Sorting
Source
Books
(5)
Form of Work
Książki
(5)
Status
only on-site
(5)
available
(2)
Branch
Biblioteka Główna. Magazyny
(1)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(1)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(5)
Author
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(1)
Czerw-Bajer Monika
(1)
Duda Wioleta
(1)
Klinik Anna
(1)
Kukla Daniel
(1)
Libiszowska-Żółtkowska Maria (1945- )
(1)
Tomczyszyn Dorota (1971- )
(1)
Year
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(1)
Country
Poland
(5)
Language
Polish
(5)
Subject
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE UMYSŁOWO
(2)
ANTROPOLOGIA SPOŁECZNA
(1)
DZIECKO NIEPEŁNOSPRAWNE
(1)
JAKOŚĆ ŻYCIA
(1)
KSZTAŁCENIE INTEGRACYJNE
(1)
LĘK
(1)
MATERIAŁY KONFERENCYJNE
(1)
NIEDOROZWÓJ UMYSŁOWY
(1)
NIEPEŁNOSPRAWNI
(1)
PEDAGODZY SPECJALNI
(1)
POCZUCIE BEZPIECZEŃSTWA
(1)
PORADNICTWO ZAWODOWE
(1)
STOSUNKI INTERPERSONALNE
(1)
WYCHOWANIE
(1)
Subject: time
2001-0
(2)
Słowo kluczowe
pedagodzy specjalni
(5)
dziecko niepełnosprawne
(2)
edukacja
(2)
niepełnosprawni
(2)
wychowanie
(2)
Internet
(1)
agresja
(1)
aktywność zawodowa
(1)
anoreksja
(1)
cierpienie
(1)
diagnoza
(1)
dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
e-learning
(1)
hipoterapia
(1)
integracja społeczna
(1)
jakość życia
(1)
kościół katolicki
(1)
kryzys rodzinny
(1)
lęk
(1)
media
(1)
mózgowe porażenie dziecięce
(1)
nauczanie
(1)
niedostosowanie społeczne
(1)
niepełnosprawni intelektualnie
(1)
niepełnosprawność umysłowa
(1)
nieśmiałość
(1)
poczucie bezpieczeństwa
(1)
poradnictwo zawodowe
(1)
rehabilitacja zawodowa
(1)
relacja nauczyciel-uczeń
(1)
rodzicielstwo
(1)
rodzina
(1)
rynek pracy
(1)
samotność
(1)
sekta
(1)
szkoła specjalna
(1)
szkoły
(1)
wiek młodzieńczy
(1)
zaburzenia mowy
(1)
zdrowie psychiczne
(1)
zło
(1)
5 results Filter
Book
In basket
(Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych ; t. 15)
Bibliogr. przy pracach.
Tom prezentuje opinie naukowców i praktyków na temat różnych form edukacji, uspołecznienia i terapii osób z wielorakimi deficytami wiedzy i umiejętności wynikających z określonej formy niepełnosprawności. Całość opracowania została ujęta w trzy części. W pierwszej umieszczono artykuły, których problematyka koncentruje się wokół różnych form aktywizacji osób niepełnosprawnych. Część druga obejmuje artykuły poświęcone głównie różnym formom terapii osób niepełnosprawnych. Część trzecia zawiera sprawozdanie z dyskusji panelowej poświęconej kwalifikacjom i kompetencjom pedagogów specjalnych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14080.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 122-128.
