
(1)
religia
(1)
rodzice
(1)
rodzina
(1)
rozwój
(1)
rozwój intelektualny
(1)
rozwój psychomotoryczny
(1)
socjalizacja
(1)
sport
(1)
szkolnictwo wyższe
(1)
31 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 208-217.
Celem teoretycznych i praktycznych rozważań autorek książki jest próba ukazania diagnozy jako priorytetu w procesie kształcenia i wychowania dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Jednym z głównych zamiarów autorek była intencja uprzystępnienia wiedzy teoretycznej i praktycznej omawiającej diagnozę dziecka. Praca składa się z pięciu rodziałów. Część pierwsza przedstawia współczesne wyzwania edukacji oraz problemy związane z wyrównywaniem szans edukacyjnych i likwidowaniem zaniedbań rozwojowych. Rozdział drugi poświęcony jest analizie literatury psychologicznej i pedagogicznej omawiającej deficyty i zaniedbania w rozwoju dziecka. Część trzecia omawia problemy diagnozy i diagnozowania oraz prezentuje innowacyjną diagnozę całościową. Ostatnie rozdziały obrazują rodzaje metod diagnostycznych i sposoby ich wykorzystania w poznaniu dziecka i jego środowiska wychowawczego. Zaletą książki są użyteczne przykłady diagnozowania oraz prezentowane przydatne praktyczne narzędzia diagnozy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.11420.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12639.IV.9 [Czytelnia B], 12640.IV.9 [Czytelnia B] (2 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja przygotowana w ramach projektu "Praktyczne Wychowanie Fizyczne - opracowanie i wdrożenie nowatorskiego Programu Praktyk Pedagogicznych na kierunku nauczycielskim Wychowanie Fizyczne w AWF w Krakowie".
Data wyd. na podst. informacji od wydawcy.
Bibliografia przy pracach.
Niniejsza publikacja przeznaczona jest dla studentów i nauczycieli wychowania fizycznego oraz nauczycieli akademickich. Intencją jej autorów było przybliżenie czytelnikom ogólnych i praktycznych podstaw związanych z organizacją i realizacją praktyk pedagogicznych na róznych etapach edukacyjnych, a także uświadomienie adeptowi zawodu nauczycielskiego istoty i znaczenia praktycznego przygotowania do pelnienia roli nauczyciela. Szerokie spojrzenie na zagadnienia związane z organizacją i realizacją celów oraz zadań praktyk pedagogicznych stało sie możliwe dzieki realizowanemu w Akademii Wychowania Fizycznego w Krakowie projektowi pt. "Praktyczne wychowanie fizyczne. Opracowanie i wdrożenie nowatorskiego Programu Praktyk Pedagogicznych na kierunku nauczycielskim Wychowanie Fizyczne w AWF w Krakowie" współfinansowanemu ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16994.XIX.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia przy pracach.
Rozważania podjęte przez autorów w publikacji stanowią autorskie podejście do wybranych aspektów diagnozy edukacyjnej w zakresie wczesnego rozwoju dziecka oraz praktyki wczesnej edukacji. Przedstawione propozycje tematyczne zawierają zagadnienia wczesnej diagnozy rozwojowej, zabawy jako propozycji wspierającej rozwój dziecka a także tematy z obszaru związanego z kreatywnością nauczyciela jako niezbędnej kompetencji w pracy z uczniem. Podjęte tematy są jedynie próbą zwrócenia uwagi na wciąż istotne aspekty w realizacji podmiotowej roli ucznia, a także w projektowaniu i zarządzaniu różnorodnością w przestrzeni edukacyjnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18522.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 309-328.
