Sorting
Source
Books
(4)
Form of Work
Książki
(4)
Publikacje fachowe
(1)
Status
available
(4)
only on-site
(3)
Branch
Biblioteka Główna. Magazyny
(1)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(3)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(3)
Author
Cieślikowska-Ryczko Angelika
(1)
Dobińska Gabriela
(1)
Kubów Stefan (1948- )
(1)
Kusiak Krystyna
(1)
Nowakowska-Buryła Ilona
(1)
Stawinoga Renata
(1)
Łaba Agnieszka
(1)
Year
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(2)
Time Period of Creation
2001-
(1)
Country
Poland
(4)
Language
Polish
(4)
Audience Group
Nauczyciele
(1)
Rodzice
(1)
Subject
BIBLIOTERAPIA
(2)
ADAPTACJA SPOŁECZNA
(1)
BIBLIOTEKI SZKOLNE
(1)
CZYTELNICTWO DZIECIĘCE
(1)
DZIECKO
(1)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE UMYSŁOWO
(1)
Dzieci
(1)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
Młodzież
(1)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(1)
NAUCZYCIELE NAUCZANIA POCZĄTKOWEGO
(1)
PEDAGOGIKA WCZESNOSZKOLNA
(1)
Radzenie sobie ze stresem
(1)
Techniki relaksacyjne
(1)
Wychowanie
(1)
Subject: time
2001-0
(1)
Genre/Form
Poradnik
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(1)
Psychologia
(1)
Słowo kluczowe
biblioterapia
(4)
dzieci
(2)
nauczyciel
(2)
ADHD
(1)
arteterapia
(1)
bajka
(1)
biblioteka szkolna
(1)
czytelnictwo
(1)
dziecko niepełnosprawne
(1)
edukacja
(1)
edukacja czytelnicza
(1)
edukacja wczesnoszkolna
(1)
geloterapia
(1)
młodzież
(1)
obsługa bibliotecza
(1)
pedagogika wczesnoszkolna
(1)
przystosowanie społeczne
(1)
reakcja stresowa
(1)
relaksacja
(1)
rozwój
(1)
scenariusze
(1)
stres
(1)
terapia pedagogiczna
(1)
trening
(1)
uczeń
(1)
uczeń o specjalnych potrzebach eukacyjnych
(1)
upośledzenie umysłowe w stopniu lekkim
(1)
wychowanie
(1)
4 results Filter
Book
In basket
Bibliogr. s. [165]-181.
Prezentowana praca pokazuje sposób kształtowania zachowań przystosowawczych uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim za pomocą biblioterapii. Publikacja składa się z dwóch rodziałów w części teoretycznej i trzech w części analitycznej. W części teoretycznej zaprezentowano szczegółową analizę pojęcia upośledzenia umysłowego, scharakteryzowano zachowania przystosowawcze oraz sklasyfikowano środowiska wychowawcze. Ukazano także zagadnienia czytelnictwa i biblioterapii, uwzględniono formy biblioterapii oraz zwrócono uwagę na rolę bajki w procesie biblioterapeutycznym. Część analityczna obejmuje kwestie metodologiczne oraz problematykę badawczą. Ukazuje analizę porównawczą wyników z zakresu wiedzy o książce i nastawienia czytelniczego oraz z zakresu poziomu zachowania się uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13149.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Książka jest wynikiem konferencji naukowej, której celem było ukazanie dotychczasowego zastosowania dorobku nauki w praktyce terapeutycznej bibliotekarza, który można wykorzystać w pracy z dziećmi i młodzieżą oraz zainspirowanie środowiska nauczycieli bibliotekarzy do korzystania zeń, także twórczego rozwijania go.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.3604.I.8 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. przy pracach.
"Książka "Edukacyjne konteksty rozwoju dziecka w wieku wczesnoszkolnym" jest publikacją wielowątkową, o zróżnicowanym materiale merytorycznym. Dotyczy ważnych zagadnień ze społecznego i pedagogicznego punktu widzenia, związanych z edukacją dziecka w początkowych etapach nauki szkolnej. Treść zawartych w niej artykułów mieści się w obszarze przedmiotowym pedagogiki wczesnoszkolnej i współczesnej pedeutologii. Autorzy podejmują w niej wiele problemów istotnych dla teorii i praktyki edukacyjnej nie tylko wieku wczesnoszkolnego, jako szczególnie znaczącego okresu rozwojowego, ale także całożyciowej edukacji człowieka". (z recenzji dr. hab. Agaty Cudowskiej prof. Uniwersytetu w Białymstoku)
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.12015.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13158.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Terapia Pedagogiczna : warsztaty i scenariusze zajęć)
Bibliografia, netografia na stronach 157-160.
Przemiany społeczno-kulturowe, rozwój technologiczny, konsumpcjonizm oraz przeformułowanie hierarchii wartości może generować zagrożenia dla młodych ludzi. Pedagodzy, nauczyciele i rodzice borykają się z wieloma trudnościami, dylematami oraz wyzwaniami wychowawczymi. Autorki monografii prezentują bardzo cenne, ale niedoceniane dotąd rozwiązanie – relaksacyjne metody oddziaływań pedagogicznych. Publikacja zawiera konspekty zajęć, które można wykorzystać m.in. w szkołach, przedszkolach, świetlicach, placówkach resocjalizacyjnych i opiekuńczo-wychowawczych oraz podczas indywidualnej pracy w domu. Autorskie warsztaty dedykowane są dzieciom, młodzieży, a także osobom dorosłym. Mają zróżnicowany charakter: pierwszy typ stanowią ćwiczenia z relaksacji neuromięśniowej fizycznie aktywnej, drugi rodzaj jest ukierunkowany na wypracowanie obrony przed stresorami, pozostałe konspekty dotyczą dystansowania się od stresorów.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.18042 [Magazyn 1], P.18033 [Magazyn 1] (2 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 19661.V.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 19660.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again