Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(9)
Forma i typ
Książki
(9)
Dostępność
tylko na miejscu
(9)
dostępne
(3)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(1)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(2)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(9)
Autor
Lewis Michael
(3)
Arens Katherine (1953- )
(1)
Booth Wayne
(1)
GIBALDI JOSEPH (1942- ). MLA handbook for writers of research papers (ang.)
(1)
Gillies Andrew
(1)
Harley Birgit
(1)
Oxford Rebecca L
(1)
Rosenblatt Louise M
(1)
Swaffar Janet K. (1935- )
(1)
Waliczek Bartosz
(1)
Rok wydania
2000 - 2009
(5)
1990 - 1999
(4)
Kraj wydania
Polska
(4)
Stany Zjednoczone
(2)
Hawaje (USA)
(1)
nieznany (us)
(1)
Język
polski
(5)
angielski
(4)
Temat
JĘZYK ANGIELSKI
(4)
Cross-cultural orientation
(1)
DYSERTACJE NAUKOWE
(1)
JĘZYKI
(1)
JĘZYKOZNAWSTWO
(1)
LEKSYKOLOGIA
(1)
LITERATURA
(1)
Language and languages
(1)
PRZEKŁADY USTNE
(1)
SZTUKA PISANIA
(1)
UCZENIE SIĘ
(1)
Gatunek
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
Słowo kluczowe
ELT
(2)
lexicon
(2)
study and teaching
(2)
teaching
(2)
vocabulary
(2)
English grammar
(1)
English language
(1)
English verb
(1)
bilingualism
(1)
cross-cultural perspective
(1)
grammar
(1)
handbook
(1)
language
(1)
language learning
(1)
learning strategies
(1)
lexical approach
(1)
literature
(1)
psycholinguistics
(1)
report writing
(1)
research
(1)
study
(1)
teacher education
(1)
theory
(1)
writer
(1)
9 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(LTP Teacher Training)
"THE ENGLISH VERB" is an exploration for teachers of the structure and meaning of the central verb system of English. Much that has been written about the grammar of English is detailed and can often seem confusing to the new teacher. Michael Lewis looks beyond the details and finds powerful general truths which help the teacher see English grammar as a coherent system.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3981.XXIV.12.1 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
IMPLEMENTING THE LEXICAL APPROACH describes how the lexical approach works in the classroom. This book will stimulate educators to think about what one does at all levels. The book develops the theoretical position set out in Michael Lewis' highly acclaimed THE LEXICAL APPROACH.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3626.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Forma i typ
Słowo kluczowe
This volume contains papers by a number of teachers and theoreticians interested in the practical classroom implications of incorporating collocation into everyday classroom teaching. The book is designed to: provide a perspective on collocation; provide practical ways of introducing the idea to students; give examples of good classroom practice; describe teachers' experiences; give examples of good practice from teachers' own experience; show practical classroom activities; and help students get the most out of their vocabulary notebooks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 3639.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(The Best of Language Learning / ed. Alister H. Cumming)
The nine major empirical studies of "Lexical Issues in Language Learning" address key issues in the development and use of vocabulary by child bilinguals and older second language learners. The thematic focus in this collection of Language Learning articles is on the assessment of lexical development in bilinguals at different points in the lifespan; the psycholinguistic factors that determine the learnability of second language lexis; and the conditions on communication tasks that promote the learning and retention of second language vocabulary or lead to different strategies for handling lexical problems. The introductory chapter presents an overview of current trends in lexical research in second language learning, and assesses the contribution of each of the nine studies to knowledge in the field. The chapters are organized in three sections in accordance with the main themes of the volume. The preface to each individual article contains a brief update assessing the contribution of the research in question to the current knowledge about second language lexical acquisition. The studies address learning in diverse situations internationally, utitlize innovative research methods conducted with the highest levels of expertise, and concern acquisition in various languages: Chinese, English, French, German, and Spanish. The volume is not only a valuable reference tool for researchers and scholars active in this field, but also form excellent course material for use in graduate seminars on the subject.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 10018.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
MLA handbook for writers of research papers. - 7th ed., 1st print. - New York : The Modern Language Association of America, 2009. - XXI, 292 s. : il. ; 23 cm.
S. red.: Prev. ed. entered under: Gibaldi, Joseph, 1942-.
Bibliogr. przy rozdz. Indeks.
The "MLA Handbook" is published by the Modern Language Association, the authority on MLA doumentation style. Widely adopted by universities, colleges, and secondary school, the "MLA Handbook" gives step-by-step advice on every aspect of writing research papers, from selecting a topic to submitting the completed paper. The seventh edition is a comprehensive, up-to-date guide to research and writing in the online environment. It provides an authoritative update of MLA documentation style for use in student writing, including simplified guidelines for citing works published on the Web and new recommendations for citing several kinds of works, such as digital files and graphic narratives.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13925.XXIV.13 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
In "Literature as Exploration", Rosenblatt presents her unique theory of literature and focuses on the immense, often untapped, potential for the study and teaching of literature in a democratic society. Her "transactional" theory of literature examines the reciprocal nature of the literary experience and explains why meaning is neither "in" the text nor "in" the reader. Each reading is "a particular event involving a particular reader and a particular text under particular circumstances." And teachers of literature, Rosenblatt argues, play a pivotal role in influencing how students perform in response to a text.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 13941.XXIV.10 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Teaching Languages, Literatures, and Cultures)
Bibliogr. s. 195-202. Indeksy.
Authors offer a holistic approach to postsecondary language teaching that integrates the study of literature and culture into every level of the curriculum. By studying multiple genres ranging from popular to elite, students gain an understanding of multiple communicative frameworks - and develop multiple literacies. Authors propose the use of a sequence of template - generated exercises that leads students from basic grammar paterns to a sophisticated grasp of the interrelations among language use, meaning and cultural context.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 14041.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Language and communication = Język i komunikacja ; 7)
Współwyd.: Tłumaczenie ustne : nowy poradnik dla studentów / Andrew Gillies ; [tł. części pol. Adrianna Jagoda i Maria Piechaczek ; tł. zmian i uzup. Joanna Gołąb] od s. 71 (w jęz. pol)
Bibliogr. s. 67-69, 153-155.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8495 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.8493.XXIV.11 [Wypożyczalnia A], P.8494.XXIV.11 [Wypożyczalnia A] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 9903.XXIV.11 [Czytelnia A], 9902.XXIV.11 [Czytelnia A] (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Technical report ; #13)
Includes bibliographical references.
Language learning strategies are the specific steps students take to improve their progress in learning a second or foreign language. Optimizing learning strategies improves language performance. This ground-breaking book presents new information about cultural influences on the use of language learning strategies. It also shows innovative ways to assess students' strategy use and remarkable techniques for helping students improve their choice of strategies, with the goal of peak language learning.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.14808.XXIV.14 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 15587.XXIV.14 [Czytelnia A] (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej