Sorting
Source
Books
(7)
Form of Work
Książki
(7)
Publikacje naukowe
(1)
Status
only on-site
(7)
available
(6)
Branch
Biblioteka Główna. Magazyny
(2)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(4)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(7)
Author
Barth Grzegorz
(1)
Copleston Frederick (1907-1994)
(1)
Dubiel-Zielińska Paulina
(1)
Gajda Janusz (1933- )
(1)
Guzowski Krzysztof (1962- )
(1)
Kostencka Alicja
(1)
Magier Piotr
(1)
Nowak Marian (1955- )
(1)
Szewczak Iwona
(1)
Szudra Anna
(1)
Uzar Katarzyna
(1)
Łuka Magdalena
(1)
Year
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(3)
Time Period of Creation
2001-
(1)
Country
Poland
(7)
Language
Polish
(7)
Subject
PERSONALIZM
(4)
PEDAGOGIKA
(2)
WYCHOWANIE
(2)
ANTROPOLOGIA FILOZOFICZNA
(1)
ANTROPOLOGIA SPOŁECZNA
(1)
BEZROBOCIE
(1)
Etyka
(1)
FILOZOFIA
(1)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(1)
PEDAGOGIKA KULTURY
(1)
PEDAGOGIKA PRACY
(1)
System wartości
(1)
Teoria wychowania
(1)
Wychowanie moralne
(1)
Genre/Form
Opracowanie
(1)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Słowo kluczowe
personalizm
(7)
wychowanie
(4)
filozofia
(3)
pedagogika
(2)
August Comte
(1)
Bergson
(1)
Jan Paweł II
(1)
antropologia filozoficzna
(1)
antropologia społeczna
(1)
apologetyka chrześcijańska
(1)
bezrobocie
(1)
edukacja kulturalna
(1)
egzystencjalizm
(1)
eklektyzm
(1)
fenomenologia
(1)
filozofia nauki
(1)
idealizm
(1)
indywidualizm
(1)
koncepcje etyczne
(1)
konsekwencjalizm
(1)
metafizyka
(1)
neokrytycyzm
(1)
pedagogika chrześcijańska
(1)
pedagogika kultury
(1)
pedagogika miłości
(1)
pedagogika personalistyczna
(1)
pedagogika religii
(1)
praca
(1)
ruch spirytualistyczny
(1)
seksualność
(1)
sport
(1)
tomizm
(1)
wychowanie narodowe
(1)
wychowanie personalistyczne
(1)
wychowanie zdrowotne
(1)
zdrowie publiczne
(1)
7 results Filter
Book
In basket
(Biblioteka katedry filozofii wychowania / red. Marian Nowak, Ewa Smołka, Anna Szudra, Katarzyna Uzar)
Personalistyczna filozofia wychowania bywa różnie rozumiana i uprawiana w obszarze współczesnej pedagogiki. Fakt ten znajduje również odzwierciedlenie w niniejszej książce. Wśród zamieszczonych w niej tekstów znalazły się artykuły ściśle związane z personalistyczną filozofią wychowania, ale również takie, w których "osoba" wydaje się być tylko tłem dla prowadzonych rozważań o charakterze pedagogicznym. Niektórzy autorzy umieszczają swoje wypowiedzi w ramach określonego nurtu filozofii personalistycznej, wielu zaś pomija źródła filozoficzne obranej przez siebie interpretacji faktów pedagogicznych. Publikacja jest próbą przybliżenia istniejących podejść do tytułowego zagadnienia, zarówno na gruncie pedagogiki, jak i filozofii. Traktując ją jako efekt spotkania z osobami sytuującymi swoje poszukiwania w obszarze filozofii wychowania, mamy nadzieję, że zainicjuje ona systematyczną i krytyczną wymianę myśli, zwłaszcza w obszarze personalistycznych podstaw wychowania i pedagogiki.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.8225.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 9571.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia, netografia na stronach 220-236.
Obszarem zainteresowań niniejszej publikacji są teorie wychowania i drogi ich powstawania. Celem jest uzyskanie możliwości i zasad budowania teorii wychowania na bazie koncepcji etycznych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 19849.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 285-301.
