Sorting
Source
Books
(17)
Form of Work
Książki
(17)
Status
only on-site
(16)
available
(15)
Branch
Biblioteka Główna. Magazyny
(6)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(9)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(16)
Author
Konieczna-Domańska Anna
(4)
Szymańska Elżbieta
(2)
Buko Jacek
(1)
Cybula Piotr
(1)
Jalinik Mikołaj
(1)
Jurkan Edward
(1)
Kowalski Sławomir
(1)
Marak Janusz
(1)
Marcinkiewicz Cezary
(1)
Michalska-Dudek Izabela
(1)
Nesterowicz Mirosław
(1)
Nesterowicz Mirosław (1942- )
(1)
Panasiuk Aleksander (1965- )
(1)
Przeorek-Smyka Renata
(1)
Wyrzykowski Jerzy
(1)
Zawistowska Hanna
(1)
Ziółkowski Romuald
(1)
Year
2010 - 2019
(11)
2000 - 2009
(5)
1990 - 1999
(1)
Country
Poland
(17)
Language
Polish
(17)
Subject
TURYSTYKA
(9)
USŁUGI
(7)
BIURA PODRÓŻY
(4)
INNOWACJE
(1)
INTERNET
(1)
POPYT
(1)
PRAWO GOSPODARCZE
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWA MAŁE i ŚREDNIE
(1)
PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE
(1)
Prawo
(1)
SEGMENTACJA RYNKU
(1)
Turystyka
(1)
Subject: time
1989-
(2)
2001-0
(2)
2001-
(1)
Genre/Form
PODRĘCZNIKI
(2)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
PODRĘCZNIKI dla SZKÓŁ ZAWODOWYCH
(1)
Podręcznik
(1)
Słowo kluczowe
biuro podróży
(17)
turystyka
(10)
przedsiębiorstwo turystyczne
(7)
rynek turystyczny
(6)
organizacja turystyczna
(5)
popyt turystyczny
(5)
ruch turystyczny
(5)
usługi turystyczne
(5)
hotel
(4)
hotelarstwo
(4)
prawo turystyczne
(4)
gospodarka turystyczna
(3)
marketing
(3)
pilot wycieczek
(3)
prawo
(3)
produkt turystyczny
(3)
aktywność turystyczna
(2)
atrakcyjność turystyczna
(2)
baza noclegowa
(2)
cena
(2)
historia
(2)
infrastruktura turystyczna
(2)
podaż turystyczna
(2)
pośrednictwo turystyczne
(2)
przewodnik turystyczny
(2)
reklama
(2)
turystyka międzynarodowa
(2)
ubezpieczenie turystyczne
(2)
usługi hotelarskie
(2)
Internet
(1)
agroturystyka
(1)
badania marketingowe
(1)
działalność gospodarcza
(1)
gastronomia
(1)
impreza turystyczna
(1)
informacja turystyczna
(1)
innowacje
(1)
komunikacja marketingowa
(1)
konsumpcja
(1)
kontrola graniczna
(1)
linie lotnicze
(1)
marketing relacji
(1)
marketing-mix
(1)
obsługa klienta
(1)
paszport
(1)
produkt
(1)
promocja
(1)
przewóz osób
(1)
segmentacja rynku
(1)
szlaki turystyczne
(1)
timesharing
(1)
transport
(1)
turystyka kulturowa
(1)
turystyka uzdrowiskowa
(1)
usługi gastronomiczne
(1)
wiza
(1)
zagospodarowanie turystyczne
(1)
zarządzanie
(1)
zarządzanie strategiczne
(1)
zarządzanie zasobami ludzkimi
(1)
17 results Filter
Book
In basket
(Rozprawy Naukowe / Politechnika Białostocka ISSN 0867-096X. Biblioteka Ekonomii ; 171)
Bibliogr. s. 252-276.
Przedsiebiorczość i innowacyjność stały się czynnikami przesądzającymi o wzroście gospodarczym zarówno przedsiebiorstw jak i gospodarek poszczególnych krajów. Przyjęta konstrukcja opracowania oraz podjęta tematyka stanowią o oryginalności publikacji, zwłaszcza że tego rodzaju problematyka nie posiada bogatej literatury (poza najnowszymi badaniami OECD). Wprawdzie ostatnie dwie dekady obfitują w liczne opacowania na temat innowacji, jednak zazwyczaj nie mają one kompleksowego charakteru i dotyczą głównie możliwości wprowadzania innowacji technologicznych.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.9433.XX.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 11072.XX.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Prawo turystyczne / Mirosław Nesterowicz. - 5 wydanie, stan prawny na 1 stycznia 2016 r. - Warszawa : Wolters Kluwer, 2016. - 269 stron ; 24 cm.