Książka przedstawia wybrane aspekty funkcjonowania dwóch podstawowych środowisk wychowawczych - rodziny i szkoły w zmieniającej się przestrzeni edukacyjnej. Wskazuje na wyzwania, z którymi przychodzi się zmierzyć zarówno rodzicom, jak i nauczycielom. Rozdział pierwszy został poświęcony wspólnocie rodzinnej oraz wyzwaniom i zagrożeniom społecznym stojącymi przed nią. W rozdziale drugim podjęto problematykę związaną ze zmianami, które nastąpiły w edukacji po 1999 r. W rozdziale trzecim dokonano oceny i tendencji we współdziałaniu szkoły ze środowiskiem lokalnym i rodziną w zakresie kształcenia, wychowania, opieki i profilaktyki. Ostatni rozdział przedstawia rozwiązania pedagogiki Marii Montessori.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15092.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dyslalia w Polskiej Teorii i Praktyce Logopedycznej = La Dyslalie Dans la Théorie et la Pratique Logopédiques Polonaises ; t. 2)
Bibliogr. przy niektórych pracach.
Drugi tom serii "Dyslalia w polskiej teorii i praktyce logopedycznej". Książka składa się z szeregu artykułów różnych autorów, ale wszystkie dotyczą zagadnienia dzieci zagrożonych zaburzeniami mowy i ryzykiem dysleksji. Szczególnie logopedzi i pedagodzy znajdą tu pomoc w swojej pracy oraz materiały do diagnozy i terapii dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13816.IV.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 215-227.
Prezentowana książka jest próbą ukazania problematyki inteligencji i zdolności twórczych dzieci w wieku wczesnoszkolnym, ich rozpoznania, stymulacji i rozwoju. Przedstawia poglądy, badania i koncepcje wybitnych znawców tych zagadnień, np. J. Piageta czy H. Gardnera. Prezentuje równiez możliwości tworzenia programów edukacyjnych, które kładłyby nacisk na kształcenie krytycznego i twórczego myślenia. Opracowanie zawiera także analizy oraz zagadnienia metodyczne związane ze sferami rozpoznawania i kształcenia zdolności dzieci, w tym metody i formy pracy z uczniami zdolnymi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12011.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13154.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografie, netografie przy pracach.
Tom 18 serii "Edukacja małego dziecka", zatytułowany "Wsparcie pedagogiczne w trudnych sytuacjach społecznych i edukacyjnych", prezentuje kolejne rozważania teoretyczne i praktyczne nad współczesnymi problemami rozwoju twórczego dziecka. Tym   zagadnieniom   w   głównej   mierze   poświęcony   został   aktualny 18 tom „Edukacji małego dziecka”, w którym autorzy poszczególnych tekstów zwrócili szczególną uwagę na następujące kwestie: kategorie zmarginalizowane i nieobecne w edukacji małego dziecka; wsparcie psychologiczne i pedagogiczne dzieci, nauczycieli i rodziców w trudnych sytuacjach społecznych i edukacyjnych; zmiany we współczesnej edukacji małego dziecka – w tym na sytuację dziecka i nauczyciela w procesie oceniania i jego psychospołeczne konsekwencje; - zmiany społeczne warunkujące przekształcenia w instytucjach wspierających rozwój i wychowanie małych dzieci; twórczość i kreatywność jako niezbędne komponenty warunkujące prawidłowy, całościowy rozwój dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 22663.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 280-306.
