Sorting
Source
Books
(6)
Form of Work
Książki
(6)
Status
only on-site
(6)
available
(1)
unavailable
(1)
Branch
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(2)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(6)
Author
Krajewski Mirosław (1946- )
(2)
Borowski Ryszard ( -2007)
(1)
Grabowski Tadeusz (1927-2008)
(1)
Półturzycki Józef (1934- )
(1)
Wysocki Dariusz
(1)
Zabłocki Kazimierz Jacek (1946- )
(1)
Year
2000 - 2009
(6)
Country
Poland
(6)
Language
Polish
(6)
Subject
PEDAGOGIKA
(2)
WYCHOWANIE
(2)
AUTYZM
(1)
DZIECKO
(1)
DZIECKO AUTYSTYCZNE
(1)
INTEGRACJA EUROPEJSKA
(1)
NAUCZANIE
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
UNIA EUROPEJSKA
(1)
Słowo kluczowe
Unia Europejska
(1)
Wspólna Polityka Rolna
(1)
autyzm
(1)
dziecko autystyczne
(1)
integracja europejska
(1)
nauczanie
(1)
polityka strukturalna
(1)
terapia
(1)
6 results Filter
Book
In basket
Stan prawny na dzień 21 maja 2001 r.
Bibliogr.
Książka poświęcona jest problematyce placówek opiekuńczo-wychowawczych, jednocześnie w ujęciu prawnym i pedagogicznym.. Pokazuje stan obecny i dotychczasowy. Od strony pedagogicznej prezentuje to co trwałe i co składa się na określony dorobek. Który stanowić będzie podłoże, na którym ukształtowana została działalność nowego systemu placówek. Zagadnienia te omówiono w rozdziałach poświęconych poszczególnym typom placówek, Od strony prawnej opracowanie pozwala prześledzić i uchwycić charakter oraz sens wprowadzonych zmian.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 8449.IV.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Książka składająca się z dziewięciu rozdziałów, w których kolejno poruszone zostały tematy: istoty i ewolucji europejskich procesów integracyjnych, system instytucjonalny Unii Europejskiej, wspólna polityka handlowa Unii Europejskiej, wspólna polityka rolna, mechanizm integracji walutowo-finansowej, polityka regionalna/strukturalna/Unii Europejskiej, unia ekonomiczna i walutowa, budżet Unii Europejskiej, oraz problemy przystąpienia Polski do Unii Europejskiej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 4407.XII.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Podręcznik jest syntetycznym opracowaniem dziejów rozwoju oświaty w Polsce i w Europie oraz historii polskiej i europejskiej myśli pedagogicznej. Ma on jasny, racjonalny podział na rozdziały i podrozdziały. Dobrze pokazuje rozwój nauk pedagogicznych. Precyzyjnie omawia proces przenoszenia osiągnięć psychologii i pedagogiki do praktyki szkolnej. Jasno są w nim przedstawione wpływy klas społecznych, Kościoła Rzymskokatolickiego, kościołów wyznań protestanckich i państw na rozwój oświaty w różnych krajach europejskich i na ziemiach polskich.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 4269.V.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Podręcznik jest syntetycznym opracowaniem dziejów rozwoju oświaty w Polsce i w Europie oraz historii polskiej i europejskiej myśli pedagogicznej. Ma on jasny, racjonalny podział na rozdziały i podrozdziały. Dobrze pokazuje rozwój nauk pedagogicznych. Precyzyjnie omawia proces przenoszenia osiągnięć psychologii i pedagogiki do praktyki szkolnej. Jasno są w nim przedstawione wpływy klas społecznych, Kościoła Rzymskokatolickiego, kościołów wyznań protestanckich i państw na rozwój oświaty w różnych krajach europejskich i na ziemiach polskich.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.4440.V.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 4890.V.1 [Czytelnia B], 4889.V.1 [Czytelnia B] (2 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. Indeks.
Współczesne przemiany szkoły w Polsce wymagaja od nauczycieli aktywnosci i modernizacji pracy dydaktycznej oraz wychowawczej. Dydaktyka jako teoria nauczania i uczenia się służy pracy nauczyciela i kierowanych przez niego uczniów. Teoria kształcenia, jaką jest dydaktyka, staje sie podstawową nauką w służbie nauczyciela i jego pracy. Dlatego każda próba przedstawienia dydaktyki jako propozycji teoretycznej z wskazaniami dla praktyki nauczycielskiej staje się szczególnie pożądana w okresie przebudowy i doskonalenia systemu kształcenia, który zmienia się zgodnie z zasadami demokracji, przedmiotowości i wartościowych tradycji polskiej szkoły oraz doświadczeń dobrych nauczycieli. Autor niniejszej publikacji nie tylko zbiera wiedzę o dydaktyce jako teorii kształcenia, ale także dysponuje doświadczeniem nauczycielskim, długoletnim i zróżnicowanym, co do przedmiotów i typu szkoły, w jakiej pracował. Autor przedstawia swoje doświadczenia i przemyślenia dydaktyczne, które przydadzą się innym w ich praktyce nauczycielskiej. Mogą to być nie tylko studenci pedagogiki i kierunków nauczycielskich, ale także czynni nauczyciele, którzy chcieliby skonfrontować własne przemyślenia i doświadczenia z ujęciem innego nauczyciela, który latami dochodził do swych kompetencji jako nauczyciel praktyk oraz autor prac podsumowujących i propagujących korzystne ujęcie propozycji dydaktycznych.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
All copies are currently on loan: sygn. P.1360.V.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 2646.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Podstawy Pedagogiki Rewalidacyjnej)
Pięć aneksów, sześć załączników
Książka stanowi obszerną syntezę informacji dotyczących zaburzenia autystycznego. Autor opisuje szczegółowo rozwój poglądów na autyzm formułowanych przez badaczy, pedagogów i lekarzy oraz omawia aktualną wiedzę na jego temat. Duża część książki poświęcona została metodom terapeutycznym i ich opisom oraz omówieniu roli rodziców w terapii. Autor opisuje zagadnienia dotyczące funkcjonowania dziecka autystycznego w szkole specjalnej i problemami związanymi z nauczaniem ich niektórych przedmiotów, a także rolą terapeutyczną poszczególnych dyscyplin. Osobne rozdziały zostały poświęcone zaburzeniom semantyczno-pragmatycznym, funkcjonowaniu placówek edukacji specjalnej i przykładom ćwiczeń wykorzystywanych w terapii.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 4266.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again