Sorting
Source
Books
(9)
Form of Work
Książki
(9)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Status
only on-site
(9)
available
(8)
unavailable
(1)
Branch
Biblioteka Główna. Magazyny
(2)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(7)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(9)
Author
Błasiak Anna
(1)
Chojak Małgorzata
(1)
Deptuła Maria
(1)
Dybowska Ewa
(1)
Guziuk-Tkacz Marta
(1)
Marchel Joanna
(1)
Nazaruk Stanisława (1963- )
(1)
Skałbania Barbara
(1)
Wojnarska Anna
(1)
Wysocka Ewa
(1)
Włoch Agnieszka
(1)
Włoch Stanisława
(1)
Year
2020 - 2025
(1)
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(2)
Time Period of Creation
2001-
(1)
Country
Poland
(9)
Language
Polish
(9)
Audience Group
Nauczyciele
(1)
Psycholodzy
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Subject
DIAGNOZA PEDAGOGICZNA
(6)
WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE
(2)
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA
(1)
DZIECKO
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(1)
OBOWIĄZEK SZKOLNY
(1)
PEDAGOGIKA RESOCJALIZACYJNA
(1)
PEDAGOGIKA RODZINY
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
RODZINA
(1)
ROZWÓJ PSYCHOFIZYCZNY DZIECKA
(1)
UCZNIOWIE
(1)
WYCHOWANIE w RODZINIE
(1)
Subject: time
2001-
(1)
Genre/Form
PODRĘCZNIKI
(3)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(2)
Podręcznik
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(1)
Słowo kluczowe
diagnoza pedagogiczna
(9)
dzieci
(2)
edukacja przedszkolna
(2)
rodzina
(2)
wychowanie
(2)
ADHD
(1)
autyzm
(1)
badania diagnostyczne
(1)
diagnoza neuropedagogiczna
(1)
diagnoza psychologiczna
(1)
diagnoza psychopedagogiczna
(1)
diagnoza resocjalizacyjna
(1)
dysleksja rozwojowa
(1)
edukacja wczesnoszkolna
(1)
gotowość szkolna
(1)
konflikt
(1)
kurator sądowy
(1)
mediacja
(1)
metody badań
(1)
narzędzia badawcze
(1)
patologie społeczne
(1)
pedagogika rodziny
(1)
rodzicielstwo
(1)
rozwój
(1)
rozwój psychomotoryczny
(1)
socjologia edukacji
(1)
techniki badań
(1)
trudności szkolne
(1)
trudności w uczeniu się
(1)
trudności wychowawcze
(1)
uczeń o specjalnych potrzebach eukacyjnych
(1)
uczeń zdolny
(1)
uczniowie
(1)
wspomaganie rozwoju
(1)
wychowanie moralne
(1)
wychowanie seksualne
(1)
wychowanie w wierze
(1)
zaburzenia rozwoju
(1)
zaburzenia zachowania
(1)
zdolności
(1)
środowisko szkolne
(1)
9 results Filter
Book
In basket
(Pedagogika Nauce i Praktyce)
Na grzb. akronim serii: PNiP.
Bibliogr. s. 330-346. Indeksy.
Książka jest próba uporządkowania wiedzy na tema procesu diagnozy i podstawowych rozwiązań metodologicznych przyjętych w diagnozowaniu. autorka omawia założenia teoretyczno-metodologiczne diagnozy pedagogicznej, jej funkcje, kryteria oceny wykorzystywanych modeli i technik diagnostycznych, podstawowe standardy decydujące o jakości tworzonych i wykorzystywanych narzędzi diagnostycznych.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.13163.V.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14281.V.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy pracach.
kuteczna resocjalizacja wymaga dokładnego rozpoznania problemu nieprzystosowania społecznego i jego korelatów zarówno w aspektach objawowych, etiologicznych, jak i prognostycznych. Prezentowana publikacja ukazuje próby wzbogacenia warsztatu diagnostycznego psychologów i pedagogów zajmujących się resocjalizacją, o nowe, bardziej trafne techniki. Kierunki poszukiwań to przede wszystkim tworzenie technik oryginalnych, adaptacje już wykorzystywanych w innych kręgach kulturowych, a także odkrywanie zastosowań technik dobrze znanych na polskim rynku. Warto podkreślić, że przedstawione techniki werbalne są krótkie i znacznie uproszczone wobec pierwowzorów, co odpowiada możliwosciom intelektualnym odbiorców. Wielce obiecujące wydają się techniki projekcyjne, spełniające, jak to zostało udowodnione, wiele funkcji.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.10940.VI.13 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 11919.VI.13 [Czytelnia A] (1 egz.)
Book
In basket
Nauczycielska diagnoza pedagogiczna w przedszkolu i w szkole / Małgorzata Chojak. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2021. - 181, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
(Engram)
Bibliografia, wykaz aktów prawnych na stronach 167-178.
Prezentowana książka stanowi "mini ściągawkę" dla nauczycieli, pedagogów, studentów i wszystkich zainteresowanych problematyką diagnostyki w placówkach oświatowych. Jej treść opiera się na podejściu określanym, jako "diagnoza oparta na faktach". Zakłada ono, że nauczyciel szukając rozwiązań metodycznych czy wychowawczych, powinien korzystać ze standaryzowanych narzędzi diagnostycznych, wyników rzetelnych badań i ekspertyz naukowych oraz własnego doświadczenia, jako specjalisty w dziedzinie edukacji. Publikacja zawiera nie tylko treści pedagogiczno-psychologiczne, ale również prawne, organizacyjne i praktyczne, wskazujące czytelnikowi z jakich testów, w jakim celu i z jakimi kwalifikacjami może korzystać pedagog. Podsumowanie stanowią dwie procedury scalające zaprezentowany materiał wokół diagnozy dzieci z grupy ryzyka dysleksji rozwojowej oraz zaburzeń ze spektrum autyzmu.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 20151.V.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 20150.V.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Diagnostyka ; 03)
Bibliogr. przy rozdz.
