Sorting
Source
Books
(3)
Form of Work
Książki
(3)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Status
available
(2)
only on-site
(1)
Branch
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(2)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(1)
Author
Babik Wiesław (1956- )
(1)
Batorowska Hanna
(1)
Piotrowska Ewa (bibliotekarz)
(1)
Skórka Stanisław (1970- )
(1)
Year
2010 - 2019
(3)
Time Period of Creation
2001-
(1)
Country
Poland
(3)
Language
Polish
(3)
Audience Group
Szkoły wyższe
(1)
Subject
INFORMACJA NAUKOWA
(1)
KULTURA INFORMACYJNA
(1)
PEDAGOGIKA BIBLIOTECZNA
(1)
SPOŁECZEŃSTWO INFORMACYJNE
(1)
Subject: time
2001-
(1)
Genre/Form
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
MONOGRAFIA
(1)
PODRĘCZNIK
(1)
Domain
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Słowo kluczowe
kultura informacyjna
(3)
biblioteka
(1)
ekologia informacji
(1)
informacja naukowa
(1)
information literacy
(1)
kompetencje informacyjne
(1)
przestrzeń edukacyjna
(1)
sztuczna inteligencja
(1)
3 results Filter
Book
In basket
Nauka o informacji / pod redakcją Wiesława Babika. - Warszawa : Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich ; [Kraków] : Instytut Książki, 2016. - 711, [1] strona : ilustracje, wykresy ; 25 cm.
(Nauka, Dydaktyka, Praktyka = Science, Didactics, Practice ; 174.)
Bibliografia, netografia na stronach 655-689 i przy pracach. Indeksy.
Monografia jest adresowana do wszystkich osób zainteresowanych problematyką szeroko pojętej informacji i działalności informacyjnej, w tym zwłaszcza do studentów bibliologii i informatologii oraz bibliotekarzy praktyków. Opracowanie przedstawia panoramę obecnego stanu nauki o informacji (informacji naukowej, informatologii) w Polsce i jej prospektywny potencjał. Jest to kompendium uaktualnionej wiedzy o informacji i o nauce o informacji, motywujące do dalszych poszukiwań odpowiedzi na pytania o aktualny stan nauki o informacji oraz działalności informacyjnej w Polsce i za granicą, a także o dalsze kierunki jej rozwoju. Autorzy starali się odnieść do kluczowych zagadnień współczesnej nauki o informacji, nie roszcząc sobie jednak pretensji do kompletności ani autorytatywnych rozstrzygnięć. Szczegółowej analizie zostały poddane przede wszystkim te zagadnienia informacji, które korespondują z realizowanymi na wyższych uczelniach w Polsce programami kształcenia w zakresie szeroko rozumianej nauki o informacji. Poruszone problemy odnoszą się także do działań praktycznych oraz umiejętności informacyjnych stosownie do wypracowanych w tej dziedzinie norm i standardów, a także obecnej oferty usług informacyjnych dla indywidualnych i zbiorowych grup odbiorców informacji w różnych społecznościach i korzystających z różnych źródeł informacji, w tym z serwisów społecznościowych i Internetu.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 17022.I.8 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Materiały z konf., 16-17 maja 2011 r., Kraków.
Bibliogr. przy ref.
Przestrzeń edukacyjna jest obszarem nieograniczonych możliwości rozwoju intelektualnego, oddziałującym na wykształcenie i osobowość człowieka od najwcześniejszych lat życia. W rozwoju tym bibliteki pełnią istotną funkcję jako element instytucjonalny przestrzeni edukacyjnej, a także jako część jej infrastruktury. Bez bibliotek nie można mówić o eukacji, trudno równiez prowadzić prawidłowy proces dydaktyczny - nawet w erze powszechnego dostępu do internetowych źródeł informacji.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 14184.I.8 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Nauka - Dydaktyka - Praktyka = Science, Didactics, Practice ; 142)
Bibliogr. s. 129-141. Indeksy.
Autorka podjęła w książce bardzo ważną kwestię dojrzałości informacyjnej jako ważnej i pożądanej cechy ludzi funkcjonujących we współczesnym społeczeństwie, w którym doświadczenia związane z tworzeniem i korzystaniem z informacji są bardzo skomplikowane. Dojrzałość ta jest rozumiana szerzej niż tylko sprawne posługiwanie się informacją i nowymi technologiami informacyjnymi. Droga do jej osiągnięcia, w ujęciu Autorki, przebiega równolegle z permanentnym procesem wychowania do informacji oraz kształtowania kultury informacyjnej jednostki i całych grup społecznych. (...) Omawiana praca jest bardzo ważnym głosem w dyskusji nad zakresem edukacji informacyjnego społeczeństwa, celami i kierunkami tego kształcenia. (z recenzji prof. UMK dr hab. Ewy Głowackiej)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 14287.I.8 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again