Bibliografia strony 265-269.
W książce przedstawiono problematykę z zakresu prawa turystycznego, w tym prawne aspekty działalności biur podróży, hoteli, podmiotów prowadzących kempingi, pola biwakowe i parkingi samochodowe. Omówiono także kwestie związane z międzynarodowym i krajowym przewozem osób i bagażu, ubezpieczeniami turystycznymi oraz usługami restauracyjnymi. Przedmiotem analizy są również zagadnienia prawne dotyczące uprawiania turystyki, paszportów i wiz, przejść granicznych, kontroli granicznej oraz informacji i reklamy w turystyce. W publikacji uwzględniono liczne przepisy prawne i orzecznictwo z zakresu turystyki w prawie polskim, prawie Unii Europejskiej oraz konwencjach międzynarodowych.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.17219 [Magazyn 1], P.17218 [Magazyn 1], P.17217 [Magazyn 1], P.17220 [Magazyn 1] (4 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 17234.XX.6 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 17233.XX.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Celem książki jest wskazanie podstaw do określenia parametrów (postulatów) jakościowych, opisujących poszczególne grupy usług turystycznych, z uwzględnieniem uwarunkowań i specyfiki ich świadczenia. W kolejnych rozdziałach zaprezentowano zagadnienia doboru mierników jakości usług turystycznych odpowiednio dla przewoźników turystycznych, hotelarstwa i gastronomii, biur podróży i pozostałych form obsługi ruchu turystycznego. Podjętą problematykę wsparto konkretnymi empirycznymi przykładami badań. Wyniki przeprowadzonych badań pierwotnych i wtórnych pochodzą z lat 2004 i 2005.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.15192 [Magazyn 1], P.4894 [Magazyn 1], P.15194 [Magazyn 1], P.15193 [Magazyn 1], P.15191 [Magazyn 1] (5 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 5331.XX.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 5330.XX.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Usługi turystyczne : komentarz / Piotr Cybula. - Stan prawny na 1 września 2012 r. - Warszawa : Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o., 2012. - 545 s. ; 21 cm.
(Praktyczne Komentarze Lex)
W komentarzu omówiono wszystkie najważniejsze problemy związane z ustawą o usługach turystycznych, w tym dotyczące takich zagadnień jak: ochrona klienta biura podróży, zasady pełnienia funkcji przewodnika turystycznego i pilota wycieczek, usługi hotelarskie. W publikacji uwzględniono aktualne orzecznictwo sądów, w tym Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, decyzje Prezesa UOKiK, a także raporty UOKiK, NiK oraz rozporządzenia wykonawcze do komentowanej ustawy. Komentarz zawiera liczne wskazówki dotyczące prawidłowej praktyki w działalności gospodarczej w zakresie usług turystycznych, a także omawia błędy, których powinno się unikać.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13712.XX.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Zarządzanie / Wydawnictwo C.H. Beck. Turystyka - Rekreacja - Sport)
Bibliogr. s. 345-353 i przy rozdz. Indeks.
Książka jest podręcznikiem akademickim zawierającym kompleksową wiedzę na temat funkcjonowania biur podróży, a zwłaszcza wykorzystania w ich działalności reguł marketingowych. Autorki zasadniczy nacisk kładą na problematykę związaną z marketingiem relacji. Praca jest bogato ilustrowana materiałem graficznym i tabelarycznym. Treść teoretyczną uzupełniają liczne elementy dodatkowe, takie jak ćwiczenia, przykłady z praktyki, pytania i studia przypadków. Adresatami publikacji są studenci uczelni wyższych na studiach licencjackich i magisterskich oraz podyplomowych i doktoranckich na kierunkach i specjalnościach związanych z turystyką. Ponadto książka jest kierowana również do praktyków gospodarczych – kadry zarządzającej i pracowników biur podróży, organizacji turystycznych, a także przedstawicieli samorządów terytorialnych oraz urzędników administracji publicznej odpowiedzialnych za kształtowanie polityki turystycznej.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.9865.XX.5 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 11436.XX.5 [Czytelnia B], 11437.XX.5 [Czytelnia B] (2 egz.)
