Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(3)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(3)
E-booki
(1)
Dostępność
dostępne
(3)
tylko na miejscu
(2)
Placówka
Biblioteka Główna. Magazyny
(2)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(1)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(2)
Autor
Adamczak Michał
(1)
Cyplik Piotr
(1)
Domański Roman
(1)
Hadaś Łukasz
(1)
Maskiewicz Stanisław
(1)
Mendyk Edward
(1)
Niemczyk Aleksander
(1)
Węgorzewska Wanda
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
rosyjski
(1)
Temat
Cło
(1)
Ekonomika transportu
(1)
Język rosyjski
(1)
MAGAZYN
(1)
Terminologia
(1)
Gatunek
Podręcznik
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Słowo kluczowe
Unia Europejska
(1)
ekonomika
(1)
gospodarka narodowa
(1)
magazyn
(1)
przedsiębiorstwo
(1)
transport
(1)
zarządzanie magazynem
(1)
сертификаты
(1)
таможенная служба
(1)
таможенное право
(1)
таможенный контроль
(1)
таможная
(1)
4 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Ekonomika transportu / Edward Mendyk. - Wydanie 2 zmienione i rozszerzone - Poznań : Wyższa Szkoła Logistyki, 2009. - 441 stron : ilustracje ; 24 cm.
Bibliografia strony 429-434. Indeks.
W rozdziałach podręcznika przedstawiono problematykę makro- i mikroekonomiczną wspólną dla poszczególnych gałęzi transportu. Nowe wydanie zostało poszerzone m.in. o zagadnienia związane z ogólnie pojętym rynkiem usług transportowych, a także nowoczesne technologie wykorzystywane w transporcie. Książka zawiera wiele informacji dotyczących infrastruktury różnych gałęzi transportu, roli transportu w realizacji łańcucha dostaw procesu transportowego i jego elementów. Podręcznik jest dostosowany do standardów kształcenia MNiSW na studiach logistycznych, ale może być przydatny na studiach o kierunku transportowym. Ponadto stanowi źródło aktualnych wiadomości dla pracowników różnych specjalności w przedsiębiorstwach i instytucjach transportowych oraz zajmujących się problemami logistyki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 18663.IX.14 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie magazynem / Aleksander Niemczyk. - Wyd. 2 uaktual. - Poznań : Wyższa Szkoła Logistyki, 2015. - 330 s. : il. ; 24 cm.
Bibliogr. s. 315-316. Indeks.
Magazyny są istotnymi elementami systemu logistycznego. Występują jako ogniwa łańcuchów dostaw na drodze od producentów do ostatecznych odbiorców. Prawidłowe funkcjonowanie magazynów jest warunkiem koniecznym płynnego przepływu dóbr materialnych. Wymaga to wykorzystywania odpowiedniej technologii oraz sprawnego zarządzania procesami magazynowania. Podręcznik w spójny i praktyczny sposób przedstawia procesy i technologie magazynowania oraz metody efektywnego zagospodarowania przestrzeni magazynu. Wskazuje możliwości usprawnienia jego funkcjonowania. Książka ma nowoczesną formę ze słowami kluczowymi na marginesach, indeksem haseł oraz zestawem pytań na końcu każdego rozdziału. W wielu rozdziałach podano przykłady, ilustrujące opisywane zagadnienia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. P.15234 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16717.IX.14 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 16716.IX.14 [Czytelnia C] (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strona 156.
