Sorting
Source
Books
(2)
Form of Work
Książki
(2)
Status
only on-site
(2)
Branch
Biblioteka Główna. Czytelnie
(2)
Author
Konopczyński Marek
(1)
Kosyrz Zdzisław
(1)
Nowak Beata Maria
(1)
Year
2000 - 2009
(2)
Country
Poland
(2)
Language
Polish
(2)
Subject
MŁODOCIANI PRZESTĘPCY
(1)
PEDAGOGIKA RESOCJALIZACYJNA
(1)
UCZNIOWIE
(1)
WYCHOWAWSTWO
(1)
Genre/Form
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
Słowo kluczowe
kuratela sądowa
(1)
pedagogika resocjalizacyjna
(1)
przestępczość
(1)
przestępczość nieletnich
(1)
resocjalizacja
(1)
resocjalizacja penitencjarna
(1)
resocjalizacja postpenitencjarna
(1)
2 results Filter
Book
In basket
Na okł.: Resocjalizacja: w stronę środowiska otwartego.
Bibliogr. przy ref.
Książka poświęcona jest zagadnieniu pedagogiki resocjalizacyjnej w kontekście niedostosowania społecznego dzieci, młodzieży i dorosłych oraz wynikających z niego implikacjom. Składa się z czterech części. Część pierwsza stanowi próbe ukazania historycznej genezy wychowania społecznego, prezentuje teoretyczne podstawy resocjalizaci, współczesne trendy oddziaływań resocjalizacyjnych. Część druga ukazuje problematykę działalności resocjalizacyjnej w warunkach izolacji więziennej , wybrane aspekty przestępczości i mozliwości readaptacji społecznej osadzonych. Część trzecia odnosi się do formuł wychowawczych, socjalizujących i resocjalizujących, które są prowadzone poza instytucjami penitencjarnymi i resocjalizacyjnymi. Część czwarta poświęcona jest analizie zakresu i treści bezpieczeństwa obywatelskiego w kontekście możliwości profilaktycznych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14263.VI.13 [Czytelnia A] (1 egz.)
Book
In basket
Niniejsza książka dotyczy podstawowych zagadnień działalności wychowawcy oraz warunków jego pracy. Rozległość omawianych problemów pokazuje, że przyjęta wykładnia teoretyczna, metodyczna i interpretacyjna stanowi jedno z możliwych ujęć tego, co w lekturze dostępne. Nie jest to poradnik dla wychowawców, nauczycieli, przełożonych, czy rodziców. Jest próbą szerszego spojrzenia na osobowość wychowawcy, który w swojej działalności nie kieruje się tylko teoriami o egzystencji wychowanka, lecz zwraca uwagę na jego indywidualne możliwości i potrzeby. Taki wychowawca nigdy nie będzie redukował wychowanka do narzuconego wzorca.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 5097.V.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again