Sorting
Source
Books
(6)
Form of Work
Książki
(6)
Status
available
(4)
only on-site
(3)
Branch
Biblioteka Główna. Magazyny
(3)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(1)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(3)
Author
Brągiel Józefa
(5)
Janke Andrzej W
(5)
Kawula Stanisław (1939- )
(5)
Myszkowska-Litwa Marta (1975- )
(1)
Year
2020 - 2025
(1)
2010 - 2019
(1)
2000 - 2009
(4)
Country
Poland
(6)
Language
Polish
(6)
Subject
PEDAGOGIKA RODZINY
(4)
NAUCZANIE
(1)
PEDAGOGIKA
(1)
Pedagogika rodziny
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(1)
Słowo kluczowe
kultura pedagogiczna
(6)
wychowanie
(6)
dzieci
(5)
edukacja
(5)
małżeństwo
(5)
młodzież
(5)
patologia społeczna
(5)
pedagogika rodziny
(5)
polityka prorodzinna
(5)
pomoc społeczna
(5)
przemoc w rodzinie
(5)
rodzina
(5)
rodzina dysfunkcyjna
(5)
szkoły
(5)
więź rodzinna
(5)
wsparcie społeczne
(5)
edukacja kulturalna
(1)
edukacja teatralna
(1)
edukacja wczesnoszkolna
(1)
kształcenie
(1)
nauczyciel
(1)
pedagog
(1)
pedagogika
(1)
praktyka dydaktyczna
(1)
program nauczania
(1)
szkolnictwo wyższe
(1)
wychowanie intelektualne
(1)
6 results Filter
Book
In basket
Bibliogr. s. 265-280.
Celem publikacji jest ukazanie teoretycznych i praktycznych powiązań między pedagogiką ogólną a teorią i praktyką dydaktyczną zarówno w sferze możliwości, jak i praktycznych realizacji. Książka podzielona jest na dwie części. W części pierwszej zamieszczono teksty zawierające teoretyczne rozważania na temat związków pedagogiki ogólnej z teorią i praktyką dydaktyczną oraz norm dydaktycznych, wartości w pedagogice, innowacyjności jako kategorii ogólnopedagogicznej, badań nad praktyką procesu kształcenia, inspiracji, kultury pedagogicznej oraz o przyczynach i trudnościach w upowszechnianiu wiedzy pedagogicznej. Druga część dostarcza głównie analiz opartych na badaniach empirycznych autorów. Czytelnik odnajdzie tu teksty poświęcone: wychowaniu intelektualnemu, wychowaniu do twórczości, pedagogicznej idei podmiotowości i partnerstwa oraz indywidualizacji w praktyce kształcenia wczesnoszkolnego, użyteczności wiedzy ogólnopedagogicznej w działalności pedagogów i nauczycieli, konstruowaniu i badaniu programów kształcenia w szkole wyższej oraz kształceniu i wychowaniu teatralnemu młodzieży w procesie edukacji kulturalnej. Zamieszczne w pracy teksty mogą być źródłem wiedzy skłaniającej Czytelnika do przemysleń, krytycznej analizy, dyskusji oraz dalszych praktyk badawczych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12297.IV.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Pedagogika rodziny : obszary i panorama problematyki / Stanisław Kawula, Józefa Brągiel, Andrzej W. Janke. - Wydanie drugie poprawione i uzupełnione. - Toruń : Wydawnictwo Adam Marszałek, 2022. - 466 stron : schematy, tabele ; 24 cm.
Bibliografia strony: 435-459 i przy rozdziałach. Indeks.
Przygotowany zbiór studiów stanowi szkic i przyczynek do pedagogiki rodziny współczesnej. Całość nosi znamiona podręcznika i to z trzech powodów: – po pierwsze, zawiera podstawowe kompendium wiedzy na temat rodziny jako grupy i instytucji opiekuńczo-wychowawczej; po drugie, ukazuje przykłady i omówienia wyników badań empirycznych nad wychowawczym funkcjonowaniem rodziny współczesnej (zwłaszcza polskiej); po trzecie, podaje propozycje metodologiczne dla analizy rodziny jako układu wychowawczego i edukacyjnego. Do badań diagnostycznych mogą okazać się przydatne również załączone przykładowo kluczowe terminy, jako narzędzie pomiaru pedagogicznego.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. F.307.V.2 [Wypożyczalnia B], F.309.V.2 [Wypożyczalnia B], F.308.V.2 [Wypożyczalnia B] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. F.306.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Streszcz. ang., niem. Spis treści także ang., niem.
Bibliogr. s. 435-459 i przy rozdz. Indeks.
Przygotowany zbiór studiów stanowi szkic i przyczynek do pedagogiki rodziny współczesnej. Całość nosi znamiona podręcznika i to z trzech powodów: – po pierwsze, zawiera podstawowe kompendium wiedzy na temat rodziny jako grupy i instytucji opiekuńczo-wychowawczej; po drugie, ukazuje przykłady i omówienia wyników badań empirycznych nad wychowawczym funkcjonowaniem rodziny współczesnej (zwłaszcza polskiej); po trzecie, podaje propozycje metodologiczne dla analizy rodziny jako układu wychowawczego i edukacyjnego. Do badań diagnostycznych mogą okazać się przydatne również załączone przykładowo kluczowe terminy, jako narzędzie pomiaru pedagogicznego.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.5085.IV.10 [Magazyn 1], 6192.IV.10 [Magazyn 1] (2 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. 2721 [Magazyn 2] (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.1831 [Magazyn 1] (1 egz.)
Book
In basket
Streszcz. ang., niem. Spis treści także ang., niem.
Bibliogr. s. 435-459 i przy rozdz. Indeks.
W początkach XXI wieku można już odpowiedzialnie mówić o umocnieniu się pedagogiki rodziny jako subdyscypliny w kompleksie nauk o wychowaniu. Pedagogika rodziny różni się tym m.in. od uproszczonej moralistyki, bądź ideologii (w tym religijnej), iż w porównaniu z innymi płaszczyznami refleksji indywidualnej czy społecznej ujmuje przedmiot swych dociekań w ujęciu ontologicznym, strukturalnym, funkcjonalnym i zarazem aksjologicznym oraz normatywnym.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 4286.IV.10 [Czytelnia B] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again