Sorting
Source
Books
(9)
Form of Work
Książki
(9)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Status
only on-site
(9)
available
(8)
Branch
Biblioteka Główna. Magazyny
(3)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
(5)
Biblioteka Główna. Czytelnie
(9)
Author
Koźmiński Andrzej Krzysztof (1941- )
(2)
Adamik Anna
(1)
Bednarczyk Małgorzata
(1)
Cenker Ewa Małgorzata
(1)
Gierszewska Grażyna
(1)
Hadryś-Nowak Alicja
(1)
Jancz Anna
(1)
Jemielniak Dariusz
(1)
Jemielniak Dariusz (1975- )
(1)
Kalinowski Sławomir Leszek (1964-2021)
(1)
Latusek-Jurczak Dominika
(1)
Latusek-Jurczak Dominika (1981- )
(1)
Nowak-Mizgalska Hanna
(1)
Obłój Krzysztof (1954- )
(1)
Pikos Anna Marta
(1)
Romanowski Robert
(1)
Szulczewska-Remi Aleksandra
(1)
Tomaszewski Adam
(1)
Year
2020 - 2025
(3)
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(3)
Time Period of Creation
2001-
(3)
Country
Poland
(9)
Language
Polish
(9)
Audience Group
Menedżerowie
(2)
Przedsiębiorcy
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Subject
PRZEDSIĘBIORSTWO
(2)
ZARZĄDZANIE STRATEGICZNE
(2)
Biznesplan
(1)
Innowacje
(1)
ORGANIZACJA
(1)
ORGANIZACJE
(1)
OTOCZENIE FIRMY
(1)
Otoczenie firmy
(1)
PUBLIC RELATIONS
(1)
Planowanie strategiczne
(1)
Przedsiębiorczość
(1)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(1)
Strategia organizacyjna
(1)
ZARZĄDZANIE
(1)
Zarządzanie
(1)
Zarządzanie strategiczne
(1)
Subject: time
2001-
(1)
Genre/Form
Case study (studium przypadku)
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Opracowanie
(1)
PODRĘCZNIKI
(1)
PODRĘCZNIKI AKADEMICKIE
(1)
Podręcznik
(1)
Poradnik
(1)
Domain
Zarządzanie i marketing
(3)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Słowo kluczowe
otoczenie organizacji
(9)
zarządzanie
(4)
organizacja
(3)
przedsiębiorczość
(3)
Lean Management
(2)
benchmarking
(2)
innowacyjność
(2)
przywództwo
(2)
reengineering
(2)
strategia
(2)
zarządzanie strategiczne
(2)
analiza SWOT
(1)
biznesplan
(1)
etyka
(1)
finansowanie
(1)
human relations
(1)
informacja
(1)
innowacyjne przedsiębiorstwo
(1)
kierowanie
(1)
komercjalizacja
(1)
konkurencyjność
(1)
kultura organizacji
(1)
kultura organizacyjna
(1)
lobbing
(1)
marketing
(1)
menedżer
(1)
model biznesu
(1)
myślenie sieciowe
(1)
myślenie strategiczne
(1)
nauka o organizacji
(1)
organizacja gospodarcza
(1)
organizacja oparta na wiedzy
(1)
organizacja pozarządowa
(1)
organizacje publiczne
(1)
outplacement
(1)
outsourcing
(1)
podejmowanie decyzji
(1)
proces decyzyjny
(1)
proces innowacyjny
(1)
proces organizacyjny
(1)
przedsiębiorstwo
(1)
public relations
(1)
reklama
(1)
rozwój zrównoważony
(1)
sieci współpracy
(1)
sponsoring
(1)
społeczna odpowiedzialność biznesu
(1)
targi
(1)
teoria gier
(1)
wizerunek firmy
(1)
zarządzanie kapitałem ludzkim
(1)
zarządzanie marketingowe
(1)
zarządzanie procesowe
(1)
zarządzanie wiedzą
(1)
zarządzanie zmianą
(1)
zarządzanie środowiskowe
(1)
zasoby organizacji
(1)
zmiana organizacyjna
(1)
9 results Filter
Book
In basket
W książce Czytelnik znajdzie koncepcję wielopłaszczyznowego zarządzania strategicznego wraz z opisem wybranych metod analizy strategicznej, rodzajów strategii i sposobów ich budowania. Prezentowane w publikacji przykłady ilustrują, jak przedsiębiorstwa rozwiązują określone problemy, jak korzystając z dorobku teoretycznego, budują własne, skuteczne rozwiązania w zakresie zarządzania. Książka jest adresowana do szerokiego grona odbiorców - kadry kierowniczej przedsiębiorstw, wykładowców i studentów. Studenci znajdą w niej wiele przykładów z konkretnych organizacji gospodarczych, dzięki którym łatwiej im będzie zrozumieć teorię prezentowaną w podręcznikach akademickich.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. 3647 [Magazyn 2] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. P.2452.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 443-450. Indeks.