Skrypt "Język rosyjski - Cło" przeznaczony jest do nauki języka rosyjskiego dla studentów II roku studiów Wyższej Szkoły Cła i Logistyki w Warszawie na kierunku: Stosunki międzynarodowe o specjalności Międzynarodowa współpraca celna. Może być również wykorzystany przez funkcjonariuszy służby celnej do nauki języka specjalistycznego i samokształcenia. Skrypt składa się z dwóch części: Pierwsza część omawia dziesięć, zdaniem Autorów, najważniejszych zagadnień związanych z pracą celnika. Zagadnienia te zostały skorelowane przedmiotowo i nie powinny pod względem merytorycznym stanowić novum dla zainteresowanych. Stąd też Autorzy skryptu skoncentrowali swoje wysiłki na wyodrębnieniu najistotniejszej specjalistycznej leksyki i struktur leksykalno-gramatycznych w tekstach, dialogach, komentarzach słownikowych i dokumentach. Dla ułatwienia opanowania języka specjalistycznego, zaproponowano gamę różnorodnych ćwiczeń, w większości leksykalnych. Wyeksponowane zostały ćwiczenia gramatyczne, niezbędne w pracy celnika, a sprawiające ogromne trudności (liczebnik, strona bierna, imiesłowy). Przy doborze wszystkich ćwiczeń Autorzy założyli, iż jego przyszli użytkownicy opanowali już ogólny język rosyjski w stopniu co najmniej komunikatywnym. Druga część skryptu może być wykorzystana do nauki języka i samokształcenia w zależności od inwencji i potrzeb. Stanowi dodatkowe źródło informacji o terminologii z zakresu obsługi celnej. Teksty, dialogi, dokumenty itp. opracowano na podstawie materiałów wykazanych w bibliografii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Biblioteka Główna. Magazyny
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19434.XXII.9 [Magazyn 1] (1 egz.)
Brak okładki
E-book
W koszyku
Problematyka określania wielkości partii, jako podstawowe zagadnienie z obszaru zarządzania przepływem strumieni materiałowych, jest nadal w orbicie zainteresowań zarówno świata akademickiego jak i praktyków zarządzania. Poszukiwanie optymalnej wielkości partii, zarówno w obszarze produkcji jak i zaopatrzenia, znalazło wiele realizacji. Klasyczna formuła w oparciu o koszty uzupełniania i utrzymaniu zapasów ewaluowała w kierunku modeli uwzględniających: specyfikę istniejących ograniczeń, charakterystykę zużycia, czy wreszcie potrzebę integracji obszaru zaopatrzenia i produkcji. Zaawansowanie modeli matematycznych w rozważaniach akademickich spowodowało jednak hermetyzację proponowanych rozwiązań, które czasami znajdują swoją realizację w algorytmach „zaszytych” w systemach informatycznych wspomagających zarządzanie. Praktyka pokazuje jednak, że często rozwiązania te nie znajdują uznania wśród praktyków, ze względu na nieintuicyjne wyniki obliczeń oraz wysokie wymagania co do precyzji i aktualności danych wsadowych. Zmienność warunków praktyki gospodarczych, a co za tym idzie aktualność i dokładność posiadanych danych, jest (obok ogólnej komplikacji kryteriów optymalizacji) zapewne najistotniejszą determinantą warunkującą osiągnięcie satysfakcjonujących wyników. Rozwój zarządzania łańcuchem dostaw, zarówno w ujęciu lokalnej sieci dostawców jak i globalnych źródeł dostaw, spowodował kolejny wzrost wymagań w zakresie optymalizacji wielkości partii dostawy. Obok klasycznych kryteriów optymalizacji pojawiły się zagadnienia związane z dostosowaniem sposobu kalkulacji do realizacji konkretnej strategii logistycznej lub rozwiązań z zakresu zarządzania zapasami, czy metod konsolidacji i dekonsolidacji ładunków. Nastąpiła również ogólna multiplikacja wzajemnych zależności ze względu na rozwój wielopoziomowych łańcuchów dostaw. W ostatnich latach obserwuje się również wzrost znaczenia dostępności towaru rozumianej nie tylko przez prymat fizycznej obecności towaru w określonej lokalizacji łańcucha dostaw ale także jako gotowość przemieszczenia towaru w akceptowalnym przez klienta czasie do lokalizacji wskazanej przez niego. Taka zmiana podejścia do określania dostępności towarów otwiera nowe możliwości w zakresie definiowania przepływu materiałowego w tym wielkości partii. Wobec powyższych stwierdzeń i obserwacji z punktu widzenia praktyki zarządzania, wciąż istotnym zagadnieniem