Zasadniczym celem monografii jest podjęcie analizy teoretycznej o charakterze filozoficzno-antropologicznym na temat wzajemnych wpływów, powiązań oraz uwarunkowań bezrobocia i osoby ludzkiej. Tak sformułowany cel wymaga wskazania na wynikające z faktu bezrobocia implikacje pedagogiczne. Równocześnie publikacja ta stawia sobie za cel określenie roli wychowania, i ogólnie pedagogiki, w przeciwdziałaniu bezrobociu. Celem publikacji jest także wskazanie potrzeby rozwoju swoistej pedagogii bezrobocia, przygotowującej osoby do funkcjonowania w sytuacji bezrobocia i wskazanie na drogi poprawy własnej sytuacji życiowej oraz niesienie pomocy w przeciwdziałaniu zjawisku bezrobocia poprzez wychowywanie człowieka do pełnej aktywności. Praca powstała w kontekście tego sposobu uprawiania refleksji pedagogicznej, który jest charakterystyczny dla pedagogiki ogólnej i filozofii wychowania, głównym zaś przyjętym stanowiskiem teoretycznym i koncepcyjnym jest personalizm etyczny. Zastosowano metody analizy, interpretacji i eksplikacji zjawiska bezrobocia oraz człowieka bezrobotnego w świetle najnowszej literatury z zakresu nauk społecznych i filozoficznych. (Ze wstępu)
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.12097.VII.3 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13212.VII.3 [Czytelnia A] (1 egz.)
Book
In basket
Zawiera wybór fragmentów tekstów klasyków pedagogiki kultury.
Bibliogr. s. 209-218.
Praca Pedagogika kultury w zarysie pomyślana została jako podręcznik akademicki i ma wszelkie szanse, żeby stać się publikacją zaliczaną do kanonu lektur na wielu kierunkach studiów humanistycznych, a przede wszystkim na kierunkach „pedagogika” i „kulturoznawstwo”. Autor – wybitny znawca i reprezentant pedagogiki kultury – przedstawił rodowód tego kierunku czy nurtu myśli pedagogicznej, nakreślił dzieje kształtowania się założeń filozoficznych i metodologicznych pedagogiki kultury, przywołał poglądy klasyków tego kierunku (tworzących w Polsce i w innych krajach). Przyjęty w tej pracy układ chronologiczno-problemowy pozwala śledzić losy pedagogiki kultury i jej zwolenników, pozwala także dostrzec dokonujące się przemiany i uwarunkowania przemian w pojmowaniu oraz uprawianiu pedagogiki kultury.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.8085 [Magazyn 1], P.8084 [Magazyn 1], P.8086 [Magazyn 1], P.8088 [Magazyn 1], P.8087 [Magazyn 1], P.8089 [Magazyn 1] (6 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.8012.IV.7 [Wypożyczalnia B], P.8013.IV.7 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 9346.IV.7 [Czytelnia B], 9345.IV.7 [Czytelnia B] (2 egz.)
Book
In basket
Materiały z konf., 11-14 czerwca 2007 r., Dąbrowica k. Lublina.
Streszcz. ang., fr., niem. przy niektórych ref.
Bibliogr. przy niektórych ref.
Publikacja stanowi zbiór tekstów uczestników konferencji pt. "Antropologia i antropologiczne podstawy w Pedagogice Ogólnej", która odbyła się w czerwcu 2007 roku w Dąbrowicy k. Lublina. Wśród grup problemowych i bloków zagadnień znalazły sie następujące tematy: podstawy antropologiczne pedagogiki ogólnej, interdyscyplinarne podejście do pedagogiki ogólnej, antropologiczna aksjologia wychowania i rozwoju człowieka oraz antropologiczne podtsawy szczególnych obszarów badan pedagogiki ogólnej.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.10331 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.10330.IV.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 11848.IV.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Personalizm : sympozja ; 3)
Bibliogr. przy pracach.
Personalizm jako refleksja nad osobą jest naukową syntezą łączącą teorię i praktykę, wiedzę i etykę, mysl i ethos, poznanie i działanie na rzecz ochrony osób. W nowoczesnym kształcie ten nurt filozoficzny skupia w sobie takie dziedziny jak: filozofia, antropologia teologiczna, psychologia, peagogika, etyka, medycyna, które próbują wyjaśnić fenomen osoby ludzkiej. Książka "Osoba a wychowanie" pozwoli dostrzec realność każdej indywidualnej osoby, jej wyjątkowość. piękno,a tym samym znaleźć drogę do jej człowieczeństwa, wytyczając nowe intelektualne szlaki dla współczesnej pedagogiki i edukacji zdrowotnej. Ufamy także, że posłuży jako impuls i przewodnik do tworzenia konkretnych programów przenikniętych duchem personalizmu w jednostkach szkolno-wychowawczych. (od redaktorów)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14596.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 5047.II.1 [Czytelnia A] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again