Sorting
Source
Books
(18)
Form of Work
Książki
(18)
Publikacje naukowe
(4)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Status
only on-site
(17)
available
(10)
unavailable
(3)
Branch
Biblioteka Główna. Magazyny
(4)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(9)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(17)
Author
Budnikowski Adam (1948- )
(2)
Gorynia Marian (1956- )
(2)
Adamik Anna
(1)
Adamowicz Mieczysław (1939- )
(1)
Bernaś Bogumił
(1)
Brojakowska-Trząska Magdalena
(1)
Burżacka-Majcher Monika
(1)
Cygler Joanna
(1)
Czarnota Adam (organizacja i zarządzanie)
(1)
Darecki Marcin
(1)
Drews Agnieszka
(1)
Duliniec Elżbieta (1948- )
(1)
Fonfara Krzysztof
(1)
Gołembska Elżbieta (1946- )
(1)
Gąsiorowska Elżbieta (organizacja i zarządzanie)
(1)
Jankowska Barbara
(1)
Kabut Mateusz
(1)
Karasiewicz Grzegorz (1964- )
(1)
Kozioł-Nadolna Katarzyna
(1)
Kłobukowski Paweł
(1)
Machla Aldona
(1)
Maksimczuk Aleksander (1949- )
(1)
Pasieczny Jacek
(1)
Pietrasieński Paweł
(1)
Popowska Magdalena
(1)
Puka Anna
(1)
Rakowska Anna (ekonomia)
(1)
Sadowska Monika (ekonomia)
(1)
Smoleń Kinga
(1)
Sobiecki Roman (1954- )
(1)
Steinerowska-Streb Izabella
(1)
Szepelska Alina
(1)
Szromnik Andrzej
(1)
Szromnik Andrzej (1948- )
(1)
Wiśniewska Magdalena (nauki ekonomiczne)
(1)
Wójcik Paweł
(1)
Wójcik Przemysław
(1)
Zajdel Anna
(1)
Świerczewska-Gąsiorowska Anna
(1)
Żuchowski Marcin
(1)
Year
2020 - 2025
(1)
2010 - 2019
(10)
2000 - 2009
(7)
Time Period of Creation
2001-
(5)
Country
Poland
(18)
Language
Polish
(18)
English
(1)
Russian
(1)
Ukrainian
(1)
Audience Group
Szkoły wyższe
(2)
Subject
MARKETING MIĘDZYNARODOWY
(3)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(3)
PRZEDSIĘBIORSTWO
(3)
MARKETING TERYTORIALNY
(2)
MIĘDZYNARODOWE STOSUNKI GOSPODARCZE
(2)
PLANOWANIE STRATEGICZNE
(2)
Geografia polityczna
(1)
Geopolityka
(1)
Innowacje
(1)
Internacjonalizacja przedsiębiorstw
(1)
KLASTRY (ekon.)