jest dobór metody określania wielkości partii do istniejących uwarunkowań oraz przyjęcie odpowiednich sposobów pomiaru uzyskiwanych wyników. Zatem niezbędne staje się sformułowanie właściwych rekomendacji w zakresie użycia konkretnych metod kształtowania wielkości partii dla zróżnicowanych konfiguracji łańcucha dostaw. Niniejsze opracowanie jest wynikiem realizacji projektu badawczego KSL 1/15 „Modelowanie ekonomicznej wielkości partii w łańcuchu dostaw” realizowanego w latach 2015 – 2017 w Katedrze Systemów Logistycznych Wyższej Szkoły Logistyki w Poznaniu. Głównym celem prac badawczych była analiza funkcjonowania modeli przepływu materiałowego w rozmaitych uwarunkowaniach łańcucha dostaw. Opracowanie ma cechy projektu naukowego o charakterze badań podstawowych, który nie wyklucza zastosowania (wdrożenia) wyników badań w praktyce gospodarczej. W projekcie wykorzystane zostały narzędzia i metody typowe dla realizacji badań teoretycznych: studium literatury krajowej i zagranicznej, obserwacja i analiza otoczenia gospodarczego – współczesne praktyki biznesowe, obliczenia scenariuszy wariantów biznesowych w arkuszu kalkulacyjnym MS Excel, symulacje procesów przepływu materiałowego w programie iGrafx Process for Six Sigma, obróbka statystyczna wyników badań w programie Minitab 19. Efektem realizacji projektu badawczego jest zdobycie szczegółowej wiedzy na temat wybranego modelu przepływu materiałowego w łańcuchu dostaw, pozwalającego skutecznie i efektywnie zarządzać nim z punktu widzenia ekonomiki realizacji tego przepływu. Niniejsze opracowanie stanowi uzupełnienie luk w obecnym stanie wiedzy logistycznej na temat obserwowanych faktów związanych z modelami przepływów w łańcuchach dostaw – doprecyzowanie i dogłębne poznanie praw rządzących zachowaniem się analizowanych zjawisk. Część pierwszą opracowania stanowią studia literaturowe metod kształtowania wielkości partii zamówienia / dostawy (rozdziały 1 – 3). Pierwszą, wyjściową perspektywę, stanowi ujęcie klasyczne – rozpatrywanie wielkości partii jedynie w relacji dwóch współpracujących ze sobą ogniw łańcucha dostaw. Druga, szersza perspektywa, dotyczy ujęcia współczesnego – rozpatrywania wielkości partii pomiędzy wszystkimi uczestnikami łańcucha dostaw. Obie perspektywy zostały rozpatrzone z punktu widzenia zarówno teorii jak i praktyki. Część drugą opracowania stanowią przeprowadzone w arkuszu kalkulacyjnym analizy dotyczące funkcjonowania wybranego modelu przepływu materiałowego (rozdziały 4 – 6). W ramach tej części ma miejsce identyfikacja zależności pomiędzy wielkością partii przepływu materiałowego pomiędzy poszczególnymi ogniwami w łańcuchu dostaw a kosztami tego przepływu. Uzupełnieniem analizy kosztów jest analiza osiągniętego poziomu obsługi klienta. Część trzecią opracowania stanowi model obliczeniowy, pozwalający badać metodę ekonomicznej wielkości partii zamówienia / dostawy – ekonomikę przepływu materiałowego (rozdziały 7 i 8). Opracowany model umożliwia testowanie rozmaitych scenariuszy biznesowych. W badaniach posłużono się metodą modelowania i symulacji procesów. W kontekście wcześniejszych wyników badań (rozdziały 4 – 6), uwagę skupiono na konfiguracji wielkości partii w obszarze dystrybucji. Niniejsze opracowanie kończy przekrojowe podsumowanie w postaci syntetycznych wniosków, obejmujące wszystkie części (zadania) programu badawczego projektu. Każdy logistyk poszukuje kompromisu, stara się pogodzić dwa sprzeczne ze sobą cele: z jednej strony – zapewnić określony poziom obsługi klienta, z drugiej – uczynić to po akceptowalnych kosztach. Niniejsze opracowanie, dotyczące kształtowania wielkości partii zamówienia / dostawy w łańcuchach dostaw, wpisuje się w ten logistyczny dylemat. Jest dedykowane wszystkim logistykom – teoretykom jak i praktykom logistyki – wszystkim tym, którym zależy aby osiągać zakładany poziom obsługi klienta ale przy niższym niż dotychczas zaangażowaniu kapitału.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Całodobowy dostęp do pełnego tekstu, poza siecią Uczelni, poprzez login i hasło jak do konta bibliotecznego.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej