Sorting
Source
Books
(2)
Form of Work
Książki
(2)
Status
only on-site
(2)
Branch
Biblioteka Główna. Czytelnie
(2)
Author
Burgess Hilary
(1)
Cunningham Andie (1963- )
(1)
Shagoury Ruth (1950- )
(1)
Year
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(1)
Country
Poland
(1)
unknown (us)
(1)
Language
English
(1)
Polish
(1)
Subject
CZYTANIE
(1)
CZYTANIE ze ZROZUMIENIEM
(1)
JĘZYK ANGIELSKI
(1)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(1)
OPIEKA SPOŁECZNA
(1)
PRACOWNICY SOCJALNI
(1)
Słowo kluczowe
case study
(2)
English language
(1)
United States
(1)
early childhood education
(1)
praca socjalna
(1)
reading
(1)
reading comprehension
(1)
teaching
(1)
2 results Filter
Book
In basket
(Biblioteka Pracownika Socjalnego)
Trudno sobie wyobrazić nowoczesne nauczanie ekonomii bez tzw. case’ów, czyli studiów przypadków. Jest to sprawdzona metoda dająca wyśmienite rezultaty. Także w kształceniu pracowników socjalnych problemowe podejście doskonale się sprawdza – korzystanie z doświadczeń, współpraca i wymiana poglądów, zintegrowanie teorii i praktyki, szansa stałego rozwoju są gwarancją wysokiego poziomu osiąganego przez korzystające z tej metody osoby. Książka dostarcza czytelnikowi szczegółowej wiedzy o metodzie problemowej – jej elementach, sposobach wdrażania, ocenach. Całość została uzupełniona słowniczkiem terminów oraz przykładowym opracowaniem bloku zajęciowego (problem: metody opracowania planu zaradczego – wzrost przestępczości młodocianych związany ze spożyciem alkoholu na przykładzie małego miasteczka).
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 2977.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr.
It is never too early to start comprehension instruction. In fact, reading begins with meaning making. Andie Cunningham and Ruth Shagoury designed a reading program for five- and six-year-olds based on this premise. Most of the students in Andie's Portland, Oregon, kindergarten class have little or no alphabet knowledge when they enter the classroom in the fall. English is a second-or third-language for many of the children in this low-income neighborhood. Through research-based principles, carefully structured routines, and innovative activities, even the youngest learners can develop comprehension skills from their first days in school. The children in Starting with Comprehension are grappling with school culture for the first time and learning to work with classmates who speak a variety of different languages. These emergent readers learn to present their understanding of what they read through writing, talk, movement, and art. Kindergartners and preschoolers are different from readers who know how to decode texts. Andie and Ruth show how comprehension skills can be nurtured and strengthened even before decoding begins. In this classroom, meaning making becomes part of community building as children link reading, thinking, and communicating.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14524.XXIV.14.8 [Czytelnia A] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again