Niniejszy podręcznik, opracowany z myślą o studentach kierunków pedagogicznych przygotowujących się do pracy z dziećmi przedszkolnymi i wczesnoszkolnymi, zawiera zagadnienia teoretyczne, dotyczące podstaw nauczania o otaczającym dziecko środowisku (przyrodniczym, geograficznym, społecznym) oraz propozycje metodyczne związane z przedszkolną i wczesnoszkolną edukacją środowiskową.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14019 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12009.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13152.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
"Książka "Edukacyjne konteksty rozwoju dziecka w wieku wczesnoszkolnym" jest publikacją wielowątkową, o zróżnicowanym materiale merytorycznym. Dotyczy ważnych zagadnień ze społecznego i pedagogicznego punktu widzenia, związanych z edukacją dziecka w początkowych etapach nauki szkolnej. Treść zawartych w niej artykułów mieści się w obszarze przedmiotowym pedagogiki wczesnoszkolnej i współczesnej pedeutologii. Autorzy podejmują w niej wiele problemów istotnych dla teorii i praktyki edukacyjnej nie tylko wieku wczesnoszkolnego, jako szczególnie znaczącego okresu rozwojowego, ale także całożyciowej edukacji człowieka". (z recenzji dr. hab. Agaty Cudowskiej prof. Uniwersytetu w Białymstoku)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12015.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13158.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Trzeci tom książki kontynuuje refleksje dotyczące pracy pedagogicznej z dzieckiem w wieku przed- i wczesnoszkolnym. Tom otwiera część, w której autorzy poszczególnych rozdziałów interpretują podstawowe kategorie ľ dziecka i dzieciństwa ľ w kontekście przemian edukacyjnych wyznaczanych zmianą społeczną. Część druga poszerza nakreśloną problematykę o obszar edukacyjnych doświadczeń naszych południowych sąsiadów: Czech i Słowacji. Ostatnia część tomu obejmuje opracowania skupiające się na kwestiach wspierania różnych form aktywności (myślowej, metaforycznej, matematycznej) i rozwoju (emocjonalnego, społecznego, kulturowego) dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14439.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nazwy aut. na s. [385].
Bibliogr., netogr. przy pracach.
Rozważania podjęte w pracy są kontynuacją zagadnień dotyczących pracy pedagogicznej z dzieckiem w wieku przed- i wczesnoszkolnym prezentowanych w poprzednich tomach. Tom składa się z trzech części. W pierwszej Czytelnicy mogą znaleźć autorskie propozycje dotyczące m.in. współczesnych wyzwań dla szkoły i nauczyciela w kontekście przygotowania dzieci do uczenia się przez całe życie, oceny (nie)gotowości szkoły na przyjęcie najmłodszego ucznia oraz sposobów zapobiegania i przeciwdziałania niepowodzeniom szkolnym. Kolejna część zawiera zarówno teoretyczną, jak i praktyczną egzemplifikację zagadnień związanych z edukacją nauczycieli realizowaną przez naszych południowych sąsiadów. Tom zamyka część będąca prezentacją wyników badań prowadzonych wśród studentów kierunków pedagogicznych. Zamieszczone w tej części opracowania skupiają się głównie na kwestiach dotyczących roli i zadań współczesnego nauczyciela oraz potrzeby i możliwości wychowania międzykulturowego w przedszkolu i w klasach I-III.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14441.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografia przy pracach.
Studia i wyniki badań prezentowane w 10 tomie serii "Edukacja małego dziecka" – zatytułowanym "Wychowanie i kształcenie – kierunki i perspektywy zmian" – warunkowane są z jednej strony krytyczną oceną wprowadzanych reform systemu edukacji w Polsce i realizacji kolejnych etapów proponowanych zmian strukturalnych oraz programowych w niższych klasach szkoły podstawowej. Natomiast z drugiej strony – w kontekście zachodzących współcześnie przemian społecznych i kulturowych – są próbą wskazania podstaw pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej oraz ich perspektyw. Kierując się tymi założeniami, autorzy poszczególnych tekstów wskazują między innymi na kulturowe i poznawcze konteksty pedagogiki wczesnoszkolnej, która – powracając do korzeni, do paradygmatów wczesnej edukacji dziecka, do nieobecnych dyskursów – powinna reorganizować pracę pedagogiczną z dzieckiem w młodszym wieku szkolnym, interpretowaną w kategoriach pomocy w rozwoju, pomocy wzajemnej oraz kształcenia dla rozwoju.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17447.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 317-324.
