Sorting
Source
Books
(9)
Form of Work
Książki
(9)
Publikacje naukowe
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Status
available
(8)
only on-site
(7)
unavailable
(2)
Branch
Biblioteka Główna. Magazyny
(5)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(5)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(7)
Author
Strelau Jan
(3)
Benjamin Ludy T. (1945- )
(1)
Bąbel Przemysław (1977- )
(1)
Camarda Sylwia
(1)
Domański Cezary W. (1962- )
(1)
Florkowski Antoni
(1)
Gałecki Piotr (psychiatria)
(1)
Klus-Stańska Dorota
(1)
Montessori Maria (1870-1952)
(1)
Ostaszewski Paweł (1963- )
(1)
Rydlewska Julitta
(1)
Suchowierska-Stephany Monika
(1)
Talarowska Monika
(1)
Tomaszewski Tadeusz (1910-2000)
(1)
Żuchowski Marcin (tłumacz)
(1)
Year
2020 - 2025
(2)
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(3)
1990 - 1999
(1)
Time Period of Creation
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Country
Poland
(9)
Language
Polish
(9)
Audience Group
Psycholodzy
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Subject
Psychologia
(4)
PSYCHOLOGIA
(2)
Dzieci
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Edukacja alternatywna
(1)
Metoda Montessori
(1)
NAUCZANIE
(1)
Nauczanie
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Psychoterapia
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Terapia behawioralna
(1)
Subject: time
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
Subject: place
Europa
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Genre/Form
Podręcznik
(3)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(2)
Opracowanie
(1)
Domain
Psychologia
(6)
Edukacja i pedagogika
(2)
Historia
(1)
Słowo kluczowe
behawioryzm
(9)
psychologia
(7)
psychoanaliza
(6)
diagnoza psychologiczna
(4)
obserwacje
(4)
psychologia polska
(4)
Wundt Wilhelm
(3)
człowiek
(3)
dorastanie
(3)
dorosłość
(3)
dzieciństwo
(3)
etyka
(3)
funkcjonalizm
(3)
genetyka zachowania
(3)
historia
(3)
kwestionariusz osobowości
(3)
metodologia
(3)
metody badań
(3)
model eksperymentalny
(3)
model korelacyjny
(3)
modele badawcze
(3)
neobehawioryzm
(3)
poznanie naukowe
(3)
psychofizjologia
(3)
psycholodzy
(3)
psychologia ewolucyjna
(3)
psychologia fizjologiczna
(3)
psychologia humanistyczna
(3)
psychologia rozwojowa
(3)
psychologiczne koncepcje człowieka
(3)
rozmowa psychologiczna
(3)
rozwój
(3)
rozwój prenatalny
(3)
starzenie się
(3)
symulacja komputerowa
(3)
test inteligencji
(3)
test projekcyjny
(3)
testy psychologiczne
(3)
wywiad
(3)
psychologia poznawcza
(2)
agresja
(1)
alkoholizm
(1)
autyzm
(1)
choroby psychosomatyczne
(1)
depresja
(1)
dydaktyka
(1)
edukacja
(1)
embriologia
(1)
emocje
(1)
inteligencja
(1)
medycyna psychosomatyczna
(1)
metoda Montessori
(1)
motywacja
(1)
osobowość
(1)
pomoc psychologiczna
(1)
proces poznawczy
(1)
przemoc
(1)
psychiatria sądowa
(1)
psychologia klasyczna
(1)
psychologia osobowości
(1)
psychologia społeczna
(1)
psychologia zdrowia
(1)
psychoterapia
(1)
samobójstwo
(1)
stres
(1)
temperament
(1)
teoria
(1)
uzależnienie od Internetu
(1)
współuzależnienie
(1)
zaburzenia psychiczne
(1)
zachowania trudne
(1)
zachowania werbalne
(1)
zasady etyczne
(1)
zdrowie psychiczne
(1)
9 results Filter
Book
In basket
Historia współczesnej psychologii / Ludy T. Benjamin jr. ; przekład Julitta Rydlewska. - Wydanie II / redakcja naukowa polskiego wydania Cezary W. Domański. - Warszawa : PWN, 2023. - XV, [1], 384, [3] strony : faksymilia, fotografie, ilustracje, mapa, portrety ; 21 cm.
Tytuł oryginału: A brief history of modern psychology.
Bibliografia na stronach 339-369. Indeksy.