Book
In basket
Książka zrodziła się z potrzeby usystematyzowania wiedzy teoretycznej o prowadzeniu działalności gospodarczej w formie biura podróży oraz połączenia jej z wiedzą praktyczną, z uwzględnieniem wyników badań rynku turystycznego. Kolejne - drugie wydanie zostało poprawione w zakresie aktualizacji przepisów prawnych dotyczących rynku turystycznego oraz finansowania przedsiębiorstw, a także zostało rozszerzone o aneks zawierający propozycje zmian w Ustawie o usługach turystycznych. Całość podzielono na piętnaście części, z których każda poświęcona jest innemu zagadnieniu związanemu z działalnością biur podróży. Oprócz wiedzy teoretycznej w książce zostały przedstawione wskazówki praktyczne oraz wnioski z badań przeprowadzonych przez autorkę, a dotyczących biur podróży oraz organizacji pozarządowych, w tym działających na rynku turystycznym.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. 7880 [Magazyn 2], P.6694 [Magazyn 1], P.7048 [Magazyn 1], 7881 [Magazyn 2] (4 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.6693.XX.7 [Wypożyczalnia B], P.6692.XX.7 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 7534.XX.7 [Czytelnia B], 7533.XX.7 [Czytelnia B] (2 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 187-190.
Książka ukazuje ekonomiczną istotę zjawiska turystyki, główne sfery i mechanizmy jej oddziaływania na układ gospodarczy określonej skali - miejscowość, region, kraj czy grupę krajów. Cechy popytu i podaży turystycznej znajdują bezpośrednie odzwierciedlenie w ekonomicznych i organizacyjnych zasadach funkcjonowania poszczególnych grup przedsiębiorstw turystycznych. Autorka przedstawiła szczegółowo grupę przedsiębiorstw hotelarskich i biur podróży.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.12696 [Magazyn 1], P.12697 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13743.XX.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 187-190.
Książka ukazuje ekonomiczną istotę zjawiska turystyki, główne sfery i mechanizmy jej oddziaływania na układ gospodarczy określonej skali - miejscowość, region, kraj czy grupę krajów. Cechy popytu i podaży turystycznej znajdują bezpośrednie odzwierciedlenie w ekonomicznych i organizacyjnych zasadach funkcjonowania poszczególnych grup przedsiębiorstw turystycznych. Autorka przedstawiła szczegółowo grupę przedsiębiorstw hotelarskich i biur podróży.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.14383.XX.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15286.XX.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 133-134.
Publikacja ta z założenia jest przygotowana dla menedżerów turystyki. W pracy omówiono prawne aspekty tworzenia i działalności przedsiębiorców turystycznych. Książka jest niezwykle pomocna w nauce umiejętności związanych z podejmowaniem działalności gospodarczej.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.10965.XX.6 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 11937.XX.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Podręcznik napisano z myślą o słuchaczach szkół i uczelni na kierunku obsługa ruchu turystycznego. Zawiera większość podstawowych informacji niezbednych do pracy w biurach podróży. Podręcznik zawiera uregulowania prawne obowiązujące w polskiej turystyce na 2001 rok. Treść publikacji ma charakter praktyczny.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 11845.XX.7 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Biura podróży na rynku turystycznym / Anna Konieczna-Domańska. - Wyd. 2 uzup. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2008. - 161 s. : il. ; 24 cm.
(Turystyka / Wydawnictwo Naukowe PWN)
Bibliogr. s. 196-[200].
Publikacja ta jest drugim, uzupełnionym wydaniem podręcznika do przedmiotów związanych z funkcjonowaniem i obsługą przedsiębiorstw turystycznych, adresowane do studentów, doktorantów, słuchaczy studiów podyplomowych i wykładowców na kierunkach: hotelarstwo, turystyka i rekreacja oraz na wydziałach ekonomicznych ze specjalizacją turystyczną. Książka zawiera usystematyzowaną wiedzę na temat rozwoju i funkcjonowania rynku usług turystycznych oraz miejsca i roli biur podróży na tym rynku.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.7321.XX.7 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 8268.XX.7 [Czytelnia B], 8267.XX.7 [Czytelnia B] (2 egz.)
Book
In basket
Drugie, uzupełnione wydanie podręcznika do przedmiotów związanych z funkcjonowaniem i obsługą przedsiębiorstw turystycznych, adresowane do studentów, doktorantów, słuchaczy studiów podyplomowych i wykładowców na kierunkach: hotelarstwo, turystyka i rekreakcja oraz na wydziałach ekonomicznych ze specjalizacją turystyczną. Książka zawiera usystematyzowaną wiedzę na temat rozwoju i funkcjonowania rynku usług turystycznych oraz miejsca i roli biur podróży na tym rynku.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.426 [Magazyn 1], P.775 [Magazyn 1], 1313 [Magazyn 2] (3 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 535-557. Indeks.
Podręcznik przedstawia zagadnienia turystyczne możliwie kompleksowo, choć ich autorzy najczęściej związani są tylko z jedną z dyscyplin naukowych zajmujących się turystyką. Poszczególne rozdziały poświęcono ważniejszym aspektom turystyki w ujęciu interdyscyplinarnym. Rozdział pierwszy został poświęcony definicjom turystyki oraz jej naświetleniu jako przedmiotu interdyscyplinarnych badań naukowych, systematyce ruchu turystycznego, historii turystyki, aktualnemu obrazowi turystyki międzynarodowej i jej współczesnym tendencjom. W następnych rozdziałach przedstawiono podstawy teoretyczne, metody badań, przykłady opracowań i ważniejsze informacje z zakresu następujących aspektów turystyki: biofizjologicznego, socjologiczno-psychologicznego, ekonomicznego, przestrzennego i prawnego. Dodatkowo zaprezentowano studia przypadków, wyróżnione w podręczniku szarym tłem. Opracowanie może być przydatne studentom turystyki i rekreacji, a także osobom zajmującym się badaniami naukowymi w turystyce.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.9943 [Magazyn 1], P.9942 [Magazyn 1], P.9941 [Magazyn 1] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 11579.XX.1.1 [Wypożyczalnia B], P.9940.XX.1.1 [Wypożyczalnia B] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 11578.XX.1.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy pracach.
Niniejsza publikacja nie wyczerpuje obszernej problematyki dotyczącej rynku turystycznego. Podejmuje jednak szereg zagadnień, które przyczyniają się do lepszego zrozumienia funkcjonowania rynku turystycznego. Publikacja jest miejscem prezentacji różnych zagadnień z zakresu branży turystycznej (agroturystyki, produktu turystycznego, hotelarstwa, usług specjalistycznych, instytucji i organizacji wspomagających rozwój turystyki). Jest ona kolejną, dziesiątą już publikacją przygotowaną przez Katedrę Turystyki i Rekreacji Wydziału Zarządzania Politechniki Białostockiej, przy znaczącym udziale pracowników naukowych reprezentujących różne ośrodki akademickie w kraju.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13716.XX.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Prawo turystyczne / Mirosław Nesterowicz. - 4. wyd., stan prawny na 1 stycznia 2012 r. - Warszawa : Wolters Kluwer Polska, 2012. - 256 s. ; 24 cm.
Bibliogr. s. 253-256.
W książce przedstawiono problematykę z zakresu prawa turystycznego, w tym prawne aspekty działalności biur podróży, hoteli, podmiotów prowadzących kempingi, pola biwakowe i parkingi samochodowe. Omówiono także kwestie związane z międzynarodowym i krajowym przewozem osób i bagażu, ubezpieczeniami turystycznymi oraz usługami restauracyjnymi. Przedmiotem analizy są również zagadnienia prawne dotyczące uprawiania turystyki, paszportów i wiz, przejść granicznych, kontroli granicznej oraz informacji i reklamy w turystyce. W publikacji uwzględniono liczne przepisy prawne i orzecznictwo z zakresu turystyki w prawie polskim, prawie Unii Europejskiej oraz konwencjach międzynarodowych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13027.XX.6 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Ekonomiczne Problemy Usług, ISSN 1896-382X ; nr 84)
W serii gł.: ISSN 1640-6818 ; nr 699.
Tematyka rynku turystycznego, a szczególnie popytu turystycznego, jest przedmiotem opracowań naukowych pięciotomowego wydania "Zeszytów Naukowych Uniwersytetu Szczecińskiego" serii Ekonomiczne Problemy Usług przygotowanych przez przedstawicieli najważniejszych ośrodków naukowych w Polsce zajmujących się zagadnieniami turystyki, zwłaszcza w obszarze nauk ekonomicznych. Tom III "Popyt turystyczny. Konsumpcja - segmentacja - rynki" obejmuje zagadnienia wzorców konsumpcji turystcyznej, segmentacji rynku turystycznego oraz problematykę popytu turystycznego na branżowych rynkach turystycznych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13452.XX.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 210-213.
Celem niniejszej publikacji jest prezentacja tych zagadnień marketingu, które stanowią niezbędne elementy w dobrym funkcjonowaniu przedsiębiorstwa turystycznego. Zważając na fakt, że podstawą marketingowego działania przedsiębiorstw turystycznych jest wykwalifikowany personel usługowy, stanowiący fundamentalny element samego produktu, w opracowaniu uwagę zwrócono na elementy norm postępowania i etyki touroperatorów. W szczególności praca niniejsza obejmuje: charakterystykę celów współczesnej turystyki; charakterystykę usług turystycznych, świadczonych przez biura turystyczne; zachowania konkurencyjne na rynku usług turystycznych poprzez instrumenty marketingu-mix, tj. produkty biur turystycznych, ceny, promocje, dystrybucję oraz ludzi; zarządzanie turystyczne i strategie przedsiębiorstw turystycznych; działalność biur podróży zorientowanych na klienta; elementy psychologii w nowoczesnej turystyce; kulturę obsługi i normy etyczne pracowników biur podróży; badania marketingowe.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14282.XX.5 [Czytelnia B] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again