Sorting
Source
Books
(2)
Form of Work
Książki
(2)
Publikacje naukowe
(1)
Status
only on-site
(2)
available
(1)
Branch
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(1)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(2)
Author
Jastrzębski Włodzimierz (1939- )
(1)
Pietrzak Edyta
(1)
Szczepanik Renata
(1)
Zaorski-Sikora Łukasz
(1)
Ziółkowski Przemysław
(1)
Year
2020 - 2025
(1)
2010 - 2019
(1)
Time Period of Creation
2001-
(1)
Country
Poland
(2)
Language
Polish
(2)
Subject
POLITYKA
(1)
Patriotyzm
(1)
Społeczeństwo obywatelskie
(1)
WARTOŚĆ
(1)
WYCHOWANIE OBYWATELSKIE
(1)
Wychowanie obywatelskie
(1)
Wychowanie patriotyczne
(1)
Subject: time
1901-2000
(1)
2001-
(1)
Subject: place
Polska
(1)
Genre/Form
Opracowanie
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(1)
Historia
(1)
Słowo kluczowe
wychowanie obywatelskie
(2)
edukacja patriotyczna
(1)
konsumpcjonizm
(1)
moralność
(1)
nacjonalizm
(1)
patriotyzm
(1)
polityka
(1)
ponowoczesność
(1)
społeczeństwo obywatelskie
(1)
wychowanie patriotyczne
(1)
życie publiczne
(1)
2 results Filter
Book
In basket
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 222-238.
Publikacja porusza tak ważne, trudne i współcześnie różnie rozumiane kwestie jak patriotyzm i wychowanie w duchu wartości patriotycznych. Dedykowana jest nauczycielom, pedagogom, wychowawcom, a także bezpośrednio młodzieży i innym pasjonatom historii. Wypełnia w pewnym zakresie wciąż jeszcze istniejącą luką w dostępności podręczników do wychowania patriotycznego w szkołach. Autorzy przywołują szereg wydarzeń historycznych, w których Polacy wykazywali się odwagą, determinacją i siłą swojej postawy patriotycznej (np. powstania narodowe, dyplomatyczne działania na rzecz niepodległej Polski, formacje zbrojne, walka o granice państwowe etc.). W książce przedstawiono niegdyś obowiązujące rodzaje wychowania wpływające na kształtowanie się postaw (socjaldemokratyczne, narodowe i państwowe, wychowanie obywatelskie, społeczne), przywołano dawne i obecne znaczenie edukacji patriotycznej (rola rodziny w wychowaniu, istota edukacji patriotycznej w społ. obywatelskim). Omówiono działania szkolne w zakresie wychowania patriotycznego (kółka patriotyczno-historyczne, program innowacji pedagogicznej itp.) czy wychowania obywatelskiego.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 22573.V.2 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 22572.V.2 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 277-296.
Współcześnie nauka postaw obywatelskich utożsamiana jest głównie z zaangażowaniem w działalność społeczną oraz kształtowaniem społecznej tożsamości. Jako konieczne jawi się dzisiaj budowanie określonego etosu - zbioru normatywnych i poznawczych cech oraz dyspozycji jednostek przy jednoczesnym podkreśleniu aktywnego aspektu bycia obywatelem. Autorzy podjęli się próby wykazania, że mimo zmieniającej się rzeczywistości zasadnicze wartości stanowiące o funkcjonowaniu społecznym człowieka są trwałe. Zagadnienie to ma szczególne znaczenie, kiedy analizie poddawane jest życie obywatelskie. Cele wychowania obywatelskiego koncentrują się na wyposażaniu ucznia w wiadomości, wyrabianiu umiejętności i kształtowaniu postaw, natomiast sfera wartości jest w nich bagatelizowana. W konsekwencji tak przygotowany „młody obywatel” posiada wiedzę dotyczącą formalno - prawnych aspektów życia w społeczeństwie demokratycznym, natomiast nie czuje potrzeby zaangażowania w nie. Jednakże nawet rozległa wiedza zdobyta w procesie kształcenia szkolnego nie przekłada się wprost na wysoki stopień aktywności obywatelskiej uczniów.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12875.VI.3 [Czytelnia A] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again