Niniejsza publikacja stanowi szczególną pozycje wśród książek przedmiotowo-metodologicznych. Zawiera ona wiadomości rzeczowe z różnych działów języka polskiego oraz ogólne i szczegółowe treści i metody pracy, przykłady lekcji, a także wiele informacji bibliograficznych. Istotnym walorem opracowania są praktyczne zalecenia i uwagi z zakresu nauki o języku, co wiąże się z dalszym rozwojem umysłowym dzieci i możliwością doskonalszego poznawania rzeczywistości.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.12007.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13150.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nazwy aut. na s. [367].
Bibliogr. przy pracach.
Tom 4 serii publikacji "Edukacja małego dziecka" otwiera kolejne opracowania poświęcone szeroko rozumianej problematyce edukacji, wychowania i wsparcia dziecka w toku jego życia na poszczególnych etapach rozwoju. W tomie zostały poruszone zagadnienia związane ze wspomaganiem rozwoju i uczenia się dziecka. Opracowania zostały podzielone na dwie części: pierwszą zatytułowaną "Wspomaganie rozwoju i uczenia się małego dziecka" i część drugą: "Konteksty wychowawcze ľ ku pedagogice współbycia". Artykuły prezentują rozważania teoretyczne, jak i empiryczne z zakresu kształcenia ogólnego dziecka w wybranych obszarach jego rozwoju poznawczego lub społecznego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14440.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nazwy aut. na s. [321].
Bibliogr. przy pracach.
Tom 6 zawiera zagadnienia dotyczące pracy pedagogicznej z dzieckiem w wieku przed- i wczesnoszkolnym. Pracę otwiera część, w której zaprezentowano autorskie rozwiązania w zakresie wczesnodziecięcej nauki czytania, wspomagania rozwoju mowy małego dziecka przez piosenkę, literaturę dziecięcą (bajkę i baśń), swobodną twórczość literacką czy naukę języków obcych. W kolejnej części zawarto opracowania nawiązujące w swych założeniach do koncepcji dyskursu szkolnego, zgodnie z którą rozwiązywanie różnego typu zadań, w tym także matematycznych, oparte na komunikacji między dziećmi oraz między dziećmi i nauczycielem może w znaczący sposób poprawić jakość i szybkość nabywania przez nie umiejętności i wiadomości. Trzecia część obejmuje opracowania skupiające się na kwestiach wspierania różnych form aktywności artystycznej dzieci w wieku przed- i wczesnoszkolnym ľ muzycznej, ludowej czy teatralnej, z uwzględnieniem rozwiązań i doświadczeń zagranicznych. Tom zamyka część, w której autorzy wskazują na konieczność nauczania wspomaganego komputerowo w przedszkolu i niższych klasach szkoły podstawowej, mogącego stać się swoistą szansą w procesie wspierania rozwoju zarówno dzieci zdrowych, jak i ich niepełnosprawnych rówieśników oraz przedstawiają różne ograniczenia i bariery związane z tą formą edukacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14442.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy rozdz.
Książka skupia się na aktualnych, ważnych pedagogicznie i społecznie problemach edukacji. Wyodrębniono w niej cztery części podporządkowane tematowi pracy i dotyczą one: zmiany w edukacji pod wpływem przemian społeczno-kulturowych, aksjologicznych podstaw reform edukacyjnych w Polsce i krajach europejskich, nauczyciela i jego dzisiejszej roli na wszystkich szczeblach edukacji (od przedszkola do uniwersytetu), a także ucznia, kształcenia i wychowania w świetle zachodzących przemian edukacyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13796.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Książka poświęcona jest kontekstom teoretycznym, tendencjom i problemom edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej małego dziecka. Prezentowany tom składa się z czterech części. W pierwszej Czytelnicy mogą znaleźć autorskie propozycje dotyczące edukacji małego dziecka. Kolejna część zawiera zarówno teoretyczną, jak i praktyczną egzemplifikację zagadnień związanych z edukacją kulturalną i artystyczną dziecka. Trzecia część obejmuje opracowania traktujące o przygotowaniu dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym do nazywania, urzeczywistniania i realizacji różnych wartości, w tym pojmowania wartości miłości, rodziny, wiary w Boga i śmierci. Tom zamyka część, w której Czytelnicy mogą znaleźć autorskie odczytania uwarunkowań przygotowania i gotowości zawodowej nauczyciela.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14437.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 265-280.