Podręcznik Zasady zarządzania przygotowany został przez grono naukowców i Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie, z jednym z najwybitniejszych współczesnych polskich uczonych z zakresu nauk o zarządzaniu, profesorem Andrzejem K. Koźmińskim na czele. Podejmowane w książce zagadnienia są równie silnie osadzone w praktyce, jak i w teorii. Gwarantuje to przyjęta w niej koncepcja metodyczna - każdy rozdział zbudowany jest według tej samej konwencji, która ułatwia nie tylko swobodne przyswojenie formułowanych treści merytorycznych, ale także ich odniesienie do implementacji rzeczywistej. Podręcznik odbiega więc od typowego wzorca takich opracowań spotykanego w literaturze polskiej i zagranicznej. Ambicją autorów jest nie tylko zapoznanie czytelników ze sposobem myślenia leżącym u podstaw zarządzania, z siatką najważniejszych pojęć i z zestawem kluczowych koncepcji, reguł i teorii, którymi posługują się menedżerowie, ale przede wszystkim umożliwienie im zrozumienia, na czym polega zarządzanie, i rozbudzenie "apetytu" na głębsze poznanie bardziej szczegółowych zagadnień i subdyscyplin nauki zarządzania.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
All copies are currently unavailable
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 15469.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
W świecie organizacji mamy coraz lepsze technologie. Wyrafinowane produkty i usługi. Wykwalifikowanych pracowników. Skomplikowane struktury. Wielkie bazy danych i algorytmy decyzyjne. Ogromny repertuar metod i technik zarządzania. Nie mamy zaś więcej tego, czego potrzeba najbardziej – myślenia strategicznego. Świat, w którym działają organizacje, jest skomplikowany. Ale wiemy, jak sobie radzić ze złożonością i niepewnością świata organizacji – trzeba myśleć strategicznie. Logikę tego procesu przedstawia w tej książce krok po kroku jeden z najlepszych polskich myślicieli strategicznych, prof. Krzysztof Obłój, wybitny uczony i ceniony praktyk, doradca wielu firm. Po pierwsze, trzeba zrozumieć, co i w jaki sposób w otoczeniu organizacji naprawdę się zmienia. Po drugie, trzeba umieć nazwać kluczowe wyzwania, przed którymi te zmiany postawią firmę. Po trzecie, trzeba umieć zaadresować te wyzwania. I nie ma w tym procesie ani specjalnej magii ani tajemnicy. Jest za to skumulowana wiedza teoretyczna i wypracowana praktyka, która podpowiada, jak to dobrze robić. Najnowsza książka profesora Obłoja to znakomity przewodnik strategii na trudne czasy w biznesie.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 22483.IX.6 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 22482.IX.6 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Autorka podejmuje problematykę obejmującą opracowanie koncepcji zarządzania przedsiębiorstwami i organizacjami sektora publicznego. Zgodnie z kierunkiem rozwoju procesów globalnych w gospodarce światowej i modelowaniem przedsięwzięć związanych z wprowadzeniem do Unii Europejskiej przedsiębiorstwa te stoją wobec konieczności osiągnięcia konkurencyjności na rynkach światowych.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.4405 [Magazyn 1], 4863 [Magazyn 2], 6227 [Magazyn 2] (3 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 4862.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Public relations / Ewa Małgorzata Cenker. - Wyd. 2. - Poznań : Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bankowej, 2002. - 247, [1] s. : schem., tab. ; 24 cm.
Książka jest podręcznikiem akademickim, przeznaczonym również dla wszystkich, którzy zamierzają aktywnie uczestniczyć w życiu gospodarczym. Przedstawia najważniejsze aspekty działań public relations, tzn. kształtowanie relacji z grupami otoczenia wewnętrznego i zewnętrznego za pomocą różnych instrumentów: od właściwych publikacji, przez sponsoring i działania lobbystyczne, po działalność wystawienniczą. Nie bez znaczenia jest odpowiednie zastosowanie środków językowych i zachowanie właściwych relacji z mass mediami, a także dbałość o tożsamość firmową.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 4433.IX.18 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Zarządzanie : nowe otwarcie / Andrzej K. Koźmiński, Dariusz Jemielniak, Dominika Latusek-Jurczak, Anna Pikos. - Wydanie I. - Warszawa : Poltext, 2023. - 379, [5] stron : fotografie, ilustracje, wykresy ; 25 cm.
