Sorting
Source
Books
(10)
Form of Work
Książki
(10)
Status
available
(9)
only on-site
(9)
Branch
Biblioteka Główna. Magazyny
(6)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(3)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(9)
Author
Gierszewska Grażyna
(2)
Bożyk Paweł (1939- )
(1)
Czepurko Aleksander
(1)
Filipczuk Janusz
(1)
Kachniewska Magdalena
(1)
Kisielnicki Jerzy (1939- )
(1)
Luszniewicz Andrzej (1930- )
(1)
Mazur Jolanta
(1)
Sznajder Andrzej
(1)
Wymysłowski Sławomir
(1)
Łukaszewicz Joanna
(1)
Śliwa Jan
(1)
Year
2000 - 2009
(9)
1990 - 1999
(1)
Country
Poland
(10)
Language
Polish
(10)
Subject
PRZEDSIĘBIORSTWO
(5)
OTOCZENIE FIRMY
(2)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(2)
MARKETING
(1)
MIĘDZYNARODOWE STOSUNKI GOSPODARCZE
(1)
STATISTICA (informat.)
(1)
STATYSTYKA
(1)
TURYSTYKA
(1)
ZARZĄDZANIE
(1)
ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ
(1)
Genre/Form
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
Słowo kluczowe
biznesplan
(2)
przedsiębiorstwo
(2)
Bank Światowy
(1)
Międzynarodowy Fundusz Walutowy
(1)
Statistica
(1)
analiza SWOT
(1)
benchmarking
(1)
biznes
(1)
decyzje
(1)
dystrybucja
(1)
finansowanie
(1)
globalizacja
(1)
gospodarka rynkowa
(1)
handel międzynarodowy
(1)
konflikt
(1)
kontrola
(1)
kultura organizacji
(1)
marketing
(1)
marketing bezpośredni
(1)
migracje
(1)
organizacja
(1)
organizacja wirtualna
(1)
otoczenie organizacji
(1)
plan strategiczny
(1)
planowanie
(1)
planowanie finansowe
(1)
promocja
(1)
prywatyzacja
(1)
reengineering
(1)
sprawozdanie finansowe
(1)
statystyka
(1)
strategia
(1)
transformacja systemowa
(1)
zarządzanie
(1)
zarządzanie jakością
(1)
zarządzanie wiedzą
(1)
zarządzanie zasobami ludzkimi
(1)
Światowa Organizacja Handlu
(1)
10 results Filter
Book
In basket
Podręcznik zawiera analizę zarówno ilościowych, jak i jakościowych tendencji rozwojowych, ze szczególnym uwzględnieniem handlu towarami i usługami, przekształceń strukturalnych w tym handlu, nowych zjawisk w międzynarodowych przepływach kapitału i siły roboczej, roli korporacji transnarodowych oraz organizacji i instytucji międzynarodowych. Wiele uwagi poświęcono zmianom instytucjonalnym w praktyce międzynarodowych stosunków gospodarczych, przede wszystkim zaś narastającym tendencjom integracji regionalnej i globalizacji.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.18330.XI.4 [Magazyn 1], P.2450 [Magazyn 1], P.2380 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 3604.XI.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 3603.XI.4 [Czytelnia C], P.2381.XI.4 [Czytelnia C] (2 egz.)
Book
In basket
Książka wskazuje na wiele istotnych funkcji biznesplanu jako narzędzia bieżącego zarządzania firmą. Obejmuje takie zagadnienia jak: funkcje i struktura biznesplanu, biznesplan a strategiczne zarządzanie firmą, finansowy wymiar biznesplanu, ocena przedsięwzięcia gospodarczego. Publikacja omawia wyczerpująco problematykę biznesplanu, podając liczne przykłady. Przedstawia sygnalizowane zagadnienia w sposób kompleksowy i wszechstronny.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 4418.IX.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Przedmiotem niniejszej pracy jest identyfikacja podstawowych szans i zagrożeń oraz nadziei i obaw pojawiających się na drodze polskich przedsiębiorstw w postępujących procesach globalizacji, przedsiębiorstw poddanych restrukturyzacji i prywatyzacji. Przedmiotem rozważań są także problemy konkurencyjności polskich przedsiębiorstw oraz ich zachowania strategiczne, które mają wpływ na ich adaptacyjność w nowych warunkach gospodarowania.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 4419.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
No cover
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.5229 [Magazyn 1] (1 egz.)
