Sorting
Source
Books
(5)
Form of Work
Książki
(5)
Publikacje naukowe
(1)
Status
available
(6)
only on-site
(5)
Branch
Biblioteka Główna. Magazyny
(2)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(4)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(5)
Author
Gromkowska-Melosik Agnieszka
(2)
Szymański Mirosław Józef (1942- )
(2)
Bartczak Jowita
(1)
Cybal-Michalska Agnieszka (1973- )
(1)
Galas Barbara
(1)
Gmerek Tomasz
(1)
Hoffmann Beata (1964- )
(1)
Kostyło Piotr (1963- )
(1)
Kwieciński Zbigniew (1941- )
(1)
Marchel Joanna
(1)
Melosik Zbyszko (1956- )
(1)
Mikiewicz Piotr (1976- )
(1)
Nazaruk Stanisława (1963- )
(1)
Ostrouch-Kamińska Joanna (1974- )
(1)
Przybylski Błażej
(1)
Wiśniewska-Paź Barbara (1970- )
(1)
Year
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(1)
Time Period of Creation
2001-
(1)
Country
Poland
(5)
Language
Polish
(5)
Subject
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA
(1)
DOSTĘP do OŚWIATY
(1)
Etyka
(1)
Filozofia
(1)
KOBIETA
(1)
KSZTAŁCENIE
(1)
Kapitał społeczny
(1)
Młodzież
(1)
NIERÓWNOŚCI SPOŁECZNE
(1)
Nauczyciele
(1)
Nierówności edukacyjne
(1)
OBOWIĄZEK SZKOLNY
(1)
ROZWÓJ PSYCHOFIZYCZNY DZIECKA
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Socjalizacja
(1)
Socjologia edukacji
(1)
WYCHOWANIE
(1)
WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE
(1)
Wychowanie
(1)
Wykluczenie społeczne
(1)
Subject: time
2001-
(2)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Subject: place
Polska
(1)
RPA
(1)
Genre/Form
PODRĘCZNIKI
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Domain
Edukacja i pedagogika
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Słowo kluczowe
socjologia edukacji
(5)
wychowanie
(3)
rodzina
(2)
diagnoza pedagogiczna
(1)
dostęp do edukacji
(1)
dzieci
(1)
edukacja
(1)
edukacja przedszkolna
(1)
feminizm
(1)
filozofia edukacji
(1)
gender studies
(1)
gotowość szkolna
(1)
kapitał społeczny
(1)
kariera
(1)
kariera zawodowa
(1)
kobiety
(1)
kompetencje komunikacyjne
(1)
kształcenie
(1)
kultura bezpieczeństwa
(1)
macierzyństwo
(1)
marginalizacja społeczna
(1)
młodzież
(1)
nauczyciele
(1)
nierówności społeczne
(1)
nierówność płci
(1)
osiągnięcia edukacyjne
(1)
rozwój
(1)
socjalizacja
(1)
społeczeństwo
(1)
sprawiedliwość
(1)
sukces
(1)
tożsamość
(1)
wykluczenie
(1)
5 results Filter
Book
In basket
(Pedagogika Nauce i Praktyce)
Na grzb. akronim serii: PNiP.
Bibliogr. s. 197-207. Indeks.
Wzrost znaczenia edukacji we współczesnym świecie powoduje coraz większe zainteresowanie socjologów tą dziedziną życia społecznego. Obecnie można już mówić o ukształtowaniu się socjologii edukacji jako ważnej sudyscypliny socjologii. Przygotowany podręcznik umożliwia zaznajomienie się z dominującą problematyką studiów i badań w zakresie socjologii edukacji. Autor charakteryzuje socjologię edukacji jako dziedzinę wiedzy. Omawia edukacyjne znaczenie takich procesów społecznych, jak: stratyfikacja społeczna, zmiana społeczna, socjalizacja, współczesne kształcenie i wychowanie. Przedstawia analizy dotyczące jednostki i społeczeństwa. Charakteryzuje funkcje edukacyjne instytucji: rodziny, szkoły, zakładu pracy, ośrodków władzy. Ukazuje tworzące się w społeczeństwie współczesnym napięcia między indywidualizmem a wspólnotowością, wartościami i antywartościami, dążeniami do równości społecznej i narastającymi nierównościami, reprodukcją społeczną a emancypacją jednostek i grup społecznych. Końcowa część pracy dotyczy kształtowania tożsamości, procesu będącego jednym z najważniejszych wyzwań socjalizacyjnych i wychowawczych naszych czasów. Podręcznik zawiera obszerną bibliografię, słownik ważniejszych terminów, problemy do przemyślenia i dyskusji. Może być wykorzystywany przez studentów, a także przez inne osoby zainteresowane socjologicznymi zagadnieniami współczesnej edukacji.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.13699.VI.4 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.13698.VI.5 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14702.VI.5 [Czytelnia A] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliografia strony: 203-210. Indeksy.