"Niniejsza publikacja odwołuje się przede wszystkim do merytorycznych aspektów pracy nauczyciela i wychowawcy uczniów z upośledzeniem umysłowym uczących się w szkole specjalnej. Autorka proponuje projekty dydaktyczne i wychowawcze realnie zastosowane w pracy w szkole specjalnej. Pracę wzbogacają propozycje scenariuszy zajęć do wykorzystania w pracy z uczniem upośledzonym intelektualnie w szkole podstawowej oraz gimnazjum." (z Wprowadzenia)
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.15967 [Magazyn 1], P.15957 [Magazyn 1], P.15971 [Magazyn 1], P.15963 [Magazyn 1], P.12370 [Magazyn 1], P.15981 [Magazyn 1], P.15961 [Magazyn 1], P.15960 [Magazyn 1], P.15974 [Magazyn 1], P.15962 [Magazyn 1], P.15979 [Magazyn 1], P.15956 [Magazyn 1], P.15968 [Magazyn 1], P.15976 [Magazyn 1], P.15958 [Magazyn 1], P.15953 [Magazyn 1], P.12371 [Magazyn 1], P.15955 [Magazyn 1], P.15964 [Magazyn 1], P.15978 [Magazyn 1], P.15959 [Magazyn 1], P.15972 [Magazyn 1], P.15954 [Magazyn 1], P.15980 [Magazyn 1], P.15970 [Magazyn 1], P.15977 [Magazyn 1], P.15975 [Magazyn 1], P.15982 [Magazyn 1], P.12372 [Magazyn 1], P.15969 [Magazyn 1], P.15966 [Magazyn 1], P.15965 [Magazyn 1], P.15973 [Magazyn 1] (33 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13517.IV.4 [Czytelnia B], 13516.IV.4 [Czytelnia B] (2 egz.)
Book
In basket
(Terapia, Diagnoza, Zaburzenia)
Bibliogr. s. 127-132. Indeksy.
Książka stanowi treściwe kompendium wiedzy o najczęstszych rodzajach niepełnosprawności. W sposób syntetyczny przedstawia specyfikę danego rodzaju zaburzenia, symptomy, przyczyny, sposób diagnozowania oraz formy pomocy. W kolejnych rozdziałach zostały omówione różne ujęcia niepełnosprawności intelektualnej i wielowymiarowość tego zjawiska, podstawowe zasady diagnozowania niepełnosprawności intelektualnej, problemy dotyczące opieki nad osobami niepełnosprawnymi intelektualnie, ich kształcenia i wychowania, wybrane metody terapii osób z niepełnosprawnością intelektualną i mózgowym porażeniem dziecięcym, zaburzenia mowy, sytuacja rodziców dzieci niepełnosprawnych intelektualnie oraz etyczne i osobowościowe wyznaczniki istotne w pracy pedagoga specjalnego. Książka ma na celu zaprezentowanie wyników najnowszych badań nad niepełnosprawnością intelektualną oraz dostareczenie wielu praktycznych wskazówek, które mogłyby być przydatne dla psychologów, pedagogów i rodziców, przyczyniając się do polepszenia jakości życia osób niepełnosprawnych intelektualnie.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 12431.IV.4 [Czytelnia B] (1 egz.)
Book
In basket
(Engram)
Bibliogr. s. 147-156.
Publikacja stanowi próbę przedstawienia, nie tylko jak współpracować z osobą niepełnosprawną w realnych wyborach przyszłej drogi zawodowej, ale i stwarzać możliwości odnalezienia się na współczesnym rynku pracy, gdzie wysokie bezrobocie wśród osób niepełnosprawnych, brak motywacji do podejmowania działań, zniechęcenie spowodowane stygmatyzacją ze strony społeczeństwa, brak środków finansowych, stwarza lęk przed podjęciem działań zapewniających "lepsze jutro". Może być pomocna także dla tych wszystkich, którzy pracują na co dzień z osobami niepełnosprawnymi, zarówno w szeroko rozumianym procesie edukacji i pracy, jak i w zachęcaniu środowiska lokalnego i pracodawców do podjęcia wspólnych działań na rzecz przeciwdziałania marginalizacji różnych grup społecznych.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.11951.VII.4 [Wypożyczalnia A] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 13119.VII.4 [Czytelnia A] (1 egz.)
Book
CD
In basket
Do książki dołączona jest płyta CD o tej samej sygnaturze.
Książka jest dziełem 45 teoretyków i badaczy życia społecznego, dla których wychowawcze i edukacyjne problemy młodego pokolenia są szczególnie istotne. Problematykę współczesnych zagrożeń społecznych autorzy analizują z perspektywy filozoficznej, pedagogicznej i socjologicznej. Pedagodzy z wielu ośrodków akademickich wskazują te elementy rzeczywistości społecznej, które z ich perspektywy mają znamiona zagrożenia ładu normatywnego i aksjologicznego. Opisują różnorodne obawy i lęki młodego pokolenia, poszukują za nie odpowiedzialnych, wskazują na społeczne uwarunkowania, podpowiadają, jak niwelować stany lękowe i ich przyczyny.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 7990.VI.12 [Czytelnia A] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again