Sorting
Source
Books
(5)
Form of Work
Książki
(5)
Publikacje naukowe
(1)
Publikacje religijne
(1)
Status
available
(4)
only on-site
(4)
Branch
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(4)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(4)
Author
Bała Maciej (1966- )
(1)
Chromiec Elżbieta
(1)
Chrost Sławomir (1967- )
(1)
Kos Ewa (pedagogika)
(1)
Przyłębski Andrzej (1958- )
(1)
Urbaniak-Zając Danuta (1957- )
(1)
Year
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(2)
Time Period of Creation
2001-
(1)
Country
Poland
(5)
Language
Polish
(5)
Subject
HERMENEUTYKA
(2)
Antropologia biblijna
(1)
Antropologia filozoficzna
(1)
Augustyn (święty ; 354-430)
(1)
ETYKA
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Grzegorz z Nyssy (święty ; ok. 335-ok. 394)
(1)
Hermeneutyka
(1)
Jan Chryzostom (święty ; ok. 354-407)
(1)
Katolicyzm
(1)
Kościół katolicki
(1)
Osoba (filozofia)
(1)
PEDAGOGIKA
(1)
Pedagogika personalistyczna
(1)
Personalizm
(1)
RELIGIA
(1)
RICOEUR, PAUL
(1)
Genre/Form
Opracowanie
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Historia
(1)
Słowo kluczowe
hermeneutyka
(5)
religia
(2)
badania jakościowe
(1)
badania pedagogiczne
(1)
edukacja międzykulturowa
(1)
egzystencja
(1)
etyka
(1)
filozofia
(1)
filozofia egzystencji
(1)
filozofia refleksyjna
(1)
filozofia religii
(1)
język religijny
(1)
mit
(1)
obiektywna hermeneutyka
(1)
paradygmat
(1)
pedagogika
(1)
podmiot religijny
(1)
refleksja
(1)
symbol
(1)
wielokulturowość
(1)
wywiad narracyjny
(1)
5 results Filter
Book
In basket
Etyka w świetle hermeneutyki / Andrzej Przyłębski. - Warszawa : Oficyna Naukowa, 2010. - 6], 212, [6] s. ; 22 cm.
(Terminus ; 54)
Autor pokazuje tu, jak wygląda etyka uprawiana z perspektywy hermeneutycznej. Hermeneutyka wysunęła na pierwszy plan filozofię praktyczną. Może się ona okazać cenną wskazówką w sytuacji oczywistego kryzysu etyki. Filozofia hermeneutyczna ma dwa główne zadania: Pierwsze to wyrabianie kompetencji w zakresie samokontroli i odpowiedzialnego działania poprzez swego rodzaju „szlifowanie” sumienia (doskonalenie świadomości moralnej). Drugie zadanie to refleksja nad ładem politycznym, praw-nym, ekonomicznym, mediów masowych, które stanowią scenę ludzkich działań etycznych i albo je ułatwiają, albo - nagradzając działania niemoralne - utrudniają. Etyka hermeneutyczna to etyka obejmująca refleksją warunki jednostkowej samorealizacji w otoczeniu społecznym i przyrodni-czym. Stanowi połączenie etyki indywidualistycznej i etyki społecznej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 10914.II.2 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Book
In basket
Prezentowana książka jest zbiorem tekstów Autorki z lat 2001-2006, których inspiracją była lektura współczesnych niemieckojęzycznych humanistów, choć punkt odniesienia stanowią także własne badania i polskie realia. Zawarte w pracy teksty dotyczą zagadnień metodologicznych i metodycznych w obszarze edukacji formalnej oraz praktycznych rozwiązań w zakresie zarówno edukacji formalnej, jak i nieformalnej...
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 19724.V.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 19723.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Engram)
Bibliografia strony 177-186. Netografia strona 186.
Publikacja odpowiada na podstawowe pytania antropologiczne w świetle nauczania wybranych Ojców Kościoła, tzn. Św. Grzegorza z Nyssy, Św. Jana Chryzostoma i Św. Augustyna. Przedmiotem badań jest antropologia wybranych Ojców Kościoła oraz korespondująca z nią pedagogika, określana mianem „pedagogii osoby”. Celem jest przypominanie nauki Ojców, aby znać fundament, na którym można budować pedagogikę personalistyczną w nurcie katolickim i bez którego nie można i nie należy rozwijać pedagogiki w tej perspektywie. Zamierzeniem jest też wskazanie na fakt, że nie sposób zrozumieć człowieka i poznać prawdy o osobie ludzkiej bez odniesienia do wymiaru metafizycznego i religijnego. Wreszcie ważne staje się wskazanie, na fundamencie zalecanym przez antropologię Ojców, wniosków na przyszłość.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 17635.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 17634.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Wykłady z Pedagogiki)
Bibliogr. 287-299. Indeks.
Książka poświęcona jest badaniom jakościowym w pedagogice, przedstawia ich miejsce w tradycjnym modelu empirycznych badań pedagogicznych. Szczegółowo opisuje dwie metody: wywiad naracyjny i obiektywną hermeneutykę. Prezentuje założenia, zasady interpretacji materiału empirycznego, na przykładach wyjaśnia ich praktyczne zastosowanie. Książka nie tylko prezentuje wymienione metody badawcze, ale także zwraca uwagę na organizację procesu badawczego i interpretację zgromadzonych danych, teoretyczne uwarunkowania i konsekwencje decyzji badacza co do wyboru paradygmatów badawczych.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.12876.V.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13987.V.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Problemem niniejszej pracy jest ukazanie hermeneutycznego paradygmatu filozofii religii jako jednego z nurtów interpretujących fenomen religii. Sformułowany problem autor próbuje rozwiązać w pięciu rozdziałach posługując się propozycją Paula Ricoeura.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 6876.II.2 [Czytelnia A] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again