Sorting
Source
Books
(4)
Form of Work
Książki
(4)
Status
only on-site
(4)
Branch
Biblioteka Główna. Czytelnie
(4)
Author
Farnicka Marzanna
(1)
Garbula Joanna Maria
(1)
Kozielska Joanna
(1)
Libiszowska-Żółtkowska Maria (1945- )
(1)
Piorunek Magdalena
(1)
Sawczuk Wiktor (1958- )
(1)
Skowrońska-Pućka Agnieszka
(1)
Zakrzewska Aldona (pedagog)
(1)
Year
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(1)
Country
Poland
(4)
Language
Polish
(4)
Subject
RODZINA
(3)
ANTROPOLOGIA SPOŁECZNA
(1)
DZIECKO
(1)
JAKOŚĆ ŻYCIA
(1)
LĘK
(1)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
MŁODZIEŻ
(1)
PEDAGOGIKA RODZINY
(1)
POCZUCIE BEZPIECZEŃSTWA
(1)
ROZWÓD
(1)
WYCHOWANIE
(1)
Genre/Form
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
Słowo kluczowe
kryzys rodzinny
(4)
rodzina
(4)
rodzicielstwo
(3)
Internet
(1)
anoreksja
(1)
asystent rodziny
(1)
bezrobocie
(1)
cierpienie
(1)
jakość życia
(1)
kościół katolicki
(1)
lęk
(1)
media
(1)
nieletnie matki
(1)
nieśmiałość
(1)
pedagodzy specjalni
(1)
poczucie bezpieczeństwa
(1)
poradnictwo rodzinne
(1)
radzenie sobie
(1)
rodzina adopcyjna
(1)
rodzina niepełna
(1)
rodzina wiejska
(1)
rozwód
(1)
samotność
(1)
sekta
(1)
sieroctwo
(1)
streetworking
(1)
sytuacja kryzysowa
(1)
sytuacja stresowa
(1)
sytuacja trudna
(1)
szkoły
(1)
wiek młodzieńczy
(1)
więź rodzinna
(1)
wolontariat
(1)
wsparcie społeczne
(1)
wychowanie
(1)
wychowanie w rodzinie
(1)
zdrowie psychiczne
(1)
związek partnerski
(1)
zło
(1)
życie rodzinne
(1)
4 results Filter
Book
In basket
Książka w sposób szeroki i wielopłaszczyznowy patrzy na funckjonowanie współczesnych rodzin, przede wszystkim z perspektywy społeczno-edukacyjnej. Podejmuje rozważania wokół problematyki rodziny, jej dziejowego i współczesnego znaczenia dla jednostki i społeczeństwa. Odwołuje się do dwóch generalnych wymiarów zawarych w poszczególnych tekstach. Jeden z nich odnosi się do przeszłości i z tej perspektywy następuje analiza roli rodziny w jej wielowymiarowych kontekstach historycznych. Drugi związany jest ze wspólczesnością i odnosi sie do kondycji rodziny w świecie ponowoczesnym. (fragment Wstępu)
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14292.VI.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
Book
In basket
(Engram)
Bibliogr. s. 175-186.
W opracowaniu przedstawiono wyniki badań, dotyczących procesów radzenia sobie rodziny w sytuacjach trudnych, ze szczególnym zaakcentowaniem rozwodu i podejmowania rodzicielstwa. Czytelnik oprócz opisu procesów, zapozna się z koncepcjami teoretycznymi, które porządkują wiedzę w zaprezentowanych obszarach oraz wskazują kluczowe dla rodziny momenty i umiejętności pomocne w sytuacjach podejmowania rodzicielstwa, rozwodu oraz są pomocne w utrzymaniu bliskich i satysfakcjonujących relacji międzypokoleniowych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14163.III.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 198)
Nazwy aut. s. 575-576.
Bibliogr. przy pracach.
Monografia stanowi zbiór kilkudziesięciu interdyscyplinarnych tekstów poświęconych problematyce zapotrzebowania na pomoc i wsparcie społeczne oraz egzemplifikacji jej świadczenia. Głównymi adresatami tej pomocy są rodziny, młodzież i dzieci - grupy osób, które często są bezradne wobec wymagań skomplikowanej rzeczywistości przemian kulturowo-gospodarczych. Stawiając rozliczne pytania, poszukując uzasadnień i teoretycznych wyjaśnień, diagnozując rzeczywistość społeczną oraz testując wybrane propozycje metodyczne, autorzy chcą skłonić do pogłębionej refleksji o samej naturze pomagania, jak i podmiotach przedsięwzięć pomocowych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14436.IV.10 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
CD
In basket
Do książki dołączona jest płyta CD o tej samej sygnaturze.
Książka jest dziełem 45 teoretyków i badaczy życia społecznego, dla których wychowawcze i edukacyjne problemy młodego pokolenia są szczególnie istotne. Problematykę współczesnych zagrożeń społecznych autorzy analizują z perspektywy filozoficznej, pedagogicznej i socjologicznej. Pedagodzy z wielu ośrodków akademickich wskazują te elementy rzeczywistości społecznej, które z ich perspektywy mają znamiona zagrożenia ładu normatywnego i aksjologicznego. Opisują różnorodne obawy i lęki młodego pokolenia, poszukują za nie odpowiedzialnych, wskazują na społeczne uwarunkowania, podpowiadają, jak niwelować stany lękowe i ich przyczyny.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 7990.VI.12 [Czytelnia A] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again