(1)
LOGISTYKA GOSPODARCZA MIĘDZYNARODOWA
(1)
MARKETING STRATEGICZNY
(1)
Marketing strategiczny
(1)
Międzynarodowe stosunki gospodarcze
(1)
POLITYKA GOSPODARCZA
(1)
Państwo
(1)
Polityka międzynarodowa
(1)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(1)
Strategia
(1)
Teoria polityki
(1)
ZARZĄDZANIE
(1)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(1)
Subject: time
2001-
(5)
1901-2000
(3)
1801-1900
(1)
2001-0
(1)
Subject: place
Polska
(1)
Genre/Form
PODRĘCZNIKI
(3)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(3)
Monografia
(2)
Podręcznik
(2)
Praca zbiorowa
(1)
Domain
Gospodarka, ekonomia, finanse
(4)
Geografia i nauki o Ziemi
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Słowo kluczowe
internacjonalizacja
(18)
przedsiębiorstwo
(6)
małe i średnie przedsiębiorstwa
(4)
marketing międzynarodowy
(3)
cło
(2)
ekonomia międzynarodowa
(2)
globalizacja
(2)
handel międzynarodowy
(2)
klaster
(2)
konkurencyjność
(2)
kryzys finansowy
(2)
logistyka
(2)
marka
(2)
marketing sportowy
(2)
marketing terytorialny
(2)
miasto
(2)
produkt
(2)
protekcjonizm
(2)
region
(2)
rozwój gospodarczy
(2)
rynek walutowy
(2)
strategia
(2)
strategia marketingowa
(2)
Bank Światowy
(1)
GATT
(1)
Międzynarodowy Bank Odbudowy i Rozwoju
(1)
Międzynarodowy Fundusz Walutowy
(1)
Organizacja Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD)
(1)
agroturystyka
(1)
alians strategiczny
(1)
badania marketingowe
(1)
bilans płatniczy
(1)
biznes
(1)
edukacja
(1)
foresight
(1)
franchising
(1)
geostrategia
(1)
gospodarka
(1)
gospodarka cyfrowa
(1)
gospodarka światowa
(1)
handel zagraniczny
(1)
innowacje
(1)
innowacyjność
(1)
kapitał rynkowy
(1)
kapitał społeczny
(1)
konkurencyjność przedsiębiorstw
(1)
kurs walutowy
(1)
marketing partnerski
(1)
marketing-mix
(1)
myślenie systemowe
(1)
obsługa klienta
(1)
offshoring
(1)
otoczenie przedsiębiorstwa
(1)
outsourcing
(1)
parki przemysłowe
(1)
parki technologiczne
(1)
polityka międzynarodowa
(1)
prawo celne
(1)
promocja
(1)
przedsiębiorczość
(1)
przedsiębiorstwo rodzinne
(1)
region wiedzy
(1)
regionalizacja
(1)
sieciowość
(1)
społeczna odpowiedzialność biznesu
(1)
start up
(1)
targi
(1)
transgraniczność
(1)
transport międzynarodowy
(1)
turystyka międzynarodowa
(1)
turystyka wiejska
(1)
unia celna
(1)
współpraca transgraniczna
(1)
zarządzanie przedsiębiorstwem
(1)
zarządzanie relacjami
(1)
zarządzanie strategiczne
(1)
zarządzanie wiedzą
(1)
zarządzanie łańcuchem dostaw
(1)
Światowa Organizacja Handlu
(1)
18 results Filter
Book
In basket
Alianse strategiczne / Joanna Cygler. - Warszawa : "Difin", 2002. - 206 s. : rys., tab. ; 23 cm.
Celem książki jest przedstawienie aliansów strategicznych jako sposobu na zwiększenie możliwości rozwojowych przedsiębiorstw. Dzięki sojuszom mogą one odnieść znacznie większe korzyści niż gdyby funkcjonowały indywidualnie. Wiele uwagi poświęcono problemom tworzenia i zarządzania współpracą przez niezależne od siebie organizacje i wynikającym z tego konsekwencjom. Istotną częścią książki jest opis doświadczeń przedsiębiorstw, które zdecydowały się na rozwój poprzez tworzenie aliansów strategicznych oraz wynikające stąd wnioski. Ze szczególną uwagą zaprezentowano sojusze zawierane przez podmioty gospodarcze pochodzące z różnych krajów.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 2344.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 197-217.
Konstrukcja i treść niniejszej monograai zostały podporządkowane odpowiedzi na pytanie a czy i jak klastry mogą oddziaływać na konkurencyjność oraz internacjonalizację arm biorących w nich udział. Autorzy odwołali się do literatury przedmiotu i przeprowadzili badania wśród polskich przedsiębiorstw z trzech klastrów. Procesy tworzenia klastrów w gospodarkach potransformacyjnych, w tym także w gospodarce polskiej, jeszcze przez wiele lat będą stanowiły zajmujący i zasługujący na uwagę problem badawczy. W praktyce gospodarczej obserwuje się swoistą modę na zainteresowanie tymi inicjatywami. zachęcająco przedstawiają się pozytywne efekty uzyskane dzięki klastrom w licznych rozwiniętych gospodarkach rynkowych. Sądzić należy, że także w gospodarce polskiej jest miejsce na to, aby to dość wyraanowane rozwiązanie regulacyjne wnosiło w dłuższej perspektywie wkład w budowanie międzynarodowej konkurencyjności branż polskiej gospodarki.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10581.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia strony 367-400. Indeks.
W książce przedstawiono kompleksowy model marketingowej strategii internacjonalizacji przedsiębiorstw w wymiarze teoretycznym i praktycznym. Autor wskazał, jakie decyzje marketingowe przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych prowadzą do pozytywnych efektów finansowych. Uwzględnił przy tym, opierając się na oryginalnych badaniach empirycznych, specyfikę polskich przedsiębiorstw prowadzących działalność na rynkach zagranicznych. Adresatami publikacji są zarówno menedżerowie podejmujący decyzje strategiczne w przedsiębiorstwie, kierownicy i specjaliści działów marketingu i sprzedaży, jak i pracownicy naukowi zajmujący się problematyką zarządzania strategicznego, biznesu międzynarodowego i marketingu oraz studenci uczelni ekonomicznych. "Opracowanie stanowi interesujące studium i może stać się wartościową publikacją użyteczną głównie w procesie akademickiego kształcenia zarówno na poziomie podstawowym, jak i podyplomowym. Holistyczne podejście do problematyki umiędzynarodowienia działań rynkowych oraz oryginalność modelu i analizy zależności stopnia internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw i uzyskiwanych efektów finansowych stanowią bezsprzeczne atuty publikacji".
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 17739.IX.16.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(Marketing bez tajemnic)
Bibliogr. s. 147-148.
W książce autor wyjaśnia istotę internacjonalizacji działalności przedsiębiorstw i międzynarodowych strategii marketingowych. Omawia metody wejścia przedsiębiorstw na rynki zagraniczne, opisuje międzynarodowe orientacje przedsiębiorstw oraz podpowiada, jak kształtować instrumenty marketingu na rynku międzynarodowym. Autor uświadamia korzyści standaryzacji i indywidualizacji międzynarodowych strategii marketingowych dla przedsiębiorstw oraz przedstawia wnioski dla polskich przedsiębiorstw chcących wejść z sukcesem na rynki zagraniczne, a zwłaszcza na unijny Jednolity Rynek Wewnętrzny.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.6952 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 7745.IX.16.3 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 7744.IX.16.3 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 191-200.
Zamiarem autora nie było przygotowanie kompletnego podręcznika do studiowania tego przedmiotu, lecz napisanie książki, która będzie miała cechy podręcznika, ale jednocześnie będzie prezentowała wyniki badań prowadzonych samodzielnie przez autora lub ze współpracownikami. Eklektyczny charakter tej publikacji (podręcznik i monografia w jednym) wynika z faktu, że na rynku księgarskim występuje bardzo wiele podręczników z zakresu biznesu międzynarodowego, w związku z czym przygotowywanie kompletnego, wyczerpującego, odrębnego, nowego podręcznika wydawało się autorowi zbyteczne.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.8805.IX.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10278.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 163-179.
Recenzowana monografia jest dziełem interesującym ze względu na różnorodność ujęć kategorii „geostrategicznego położenia państwa” oraz bliskoznacznego terminu „geostrategia”, którą Autorka ujmuje na trzy sposoby: 1) geostrategia jako działanie, 2) geostrategia jako dziedzina wiedzy i 3) geostrategia jako położenie państwa, które jest przedmiotem rozważań opiniowanej monografii. Opracowanie dr Kingi Smoleń zasługuje w pełni na opublikowanie ze względu na oryginalną treść rozważań o geostrategicznej pozycji państwa, które w dotychczasowych badaniach w naszym kraju nie były rozwijane.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 23592.X.7 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 23591.X.7 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Marketing międzynarodowy / Elżbieta Duliniec. - Wyd. 2 zm. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2009. - 319 s. : il. ; 24 cm.
Bibliogr. s. 307-312. Indeks.
W książce autorka omawia złożoną problematykę współczesnego marketingu na rynkach zagranicznych na tle procesów internacjonalizacji przedsiębiorstw oraz przeprowadza wszechstronną analizę ich otoczenia międzynarodowego. Głównym wątkiem książki są uwarunkowania międzynarodowego ujednolicania (standaryzacji) lub adaptacji (dostosowania) marketingu na poszczególnych rynkach, na poziomie zarówno decyzji strategicznych, jak i decyzji dotyczących poszczególnych elementów programów marketingowych.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.7743.IX.16 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 8747.IX.16 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 207-213.
Książka przedstawia najnowsze trendy i wyniki badań dotyczące roli logistyki międzynarodowej w biznesie międzynarodowym oraz daje odpowiedź na pytanie, jak dziś zarządzać logistyką w nowoczesnej gospodarce światowej. W publikacji autorka omawia najważniejsze zagadnienia związane z logistyką międzynarodową w kontekście prowadzenia biznesu międzynarodowego. Można znaleźć w niej odpowiedzi na m.in. takie pytania: jakie są aktualne trendy rozwoju logistyki międzynarodowej, jakie są nowe metody i narzędzia niezbędne do tworzenia procesów logistycznych na świecie, jakie znaczenie odgrywa logistyka w międzynarodowej wymianie towarów i usług, jakimi metodami zarządzania logistycznego należy się posługiwać, aby uzyskać przewagę konkurencyjną.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
All copies are currently on loan: sygn. P.14753.IX.14 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15494.IX.14 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr., netogr. s. 227-239.
Podręcznik do przedmiotu Marketing międzynarodowy wykładanego na uczelniach ekonomicznych i części uniwersytetów. Autorzy przekrojowo analizują temat, opisując istotę marketingu międzynarodowego, praktykę internacjonalizacji produktu, problemy w standaryzacji produktu, trendy w komunikacji marketingowej, a także trendy zmian zachodzące w zachowaniach konsumentów. Każdy rozdział zakończony jest case’ami i ćwiczeniami pomocnymi w pracy ze studentami. Celem autorów było napisanie podręcznika, który będzie łączył teorię z praktyką w taki sposób, żeby osoby go czytające były jak najlepiej przygotowane do pracy w działach marketingu największych zagranicznych koncernów.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.14504 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.14503.IX.16 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15445.IX.16 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Marketing terytorialny : miasto i region na rynku / Andrzej Szromnik. - Wyd. 5. poszerz. - Warszawa : Wolters Kluwer, 2016. - 546 s. : il. ; 24 cm.
Bibliogr. s. 515-536. Indeks.
W książce w sposób systematyczny przedstawiono problematykę marketingu jednostek przestrzenno - administracyjnych oraz zakres i sposoby wykorzystania koncepcji marketingowych w odniesieniu do strategii rozwoju miast i regionów. Autor kompleksowo omawia: genezę i warunki rozwoju marketingu terytorialnego, proces budowania strategii marketingowej jednostek osadniczych, różne aspekty koncepcji produktu w marketingu terytorialnym, kwestię tworzenia wizerunku miast i regionów, znaczenie różnych form powiązań partnerstwa w relacjach miast i regionów z otoczeniem, rolę targów w aktywizacji lokalnych środowisk gospodarczych, instrumenty marketingowe miast i regionów zorientowane na pozyskiwanie inwestorów zagranicznych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 16406.XIII.6 [Czytelnia C], 16405.XIII.6 [Czytelnia C] (2 egz.)
Book
In basket
Ekonomia międzynarodowa / Adam Budnikowski. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, copyright 2017. - 496 stron : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 477-489. Indeks.
Podręcznik obejmuje najbardziej aktualną wiedzę z ekonomii międzynarodowej. Autor przedstawił pojęcie i zakres ekonomii międzynarodowej, osadzając ją w realiach współczesnej gospodarki światowej, co ułatwia zrozumienie szczegółowych zagadnień. W części dotyczącej teorii handlu międzynarodowego zostały omówione m.in. klasyczne i neoklasyczne teorie handlu międzynarodowego, wyposażenie w czynniki produkcji i ich międzynarodowe przepływy, zależności między wzrostem gospodarczym a handlem międzynarodowym. W części podręcznika dotyczącej polityki handlowej zaprezentowano cła, bariery pozataryfowe, protekcjonizm, międzynarodową politykę handlową. Część obejmująca wiedzę o międzynarodowych stosunkach finansowych zawiera omówienie: bilansu płatniczego, kursu walutowego i rynku walutowego, mechanizmu dostosowawczego, międzynarodowego systemu walutowego. W części dotyczącej wyzwań wobec globalnych problemów przedstawiono rolę handlu międzynarodowego dla rozwoju gospodarczego krajów rozwijających się, kryzysy finansowe oraz wyzwania globalizacji.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
All copies are currently on loan: sygn. 17003.XI.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 17002.XI.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Ekonomia międzynarodowa / Adam Budnikowski. - Wydanie V zmienione. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, copyright 2021. - 496 stron : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 477-489. Indeks.
Podręcznik obejmuje najbardziej aktualną wiedzę z ekonomii międzynarodowej. Autor przedstawił pojęcie i zakres ekonomii międzynarodowej, osadzając ją w realiach współczesnej gospodarki światowej, co ułatwia zrozumienie szczegółowych zagadnień. W części dotyczącej teorii handlu międzynarodowego zostały omówione m.in. klasyczne i neoklasyczne teorie handlu międzynarodowego, wyposażenie w czynniki produkcji i ich międzynarodowe przepływy, zależności między wzrostem gospodarczym a handlem międzynarodowym. W części podręcznika dotyczącej polityki handlowej zaprezentowano cła, bariery pozataryfowe, protekcjonizm, międzynarodową politykę handlową. Część obejmująca wiedzę o międzynarodowych stosunkach finansowych zawiera omówienie: bilansu płatniczego, kursu walutowego i rynku walutowego, mechanizmu dostosowawczego, międzynarodowego systemu walutowego. W części dotyczącej wyzwań wobec globalnych problemów przedstawiono rolę handlu międzynarodowego dla rozwoju gospodarczego krajów rozwijających się, kryzysy finansowe oraz wyzwania globalizacji.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
All copies are currently on loan: sygn. P.18348.XI.4 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 20790.XI.4 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 20789.XI.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych przy pracach.
Badania innowacji i innowacyjności oraz dane na ten temat stanowią obecnie obszerną już dziedzinę wiedzy. Analizując piśmiennictwo z dziedziny ekonomii i zarządzania, można w tym obszarze zaobserwować wyraźne już przesunięcie akcentów w stronę wiedzy i innowacyjności jako kluczowych czynników rozwoju. Jest to wyraźnie dostrzegane tak na poziomie przedsiębiorstwa, regionu jak i całej gospodarki. Niniejsza monografia omawia zagadnienia innowacji i innowacyjności w różnych aspektach, a zwłaszcza ekonomicznym i prawnym. Prezentowany tom zawiera 20 artykułów, które w sposób interdyscyplinarny i wszechstronny analizują powyższy problem.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 18526.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Marketing terytorialny : miasto i region na rynku / Andrzej Szromnik. - Wyd. 3. poszerz. - Warszawa : Wolters Kluwer Polska, 2010. - 372 s. : il. ; 24 cm.
Bibliogr. s. 351-363. Indeks.