Niniejsza książka jest próbą teoretycznego podjęcia zagadnienia wykluczania i przedstawienia z perspektywy filozoficznej czterech problemów, jakie zarysowują się czy wręcz narzucają w trakcie lektury Wykluczania autorstwa Zbigniewa Kwiecińskiego. Kończąc wprowadzenie do książki raportu z badań longitudinalnych dotyczących wykluczania uczniów z dostępu kultury symbolicznej toruński socjolog edukacji napisał: Pozostaje ona [ta książka przyp. P. K.] raportem z badań empirycznych, w którym świadomie nie podejmuję szeregu cisnących się pytań teoretycznych, ideologicznych i praktycznych o źródła nierówności społecznych pośredniczonych poprzez szkolnictwo, o ocenę ich funkcjonalności czy niesprawiedliwości, o możliwości powszechnego wyrównywania szans dostępu do kultury symbolicznej z udziałem edukacjidostępnej przez całe życie *1.Następnie, w ostatnim zdaniu wprowadzenia, autor zwrócił się z wyraźnym apelem do czytelników: Niechże ten raport pozostanie źródłem dla dyskusji i stawiania pytań bardziej, niż gotową na nie odpowiedzią *2 .W niniejszej książce zatytułowanej Wykluczanie jako problem filozofii edukacji autor podejmuje dyskusję na ten temat i stawia kilka istotnych z filozoficznego punktu widzenia pytań. Wykluczanie należy do najbardziej eksploatowanych heurystycznie pojęć współczesnej socjologii, pedagogiki i politologii.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 19868.V.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 19867.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 127-132.
Publikacja stanowi wartościowe naukowo rozważania dotyczące gotowości szkolnej dzieci w wieku przedszkolnym. Podjeta problematyka jest aktualna, poznawczo interesująca i praktycznie użyteczna. Stanowi istotny krok w kierunku doskonalenia działań pedagogicznych nauczycieli wychowania przedszkolnego.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.17171 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 16846.V.3 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 16845.V.3 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 493-511.
Książka z pogranicza socjologii edukacji oraz gender studies, z jednej strony podnosi problemy związane ze społecznymi funkcjami edukacji, szczególnie - socjalizacyjną, selekcyjną i stratyfikacyją, w odniesieniu do sytuacji kobiet. Z drugiej strony porusza kwestie dotyczące bezpośrednio kobiet jako grupy społecznej w aspekcie szeroko rozumianego dostępu do różnych form tożsamości, do wykształcenia czy rynku pracy. Poza tym w części drugiej zaprezentowane są wyniki badań jakościowych, w których wzięły udział kobiety sukcesu - polskie menedżerki i akademiczki-humanistki.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12257.VI.3 [Czytelnia A] (1 egz.)
Book
In basket
(Inspiracje Edukacyjne)
Bibliografia, netografia przy pracach.
Publikacja stanowi zbiór wykładów akademickich czołowych polskich przedstawicieli socjologii edukacji. Autorzy dokonują oglądu i analizy najistotniejszych problemów dotyczących edukacji takich jak: - proces nabywania kompetencji społecznych w rodzinie, grupach rówieśniczych i zmieniającym się społeczeństwie, - rola edukacji w pomnażaniu kapitału społecznego, - konstruowanie tożsamości jednostek i grup społecznych, - istnienie nierówności społecznych w szkolnictwie, - możliwość kształtowania równych szans edukacyjnych Polaków. Publikacja ukazuje wielowymiarowe społeczne uwarunkowania edukacji, teorie umożliwiające analizę funkcjonowania szkół i innych placówek oświatowych jako instytucji społecznych, a także rolę edukacji w procesach rozwoju społeczeństwa, gospodarki i kultury.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 22493.VI.5 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 22492.VI.5 [Czytelnia A] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again