Sorting
Source
Books
(2)
Form of Work
Książki
(2)
Status
only on-site
(2)
Branch
Biblioteka Główna. Czytelnie
(2)
Author
Bandura Ewa
(1)
Chłopicki Władysław
(1)
Dybiec-Gajer Joanna
(1)
Piotrowska Maria
(1)
Year
2000 - 2009
(2)
Country
Poland
(2)
Language
Polish
(2)
Subject
JĘZYKI
(1)
JĘZYKOZNAWSTWO
(1)
KOMUNIKACJA MIĘDZYKULTUROWA
(1)
KULTURA
(1)
Genre/Form
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
Słowo kluczowe
edukacja międzykulturowa
(2)
dydaktyka
(1)
edukacja kulturalna
(1)
język obcy
(1)
językoznawstwo
(1)
komunikacja międzykulturowa
(1)
kultura
(1)
nauczanie
(1)
różnice kulturowe
(1)
semantyka
(1)
socjolongwistyka
(1)
2 results Filter
Book
In basket
(Język a Komunikacja 13)
Bibliogr. s. 315-329. Indeks.
Książka traktuje o niezwykle aktualnej problematyce pośrednictwa interkulturowego w dydaktyce językowej. Autorka (Ewa Bandura) wyczerpująco i wszechstronnie podchodzi do definicji kultury, zjawiska kompetencji i mediacji interkulturowej, podając uwarunkowania instytucjonalne i programowe oraz opierając się na ważnych dokumentach miedzynarodowej polityki edukacyjnej. Nowe tendencje w nauczaniu kultury pokazane są na podstawie przeprowadzonych badań i ilustrowane wynikami ankiet. Kluczowa posta nauczyciela jako mediatora interkulturowego w dydaktyce językowej osadzona jest w realiach polskich, chociaż książka daje szersze, panoramiczne spojrzenie na omawiane zagadnienia. Obok części teoretycznej, część empiryczna zawiera bogaty materiał praktycznych sugestii i rozwiązań dydaktycznych w przygotowaniu uczniów języka obcego do komunikacji interkulturowej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13208.V.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Język a Komunikacja ; 19)
Nazwy aut. na s. [357]. Na grzb. wyłącznie tyt. serii. Materiały z konf. "Język trzeciego tysiąclecia IV", 9-11 marca 2006 r., Kraków.
Bibliogr. przy rozdz.
Tom zawiera artykuły, które stanowią dobry przegląd tej fascynującej, interdyscyplinarnej dziedziny, obejmującej zarówno refleksję teoretyczną, badania leksykograficzne, analizy tekstów pisanych i mówionych, jak i zastosowania w edukacji. W szczególności warto zwrócić uwagę na obiecujący nurt badań wykorzystujący osiągnięcia międzykulturowej psychologii społecznej spod znaku Hofstedego, jak też metodologię pragmalingwistyczną i socjolingwistyczną, obok tradycyjnych opracowań kontrastywnych - semantycznych, leksykograficznych i składniowych. Mocno zaznacza się tu językoznawstwo kognitywne, które szeroko zakreślając obszar zastosowań swoich podstawowych założeń, znakomicie wpisuje się w badania kulturowe.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13198.I.5 [Czytelnia A] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again