Celem publikacji jest ukazanie teoretycznych i praktycznych powiązań między pedagogiką ogólną a teorią i praktyką dydaktyczną zarówno w sferze możliwości, jak i praktycznych realizacji. Książka podzielona jest na dwie części. W części pierwszej zamieszczono teksty zawierające teoretyczne rozważania na temat związków pedagogiki ogólnej z teorią i praktyką dydaktyczną oraz norm dydaktycznych, wartości w pedagogice, innowacyjności jako kategorii ogólnopedagogicznej, badań nad praktyką procesu kształcenia, inspiracji, kultury pedagogicznej oraz o przyczynach i trudnościach w upowszechnianiu wiedzy pedagogicznej. Druga część dostarcza głównie analiz opartych na badaniach empirycznych autorów. Czytelnik odnajdzie tu teksty poświęcone: wychowaniu intelektualnemu, wychowaniu do twórczości, pedagogicznej idei podmiotowości i partnerstwa oraz indywidualizacji w praktyce kształcenia wczesnoszkolnego, użyteczności wiedzy ogólnopedagogicznej w działalności pedagogów i nauczycieli, konstruowaniu i badaniu programów kształcenia w szkole wyższej oraz kształceniu i wychowaniu teatralnemu młodzieży w procesie edukacji kulturalnej. Zamieszczne w pracy teksty mogą być źródłem wiedzy skłaniającej Czytelnika do przemysleń, krytycznej analizy, dyskusji oraz dalszych praktyk badawczych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 12297.IV.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach.
Książka jest kontynuacją refleksji teoretycznych i badawczych nad problematyką przysposabiania dziecka do rozwoju w toku jego edukacji i wychowania w różnych obszarach działań pedagogicznych. Publikacja składa się z trzech części. Część pierwsza omawia zagadnienie indywidualnych potrzeb i możliwości dziecka w procesie wychowawczym i edukacyjnym w odniesieniu do opinii współczesnych ekspertów edukacji. W części drugiej podniesiono problem stymulacji twórczości dziecka poprzez rozwój jego doświadczenia poznawczego i praktycznego. Część trzecia tomu prezentuje rozważania, które dotyczą potrzeb edukacyjnych dziecka niepełnosprawnego i wynikających z tego ściśle określonych metod pracy z nim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14438.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Książka
W koszyku
iędzynarodowy akademicki podręcznik Pedagogika to kompendium wiedzy z zakresu pedagogiki. Jest efektem współpracy grona autorów z całej europy: Niemiec, Włoch, Anglii, Szwajcarii, Czech, Słowacji, Finlandii i Polski. Najnowszy – czwarty – tom jest odpowiedzią na intensywny rozwój dyscypliny. Stanowi poszerzenie dotychczasowej wiedzy i struktury nauk o wychowaniu. Zostały w nim omówione takie subdyscypliny i dziedziny pedagogiczne, jak pedagogika filozoficzna, socjologiczna, pedagogika kultury (w tym kultury popularnej), rodzaju, pedagogika prenatalna, wczesnoszkolna, rodziny, pedagogika religii, twórczości, sportu, zarządzania, a także pedagogika inkluzyjna i alternatywna. Autorzy, wybitni specjaliści, w poszczególnych rozdziałach omawiają najważniejsze wątki z danej dziedziny, które stanowią mapę problemową do dalszych studiów i inspirację do kolejnych badań.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.9840.IV.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 11383.IV.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej