Sorting
Source
Books
(4)
Form of Work
Książki
(4)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Status
only on-site
(4)
available
(1)
unavailable
(1)
Branch
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(2)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(4)
Author
Ogrodzka-Mazur Ewa
(2)
Szuścik Urszula
(2)
Karwowska-Struczyk Małgorzata
(1)
Parlak Mirosława
(1)
Piasta-Siechowicz Joanna (1965-2021)
(1)
Sobierańska Dorota
(1)
Szpotowicz Magdalena
(1)
Wąsiński Arkadiusz (1970- )
(1)
Zalewska-Bujak Małgorzata
(1)
Year
2010 - 2019
(4)
Time Period of Creation
2001-
(1)
Country
Poland
(4)
Language
Polish
(4)
Audience Group
Nauczyciele
(1)
Przedszkola
(1)
Rodzice
(1)
Subject
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(3)
WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE
(3)
DZIECKO
(2)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
MYŚLENIE TWÓRCZE
(1)
Metody nauczania
(1)
Program nauczania
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Genre/Form
Poradnik
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Słowo kluczowe
edukacja przyrodnicza
(4)
dzieci
(3)
czytanie
(2)
edukacja matematyczna
(2)
edukacja wczesnoszkolna
(2)
pisanie
(2)
wychowanie przedszkolne
(2)
ADHD
(1)
asertywność
(1)
dziecko niepełnosprawne
(1)
edukacja artystyczna
(1)
edukacja czytelnicza
(1)
edukacja ekologiczna
(1)
edukacja muyczna
(1)
edukacja przedszkolna
(1)
edukacja teatralna
(1)
edukacja techniczna
(1)
język angielski
(1)
język polski
(1)
kreatywność
(1)
logopedia
(1)
muzyka
(1)
muzykoterapia
(1)
myślenie twórcze
(1)
nauczanie
(1)
nauczanie wspomagane komputerowo
(1)
pedagogika wczesnoszkolna
(1)
plastyka
(1)
przedszkole ekologiczne
(1)
rozwój psychofizyczny
(1)
rówieśnicy
(1)
wspomaganie rozwoju
(1)
4 results Filter
Book
In basket
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 117-120.
Książka adresowana jest do nauczycieli przedszkoli oraz pedagogów pracujących w edukacji wczesnoszkolnej, a także do rodziców, którzy są coraz bardziej świadomi i zaangażowani w edukację swych dzieci. Ciekawe rozwiązania znajdą w tej książce również nauczyciele świetlic szkolnych i środowiskowych, a także opiekunowie, zajmujący się dziećmi w innych sytuacjach, np. podczas wakacji. Ważnym adresatem są adepci przygotowujący się do zawodu nauczyciela wczesnej edukacji - studenci kierunków pedagogicznych wszystkich uczelni w Polsce. Ideą książki jest wszechstronne aktywizowanie dziecka, a więc oparcie działań edukacyjnych na jego osobistej aktywności, będącej najważniejszym czynnikiem rozwoju. Realizacja propozycji działań metodycznych zawartych w publikacji będzie więc służyć podniesieniu jakości wczesnej edukacji dziecka nie tylko w zakresie poznawania przyrody i kształtowania postaw ekologicznych wychowanków, lecz i innych obszarów edukacji przedszkolnej.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
All copies are currently on loan: sygn. 22539.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 22538.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Nazwy aut. na s. [321].
Bibliogr. przy pracach.
Tom 6 zawiera zagadnienia dotyczące pracy pedagogicznej z dzieckiem w wieku przed- i wczesnoszkolnym. Pracę otwiera część, w której zaprezentowano autorskie rozwiązania w zakresie wczesnodziecięcej nauki czytania, wspomagania rozwoju mowy małego dziecka przez piosenkę, literaturę dziecięcą (bajkę i baśń), swobodną twórczość literacką czy naukę języków obcych. W kolejnej części zawarto opracowania nawiązujące w swych założeniach do koncepcji dyskursu szkolnego, zgodnie z którą rozwiązywanie różnego typu zadań, w tym także matematycznych, oparte na komunikacji między dziećmi oraz między dziećmi i nauczycielem może w znaczący sposób poprawić jakość i szybkość nabywania przez nie umiejętności i wiadomości. Trzecia część obejmuje opracowania skupiające się na kwestiach wspierania różnych form aktywności artystycznej dzieci w wieku przed- i wczesnoszkolnym ľ muzycznej, ludowej czy teatralnej, z uwzględnieniem rozwiązań i doświadczeń zagranicznych. Tom zamyka część, w której autorzy wskazują na konieczność nauczania wspomaganego komputerowo w przedszkolu i niższych klasach szkoły podstawowej, mogącego stać się swoistą szansą w procesie wspierania rozwoju zarówno dzieci zdrowych, jak i ich niepełnosprawnych rówieśników oraz przedstawiają różne ograniczenia i bariery związane z tą formą edukacji.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14442.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy rozdz.
"Problematyka przedstawianego tomu jest różnorodna, zarówno pod względem tematyki badawczej, jak i przyjętych założeń metodologicznych. Mamy do czynienia z tekstami przeglądowymi, badawczymi i teoretyczno-praktycznymi. Wskazuje to na wielość możliwych do podjęcia zagadnień, będących konsekwencją refleksji nad teoriami pedagogicznymi i praktyką edukacyjną dla dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Celem tego tomu jest zabranie głosu w nieustającej dyskusji nad wybranymi zagadnieniami konstruujacymi aktualny i przyszłościowy dyskurs społeczny dotyczący uczenia się, rozwoju dzieci mających własne prawa obywatelskie, oferowanej im edukacji w instytucji przedszkolnej i szkolnej." (ze Wstępu)
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.12252.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13378.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy pracach.
Książka jest kontynuacją refleksji teoretycznych i badawczych nad problematyką przysposabiania dziecka do rozwoju w toku jego edukacji i wychowania w różnych obszarach działań pedagogicznych. Publikacja składa się z trzech części. Część pierwsza omawia zagadnienie indywidualnych potrzeb i możliwości dziecka w procesie wychowawczym i edukacyjnym w odniesieniu do opinii współczesnych ekspertów edukacji. W części drugiej podniesiono problem stymulacji twórczości dziecka poprzez rozwój jego doświadczenia poznawczego i praktycznego. Część trzecia tomu prezentuje rozważania, które dotyczą potrzeb edukacyjnych dziecka niepełnosprawnego i wynikających z tego ściśle określonych metod pracy z nim.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14438.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again