Bibliografia, netografia na stronach 361-372. Indeks.
Główna część publikacji zawiera kompleksowe omówienie podstawowych zagadnień z zakresu zarządzania. Przejrzysty układ treści uwzględnia różne style uczenia się, a czytelny podział zagadnień i atrakcyjne grafiki czynią ją przyjazną dla Czytelnika. Na początku każdego z 13 rozdziałów zostały wymienione cele uczenia się, które ukierunkowują proces przyswajania wiedzy. Definicje kluczowych pojęć umieszczone na marginesach ułatwiają zapamiętywanie informacji i powtórkę materiału. Praktyczne przykłady przytoczone w tekście stanowią ilustrację omawianych teorii, odnosząc je do świata biznesowego. Efektywną naukę wspierają również kończące każdy rozdział ćwiczenia. Czytelnik może sprawdzić, czy zrozumiał najważniejsze koncepcje, oraz zastosować zdobytą wiedzę do rozwiązania realnych problemów związanych z zarządzaniem.
This item is available in 3 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Magazyny
There are copies available to loan: sygn. P.18732.IX.1 [Magazyn 1] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 22947.IX.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 22946.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
(Materiały Dydaktyczne / Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, ISSN 1689-7412 ; 372)
Bibliografie przy rozdziałach.
Skrypt składa się z siedmiu rozdziałów zawierających wprowadzenie teoretyczne wraz z odnośnikami do literatury i źródeł internetowych, pytania testowe, problemowe oraz zadania dostosowane do specyfiki zagadnień i opisywanych koncepcji. Pierwsze cztery rozdziały dotyczą roli przedsiębiorstw w rozwoju społeczno-gospodarczym, stopnia innowacyjności sektora MŚP, zasad tworzenia biznesplanu oraz modeli biznesu (zgodnie z business model canvas), a także aspektów formalnoprawnych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej w otoczeniu instytucjonalnym (formalnym i nieformalnym). Kolejne trzy rozdziały dotyczą innowacyjności przedsiębiorstw – komercjalizacji wiedzy i technologii, zarządzania procesem innowacyjnym oraz finansowania innowacyjnych przedsiębiorstw.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. 22485.IX.5 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 22484.IX.5 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. 475-506 i przy rozdz. Indeks.
Podręcznik prezentuje podstawowe zagadnienia z obszaru "nauki o organizacji" z perspektywy dynamiki rozwoju organizacji oraz towarzyszącego im szeroko pojętego otoczenia. Lektura książki dostarczy wiedzy na temat: ewolucji sposobów posrzegania organizacji, typologii organizacji - ich cech i form, istoty i cech otoczenia organizacji oraz znaczenia relacji z nim, czynników i faz rozwoju organizacji, zmian organizacyjnych wspierających elastyczność i innowacyjnośc, procesów organizacyjnych, form współpracy organizacyjnej. Omówienie każdego tematu uzupełniono bogatym wykazem literatury, listą zagadnień do dyskusji i przemyśleń oraz zadaniem do zrealizowania. Weryfikację i utrwalenie zdobytej wiedzy ułatwią zamieszczone na końcu książki pytania testowe.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.13458.IX.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14422.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
Book
In basket
Bibliogr. s. [481]-485.
Książka zawiera podstawową i powszechnie użyteczną wiedzę z obszaru zarządzania współczesnymi organizacjami. Zgromadzone w niej informacje nawiązują do wielu wartościowych opracowań autorów polskich i zagranicznych, które ukazały się na rynku wydawniczym w ostatnich latach. W wielu fragmentach prezentuje również wyniki badań i poglądy autora. Czytelnik nie znajdzie w tej książce dogłębnych analiz i obszernych rozważań, napotka natomiast zwarty system wiedzy podstawowej, niezbędnej do zrozumienia zależności między współczesną organizacją a jej dynamicznym otoczeniem oraz sposobami zarządzania.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Biblioteka Główna. Wypożyczalnie
There are copies available to loan: sygn. P.13524.IX.1 [Wypożyczalnia C] (1 egz.)
Biblioteka Główna. Czytelnie
Copies are only available in the library: sygn. 14488.IX.1 [Czytelnia C] (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again