Sorting
Source
Books
(5)
Form of Work
Książki
(5)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Status
available
(4)
only on-site
(4)
Branch
Biblioteka Główna. Magazyny
(2)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(2)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(4)
Author
Romanowska Maria (1947- )
(3)
Ciszewska-Mlinarič Mariola
(1)
Obłój Krzysztof (1954- )
(1)
Rajzer Mirosław
(1)
Wąsowska Aleksandra
(1)
Year
2020 - 2025
(1)
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(2)
Time Period of Creation
2001-
(2)
Country
Poland
(5)
Language
Polish
(5)
Audience Group
Szkoły wyższe
(2)
Menedżerowie
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Subject
PLANOWANIE STRATEGICZNE
(2)
HOLDINGI
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWO
(1)
SPÓŁKI KAPITAŁOWE
(1)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(1)
Zarządzanie strategiczne
(1)
Genre/Form
Monografia
(1)
PODRĘCZNIK
(1)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
Domain
Zarządzanie i marketing
(2)
Słowo kluczowe
dywersyfikacja
(5)
przedsiębiorstwo
(3)
analiza strategiczna
(2)
integracja pionowa
(2)
planowanie strategiczne
(2)
architektura korporacji
(1)
grupa kapitałowa
(1)
kapitał intelektualny
(1)
konkurencja
(1)
konkurencyjność przedsiębiorstw
(1)
korporacja
(1)
logika
(1)
otoczenie przedsiębiorstwa
(1)
przedsiębiorstwo międzynarodowe
(1)
strategia
(1)
łańcuch wartości
(1)
5 results Filter
Book
In basket
Bibliogr.
Pierwsza na rynku wydawniczym pozycja na temat strategii dywersyfikacji przedsiębiorstw, porządkująca i systematyzująca wiedzę z tego zakresu. W książce zostały przedstawione podstawowe pojęcia z zakresu zarządzania strategicznego, miejsce strategii dywersyfikacji w działaniach przedsiębiorstwa i jej typy, narzędzia alokacji stosowane w zarządzaniu strategicznym oraz sposoby pomiaru stopnia dywersyfikacji stosowane w krajach rozwiniętych gospodarczo. Książka jest przeznaczona przede wszystkim dla studentów na kierunkach Zarządzanie i marketing uczelni różnych typów, ale powinna również zainteresować osoby podejmujące decyzje w przedsiębiorstwach.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.8946 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 10515.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 218-222.
W książce została pokazana historia rozwoju struktur kapitałowych na świecie i na tym tle historia tworzenia i ewolucji grup kapitałowych w Polsce po 1989 r. Autorzy pokazali: istotę grupy kapitałowej jako struktury działalności gospodarczej, internacjonalizację polskich grup kapitałowych, wpływ internacjonalizacji na efektywność grup kapitałowych, dywersyfikację polskich grup kapitałowych, przekształcenia strukturalne grup kapitałowych, kapitał intelektualny polskich grup kapitałowych, wrażliwość społeczną polskich grup kapitałowych. Prowadzone w książce rozważania autorzy wzbogacili wynikami własnych badań empirycznych oraz pokazali badania z tego zakresu zrealizowane przez inne zespoły badawcze.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12405.VIII.4 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Strategia korporacji / Mariola Ciszewska-Mlinarič, Krzysztof Obłój, Aleksandra Wąsowska. - Wydanie II. - Warszawa : Wydawnictwo Nieoczywiste, copyright © 2021. - 190 stron : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia na stronach 175-177. Indeks.
Strategia korporacji to pierwsza na polskim rynku publikacja prezentująca problematykę budowy i wdrożenia strategii korporacji. Znakomicie łączy aktualną teorię z praktyką biznesu. Kompleksowo omawia najważniejsze wyzwania towarzyszące tworzeniu strategii na szczeblu centrali korporacji oraz wdrożeniu na poziomie jednostek biznesowych. Rozważania teoretyczne zostały zilustrowane przykładami firm działających niemal we wszystkich regionach świata. Czytelnik znajdzie w niej odpowiedzi na ważne pytania: - Jaka jest logika dywersyfikacji horyzontalnej, czyli poszerzenia zakresu produktowego i rynkowego? - Jaka jest logika integracji pionowej, czyli długości łańcucha wartości korporacji? - Jakie są główne ścieżki wzrostu? - Jak zarządzać portfelem jednostek biznesowych? - Jak zbudować ogólną architekturę modelu biznesowego skomplikowanej i wielowymiarowej korporacji?
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 22487.IX.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 22486.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Planowanie strategiczne w przedsiębiorstwie / Maria Romanowska. - Wydanie 3. zmienione. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, copyright 2017. - 271 stron : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
Bibliografia na stronach 269-271.
W książce zostały przedstawione podstawy zarządzania strategicznego oraz wiele metod postępowania przy tworzeniu planu strategicznego. Dzięki temu menedżerowie mogą opracować profesjonalną i całościową analizę strategiczną, a także zbudować plan strategiczny dla całego przedsiębiorstwa oraz jego wyodrębnionych części, tzw. strategicznych jednostek biznesowych. W książce autorka przedstawiła zatem, jakie warianty strategii należy rozpatrywać, jaka strategia pasuje do określonej sytuacji strategicznej, jakie są wady i zalety różnych ścieżek rozwoju, w jaki sposób są powiązane decyzje strategiczne podejmowane w różnych obszarach i częściach przedsiębiorstwa. Książkę wzbogacają liczne przykłady zastosowania omawianych metod w praktyce, a także ćwiczenia uczące ich stosowania.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 17026.IX.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 17025.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 265-268.
Podręcznik obejmuje wiedzę dotyczącą podstaw zarządzania strategicznego i propozycje metod postępowania przy tworzeniu planu strategicznego. Wiedza ta umożliwia menedżerom opracowanie profesjonalnej i całościowej analizy strategicznej, a także budowę planu strategicznego dla całego przedsiębiorstwa oraz jego wyodrębnionych części, tzw. strategicznych jednostek biznesowych. W książce autorka przedstawia zatem, jakie warianty strategii należy rozpatrywać, jaka strategia pasuje do określonej sytuacji strategicznej, jakie są wady i zalety różnych ścieżek rozwoju, w jaki sposób są powiązane decyzje strategiczne podejmowane w różnych obszarach i częściach przedsiębiorstwa.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.13529.IX.6 [Magazyn 1], 14499.IX.6 [Magazyn 1] (2 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again