Ludy T. Benjamin porywająco opisuje kształtowanie się nowych koncepcji psychologicznych, spory, które towarzyszyły temu procesowi oraz śledzi wymianę intelektualną między psychologami europejskimi i amerykańskimi. Pokazuje narodziny głównych szkół psychologicznych i początki stosowania psychologicznej wiedzy w rozwiązywaniu palących społecznych problemów. Śledzi także kształtowanie się zawodu psychologa. Historia współczesnej psychologii to nowe, uzupełnione wydanie pozycji znanej polskim Czytelnikom. Książka została pomyślana jako alternatywa dla typowo encyklopedycznych podręczników historii psychologii. Mam nadzieję, że moja książka przedstawia historię psychologii w sposób zarówno akademicki, jak i kształcący oraz że zgodnie z najlepszymi tradycjami dobrej historii będzie interesująca dla czytelnika.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
All copies are currently on loan: sygn. 22621.III.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 22620.III.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 374-401.
Autorka wykorzystała pojęcie chaosu do opisu dydaktyki – jako subdyscypliny pedagogicznej i praktyki społecznej. Profesor Dorota Klus-Stańska od wielu lat zajmuje się dydaktyką. W kolejnej książce prezentuje nowe spojrzenie na ten temat. Jak sama przyznaje we wstępie chaos kojarzy się z dezorganizacją, bałaganem, destrukcją, ale chaos to też prapoczątek, stan głęboko potencjalny, inicjujący wyłanianie się tego, co istotne, nowe, esencjalne. I właśnie w tej wielowymiarowości chaosu – jak sama przyznaje – dostrzega szansę na odnalezienie w dydaktyce zarówno tego, co chaotycznie niepokojące i słabe, jak i tego co, inspirujące i wielowymiarowe.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.9912.V.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 11509.V.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Na stronie tytułowej i okładce: Association Montessori Internationale.
Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę "dla dziecka" i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowych postępów dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na spontaniczność i twórczość oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Koncepcja Marii Montessori przyczyniła się do zmiany tego, w jaki sposób pojmujemy dzieciństwo, jaką rolę w społeczeństwie przypisujemy dzieciom i jaką odpowiedzialność za ich kształtowanie - dorosłym. Edukacja dla nowego świata to trzynaście krótkich tekstów, w których Maria Montessori przybliża najważniejsze idee dotyczące rozwoju i edukacji dzieci, leżące u podstaw pedagogiki Montessori. Celem niniejszej książki jest objaśnienie i obrona wielkich mocy dziecka, a także pomoc nauczycielom, by zyskali nową perspektywę, która zmieni ich pracę z harówki w radość, z tłumienia - we współpracę z naturą. (...) mamy przed oczami w osobach dzieci istoty psychiczne, grupę społeczną wielkich rozmiarów, prawdziwą światową potęgę (...). Jeśli mają nadejść zbawienie i pomoc, to od dziecka, gdyż ono jest twórcą człowieka, a więc również twórcą społeczeństwa.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 22313.IV.9 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 22312.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia strony: 257-278. Indeksy.
Autyzm jest jednym z najpoważniejszych i najczęściej diagnozowanych zaburzeń rozwojowych. Z niemal 100 rodzajów oferowanych terapii do najefektywniejszych należy stosowana analiza zachowania. Jej skuteczność potwierdza 50 lat badań naukowych i doświadczeń praktycznych. Autorzy omawiają zagadnienia teoretyczne dotyczące autyzmu i stosowanej analizy zachowania, podstawowe założenia radykalnego behawioryzmu, oceny behawioralnej i pomiaru zachowań. Opisują także metody nauczania osób z autyzmem i rozwijania u nich pożądanych zachowań. Podają wiele zaleceń praktycznych dotyczących korzystania ze strategii proaktywnych w pracy z dziećmi z autyzmem, motywowania ich do nauki, treningu różnicowania i redukowania zachowań niepożądanych.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.17937 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 19454.IV.4 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 19453.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Główne idee współczesnej psychologii / Tadeusz Tomaszewski. - Wydanie 3 poprawione. - Warszawa : Wydawnictwo Akademickie "Żak", 1998. - 209 stron : rysunki ; 21 cm.
Bibliografia strony: 209-[210].
Książka jest dziełem nestora polskiej psychologii - prof. Tadeusza Tomaszewskiego. Wydana po raz pierwszy w 1983 roku i wznowiona w 1986 roku szybko zniknęła z półek księgarskich, jako że omówiono tu w zwięzłej i przystępnej formie najważniejsze problemy współczesnej psychologii, a więc to, co niezbędne jest studentom wydziałów humanistycznych do egzaminu z tego przedmiotu.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. 559.III.1 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 560.III.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia przy rozdziałach.