W książce w sposób systematyczny przedstawiono problematykę marketingu jednostek przestrzenno-administracyjnych oraz zakres i sposoby wykorzystania koncepcji marketingowych w odniesieniu do strategii rozwoju miast i regionów. Autor kompleksowo omawia: genezę i warunki rozwoju marketingu terytorialnego, proces budowania strategii marketingowej jednostek osadniczych, różne aspekty koncepcji produktu w marketingu terytorialnym, kwestię tworzenia wizerunku miast i regionów, wzajemną relację między marketingiem przedsiębiorstwa a marketingiem regionu, marketingową strategię pozyskiwania kwalifikowanej siły roboczej przez regiony wiedzy, marketingowe podejście do lokalizacji obiektów handlowych, znaczenie różnych form powiązań partnerstwa w relacjach miast i regionów z otoczeniem, możliwości wykorzystania przedsięwzięć sportowych w strategiach rozwoju miast i regionów, warunki i koncepcje internacjonalizacji miast i regionów, rolę targów w aktywizacji lokalnych środowisk gospodarczych, instrumenty marketingowe miast i regionów zorientowane na pozyskiwanie inwestorów zagranicznych. Publikacja propaguje podejście marketingowe w praktyce funkcjonowania samorządów terytorialnych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.11929.XIII.6 [Magazyn 1], P.11928.XIII.6 [Magazyn 1], 13105.XIII.6 [Magazyn 1] (3 egz.)
Book
In basket
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 16815.VI.6 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 16814.VI.6 [Czytelnia A] (1 egz.)
Book
In basket
(Zarządzanie. Przedsiębiorczość)
Bibliogr. s. 295-311. Indeks.
Książka poświęcona jest problematyce kształtowania konkurencyjności małych i średnich przedsiębiorstw oraz możliwościom uzyskania przez nie przewagi konkurencyjnej na rynku, zwłaszcza tkwiących w różnych formach ich współpracy z otoczeniem rynkowym, w tym również międzynarodowym. Autorzy przedstawiają w niej zarówno analizy zagadnień teoretycznych, jak i wartościowe wyniki przeprowadzonych ostatnio badań empirycznych, ułatwiających zrozumienie procesów budowy konkurencyjności i przewagi konkurencyjnej. Praca podzielona jest na cztery części poświęcone: teoretycznym podstawom kształtowania konkurencyjności i przewagi konkurencyjnej, strategiom i uwarunkowaniom budowy przewagi konkurencyjnej, roli współdziałania z otoczeniem rynkowym w kształtowaniu przewagi konkurencyjnej, internacjonalizacji kształowania konkurencyjności małych i średnich przedsiębiorstw.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12149.IX.16 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 246-266.
W pierwszej części opracowania główny nacisk położony został na edukację przedsiębiorczą, specyfikę firm typu start-up, bariery ich rozwoju, oraz miejsce tych firm w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw (MSP). Sporo miejsca poświęcono tutaj również roli przedsiębiorczości w kreowaniu wzrostu gospodarczego, oraz przedsiębiorczości opartej na wiedzy. Druga część książki dotyczy licznych form wsparcia przedsiębiorczości oraz firm z sektora MSP, na różnych etapach ich rozwoju, na przykładzie konkretnych rozwiązań polskich. W części trzeciej omówiono szczególny przejaw rozwoju przedsiębiorstwa, jego wzrostu – procesu internacjonalizacji jego działalności, oraz jej szczególnej formy: badań i rozwoju.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 16854.IX.2 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Międzynarodowe transakcje ekonomiczne / pod red. Bogumił Bernaś. - Warszawa : "Difin", 2002. - 442 s. : rys., tab. ; 23 cm.
Ta książka to jeden z najobszerniejszych i najlepszych na rynku podręczników, dotyczących międzynarodowych transakcji ekonomicznych. Zakres tematyczny podręcznika, po raz pierwszy w Polsce, kompleksowo ujmuje zagadnienia wchodzące w skład kursów z przedmiotów stosunki międzynarodowe i handel zagraniczny na wyższych uczelniach i wydziałach ekonomicznych. Autorzy, nawiązując do rozwiązań dominujących w literaturze światowej, główny nacisk położyli na wyciągnięcie wniosków aplikacyjnych dla Polski. Z tego względu, książka, oprócz tego, że jest niezastąpionym podręcznikiem dla studentów, będzie też wyczerpującą pomocą dla przedsiębiorców, pragnących poszerzać swoją wiedzę w celu rozwoju współpracy z zagranicą, a także dla wszystkich zainteresowanych pogłębieniem wiedzy z zakresu handlu zagranicznego.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 2910.XI.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again