Publikacja pozwala zarówno na zaznajomienie się z nowymi koncepcjami diagnostyki pedagogicznej, jak i ułatwia uzyskanie orientacji w sposobach prowadzenia badań o nachyleniu diagnostycznym oraz dostarcza wskazówek, co do możliwości ich praktycznego spożytkowania. Zawarte w pracy artykuły stanowią interesującą lekturę dla wszystkich osób zainteresowanych problemami profilaktyki oraz diagnostyki pedagogicznej ukierunkowanej na jej realizowanie. Książka, pozostaje ciekawą propozycją dla studentów, przyczyni się zapewne do lepsze przygotowywania działań profilaktycznych zarówno w szkołach, jak i szeroko rozumianych instytucjach wsparcia społecznego. Spełnić więc może rolę promocyjną w inicjowaniu nowych form działania pedagogicznego, a także sprzyjać realizowaniu dalszych wartościowych badań diagnostycznych.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.5282 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 6561.IV.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 208-217.
Celem teoretycznych i praktycznych rozważań autorek książki jest próba ukazania diagnozy jako priorytetu w procesie kształcenia i wychowania dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Jednym z głównych zamiarów autorek była intencja uprzystępnienia wiedzy teoretycznej i praktycznej omawiającej diagnozę dziecka. Praca składa się z pięciu rodziałów. Część pierwsza przedstawia współczesne wyzwania edukacji oraz problemy związane z wyrównywaniem szans edukacyjnych i likwidowaniem zaniedbań rozwojowych. Rozdział drugi poświęcony jest analizie literatury psychologicznej i pedagogicznej omawiającej deficyty i zaniedbania w rozwoju dziecka. Część trzecia omawia problemy diagnozy i diagnozowania oraz prezentuje innowacyjną diagnozę całościową. Ostatnie rozdziały obrazują rodzaje metod diagnostycznych i sposoby ich wykorzystania w poznaniu dziecka i jego środowiska wychowawczego. Zaletą książki są użyteczne przykłady diagnozowania oraz prezentowane przydatne praktyczne narzędzia diagnozy.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11420.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12639.IV.9 [Czytelnia B], 12640.IV.9 [Czytelnia B] (2 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 422-439. Indeks.
Praca jest podręcznikiem akademickim przeznaczonym dla studentów nauk o wychowaniu, przede wszystkim pedagogów i psychologów, a także praktyków, nauczycieli różnych przedmiotów, terapeutów oraz pracowników poradni psychologiczno-pedagogicznych. Książkę rozpoczyna szerokie omówienie diagnozy oraz jej praktycznego zastosowania w pedagogice i psychologii. Praca omawia ponadto metody i techniki diagnostyczne, wraz z propozycją narzędzi badawczych takich, jak kwestionariusze, arkusze i dzienniki obserwacji. Całość kończy zaprezentowanie konkretnych wzorów tych narzędzi. Na podkreślenie zasługuje również fakt szczegółowych ilustracji graficznych prezentowanych treści.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
All copies are currently on loan: sygn. P.11400.V.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12601.V.9 [Czytelnia B], 12600.V.9 [Czytelnia B] (2 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 127-132.
Publikacja stanowi wartościowe naukowo rozważania dotyczące gotowości szkolnej dzieci w wieku przedszkolnym. Podjeta problematyka jest aktualna, poznawczo interesująca i praktycznie użyteczna. Stanowi istotny krok w kierunku doskonalenia działań pedagogicznych nauczycieli wychowania przedszkolnego.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.17171 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 16846.V.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 16845.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Studia Pedagogiczne / red. Anna Królikowska)
Bibliogr. przy pracach.
Publikacja jest próbą podjęcia wybranych zagadnień pedagogiki rodziny, zdaniem autorów zagadnień ważnych i wy-magających ciągłych wyjaśnień, by zatroskany sytuacją współczesnej rodziny i dokonującym się w niej procesem wychowania młodego pokolenia czytelnik mógł odnaleźć wiedzę, propozycje pewnych rozwiązań lub też samodzielnie odkrywać nowe perspektywy i opracowywać własne kategorie opisu i interpretacji złożonych, współczesnych kwestii związanych z rodziną jako środowiskiem opiekuńczo-wychowawczym. Krąg odbiorców niniejszej publikacji wydaje się być szeroki ze względu na podjętą problematykę. Omawia ona bowiem wybrane zagadnienia związane z wychowaniem rodzinnym ujmowanym w szerokim kontekście. Książka może zainteresować nie tylko pedagogów, ale także socjologów, psychologów, teologów, osoby zawodowo zajmujące się pracą z rodziną, jak również i samych rodziców. Rozprawa ta będzie formą pomocy dydaktycznej dla studentów wskazanych kierunków.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 11521.IV.10 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 295-308 i przy rozdz.
Publikacja omawia podstawowe założenia metodologiczne procesu diagnostycznego w pracy pedagogicznej oraz próbuje określić zakres kompetencji i obszar badawczy pedagoga. Część pierwsza zawiera teoretyczno-metodologiczne podstawy diagnozy w ujęciu określonych teorii i koncepcji badań w obszarze wybranych subdyscyplin pedagogicznych. Częśc druga obejmuje zagadnienia diagnostyki w odniesieniu do wybranych środowisk wychowawczych: rodzinnego i szkolnego.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11173.V.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12208.V.9 [Czytelnia B], 12209.V.9 [Czytelnia B] (2 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again