Book
In basket
W książce Czytelnik znajdzie koncepcję wielopłaszczyznowego zarządzania strategicznego wraz z opisem wybranych metod analizy strategicznej, rodzajów strategii i sposobów ich budowania. Prezentowane w publikacji przykłady ilustrują, jak przedsiębiorstwa rozwiązują określone problemy, jak korzystając z dorobku teoretycznego, budują własne, skuteczne rozwiązania w zakresie zarządzania. Książka jest adresowana do szerokiego grona odbiorców - kadry kierowniczej przedsiębiorstw, wykładowców i studentów. Studenci znajdą w niej wiele przykładów z konkretnych organizacji gospodarczych, dzięki którym łatwiej im będzie zrozumieć teorię prezentowaną w podręcznikach akademickich.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. 3647 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. P.2452.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
W tym opracowaniu omówiono skrótowo zagadnienia teorii kreowania jakości produktu turystycznego i kultury organizacyjnej nastawionej na jakość. Publikacja powinna uzupełnić pewną lukę istniejącą na rynku w zakresie literatury poświęconej zastosowaniu normy ISO 9001 w usługach turystycznych. Podręcznik jest adresowany do studentów szkół i wydziałów turystycznych, w których skromny wymiar godzin przeznaczonych na takie przedmioty, jak marketing usług turystycznych czy przedsiębiorstwo turystyczne na rynku, rzadko daje możliwość obszernego omówienia problematyki zarządzania przez jakość. Książka pozwala wypełnić tę lukę, wskazując nie tylko na znaczenie ekonomiczne i społeczne wdrażania systemu jakości, ale także prezentując podstawową wiedzę z zakresu normalizacji systemów zarządzania i możliwości zastosowania wymagań normy ISO 9001 w przedsiębiorstwie turystycznym. W nielicznych szkołach wyższych zarządzanie jakością usług turystycznych jest wprowadzane coraz częściej jako przedmiot. Publikacja może ułatwić przedsiębiorcy pierwszy kontakt z normą, audytorem, procedurą certyfikacji, a ponadto wskazać na najważniejsze aspekty praktycznego wdrażania systemu zarządzania przez jakość nawet w sytuacji, gdy przedsiębiorca nie jest zainteresowany pozyskaniem samego certyfikatu. Równocześnie może stać się uzupełnieniem materiałów szkoleniowych wykorzystywanych w trakcie szkolenia personelu bądź w przygotowaniach do audytów wewnętrznych.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. 3932 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. P.2761.XX.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy pracach.
Podręcznik jest pomocą naukową do przedmiotu organizacja i zarządzanie. Podstawowe zadanie, które postawił sobie autor, to przekonanie Czytelników, iż zarządzanie nie musi być trudne. Zakres tematyczny książki można przedstawić za pomocą następującej triady: organizacja, zarządzanie, menedżer. Punkt ciężkości wykładu został położony na osobę menedżera i proces zarządzania organizacją. Menedżer w zależności od posiadanych umiejętności i szczęścia może doprowadzić organizację do rozkwitu, wegetacji lub upadku. Umiejętności są czynnikiem obiektywnym, wskazówki, jak je doskonalić, zawiera podręcznik.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.12516 [Magazyn 1], P.12515.IX.1 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.5230.IX.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 6417.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Publikacja obejmuje 6 laboratoriów komputerowych, poświęconych wybranym statystycznym metodom komputerowej analizy zjawisk ekonomicznych. Dotyczą one: porównawczych analiz i struktur, wnioskowania z prób losowych, analizy regresji zmiennych, korelacji zmiennych oraz szeregów czasowych. Wszystkie wyróżnione części Statystyki w biznesie kończą się rekapitulacjami tematycznymi, natomiast do całości podręcznika dołączono aneksy metodologiczne. Składają się one z prezentacji przykładowego komputerowego sprawdzianu statystycznej wiedzy studentów (A) oraz ze skróconego wykazu (B) wybranych modułów, procedur i opcji pakietu STATISTICA PL (wersja 6). do każdego laboratorium komputerowego podano liczne przykłady numeryczne analiz zjawisk ekonomicznych, prowadzonych ze wspomaganiem komputera. Na podstawie prezentowanych wydruków pakietu starano się zwrócić uwagę na prawidłowy wybór metod analizy statystycznej, na symulację trudniejszych rachunków wykonywanych przez komputer oraz na sposoby prowadzenia analiz w warunkach niepewności.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.6912.XIV.3 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 6106.XIV.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Liczne przykłady wskazują, że przyjęcie przez przedsiębiorstwo marketingowej orientacji na rynku znacznie zwiększa jego szansę osiągnięcia powodzenia. W książce ukazano sens podporządkowania przedsiębiorstwa wspomnianej orientacji. Opisano również zakres decyzji i działań podejmowanych w przedsiębiorstwach o orientacji marketingowej. Chociaż przedmiotem książki jest omówienie stosowania koncepcji marketingu przez organizacje gospodarcze, tj. przedsiębiorstwa, to jednak zastosowanie opisywanej orientacji wykracza poza ramy sektora przedsiębiorstw. (ze Wstępu)
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.2453 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 3648.IX.16 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Pozycja przeznaczona dla każdego, kto pragnie zdobyć lub pogłębić wiedzę niezbędną do zapewnienia firmie sukcesu na rynku. Część pierwsza prezentuje podstawowe pojęcia z dziedziny planowania w gospodarce rynkowej oraz udowadniania nieodzowność posługiwania się przez przedsiębiorstwa planami o różnym horyzoncie czasowym. W tej części wyeksponowano biznesplan, jego istotę, cele i funkcje. Zwrócono uwagę na dwa wymiary tego planu: retro- i prospektywny. Część druga ma charakter studium przypadku. Na podstawie założeń metodologicznych opisanych w pierwszej części, przedstawiono jedną z wiarygodnych wersji biznesplanu dla autentycznej firmy działającej na bardzo konkurencyjnym rynku.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 3615.IX.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again