Sorting
Source
Books
(6)
Form of Work
Książki
(6)
Status
available
(7)
only on-site
(6)
Branch
Biblioteka Główna. Magazyny
(1)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(6)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(6)
Author
Frąckowiak Anna (1977- )
(2)
Półturzycki Józef (1934- )
(2)
Karwowska-Struczyk Małgorzata
(1)
Pospiszyl Kazimierz (1938- )
(1)
Rościszewska-Woźniak Monika
(1)
Sobierańska Dorota
(1)
Szpotowicz Magdalena
(1)
Włoch Agnieszka
(1)
Włoch Stanisława
(1)
Year
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(2)
Country
Poland
(6)
Language
Polish
(6)
Subject
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(2)
OŚWIATA DOROSŁYCH
(2)
WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE
(2)
DIAGNOZA PEDAGOGICZNA
(1)
DZIECKO
(1)
OJCOSTWO
(1)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(1)
Genre/Form
PROGRAMY WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO
(1)
Słowo kluczowe
andragogika
(2)
edukacja dorosłych
(2)
edukacja przedszkolna
(2)
ADHD
(1)
Europa
(1)
asertywność
(1)
diagnoza pedagogiczna
(1)
dzieci
(1)
edukacja artystyczna
(1)
edukacja matematyczna
(1)
edukacja przyrodnicza
(1)
edukacja wczesnoszkolna
(1)
język angielski
(1)
język polski
(1)
logopedia
(1)
muzykoterapia
(1)
nauczanie
(1)
ojciec
(1)
ojcostwo
(1)
pedagogika wczesnoszkolna
(1)
program nauczania
(1)
rozwój
(1)
rozwój psychomotoryczny
(1)
rówieśnicy
(1)
wychowanie
(1)
wychowanie przedszkolne
(1)
zaburzenia rozwoju
(1)
6 results Filter
Book
In basket
Bibliogr. przy rozdz.
Celem tej publikacji, która w bliskiej perspektywie ma się składać z kilku tomów, jest szerokie zaprezentowanie edukacji dorosłych i kształcenia ustawicznego we współczesnym świecie. Tom pierwszy dotyczy wybranych krajów Europy. Celowo używamy słowa "wybrane", jako że w tym tomie prezentujemy dorobek jedynie 18 państw europejskich, w tym między innymi: Wielkiej Brytanii, Szwecji, Niemiec, Austrii, Francji oraz Rosji. W części wprowadzającej przedstawiono podstawowe definicje i zadania oświaty dorosłych, a także dorobek międzynarodowych konferencji poświęconych temu zagadnieniu, poczynając od I, zorganizowanej w 1929 roku w Cambridge, a kończąc na ostatniej (VI), która odbyła się w końcu 2009 roku w Belem. Na tym tle wyraźnie rysują się osiągnięcia 18 państw omówione w tym pokaźnym tomie.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11419.V.6 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12638.V.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy rozdz.
Część druga zbiorowej pracy na temat edukacji dorosłych za granicą obejmuje opracowania z krajów położonych w Ameryce, Afryce, Azji oraz z Australii i Nowej Zelandii. Szczególną uwagę autorzy zwrócili na rozwój edukacji dorosłych w Stanach Zjednoczonych, których obecna pozycja i dalszy rozwój cywilizacyjny związany jest z dynamicznym upowszechnieniem różnych zakresów kształcenia dorosłych. Autorzy zwracają uwagę na narodowe systemy kształcenia, tradycje lokalnej edukacji, innowacje właściwe miejscowym potrzebom i uwarunkowaniom. Z dokonanych analiz wynikają elementy podobne i wspólne oraz indywidualne w konretnych systemach edukacyjnych.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11692.V.6 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12848.V.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy rozdz.
"Problematyka przedstawianego tomu jest różnorodna, zarówno pod względem tematyki badawczej, jak i przyjętych założeń metodologicznych. Mamy do czynienia z tekstami przeglądowymi, badawczymi i teoretyczno-praktycznymi. Wskazuje to na wielość możliwych do podjęcia zagadnień, będących konsekwencją refleksji nad teoriami pedagogicznymi i praktyką edukacyjną dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Celem tego tomu jest zabranie głosu w nieustającej dyskusji nad wybranymi zagadnieniami konstruujacymi aktualny i przyszłościowy dyskurs społeczny dotyczący uczenia się, rozwoju dzieci mających własne prawa obywatelskie, oferowanej im edukacji w instytucji przedszkolnej i szkolnej." (ze Wstępu)
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.12252.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13378.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 162-[167].
Nie ma w polskiej literaturze psychologicznej i pedagogicznej zbyt wielu publikacji o roli ojca w wychowaniu dzieci. Dotyczy to zarówno synów, jak i córek, jako że w jednym i drugim przypadku, może z nieco innych przyczyn, jest on równie potrzebny. Zadanie to podjął na kartach tej książki prof. Kazimierz Pospiszyl, opierając się na badaniach własnych, jak również na bogatej literaturze anglojęzycznej. Zgodnie z sugestią autora wpływ ojca na wychowanie dziecka uwidacznia się w trzech płaszczyznach: właściwego rozwoju orientacji płciowej oraz jego ukształtowania moralnego i rozwoju umysłowego. A jak to wygląda w rodzinach, gdzie pojawia się ojczym albo drugi mąż mamy?
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.15012.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15864.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 71.
"Celem programu jest stworzenie warunków umożliwiających dzieciom nabywanie umiejętności i wiedzy potrzebnych im do satysfakcjonującego startu w szkole i dalszego rozwoju. Cel ten jest realizowany przez organizowanie zajęć, opartych na jak największej aktywności dzieci oraz współpracy z rodzicami. (...) Program zawiera również komentarze i wskazówki praktyczne dla nauczyciela, ułatwiające realizację przyjętych celów wychowawczych i edukacyjnych oraz umożliwiające elastyczny dobór treści zajęć i rodzajów aktywności do potrzeb dzieci." (ze Wstępu)
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.12397 [Magazyn 1], P.12396 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.12395.IV.9 [Wypożyczalnia B], P.12394.IV.9 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13557.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 208-217.
Celem teoretycznych i praktycznych rozważań autorek książki jest próba ukazania diagnozy jako priorytetu w procesie kształcenia i wychowania dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Jednym z głównych zamiarów autorek była intencja uprzystępnienia wiedzy teoretycznej i praktycznej omawiającej diagnozę dziecka. Praca składa się z pięciu rodziałów. Część pierwsza przedstawia współczesne wyzwania edukacji oraz problemy związane z wyrównywaniem szans edukacyjnych i likwidowaniem zaniedbań rozwojowych. Rozdział drugi poświęcony jest analizie literatury psychologicznej i pedagogicznej omawiającej deficyty i zaniedbania w rozwoju dziecka. Część trzecia omawia problemy diagnozy i diagnozowania oraz prezentuje innowacyjną diagnozę całościową. Ostatnie rozdziały obrazują rodzaje metod diagnostycznych i sposoby ich wykorzystania w poznaniu dziecka i jego środowiska wychowawczego. Zaletą książki są użyteczne przykłady diagnozowania oraz prezentowane przydatne praktyczne narzędzia diagnozy.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11420.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12639.IV.9 [Czytelnia B], 12640.IV.9 [Czytelnia B] (2 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again