Sorting
Source
Books
(3)
Form of Work
Książki
(3)
Publikacje naukowe
(1)
Status
only on-site
(3)
available
(1)
Branch
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(1)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(3)
Author
Czajkowska-Błaziak Anna
(1)
Erbe Sebastian (1978- )
(1)
Marek Helena
(1)
Neu Peter (1967- )
(1)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(1)
Oleksy Jadwiga
(1)
Pokorska Monika
(1)
Pudlo Robert
(1)
Szuścik Urszula
(1)
Szymańska Ewa (nauki o bezpieczeństwie)
(1)
Year
2010 - 2019
(3)
Time Period of Creation
2001-
(1)
Country
Poland
(3)
Language
Polish
(3)
Subject
DZIECKO
(1)
NAUCZANIE POCZĄTKOWE
(1)
PSYCHIATRIA
(1)
Profilaktyka zdrowotna
(1)
RATOWNICTWO MEDYCZNE
(1)
Stres
(1)
WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE
(1)
Zaburzenia psychiczne
(1)
Zdrowie psychiczne
(1)
Genre/Form
PODRĘCZNIKI
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Domain
Medycyna i zdrowie
(1)
Psychologia
(1)
Słowo kluczowe
psychoedukacja
(3)
ADHD
(1)
agresja
(1)
depresja
(1)
dysocjacja
(1)
dzieci
(1)
edukacja estetyczna
(1)
edukacja wczesnoszkolna
(1)
etyka
(1)
katatonia złośliwa
(1)
lęk
(1)
mania
(1)
mutyzm
(1)
osłupienie
(1)
otępienie
(1)
pobudzenie
(1)
prawo
(1)
profilaktyka
(1)
psychiatria
(1)
psychoterapia
(1)
psychoza
(1)
rozwój psychofizyczny
(1)
samobójstwo
(1)
schizofrenia
(1)
stan nagły
(1)
studium przypadku
(1)
trudności w uczeniu się
(1)
uczeń niedostosowany społecznie
(1)
unieruchomienie
(1)
uraz psychiczny
(1)
uzależnienie
(1)
wspomaganie rozwoju
(1)
wychowanie przedszkolne
(1)
zaburzenia osobowości
(1)
zdrowie psychiczne
(1)
zespoły majaczeniowe
(1)
złosliwy zespół neuroleptyczny
(1)
środowisko pracy
(1)
3 results Filter
Book
In basket
Bibliografie, netografie przy pracach.
Od wielu lat paradygmat zdrowia jest postrzegany przez pryzmat fizyczności. Skupiamy się na zapobieganiu i leczeniu chorób ciała, ignorując naszą sferę emocjonalną, która odgrywa kluczową rolę w procesie przywracania zdrowia. Współczesny pęd życia powoduje, że nie znajdujemy czasu na odkrywanie głębszego wymiaru ludzkiej natury. Otoczenie wymaga od nas siły i zdecydowania, traktując emocje jako niepotrzebną przeszkodę w relacjach międzyludzkich. Dlatego wstydzimy się okazać słabość i ukrywamy nasze uczucia, zapominając, że tłumione mogą gwałtownie wybuchnąć. Utrzymanie harmonii ciała i umysłu pozwoli nam nie tylko na długie lata zachować zdrowie, ale także czerpać satysfakcję i przyjemność z życia. Ten stan umożliwia nam przystosowanie się do zmian i pomaga radzić sobie z przeciwnościami. Długotrwałe napięcie nerwowe nie tylko przyczynia się do rozwoju chorób psychicznych, ale wyniszcza również nasz organizm. Wiele chorób i dolegliwości, które nas dotykają, mają podłoże psychosomatyczne. Stres obniża naszą odporność, zaostrza przebieg chorób lub przyczynia się do ich nawrotu. Najefektywniejszym działaniem profilaktycznym, zapobiegającym powstawaniu chorób jest samoświadomość emocjonalna. Wczesne rozpoznanie występujących zaburzeń psychicznych i skorzystanie z pomocy specjalisty, pozwoli na zminimalizowanie negatywnych skutków stresu. Niestety niska świadomość społeczna na temat zdrowia psychicznego powoduje, że zarówno osoby zapadające na tego rodzaju schorzenia, jak i ich najbliższe otoczenie, nie są przygotowani do walki o powrót do sprawności psychicznej i fizycznej.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 19964.XVIII.12 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Nazwy aut. na s. [367].
Bibliogr. przy pracach.
Tom 4 serii publikacji "Edukacja małego dziecka" otwiera kolejne opracowania poświęcone szeroko rozumianej problematyce edukacji, wychowania i wsparcia dziecka w toku jego życia na poszczególnych etapach rozwoju. W tomie zostały poruszone zagadnienia związane ze wspomaganiem rozwoju i uczenia się dziecka. Opracowania zostały podzielone na dwie części: pierwszą zatytułowaną "Wspomaganie rozwoju i uczenia się małego dziecka" i część drugą: "Konteksty wychowawcze ľ ku pedagogice współbycia". Artykuły prezentują rozważania teoretyczne, jak i empiryczne z zakresu kształcenia ogólnego dziecka w wybranych obszarach jego rozwoju poznawczego lub społecznego.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14440.IV.9 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Indeks.
Podręcznik to zwięzłe omówienie najważniejszych problemów związanych z zaburzeniami psychicznymi. Każdy z rozdziałów zaczyna się zwięzłym opisem przypadku tematycznie z nim związanym, często z komentarzem autora wskazującym istotne dla diagnozy i dalszego postępowania elementy. W rozdziałach 1-14 opisano zasady postępowania o określonych przypadkach, dalsze rozdziały poświęcone są psychoterapii, psychoedukacji na przykładzie schizofrenii, zagadnieniom prawnym, medycznym aspektom decyzji terapeutycznych, postępowaniu z pacjentem agresywnym, przymusowi bezpośredniemu oraz organizacji oddziału ostrych przyjęć. Duży nacisk położono na połączenie farmakoterapii z pozafarmakologicznymi mozliwościami leczenia u osób z zaburzeniami psychicznymi. Całość napisana w zwięzły i jasny sposób, co ułatwia przyswojenie zawartej w publikacji wiedzy.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.13482.XVIII.1.8 [Wypożyczalnia B] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14434.XVIII.1.8 [Czytelnia B] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again