Podręcznik w szczegółowy, a zarazem przystępny sposób przybliża podstawowe, najistotniejsze współcześnie zagadnienia z zakresu psychologii klinicznej oraz psychologii stosowanej. W celu podkreślenia najważniejszych obszarów wiedzy, podręcznik został podzielony na trzy części poświęcone odrębnym zagadnieniom. Pierwsza z nich stanowi wprowadzenie do problematyki psychologii i omawia psychologię jako naukę, kierunki psychologii, biologiczne podłoże funkcjonowania psychiki, procesy psychiczne oraz różnice indywidualne. Część druga poświęcona jest wybranym tematom z zakresu psychologii klinicznej: diagnozie psychologicznej, zjawisku stresu, psychopatologii społecznej i pomocy psychologicznej. W części trzeciej, poza analizą pojęcia psychologii zdrowia i psychosomatyki, skncentrowano się na zagadnieniach związanych z sytuacją pacjenta chorego somatycznie i na zasadach współpracy lekarza z pacjentem i jego rodziną. Książka to aktualne i nowoczesne źródło wiedzy, napisane przez osoby z wieloletnim doświadczeniem w różnych specjalnościach psychologii i psychiatrii.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.11418 [Magazyn 1], F.332.III.1 [Magazyn 1], F.329.III.1 [Magazyn 1], F.330.III.1 [Magazyn 1], F.331.III.1 [Magazyn 1] (5 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
All copies are currently on loan: sygn. P.11417.III.1 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12636.III.1 [Czytelnia B], 12637.III.1 [Czytelnia B] (2 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. - Indeksy.
Podręcznik akademicki obejmuje niemal cały obszar wiedzy niezbędny do psychologicznego wykształcenia uniwersyteckiego, niezależnie od wybranej ścieżki kształcenia czy specjalizacji. Adresowany do studentów psychologii i nauczycieli akademickich oraz do psychologów-praktyków. Autorami liczącej sobie blisko 2500 stron publikacji są wybitni specjaliści z dziedziny psychologii. Podręcznik składa się z trzech samodzielnych tomów: T. 1 - Podstawy psychologii. Układ i kolejność poszczególnych działów podręcznika wynika z logiki kształcenia psychologicznego i z tradycji pisania podręczników akademickich. Każdy rozdział kończy się krótkim podsumowaniem, sygnalizującym główne zawarte w nim myśli i stwierdzenia. Po każdym rozdziale zamieszczono również pytania sprawdzające oraz zalecaną literaturę. Przy pojęciach kluczowych lub specjalistycznych zamieszczono ich angielskojęzyczne odpowiedniki.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 29.III.1 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. - Indeksy.
Podręcznik akademicki obejmuje niemal cały obszar wiedzy niezbędny do psychologicznego wykształcenia uniwersyteckiego, niezależnie od wybranej ścieżki kształcenia czy specjalizacji. Adresowany do studentów psychologii i nauczycieli akademickich oraz do psychologów-praktyków. Autorami liczącej sobie blisko 2500 stron publikacji są wybitni specjaliści z dziedziny psychologii. Podręcznik składa się z trzech samodzielnych tomów: T. 1 - Podstawy psychologii. Układ i kolejność poszczególnych działów podręcznika wynika z logiki kształcenia psychologicznego i z tradycji pisania podręczników akademickich. Każdy rozdział kończy się krótkim podsumowaniem, sygnalizującym główne zawarte w nim myśli i stwierdzenia. Po każdym rozdziale zamieszczono również pytania sprawdzające oraz zalecaną literaturę. Przy pojęciach kluczowych lub specjalistycznych zamieszczono ich angielskojęzyczne odpowiedniki.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.445 [Magazyn 1] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. - Indeksy.
Podręcznik akademicki obejmuje niemal cały obszar wiedzy niezbędny do psychologicznego wykształcenia uniwersyteckiego, niezależnie od wybranej ścieżki kształcenia czy specjalizacji. Adresowany do studentów psychologii i nauczycieli akademickich oraz do psychologów-praktyków. Autorami liczącej sobie blisko 2500 stron publikacji są wybitni specjaliści z dziedziny psychologii. Podręcznik składa się z trzech samodzielnych tomów: T. 1 - Podstawy psychologii. Układ i kolejność poszczególnych działów podręcznika wynika z logiki kształcenia psychologicznego i z tradycji pisania podręczników akademickich. Każdy rozdział kończy się krótkim podsumowaniem, sygnalizującym główne zawarte w nim myśli i stwierdzenia. Po każdym rozdziale zamieszczono również pytania sprawdzające oraz zalecaną literaturę. Przy pojęciach kluczowych lub specjalistycznych zamieszczono ich angielskojęzyczne odpowiedniki.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.3758 [Magazyn 1] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again